„Audi” vēlreiz rada „Sport quattro”

Audi Sport quattro concept

Atzīmējot „Sport quattro” 30 gadu dzimšanas dienu, „Audi” Starptautiskajā autoizstādē Frankfurtē prezentēs tā likumīgo pēcteci „Sport quattro Concept” – prototipu, kas turpina quattro tradīciju ar kupejas dizainu, plug-in hibrīdpiedziņu un 700 Zs jaudu.

Pēc „Ur-quattro“ debijas 1980.gadā „Audi” ir pārdevis vairāk nekā piecus miljonus automobiļu ar pastāvīgo visu riteņu piedziņu. Leģendāra „Audi” klasika ir arī „Sport quattro”, kas debitēja 1983.gadā un bija veidots kā homologācijas modelis Pasaules Rallija čempionātam. Šis sacīkšu automobilis ar 306 Zs jaudu iekļuva autosacīkšu vēsturē. Valters Rērls 1987.gada Paikspīkas kalnā braukšanas sacīkstēs Kolorado, ASV, to pārliecinoši aizveda līdz uzvarai.

Jaunā „Sport quattro Concept” garums ir 4,602 metri, platums 1,964 m, augstums tikai 1,386 m, bet riteņu garenbāze 2,784 m. Tam uztādīti 21 collu riteņi. Pateicoties vieglu materiālu izmantošanai, tā svars, ieskaitot akumulatorus, ir tikai 1850 kg.

„Audi Sport quattro Concept” Plug-in hibrīdpiedziņas sistēmas, kas apvieno iekšdedzes dzinēju un elektromotoru, kopējā jauda ir 700 Zs, bet griezes moments 800 Nm.  Jauda uz riteņiem tiek novadīta ar uzlaboto astoņu pārnesumu Triptronic transmisiju uz quattro piedziņu, kurā iekļauts aizmugures ass sporta diferenciālis, norādīts „Audi” paziņojumā.

Automobilim uzstādīts šķietami liels 4,0 litru TFSI biturbo V8 iekšdedzes dzinējs, kas attīsta 560 Zs jaudu un 700 Nm  griezes momentu. Taču

cilindru atslēgšanas sistēma (COD) daļējas slodzes gadījumā atslēdz pusi jeb četrus cilindrus,

kas kopā ar start-stop sistēmu padara tembrāli labskanīgo astoņu cilindru dzinēju ne tikai ļoti efektīvu, bet arī taupīgu. Saskaņā ar spēkā esošo standartu prototips patērē vidēji 2,5 litrus degvielas uz 100 kilometriem, bet CO2 izmeši ir 59 grami uz kilometru.

Audi-Sport_quattro_Concept_2013_800x600_wallpaper_04

Savukārt elektromotors, kas atrodas starp TFSI dzinēju un transmisiju, attīsta 110 kW jaudu un 400 Nm  griezes momentu. Enerģiju tas iegūst no šķidrumdzeses litija jonu akumulatora automobiļa aizmugurē. Ar elektrisko enerģiju vien „Audi Sport quattro Concept” var nobraukt līdz pat 50 kilometrus lielu attālumu. Vadības sistēma kontrolē abu piedziņu mijiedarbību, un autovadītājs var izvēlēties dažādus braukšanas režīmus.

Kad V8 dzinējs un elektriskais dzinējs darbojas kopā, „Audi Sport quattro Concept”  uzņem ātrumu no 0 līdz 100 km/h  3,7 sekundēs – tikpat ātri, cik kādreiz jaudīgie „Audi” sacīkšu automobiļi. Tā maksimālais ātrums ir 305 km/h . Dinamiskajā sniegumā liela nozīme ir arī vieglajai konstrukcijai.

Birkas: