“AutoMedia Latvia” tests: braucam ar pusmūža krīzi pārvarējušo Škoda Karoq

1-Skoda Karog 2022

Aizvadītā gada decembrī Volkswagen koncerna uzņēmums Škoda prezentēja vidējā izmēra krosovera Karoq atjaunināto mašīnu jeb tā saukto facelift. Ņemot vērā, ka Karoq modelis debitēja 2017.gada maijā, tas bez izmaiņām bija noturējies tirgū jau vairāk nekā četrus gadus. Tehnoloģiju straujajā attīstības laikā tas ir gana daudz. Turklāt pa šo laiku Karoq ir kļuvis par otru zīmola nozīmīgāko modeli aiz tradicionālā čehu dižpārdokļa Octavia.

2019.gadā Karoq pat apsteidza Octavia un kopumā tas pārdots jau vairāk nekā pusmiljona eksemplāru skaitā. Latvijā situācija ir mazliet citādāka nekā globāli, jo Karoq pēc pēdējo divu gadu datiem pārdošanas apjoma ziņā ierindojās trešajā vietā, piekāpjoties arī izmēros prāvākajam brālim Kodiaq (Top-3/2021: Octavia-613; Kodiaq-366; Karoq-237, dati no Auto Asociācija). Neko darīt – kāri pēc lielām mašīnām Latvijas publika zaudēt negrib. Arī radniecīgajā Volkswagen nometnē aina ir līdzīga. Prāvākais Tiguan tirgojas labāk nekā mazākie T-Roc un T-Cross.

Zīmīgi, ka elektromobilitātes burās vareni pušošie vēji arī pēc facelift nav no Karoq piedāvājuma pilnībā izskauduši dīzeļmotorus. Un vismaz pagaidām nav ieviesta neviena pat viegli elektrificēta Karoq modifikācija. „AutoMedia Latvia” izmēģināja Karoq ar 150 Zs vērtu 1,5 litru tilpuma benzīna turbomotoru.

Līnija šaurāka, bet klasiska

No modeļa sākumos teju varen’ plašā motoru klāsta ražotājs ir atteicies, taču pašreiz noteiktā uzlaboto Evo spēka agregātu līnija, mūsprāt, ir visnotaļ optimāla. Litra apjoma turbo benzīns (110 Zs) tiem, kuriem auto ir tikai pārvietošanās līdzeklis. Prasīgākiem jau 1,5 TSI ar 150 Zs jaudu, bet šad tad arī ‘uzskriet’ gribētājiem tiek piedāvāts 2,0 TSI ar 7,0 sekundēm starta ieskrējienā līdz ‘simtiņam’, vērā ņemamu 320 Nm griezi un 190 Zs maksimālo jaudu.

46-Skoda Karog 2022

Tālo distanču mērotājiem jeb citādu apsvērumu motivētiem ortodoksāļiem

piedāvājumā ir atstāts divlitru tilpuma Evo turbo dīzeļmotors.

Pieticīgākajā versijā ar 115 Zs, bet devīgākajā ar 150. Benzīna viducim un dīzeļa sākumam pastāv izvēle starp sešpakāpju manuālo vai septiņpakāpju robotizēto DSG pārnesumkārbu. Pilnpiedziņa? Kā agrāk, arī pēc facelift Karoq tādu saglabā abu degvielu jaudīgākajās versijās. Tikai komplektā ar DSG. Turklāt dīzeļa Karoq 4×4 griezes moments ir pacelts līdz 360 Nm, kamēr vientilta piedziņas 150 Zs dīzelim tas ir 340 Nm.

36-Skoda Karog 2022

Piebildīšu, ka augstāk izvērstā ir motoru līnija Eiropai. Kā globālam modelim, citos tirgos šis tas var būt savādāk.

Uzvalks pēc pēdējās modes un jaunākie aksesuāri

Vizuālās izmaiņas nebūs viegli ievērot, ja atjaunotajam Karoq līdzās nestāvēs vecais. Taču, kā jau facelift gadījumā pienākas, ir gan citādi bamperi, gan jauna optika. Priekšējā ventilācijas reste ir gan platāka, gan garāka un precīzi atspoguļo citu jaunāko modeļu korporatīvo stilu. Optikas izmaiņas uzkrītošākas ir aizmugurē. Lampas ir kompaktākas un tajās par papildu samaksu var pasūtīt ‘skrejošos’ pagriezienu rādītājus. Tagad standartā kā priekšā, tā arī aizmugurē ir LED apgaismojums, bet par papildu maksu Karoq priekšā var iegūt arī LED Matrix adaptīvo gaismas tehniku.

32-Skoda Karog 2022

Modeļu pusmūža atjaunošans kampaņas galvenokārt tiek piekoptas, lai tie bezcerīgi neatpaliktu no citā laikā iznākušo konkurentu aprīkojuma izklaides un drošības ziņā. Tehnoloģijas mūsdienās attīstās ļoti strauji. Atjaunotais Karoq attiecīgi tagad piedāvā arī to, kas agrāk vai nu vēl nebija izdomāts jeb bija tik dārgs, ka tika pielāgots vien premium segmentu mašīnās.

Tagad jau bāzes komplektācijās Karoq ir tādas lietas kā parkošanās sensori aizmugurē un automātiska nobremzēšana iespējamas sadursmes gadījumā, pilns drošības gaisa spilvenu komplekts, apsildāma multifunkcionālā stūre, virtuālā mērinstrumentu sekcija ar plašu izvēļņu skatu, Bluetooth telefonu brīvroku sistēma, auto izklaides sistēmas savienojamība ar viedtālruņiem, vēl vesels saraksts ar dažādām vadītāja palīgsistēmām un vēl šis tas. Tostarp ātrumos no 10 līdz 60 km/h stundā darbojas gājēju uzraudzības sistēma, ka palīdzēs novērst nejaušu uzbraukšanu. Uzmanīgākie ievēros šādus tādus uzlabojumus arī salona apdares materiālos.

27-Skoda Karog 2022

Visus tehnoloģiskos jaunievedumus te uzskaitīt būs pārlieku gari. Ja interesē, jautājiet Škoda dīlercentros. Piebildīšu, ka salīdzinoši maz pamanāmās ārējās izmaiņas kombinācijā ar īsti neredzamām lietām, piemēram – aerodinamiski piemērotiem riteņu diskiem, ļāvušas uzlabot virsbūves vēja pretestības koeficentu līdz atzīstamam 0,30 rādītājam. Tam vajag atstāt pozitīvu iespaidu uz degvielas patēriņu. Pilnpiedziņas versijām ir arī uzlabota degvielas tvertnes un aizmugures tilta aizsardzība. Pievērsiet uzmanību, ka Karoq piedāvā versijas ar balstiekārtām, tostarp adaptīvo.

„AutoMedia Latvia” pieredze

Kā jau iepriekš bija minēts, „AutoMedia Latvia” varēja izmēģināt auto ar 150 Zs benzīna motoru. Komplektā ar DSG un Sportline komforta paketi, kas jau ir dārgais gals.

Motora sniegums ir patīkams. Neteiksim sportisks, bet ikdienas vajadzībām gana dinamisks. Apdzīšanas manevri padodas veikli. Stūrēšana precīza, bet ne agresīva. Bremzes efektīgas, bet ne pārlieku asas. Vienīgi mūsu ceļiem nepiemērotie 19 collu riteņi ar zemām 225/40 riepām traucēja baudīt īsto rites komfortu, ko Karoq spēj nodrošināt. Labā ziņa šai vietā ir tāda, ka arī Sportline līmenis pieļauj saprātīgāku 18 un pat 17 collu riteņu uzstādīšanu. Tas būs arī ievērojami maciņu saudzējošāk riepu maiņas gadījumā.

21-Skoda Karog 2022

Necenšoties speciāli kaut ko sataupīt, bet arī intensīvi nespaidot akseleratora pedāli, degvielas patēriņš parasti turējās starp sešiem un septiņiem litriem benzīna uz 10 km. Uzlaižot mazliet fiksāk, atptuveni litrs liekas klāt. Priekš gandrīz četrus ar pusi metrus gara krosovera tipa auto ar pilnu masu ap divas tonnas, tas ir visnotaļ pieņemami.

Verdikts

Mūsuprāt, lielākajai daļai ļaužu tieši Karoq vajadzētu būt optimāli piemērotākajam no Škoda krosoveru pašreizējā klāsta. Gana ietilpīgs. Vien izteikti gariem ļaudīm var likties šauri tā salonā. Vai bieži var neapmierināt bagāžas pārvadāšanas iespējas. Tagad turklāt atjaunots un atkal moderns auto.

Ja tiešām vajag, dabūjams arī ar pastāvīgu visu riteņu piedziņu. Taču arī bez tās standarta klīrenss 164 mm ļaus bez bažām braukt tur, kur nokļūšana ar parastu ielas auto liks pieri raukt grumbās.

28-Skoda Karog 2022

Izvēli, pateicoties dīzeļa atstāšanai apritē, uzskatām par labu. Cenas? Sākums no nepilniem 24 tūkstošiem šķiet ok, bet ir mānīgs. Sportline ar DSG bez pilnpiedziņas maksā no 32 700 eiro. Izmēģinātā auto cena ar papildu aprīkojumu bija 37 960 eiro. Bez ādas sēdekļiem, bet vēl šā tā. Hmm… Pilnpiedziņas versijas gan jau var ‘piekrāmēt’ tā, ka cena būs pat ap 50 tūsktošiem. Un lai gan auto šķiet gana labs, tas šķiet daudz priekš Škoda.

Bet – vajag izvērtēt, cik tad tiešām objektīvi nepieciešami ir tie visi jaunievedumi, kas nav bāzes komplektācijās. Varbūt izdodas sev vēlamu auto iegūt par makam un prātam pieņemamu cenu. Te gan jābilst, ka globālie procesi, kas atstājuši iespaidu uz ekonomiku kopumā, arī autoindustrijai radījuši problēmas. Pēc jauniem auto tagad jāstāv rindā. Un ne mēnesi vai dažus. Pašreiz no pusgada un uz augšu.

“Škoda Karoq 1.5 Tsi Sportline” vērtē Ainārs Zariņš*

– „vāji”; – „apmierinoši”; – „labi”; – „ļoti labi”; – „izcili”

*Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

Birkas: