Audi koncepautomobiļu sērijas sphere ceturtais elemets activesphere – vismaz trīs vienā

Pašreiz virkne vadošie pasaules autoražotāji vienu pēc otra laiž klajā savus konceptuālos redzējumus par automobilizācijas nākotni. Šoreiz nav runa par konceptautomobiļiem, kas iezīmē kāda konkrēta modeļa izaugsmi, bet par mobilitātes nākotnes kopainu. Audi šādu savu redzējumu sāka piedāvāt jau 2021.gadā. Nupat prezentētais activesphere konceptautomobilis ir jau sērijas ceturtais modelis. Audi ļaudis paši Activesphere sauc par kulmināciju, norādot, ka, apvienojot pretējus elementus ideālā sintēzē, activesphere pierāda sevi kā daudzpusīgu automobili, kas uzdrošinās pārsniegt robežas.

Sphere koncepautomobiļu sērijas priekšgājēji ir grandsphere (2021), skysphere (2021) un urbansphere (2022).

Activesphere piekare un piedziņas sistēma esot vienlīdz piemērota dažādiem ceļiem, savukārt autovadītājs varot izvēlēties starp aktīvu automobiļa vadību vai pārslēgšanos uz autonomu vadīšanu. Četru durvju krosovera kupejai esot daudzpusīga virsbūves konstrukcija, kuras Sportback aizmugurējo daļu, nospiežot vienu vadības pogu, varot pārvērst par atvērtu kravas nodalījumu, kāds ierasts komerctransportam pieskaitāmajiem pikapiem.

Audi activesphere concept_1[2]

Audi Design Studio vadītājs Gaels Buzins kompānijas veikumu raksturo šādi: “Activesphere ir unikāls automobilis. Tas ir jauna tipa krosovers, kas prasmīgi apvieno Audi Sportback eleganci, apvidus automobiļa praktiskumu un spēju izbraukt bezceļus.”

Izmantojot elektrisko piedziņu un ātrās uzlādes tehnoloģiju, ko nodrošina Audi PPEplatforma ar 100 kWh akumulatoru, activesphere, neradot lokālos izmešus, nodrošinot vairāk nekā 600 km nobraukuma distanci un, pateicoties 800 voltu tehnoloģijai, arī ārkārtīgi īsu uzlādes laiku.

Audi activesphere concept_3[2]

Sphere konceptautomobiļi demonstrē mūsu vīziju par nākotnes premium klases mobilitāti. Mēs esam liecinieki unikālām pārmaiņām, kas acīmredzami iezīmēs un diktēs autoindustrijas modi – jo īpaši  mūsu nākotnes Audi modeļu salonā. Tieši automobilis kļūs par to vietu, kurā pasažieri varēs justies kā mājās un vienlaikus būt savienoti ar ārējo pasauli,” sacījis Audi valdes loceklis tehniskās attīstības jautājumos Olivers Hofmans.

Pielāgota piedziņas tehnoloģija

Activesphere konceptautomobilis izmanto Audi visinovatīvākās elektropiedziņas auto ražošanas platformu – Premium Platform Electric jeb saīsinājumā PPE. PPE ir pirmā platforma, kas izstrādāta, lai to pielāgotu plašam automobiļu lokam – tostarp SUV un CUV ar augstu klīrensu, kā arī automobiļiem ar zemu siluetu, kas ir daļa no Audi pamata produktu sortimenta. Tādējādi Audi savā portfelī var paplašināt elektromobiļu piedāvājumu, izmantojot apjoma automobiļu B un C segmentus.

Virsbūves dizainā robustas formas

4,98 metrus garais activesphere ir vairāk nekā tikai luksusa klases sporta automobilis – tam ir iespaidīgs klīrenss un lieli 22 collu riteņi, kas vēsta arī par automobiļa bezceļu braukšanas spējām. Automobiļa virsbūves līnijām nav asu malu, visai virsbūvei ir vienmērīgas pārejas starp izliektajām un ieliektajām virsmām.

Audi activesphere concept exterior_1[1]

Viena no galvenajām activesphere iezīmēm ir mainīga aizmugures daļa. Caurspīdīgās aizmugurējā loga sliedes gandrīz saplūst ar activesphere jumtu. Vienlaikus

aizmugures daļas apakšējais vertikālais segments atlokās horizontāli, atverot ietilpīgu kravas kasti, ko paši Audi ļaudis sauc par aktīvo aizmuguri.

Tā ļauj transportēt pat lielgabarīta sporta aprīkojumu, nezaudējot Sportback siluetu un sportiskumu.

Stikla virsmas veido būtisku automobiļa virsbūves daļu – activesphere priekšdaļai ir atpazīstama zīmola seja, vienotais režģis, kas projektēts kā caurspīdīgs stiklojums.

Audi activesphere concept interior_3[4]

Mainīgs ir arī Audi activesphere klīrenss; tas ir piemērots, lai pārvietotos pa bezceļiem. To no 208 milimetru pamata augstuma var pacelt par 40 milimetriem vai par tādu pašu attālumu pazemināt.

Salonā funkcionalitāte un minimālisms

Intuitīvas funkcionalitātes un kārtības iemiesojums – tāds ir pirmais iespaids, iekāpjot activesphere salonā pa parādes tipa durvīm, norāda Audi. Jaunajai automobiļu paaudzei kilovati un km/h vairs neatrodas dizaina elementu centrā. Dominē salons un pasažieru vide.

Audi activesphere concept interior_1[2]

Salona zonām ir horizontāls kontrasta krāsojums, bet vadošais centrālais elements ir sēdvirsmas un durvis, kā arī priekšējais panelis siltā lavas sarkanā krāsā, kas kontrastē ar tumšo virsbūvi. Četri atsevišķie sēdekļi integrēti kā augstās pilna garuma viduskonsoles pagarinājumi.

Kad activesphere pārvietojas autonomā režīmā, tā instrumentu panelis, stūre un pedāļi pazūd neredzamā pozīcijā. Instrumentu panelis pats ir kā XL izmēra skaņas josla, kā arī vieds pilna platuma gaisa plūsmas vārsts gan darba, gan izslēgtā pozīcijā.

Audi izmēri – šķērsās pasaules

Robežu šķērsošana esot Audi activesphere stiprā puse. Tas attiecoties arī uz saskarsmi starp automobili, lietotāju un apkārtējo vidi. Pirmo reizi jaunā sistēma apvieno fizisko realitāti un digitālo sfēru, veidojot Audi dimensiju pasauli.

Audi activesphere concept exterior_2[1]

Lietotājiem, atrodoties Audi activesphere, ir pieeja visaptverošai digitālajai ekosistēmai. Jaunās sistēmas centrālais elements ir inovatīvas jauktās realitātes brilles, kas pieejamas atsevišķi autovadītājam un katram pasažierim. Tās nodrošina skatu uz īsto vidi un ceļu, vienlaikus attēlojot 3D saturu un interaktīvos elementus, kas atsevišķi konfigurējami vadītājam un pasažieriem. Piemēram, sistēma pie stūres sēdošā lietotāja redzeslaukā novieto vadības virsmas un displejus, kas nav redzami ar neapbruņotu aci.

Birkas: