“AutoMedia Latvia” reportāža: Rīgā prezentē jauno “Mercedes-Benz GLS”

1-Mercedes-Benz GLS prezent

Starp divdesmit četriem automobiļiem, kas pasaules līmeņa pirmo izrādīšanu piedzīvoja šā gada marta beigās Ņujorkas autošovā bija arī “Mercedes-Benz GLS” – pilnizmēra luksusa apvidnieks, ko modeļa trešajā paaudzē autoražotājs uzstājīgi pozicionē kā S-Class SUV. Tā ražošana tika uzsākta tikai oktobrī un pirmās mašīnas teju zibenīgi ir sasniegušas Latviju. Pilnvarotais pārstāvis “Domenikss” modeļa atklāšanā 24.oktobrī uzsvēra, ka šobrīd jaunais GLS Baltijā ir pieejams tikai Rīgā.

Jaunais GLS ar modeļa kodu X167 tiešām ir izmēros vislielākais un arī visgreznāk aprīkotais (ja neskaita specializētas individuālu pasūtījumu versijas) vācu luksusautomobiļu ražotāja SUV, pārspējot leģendāro G-Class.

Mazliet vēlāk šim modelim kā pirmajam no apvidniekiem tiek solīta pat vēl elitārākā “Maybach” versija.

Starp citu, apzīmējums GLS parādījās jau modeļa iepriekšējai paaudzei pēc 2016.gadā īstenotā facelift, bet iepriekš lielais apvidnieks tika apzīmēts vienkārši kā GL. X167 ir 7,7 cm garāks un 2,2 cm platāks nekā priekšgājējs X166, lai nodrošinātu lielāku ietilpību un braukšanas komfortu. Garenbāze ir par 6 cm garāka, kas uzlabo virsbūves daļu un iekšējo telpu otrās rindas sēdekļiem. Vēl GLS-Class ir pirmais SUV no “Mercedes-Benz”, kam ir pilnībā elektriski regulējamas visas trīs sēdekļu rindas un kas piedāvā pēc izvēles sešu vai septiņu sēdvietu konfigurāciju. Otrās un trešās rindas sēdekļus var salocīt elektriski plakaniski ar vienu pieskārienu.

37-Mercedes-Benz GLS prezent

Pasaulē pirmā 48 voltu E-ACTIVE BODY CONTROL aktīvā piekare, pilveidota 4MATIC pilnpiedziņa, AMG Line riteņi ar līdz pat 23 collu diametru, MULTIBEAM LED priekšējie lukturi ar 112 (!) LED gaismas diodēm, MBUX informācijas un izklaides sistēma ar vienā veselumā sapludināto centrālo displeju un mērinstrumentu sekciju, MBUX papildinājums tikai pasažieriem Rear Seat Entertainment System, piekabju manevrēšanas palīgsistēma – tās ir tikai dažas no jaunā “Mercedes-Benz GLS” tehnoloģikajām izvirtībām, ko varēs baudīt šinī automobilī bruacošie. Nemaz jau nerunājot, ka GLS modelis ir aprīkots ar visām jaunākajām “Mercedes-Benz” drošības, vadītāja palīdzības, komunikāciju un izklaides palīgsistēmām.

19-Mercedes-Benz GLS prezent

Diezgan loģiski, ka šajā līmenī iespēju pieejamība valda pār modē nākušo ekoloģiju un taupību. Attiecīgi GLS ir pieejami gan rindas sešcilindru, gan pat V8 motori. Jo tikai tādi, lūk, atbilst automobiļa izmēriem, svaram un “nodrošina harmonisku braukšanas komfortu un acumirklīgu jaudu”.

Trīs litru tilpuma šešcilindru rindas dīzelis pieejams divās jaudas versijās – GLS 350 d 4MATIC ar 286 Zs jaudu un 600 Nm griezes momentu, kā arī GLS 400 d 4MATIC ar 330 Zs) jaudu un 700 Nm griezi. Abās versijās jaudīgais dzinējs jau atbilst Euro 6d atgāzu standartam, kas jauniem modeļiem stāsies spēkā tikai 2020. gada 1. janvārī, bet vēl pēc gada attieksies uz visiem transportlīdzekļiem.

36-Mercedes-Benz GLS prezent

Abi benzīna motori būs pieejami tikai elektrificētā izpildījumā jeb kā EQ Boost – apvienojumā ar integrētu startera ģeneratoru (ISG), kas veic hibrīda funkcijas, nodrošina papildu jaudu, braukšanu ar atslēgtu transmisiju vai enerģijas atgūšanu, kā arī ļauj ietaupīt degvielu, ko iepriekš spēja tikai augstsprieguma hibrīdi.

GLS 450 4MATIC komplektēts ar 3,0 litru tilpuma biturbo rindas sešcilindru motoru un EQ Boost, (370 Zs + 22 Zs), bet kroņa versija GLS 580 4MATIC komplektēta ar V8 benzīna motoru. Šis motors attīsta 489 Zs jaudu, kā arī 700 Nm griezes momentu, bet EQ Boost sistēma īslaicīgi pievieno papildu 250 Nm griezes momentu un 22 Zs jaudu.

14-Mercedes-Benz GLS prezent

Visos jaunā GLS modeļos jaudu pārvada 9G-TRONIC automātiskā transmisija. Tās deviņu pārnesumu plašā diapazona dēļ dzinējs var darboties ar mazāku apgriezienu skaitu. Tas ir izšķirošs faktors, lai nodrošinātu augstu energoefektivitātes līmeni un braukšanas komfortu. Tāpat standarta komplektācijā ir uzstādīta arī sadales kārba ar elektroniski vadāmu vairāku disku sajūgu. Tādējādi 4MATIC starp asīm var pārvadīt piedziņas griezes momentu no 0 līdz pat 100 procentiem.

Cenas? Prezentācijā tika solīts, ka GLS cenas standarta komplektācijās caurmērā nepārsniegs no 90 līdz 150 000 eiro, kas šāda līmeņa automobilim laikam ir pievilcīgi.

Birkas: