„Audi RS 5 TDI Competition” lauž rekordu Zaksenringas trasē

Audi RS 5 TDI Competition 01

„Audi” AG preses dienests ziņo, ka kompānijas darinātais „Audi RS 5 TDI Competition” prototips Zaksenringas trasē ir uzstādījis jaunu trases rekordu ar dīzeļdzinēju aprīkotiem automobiļiem.

Rekordlaiku uzstādījis sacīkšu braucējs Niki Tīms Zaksenringas rekordu dienas ietvaros, ko organizējis populārais žurnāls „Auto Bild Sportscars“ sadarbībā ar riepu ražotāju „Michelin“.

„Audi RS 5 TDI Competition”, izbraucot 3,6 km garo apli 1 minūtē un 35,35 sekundēs, esot pārspējis iepriekšējo 2015.gada februārī uzstādīto dīzeļdzinēja automobiļu rekordu, kas bija 1,87 sekundes lēnāks. Cits žurnāls – „sport auto“ – jau šā pavasarī testēja „Audi” tehnoloģijas platformu Hokenheimringas trasē, kur tika uzstādīts labākais dīzeļdzinēja automobiļu apļa laiks žurnāla pastāvēšanas vēsturē, minēts „Audi” paziņojumā.

„Audi RS 5 TDI Competition” 3,0 l TDI dzinējs ar dubulto turbokompresoru piedāvā 435 ZS jaudu.

Tā maksimālais griezes moments ir palielināts līdz 800 Nm. Ar šādu jaudu Sport TDI versija no 0 līdz 100 km/h ieskrienas vien 4,0 sekundēs, bet līdz 200 km/h — mazāk nekā 16 sekundēs.

Audi RS 5 TDI Competition 02

Galvenais jauninājums šajā biturbo V6 TDI dzinējā, papildus diviem ar izplūdes gāzēm darbināmiem turbokompresoriem, ir elektriski vadāms kompresors. Tas nodrošina vēl ātrāku virsspiediena sasniegšanu, kad dzinējs griežas lēnāk, kā arī ievērojami uzlabo dzinēja atsaucību un paātrina ieskrējienu. Pateicoties elektriski darbināmam kompresoram, virsspiediens „RS 5 TDI Competition” prototipam tiek nodrošināts īsā laikā jebkurā braukšanas situācijā, kas ir svarīga sportiska dzinēja iezīme.

„Audi” sola, ka drīzumā tiks uzsākta prototipā izmantoto tehnoloģiju ieviešana sērijveidā.

„Audi RS 5 TDI Competition” ir par 241 kg vieglāks nekā tā bāzes modelis. Automobiļa svaru ir ļāvuši samazināt vairāki dizaina elementi. Dzinēja pārsegs ir veidots no ar oglekļa šķiedru stiprinātas plastmasas (CFRP), durvis no alumīnija, bet izplūdes sistēma galvenokārt sastāv no titāna. Auto salonā ir no CFRP veidoti sacīkšu sēdekļi, bet tā aizmugurējais sēdeklis ir izņemts, bet logi ir veidoti no stikla un polimēra.

Birkas: