“AutoMedia Latvia” tests: atjaunotais “Škoda Superb” – augstvērtīga vācu tehnika čehu mētelītī

1-Skoda Superb FL

Šā gada maijā Bratislavā dienasgaismā tika celts čehu autoražotāja “Škoda Auto” prestižākā modeļa “Superb” ceturtās paaudzes uzlabotais automobilis – vēl izskatīgāks un bagātāk aprīkots nekā pirms facelift. “Superb” tostarp kļuva par pirmo “Škoda”, kam pieejama pilna LED matricu optika, bet pagrieziena rādītāju šautras nu tam “skrien” tāpat kā ambiciozi virzītajiem lielākajiem “Volkswagen” un glamūrīgajiem “Audi”.

Starp citu, kad 1990.gadā nupat atdzimušās Čehijas Republikas vadība postpadomju sistēmas gruvešos nīkuļojošajam uzņēmumam “Škoda Auto” meklēja stratēģisko investoru, izšķirošs faktors, atšķirībā no franču “Renault” piedāvājuma, esot bijis vācu “Volkswagen” solījums, izvēršot jaunu modeļu līniju, ražot arī augstvērtīgus automobiļus.

46-Skoda Superb FL (2)

Vācieši solījumu pildīja un 2001.gadā “Škoda” automobiļu arsenālu, reanimējot pirms un mazliet arī pēc Otrā Pasaules kara ražota luksusklases limuzīna vārdu, papildināja jaunās tūkstošgades pirmais “Superb”. Jā, varēja jau toreiz pavīpsnāt, ka tobrīd čehu drānās faktiski jau tika pārģērbts norietošās paaudzes “Audi A4”, taču būtību tas nemainīja.

Čehu autoražotājs bija atgriezies, tā teikt, priekšnieku mašīnu lauciņā.

Var, protams, spriedelēt, cik ienesīgi (lasi, racionāli) ne premium zīmola autoražotājam ir uzturēt executive cars (vadītāju auto) līmeņa modeli, taču tā jau nav mūsu – auto lietotāju problēma. Arī pēc atjaunošanas tagadējais “Skoda Superb” ir saglabājis divas virsbūves – sedanam līdzīgo, taču krietni praktiskāko piecdurvju liftback un universāli. “AutoMedia Latvia” papētīja tieši litfback.

Dizains

Atjaunotajam “Superb” nedaudz, bet pamanāmi ir izmainījušies bamperi. Priekšā arī radiatora reste kļuvusi mazliet platāka un pilnībā pieglaudusies galvenajiem starmešiem, bet miglas lukturi no koncentrēta zibšņa nu kļuvuši par šauri piemiegtām LED virtenē zaigojošām kaķa acīm. Jāpiezīmē, ka priekšējā bamperī ir nelielas atšķirības starp lētākajām un dārgākajām komplektācijām. Īpaši izskaistināts tas visglaunākajai komplektācijai Laurin&Klement.

26-Skoda Superb FL

Aizmugurē bagāžas nodalījuma vāka apakšmalā parādījusies hromēta stīga, kas eleganti saplūst ar lukturu zīmējumu. Turklāt vēl aizmugurē agrāk uz bagāžnieka malas esošo logotipu nomainījis hromā zaigojošs uzraksts “Škoda”. Tādējādi no aizmugures pat vieglāk saskatīt – darīšana ar pirms vai pēc facelift mašīnu.

23-Skoda Superb FL

Interjerā kaut kādas pārmaiņas ieraudzīt ir krietni grūtāk. Aprakstā teikts, ka izmainīts, piemēram, esot diožu nakts apgaismojums.

Tehnika

Motoru un transmisiju pasaulē nekas īpašs kopš pagājušā gada nav mainījies – uzlabots vienīgi mazjaudīgākais 150 Zs 2,0 litru TDI Evo dīzeļmotors. Benzīna motori bez izmaiņām – 1,5 TSI ar mazajam dīzelim analogu jaudu un 2,0 litru TSI ar 190 vai 272 Zs jaudu. Vēl arī 2,0 TDI ar 190 zirdziņu spēku. Tikai mazajiem motoriem pieejama izvēle starp manuālo pārnesumkārbu un DSG, bet lielākajiem alternatīvas nav – tikai divsajūgu DSG robotizētā kārba. Abiem spēcīgākajiem motoriem paredzētas arī 4×4 versijas ar visu riteņu piedziņu.

44-Skoda Superb FL

Intereses pēc paskatījos, ko piedāvā arī nesen iznākušais atjaunotais astotās paaudzes ”VW Passat”. Teju precīzi to pašu. Vienīgā atšķirība – vācietim ir vēl jaudīgāka 2,0 TDI pilnpiedziņas versija ar 240 Zs jaudu.

“AutoMedia Latvia” brauca ar 190 Zs benzīna motoru. Ikdienai vairāk nekā pietiekoša dinamika un lielisks braukšanas komforts. 272 un 240 Zs jau būtu, mūsuprāt, priekš ālēšanās jeb tukšas muskuļu demonstrēšanas bez legālas iespējas mūsu ceļos izmantot šo potenciālu.

15-Skoda Superb FL

Kas attiecas uz aprīkojumu, tad “Superb” neatpaliek no prestiža skalā it kā augstākajiem “Volkswagen” grupas līdziniekiem. Piemēram, tagad jau pat bāzes komplektācijā Active ir bezatslēgas iedarbināšana, lai gan Start&Stop poga iemontēta nevis uz priekšējā paneļa, bet aizdedzes atslēgas tradicionālajā vietā. Mazliet neērtāk ir, bet pierast būs nieks.

Ļoti iepriecināja arī testa auto degvielas patēriņš. Zemāk bildē varat palūkoties borta datora atskaitē – vairāk nekā 1000 km ceļā, nemaz speciāli neknauzerējoties, vidēji bijām tērējuši 6,2 litrus benzīna uz 100 km. Tik jaudīgam un lielam auto, mūsuprāt, ļoti labs rādītājs.

11-Skoda Superb FL

Par LED gaismām jau tika pateikts pašā sākumā, bet diožu matricu lukturi Skoda Crystal Lighting gan pieejami tikai par papildu maksu. Ļoti patika adaptīvā kruīzkontroles sistēmas Predictive Cruise Control darbība, bet avārijas bremzēšanas sistēma tagad atpazīst arī gājējus. Visvisādu vadītāja palīgsistēmu “Superb”, kā saka, čum un mudž. Līdzīgi ar izklaides un komunikāciju rīkiem. Čehiete nesarks savu vācu radu pulkā, bet koncerna spāniešu atzaram “Seat” tāda modeļa kā “Superb” nemaz nav.

20-Skoda Superb FL

Piebildīsim, ka “Superb” gammā ir atgriezta grūtāk izbraucamu ceļu modifikācija – universāls “Superb Scout”, kam ne tikai ir pilnpiedziņa un krosoveru dekoratīvie aksesuāri, bet arī par 15 mm palielināts klīrenss un motora aizsargpanna. ‘Skauts’ tiek komplektēts tikai ar spēcīgākajiem abu degvielas veidu motoriem.

55-Skoda Superb FL

Kas vēl ļoti svarīgi samilzušajā klimata pārmaiņu kontekstā – tirgū nu ienāk pirmais ‘Skoda” hibrīds “Superb iV”, kas komplektēts ar 1,4 litru TSI benzīna motoru un elektromotoru. Iekārtas summārā jauda 218 Zs. Līdzīgi kā jau tirgū esošajam “VW Passat GTE”, starp benzīna motoru un elektromotoru iebūvēts sajūgs, kas ļauj benzīna motoru atslēgt, tādējādi sniedzot iespēju izmantot tikai elektrisku vilkmi. Tādas gaitas rezerve esot 55 km. Drīzumā šādas mašīnas varētu parādīties arī pie mums. “Superb iV” būs gan kā liftbeks, gan universāls.

Cenas, prestiža un subordinācijas jautājums

“Škoda Superb” sākumcenas tik prāva izmēra automobilim (garums gandrīz 4,9 metri) šķiet ļoooti pievilcīgas. Starts no 21 400 eiro par 1,5 litru benzīnu ar manuālo kārbu. Tāds pats “Passat” pat ar šobrīd spēkā esošām akcijas cenām ir vairāk kā četrus tūkstošus dārgāks. Parasti pat teju astoņu tūkstošus dārgāks.

47-Skoda Superb FL

“AutoMedia Latvia” izmēģinātais 2,0 TSI (190 Zs) Elegance ar 7-pakāpju DSG maksā no 31 400 eiro. Par analogu “Passat” bezakcijas laikos prasīs teju 39 tūkstošus. Neskatoties, ka sākumā kā pirmā “Superb” donors tika pieminēts arī “Audi A4”, par ‘gredzenu pavēlniekiem’ tagad šeit tomēr būtu lieki runāt. Gan izmēros līdzīgais “Audi A6”, gan pat mazākais A4, vismaz no spēka agregātu puses raugoties, nemaz nerunājot par cenām, jau tomēr ir pavisam cita pasaule.

„Škoda Superb 2,0 TSI 190 DSG-7” vērtē Ainārs Zariņš*

– „vāji”; – „apmierinoši”; – „labi”; – „ļoti labi”; – „izcili”

*Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

Birkas: