Šajās dienās “Audi AG” rūpnīcā Ingolštatē tika svinēta kompaklases modeļa „Audi A3“ ražošanas jubileja. Tieši pirms 20 gadiem, 1995.gada 18.septembrī, no ražošanas līnijas noripoja pirmais „Audi A3“. Kopš tā laika „Audi“ ir uzbūvējuši vairāk nekā 3,5 miljonus šī modeļa spēkratus.
Mūsdienās katrs piektais “Audi” automobilis pārstāv tieši šo modeļu sēriju. Kompaktais modelis no Ingolštates ir kļuvis par globāla mēroga spēlētāju. Tas tiek tirgots vairāk nekā 100 pasaules tirgos, turklāt to ražo ne tikai Ingolštatē, bet arī citās “Audi” rūpnīcās – piemēram, Ģēras rūpnīcā Ungārijā. Tagad tur top “Audi A3 Sedan” un “A3 Cabriolet” modeļi. Tāpat A3 tiek ražots arī Indijā un Ķīnā. Pavisam drīz tikšot uzsākta arī A3 komplektēšana Brazīlijā., ziņo “Audi”.
Kopējais saražoto A3 automobiļu skaits divdesmit gadu laikā ir 3 647 833 vienības.
“Savulaik ar A3 mēs atklājām jaunu klasi Premium segmentā. Šodien visaptverošais A3 klāsts ir viens no mūsu modeļu saimes pamatelementiem,” saka “Audi” Ražošanas nodaļas valdes loceklis Hūberts Valtls.
Valtla kungam nevar nepiekrist, jo modeļa trešajā paaudzē A3 versiju skaits šodien jau ir tā sakuplojis, ka, uzskaitot jāuzmanās, lai kaut ko neizlaistu – “Audi A3” hečbeks, “A3 Sedan”, A3 Cabriolet”, “A3 Sportback” ir tikai pamatversijas, kuram jāpluso vismodernāko tehnoloģiju modifikācijas kā “A3 Sportback e‑tron” un “A3 Sportback g‑tron”.
Arī pirmais pie rozetes pieslēdzamais hibrīdauto “Audi A3 Sportback e‑tron”, kam sērijveida ražošana notiek Ingolštates rūpnīcā, jau kļuvis par visai pieprasītu preci. Īpaši liels pieprasījums pēc tiem esot Nīderlandē, kur katrs otrais pārdotais “Audi A3 Sportback” a ir e-tron. Šis hibrīds kopš šā gada jūlija pieejams arī Ķīnas pircējiem, bet ASV pārdošanā nāks 2015.gada beigās.
Savukārt turpat ražotais “A3 Sportback G‑tron” ir pirmais “Audi” ražotais automobilis, kas aprīkots ar dabasgāzes dzinēju. Šis modelis var darboties ar fosilo dabasgāzi, kā arī ar videi draudzīgo Audi e-gas gāzi.