„Audi” piegādā jaunu ‘bruņojumu’ Q7 un S8

Audi logo

No Ingolštates („Audi AG” mītne) saņemta oficiāla informācija, ka klajā tiek laista jaunā „Audi Q7” versija ar īpaši ekonomisku dīzeļdzinēju un īpaši jaudīgs limuzīns „Audi S8 plus” ar 605 Zs jaudu. „Audi Q7 ultra 3.0 TDI quattro”  dzinējs ne tikai samazina degvielas patēriņu līdz 5,5 l/100 km, bet arī samazina Q7 modeļu sērijas bāzes cenu līdz 60050  eiro. „Audi” šādus Q7 sāks piegādāt Eiropas dīleriem jau septembrī, bet uz „S8 plus” būs jāpagaida ilgāk – līdz novembrim.

Lai padarītu zīmola flagmaņa S8 sportisko versiju par jaudīgāko Lielās klases biznesa sedanu, „Audi” inženieri uzlabojuši 4.0 TFSI dzinēju priekš jaunā „S8 plus”. V8 BiTurbo dzinēja jauda tagad ir 605 Zs un maksimālais griezes moments 700 Nm, bet overboost funkcija ļauj sasniegt pat 750 Nm lielu griezi. Lielais sporta sedans, kura jauda ir par 85 Zs lielāka kā S8, spēj uzņemt ātrumu no 0 līdz 100 km/h tikai 3,8 sekundēs. Maksimālais ātrums 305 km/h ir daļa no dinamiskās paketes, kas Vācijā iekļauta standartaprīkojumā.

Audi S8 plus

Piebildīsim, ka tā korpuss gandrīz pilnībā veidots no alumīnija un attiecīgi ir salīdzinoši viegls, kas nozīmē labus degvielas ekonomijas  rādītajus – patēriņš kombinētajā ciklā 9.6 -9.4  l/100 km, CO2 izmeši kombinētajā ciklā, 225 – 216 g/km. Astoņu pārnesumu automātiskā  transmisija novada jaudīgā V8 dzinēja radīto spēku uz quattro pilnpiedziņu ar sporta diferenciāli. Šasija ietver arī adaptīvu pneimatisko piekari un stūres mehānismu, ko šasijas eksperti noregulējuši speciāli „S8 plus”.

„Audi” piedāvā jauno „S8 plus” ar standarta garenbāzi un plašu standartaprīkojumu. „S8 plus” komplektācija ietver arī īpašu stila paketi.

„S8 plus” būs pieejams no 145 200 eiro, bet tā cena maksimālajā komplektācijā visticamāk jūtami pārsniedz 200 000 eiro vērtību.

Savukārt lielais Premium krosovers Q7 tiek virzīts pa ekonomijas taku. „Audi Q7 ultra” 3,0 litru TDI dīzeļdzinējs ar 218 Zs jaudu patērēšot tikai 5,5 l (rūpnīcas dati) degvielas uz 100 km. Savukārt CO2 izmešu daudzums ticis samazināts līdz 144 g/km. Pateicoties par 28% mazākam degvielas patēriņam nekā modeļa priekštecim, šis Q7 uzrāda labākos efektivitātes rādītājus starp saviem konkurentiem, teikts ražotāja paziņojumā. Tomēr augsta degvielas efektivitāte apvienota ar augstu veiktspēju. No 0 līdz 100 km/h šāds krosovers sasniedz vien 7,1 sekundē, bet tā maksimālais ātrums  ir 216 km/h. Savukārt 500 Nm vilkme pieejama plašā dzinēja apgriezienu diapazonā.

Audi Q7 ultra

Jāpiebilst, ka visi „Audi” modeļi, kuru nosaukumā iekļauts apzīmējums ultra, izceļas ar zemu degvielas patēriņu un izmešu daudzumu. Jūnija vidū Eiropas tirgos jau veiksmīgi tika laistas divas dzinēju versijas: 3,0 l TFSI ar 333 Zs un 3,0 l TDI ar 272 Zs jaudu.

Birkas: