„Audi” Lasvegasā ieslēdz lāzergaismas

Audi Sport quattro laserlight concept

Pirmdien, 6.janvārī starptautiskā plaša patēriņa elektronikas preču izstādē Lasvegasā, ASV vācu autoražotājs „Audi” prezentēs konceptautomobili „Audi Sport quattro Laserlight Concept”, kas aprīkots ar jaunu starmešu gaismas tehnoloģiju – lāzera gaismas lukturiem.

Zinātāji, protams, uz karstām pēdām atcerēsies kādu citu „Audi Sport quattro” un viņi nebūs gluži uz nepareiza ceļa, jo jaunais koncepts tiešām vizuāli atgādina pa leģendu kļuvušo 1983.gada klasisko „Sport quattro”, taču jaunais četru apļu zīmola auto iemieso ne tikai lāzerlukturu ienākšanu autobūvē, bet arī jaunāko plug-in hibrīdpiedziņu, kā arī ļauj ielūkoties „Audi” redzējumā par, domājams, jau visai tuvas nākotnes autolietotāja vadības, displeja saskarņu un apgaismošanas tehnoloģijām.

Diezgan smalkais tehniskais apraksts, kas pavada ziņu par lāzerveidīgā „Sport quattro” prezentēšanu, liek domāt, ka kaut kas līdzīgs pārskatāmā nākotnē varētu nonākt uz konveijera.

Plazmas sarkanā krāsā veidotā kupeja apvieno vēsturiskā „Sport quattro” jaudu ar emocionālu eleganci. Pārkares ir īsas, bet automobiļa proporcijas rada sportisku līdzsvaru. Riteņu garenbāze ir 2784 mm, bet kopējais garums – 4602 mm. Platuma (1964 mm) un augstuma (1386 mm) proporcija padara divdurvju modeli ļoti platu un īpaši zemu.

Versijai quattro raksturīgie dubultie priekšējie lukturi, kuros apvienota Matrix LED un lāzera gaismas tehnoloģijas, demonstrē ceļa apgaismošanas tehnoloģijas nākotni. Divi zemie trapeces formas elementi ir redzami priekšējos lukturos – ārējais elements ar Matrix LED gaismām un luktura rāmi rada tuvās gaismas starojumu, savukārt iekšējais elements izstaro lāzera tālo gaismu.

Spēcīgās lāzera diodes ir daudz mazākas nekā LED diodes – to diametrs ir tikai daži mikroni. Lāzera tālā gaisma, kas apgaismo ceļu gandrīz 500 metru attālumā, sniedzas aptuveni divreiz tālāk un ir trīsreiz spēcīgāka nekā LED tālā gaisma.

Šī gaismu sistēma jau 2014.gadā tiks izmantota sacīkšu automobilī „R18 e-tron quattro”.

Plug-in hibrīdpiedziņa piešķir „Audi Sport quattro” lāzera gaismas lukturu konceptam aizraujošu un dinamisku veiktspēju. Sistēmas jauda ir 700 ZS un griezes moments – 800 Nm. Jauda caur uzlaboto astoņu pakāpju triptronic transmisiju plūst uz quattro piedziņas daļu, kurā iekļauts aizmugurējās ass sporta diferenciālis. Prototipa degvielas patēriņš kombinētajā ciklā saskaņā ar spēkā esošo degvielas ekonomijas standartu ir tikai 2,5 litri uz 100 km, kas atbilst CO2 izmešu līmenim 59 g/km.

Audi-Sport_quattro_Laserlight_Concept_2014

Tā iekšdedzes dzinējs ir aprīkots ar četru litru V8 biturbo kompresordzinēju, kura jauda ir 560 ZS un griezes moments – 700 Nm. Astoņu cilindru dzinēju ļoti efektīvu padara cilindru atslēgšanas (COD) sistēma, kas daļējas slodzes gadījumā atslēdz četrus cilindrus, kā arī start-stop sistēma. Diska formas elektriskais dzinējs, kas atrodas starp 4,0 l TFSI dzinēju un transmisiju, attīsta 110 kW jaudu un 400 Nm griezes momentu. Piedziņas enerģiju tas iegūst no litija jonu akumulatora automobiļa aizmugurē, kura energoietilpība  ir14,1 kWh – pietiekoši, lai elektriskajā režīmā nobrauktu 50 kilometrus.

Sporta režīmā piedziņas sistēma tiek konfigurēta maksimālas jaudas režīmam. Kad V8 un elektriskais dzinējs darbojas ar turbouzlādi, „Audi Sport quattro” lāzera gaismas lukturu konceptautomobilis no 0 līdz 100 km/h ieskrienas 3,7 sekundēs, bet tā maksimālais ātrums ir 305 km/h, teikts „Audi” paziņojumā.

Automobiļa pašmasa kopā ar lielo akumulatoru paketi ir tikai 1850 kilogrami un riepu izmērs arī ir izcili sportisks – 285/30 R 21.

Birkas: