„Audi AG” ziņo, ka ar jauno „A3 Sportback g-tron” kompānija spers lielu soli uz priekšu ilgtspējīgas mobilitātes virzienā. Ar gāzi darbināmais kompaktais piecdurvju automobilis debitēšot gada beigās un tas brauks ar paša „Audi e-gāzi”.
„Audi A3 Sportback g-tron” ietver pilnīgu „Audi” tehnoloģiju klāstu – sākot no īpaši vieglām tehnoloģijām un daudzfunkcionālām ierīcēm, līdz pat vadītāja palīgsistēmām. Taču pirmkārt un galvenokārt tas prezentē modernāko saspiestas dabasgāzes (SDG) piedziņas tehnoloģiju, sākot ar degvielas uzglabāšanas sistēmu, teikts „Audi” paziņojumā.
Automobiļa divu zem bagāžas nodalījuma esošo tvertņu tilpums (katras) ir septiņi kilogrami SDG pie maksimālā spiediena 200 bāri. Katra tvertne sver 27 kilogramus, kas ir mazāk nekā standarta automobiļa daļām.
Balstoties uz standarta degvielas patēriņa rādītājiem, SDG nodrošina aptuveni 400 km gaitas diapazonu, bet benzīns pēc nepieciešamības vēl 900 km, tātad kopējais diapazons ir aptuveni vienā līmenī ar „Audi TDI”.
Divi ekrāni mērinstrumentu blokā nodrošina autovadītāju ar aktuālāko informāciju par degvielas līmeni katrā tvertnē. Autovadītājam paredzētajā informācijā ir atspoguļoti arī dati par aktuālo degvielas patēriņu, balstoties uz attiecīgo darbības režīmu.
„Audi A3 Sportback g-tron” izmantots jaunais 1.4 TFSI dzinējs, bet bBūtiskas izmaiņas ir saistītas ar cilindra galvu, turbokompresoru, iesmidzināšanas sistēmu un katalītisko neitralizatoru. Attīstot jaudu 110 Zs un griezes momentu 200 Nm, „Audi A3 Sportback g-tron” maksimālais braukšanas ātrums ir 190 km/h, turklāt, lai no 0 paātrinātu auto līdz 100 km/h, ir nepieciešamas 11 sekundes. Vidusmērā šis piecdurvju automobilis uz 100 kilometriem patērē mazāk kā 3,5 kilogramu SDG jeb „Audi e-gāzes”. CO2 izmeši ir mazāki par 95 gramiem uz kilometru, ja tiek braukts ar gāzes piedziņu.
Potenciāli ir paredzams, ka „Audi A3 Sportback g-tron” pircēji e-gāzi varēs uzpildīt publiski pieejamajās SDG uzpildes stacijās. „Audi e-gāze” tiks ražota Verltes rūpnīcā, Vācijā, kur izmantos jaunu tehnoloģiju, kuras ietvaros gāzes (metāna) ražošanai izmanto lieko elektriskoistrāvu. Rūpnīca ik gadu nodrošinās degvielu 1500 jauniem „Audi A3 Sportback g-tron” automobiļiem 15000 kilometru veikšanai.
Pagaidām gan nekas netiek ziņots par to, kāda būs „Audi A3 Sportback g-tron” cena un cik maksās „Audi e-gāze”, kā arī par to, kas izveidos un apkalpos uzpildes tīklu un kur tas būs pieejams.