„Audi” papildinās arsenālu ar trīscilindru motoriem

Pekinas autosalona laikā Ingolštates kompānijas vadītājs Rūperts Štadlers paziņojis par plānu bāzes versijā hečbekus „A1” un „A3” komplektēt ar trīscilindru motoriem.

Vēl nesen „premium” ražotāji trīscilindru dzinējus neuzskatīja par pilnvērtīgiem spēka agregātiem, taču laiki mainās. Šādi dzinēji jau iekļauti „BMW 2 Active Tourer” un „Mini” aprīkojumā, bet tagad konkurentu piemēram nolēmuši sekot arī „Audi”. Turklāt tas nav tālas nākotnes jautājums. Māteskoncerna „Volkswagen” arsenālā jau ir piemēroti agregāti. Piedāvājumā ir „VW Polo” gan ar trīscilindrīgu 1,0 l TSI benzīna dzinēju, gan arī trīscilindrīgu 1,4 l TDI dīzeli.

Štadlers sola, ka viena cilindra zaudējums neradīs lietotājiem nekādas neērtības. Motoriem ir pietiekama enerģijas rezerve, lai nodrošinātu mazlitrāžas automobiļu braucējiem labu dinamisko komfortu.

Tiesa, ražotājs rēķinās, ka sākumā klienti pret trīscilindru dzinējiem izturēsies rezervēti, taču „Audi” boss atgādina, ka vēl pirms 10…15 gadiem „premium” zīmolu pircēji uzskatīja, ka automobiļiem jābūt aprīkotiem vismaz ar sešcilindru dzinējiem, bet šodien tos lielā mērā ir aizstājuši krietni mazāka tilpuma rindas četrcilindru motori. Par limuzīns „A8” hibrīdversijā ir aprīkots ar divu litru četrcilindru motoru.

Taču – skatīsimies patiesībai acīs – šīs dzinēju gammas izmaiņas nebūt nenotiek no laba prāta.

Ražotājus uz tām piespiež aizvien stingrākās ekoloģiskās prasības, turklāt arī lietotāji (civilizētā pasaulē) kļūst taupīgāki un izvēlas ekonomiskākus spēka agregātus.

Protams, dzinēju speciālisti dara visu, lai neliktu lietotājiem vilties. To uzskatāmi pierāda jaunākās paaudzes „Mini”, kas ar trīscilindru dzinēju izrādījies dinamiskāks nekā iepriekšējais ar četrcilindru motoru.

Birkas: