Kā ziņo „Automotive News”, aizvadītajā gadā jaunu vieglo auto realizācija ASV pieaugusi par 13%, sasniedzot 14,49 miljonus vienību. Strauji audzis pieprasījums pēc hibrīdauto. Šīs nišas lideris “Toyota” vien pārdošanu uzaudzējis par vairāk nekā 80 procentiem.
Kā liecina statistika, visiecienītākais 2012. gadā bijis „Ford” zīmols – kopumā ASV tirgū pārdoti 2,16 miljoni ar „zilo ovālu” marķēto spēkratu. Tomēr
lielākā ražotāja godu joprojām saglabā „General Motors”.
Visi „GM” grupā ietilpstošie zīmoli kopumā realizējuši 2,595 miljonus automašīnu. Pēc tirdzniecības rezultātiem trešo vietu ieņem „Toyota” ar 2,082 miljoniem vienību.
No premium zīmoliem ASV tirgū vislabāk veicies „Mercedes-Benz”,
kas pārdevis 295 000 a/m. Tam seko „BMW” (280 000 a/m) un „Lexus” (244 000 a/m).
Kompakto krosoveru segmentā populārākais modelis pērn bijis „Honda CR-V”, bet minivenu kategorijā nepārspēts palicis „Dodge Caravan”
Analītiķi uzsver, ka ASV joprojām strauji turpina augt pieprasījums pēc videi draudzīgiem automobiļiem. Šeit vadošo lomu, protams, spēlē „Toyota”. Japāņu hibrīdautomobiļu realizācija 2012. gadā pieaugusi par 83%, tostarp populārākais modelis „Prius” pārdots 236 tūkstošos eksemplāros. Savukārt „Ford” pārdevis 13 300 „C-Max” ar hibrīddzinēju.