FOTO: “AutoMedia Latvia” reportaža: Jauno “Mazda3” atklāj iepirkšanās centrā “Riga Plaza”

Piektdien, 22.martā Rīgā, „Riga Plaza” telpās notika pagājušā gada novembrī Losandželosā pirmo reizi parādītās ceturtās paaudzes “Mazda3” oficiālā prezentācija Latvijā. „Mazda” mašīnas jau krietnu laiku kā zināmas dēļ izteiksmīga dizaia un jaunā „trešā” nav izņēmums. Turklāt, tas ir pirmais koncerna modelis, kas iemieso turpmāko Kodo dizaina valodas evolūciju.
Jaunās “Mazda3” izskats maz neatšķiras no 2017.gada pavasarī Ņujorkas automašīnu izstādē prezentētās koncepta “Mazda Kai”, kas toreiz tika atzīta par vienu no skaistākajām izstādes automašīnām. “Mazda” dizaina vadītājs Ikuo Maeda uzskata, ka “Mazda3” ir jaunā Kodo posma, kas nosaukts par Single Motion (viena kustība), pārstāve. Pašu dizaina radītāju uzskatā “Mazda” atsakās no striktām līnijām un asiem stūriem, priekšroku dodot plaknēm un gaismēnu rotaļai.
33-Mazda3 prezentacija_22.03.2019
Jāatzīst, ka jaunā mašīna tiešām ir visnotaļ izteikmīga un prezentācijā izmantotais sarkanais auto veidoja interesantu sinerģiju ar nejauši lielveikalā blakām esošo augļu stendu, kur tirgojās saskanīgu toņu un abu pilnīgi atšķirīgo produktu svaigumu simbolizējošas zemenes.
21-Mazda3 prezentacija_22.03.2019
Arī cuturtās paaudzes „Mazda3” tradicionāli pārstāvēta ar divām modifikācijām – sedans un četrdurvju hečbeks.
Tiesa, sedans Latviju sasniegs tikai jūnijā. “Mazda3” tiek ražota, izmantojot jauno SKYACTIV-Vehicle Architecture platformu, ko radot, esot ņemts vērā galvenais SKYACTIV filozofijas princips – automašīnai jābūt ērtai. „Mazda” inženieri pauž, ka, konstruējot šasiju un vadītāja darba vietu, īpaši daudz uzmanības veltīts cilvēka mugurkaula un iegurņa studijām – ar mērķi sasniegt ideālu ķermeņa stāvokļa līdzsvaru, braucot dažādos apstākļos.
7-Mazda3 prezentacija_22.03.2019
„Mazda3” pieejami trīs SKYACTIV saimes motori – 1,5 un 2 litru darba tilpuma benzīna dzinēji ar G indeksu un 1,8 litru darba tilpuma dīzeļdzinējs D. Turklāt “Mazda3” būs aprīkota arī ar Mildhybrid hibrīdsistēmu “M Hybrid”, kurā iekšdedzes dzinējam talkā nāks neliels elektriskais dzinējs.
Tāpat “Mazda3” apveltīta ar vilkmes sadales sistēmu G-Vectoring, kas pirms pagriezieniem imitē bremzēšanu un svara pārnešanu uz piedziņas riteņiem. “Mazda3” tāpat varēs būt komplektējama ar “i-Active AWD” visu riteņu piedziņas sistēmu.
27-Mazda3 prezentacija_22.03.2019
Kā apgalvo radītāji, jaunā “Mazda3” no priekšgājējas atšķiras gan ar vadīšanas kvalitāti, līdzsvaru, kā arī drošības un dabiskuma izjūtu. Papildus komforta sajūtas vairo apdomātā virsbūves izolācija – biezi stikli un speciāls vibrācijas absorbējošs pildījumus salona paneļos, kas nodrošinot lielisku ārējo skaņu izolāciju.
„Mazda3” ražotājam ir viens no galvenajiem modeļiem. Iepriekšējās trīs paaudzes kopš 2003.gada visā pasaulē izpirktas vismaz 6 miljonu vienību apjomā. Tāpēc nepārsteidz, ka jaunās paaudzes “Mazda3” ir saņēmusi tik daudz jaunumu.
Latvijā jaunā “Mazda3” maksās no 21 590 eiro.

Birkas: