“AutoMedia Latvia” tests: “Peugeot 3008 Hybrid4″ – vienīgais 3008 ar visiem velkošiem riteņiem

1-Peugeot 3008 Hybrid4

Sekojot Eiropas Savienības klimata mērķu sasniegšanas programmai, PSA Groupe nesen paziņoja, ka līdz ar jaunās paaudzes “Peugeot 308” iznākšanu jau šogad nodrošinās to, ka elektrificēti būšot 70% zīmola spēkrati. Vairums no tiem būs hibrīdautomobiļi. Pilna elektrifikācija tostarp pagaidām apgājusi arī pērnā gada nogalē modernizēto “Peugeot 3008”, elektromašīnu lauciņu pagaidām atstājot izmēros mazākiem modeļiem.

Jāatzīme, ka ‘Trīs tūkstoši astotais’ hibrīda versijā tika izlaists jau pirmās paaudzes (2008-2016) modeļa laikā. Turklāt tas bija no retajiem hibrīdiem ar dīzeļa nevis benzīna motoru. Otrajā, šobrīd aktuālajā paaudzē “3008 Hybrid” piedzīvoja pāreju uz benzīnu-elektrību. Kā vairums maza un kompakta izmēra krosovera tipa automobiļi arī 3008 pieejams tikai ar priekšējo velkošo tiltu. Izņēmums ir vien “3008 Hybrid4”. Tieši šādu atjaunotā “Peugeot 3008” modifikāciju izmēģināja “AutoMedia Latvia”.

Dizains un aprīkojums

Pieskaņojot reformētās mašīnas izskatu jaunākajam korporatīvā dizaina stilam, radiatora dzesēšanas restei noņemts tradicionālais rāmis, vizuāli resti pakāpeniski sapludinot ar bamperi. No galvenajiem starmešiem tagad lejup krīt plēsīgi dienas gaitas diožu ilkņi, piešķirot jau tā bravurīgajam tēlam vēl agresīvāku iespaidu.

24-Peugeot 3008 Hybrid4

Pārveidotās formas miglas lukturu ligzdas nu ir vien mulāža, jo miglinieku funkcija iekļauta gudro galveno LED lukturu vienā blokā. Šāda optika tagad kļuvusi par 3008 bāzes aprīkojumu. Heraldiskais lauva uz modernizētās restes šķiet paaudzies un ir pamanāmāks nekā pirmsreformas masīnām, bet uz motora pārsega priekšējās malas, tāpat kā citiem svaigākajiem modeļiem, niķelētiem cipariem nodrukāts modeļa kods 3008.

21-Peugeot 3008 Hybrid4

Aizmugurē vizuālu pārmaiņu faktiski nav. Ja neskaita tādu mazumiņu, ko daudzi varbūt pat neievēros. Proti, aizmugures lukturos diožu tehnoloģija ļāvusi nomaskēties atpakaļgaitas sigāla sekcijām. Arī salonā, ja neskaita par vienu collu palielinātu multifunkcionālo ekrānu (tagad 10 collas pa diagonāli) un šur tur uzlabotus apdares materiālus, jaunumus meklēt nav vērts.

16-Peugeot 3008 Hybrid4

“Peugeot 3008” bija izskatīgs no ārpuses un pat teju ultramoderns iekšpusē un tāds tas ir, tikai svaigāks, arī pēc modernizācijas. No pieejamā aprīkojuma gribas izcelt jaunas funkcijas ieguvušo adaptīvo kruīzkontroli, bet jo īpaši Night Vision nakts redzamības palīgsistēmu, kas ar infrasarkano starojumu meklē gājējus un dzīvniekus pat virs 200 metru attalumā no automobiļa. Uz Latvijas ceļiem tas ir ko vērts, jo sadursmes, īpaši ar dzīvniekiem, pie mums ir visai bieža parādība. Par Night Vision gan tiek prasīta paprāva summiņa – 1512 eiro un tā kā papildu aprīkojums paredzēta tikai divām turīgākajām komplektācijām – GT un GT Pack.

Atliek piebilst, ka visiem 3008, kas komplektēti ar EAT8 automātisko pārnesumkārbu tagad standarts ir arī motora un kārbas darbības maināmo režīmu (Eco, Normal, Sport) funkcija.

Tehnika

Tīrām iekšdedzes motoru mašīnām Eiropai palicis pa vienam benzīna un dīzeļa motoram. Attiecīgi 1,2 litru PureTech trīscilindru benzīnnieks ar 131 Zs jaudu un zirdziņos tik pat stiprs 1,5 litru BlueHDi dīzelis. Abi komplektējas gan ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu, gan ar jau pieminēto EAT8 japāņu ražotāja Aisin automātu.

2-Peugeot 3008 Hybrid4

Savukārt hibrīdi tiek komplektēti ar 1,6 litru benzīna četrcilindru motoru. “3008 Hybrid” gadījumā tam ir 181 Zs jauda, bet priekš “3008 Hybrid4” motors ir forsēts līdz 200 Zs atzīmei. Garšīgi tādi brauktu vien ar benzīnu, bet klāt vēl nāk elektrovilkme. “3008 Hybrid” virknē ar parasto motoru ir uzstādīts 110 Zs elektromotors jeb, precīzāk – starterģenerators, un spēka kompleksa summārā jauda ir 225 Zs.

Savukārt “3008 Hybrid4” papildus priekšā esošajam 110 Zs elektromotoram otrs ar 112 Zs jaudu uzstādīts pie aizmugures riteņu ass un tādējādi

“3008 Hybrid4” ir vienīgā modeļa modifikācija ar visu riteņu piedziņu.

Vismaz reizēm, jo visu riteņu piedziņu varēs izbaudīt vien pie pietiekama akumulatoru bloka uzlādes līmeņa. “Hybrid4” spēkstacijas maksimālā jauda ir nopietni 300 Zs. Atliek piebilst, ka abi ir Plug-in hibrīdi ar iespēju uzlādēt akumulatorus katrā izdevīgā brīdī.

25-Peugeot 3008 Hybrid4

Papildu akumulators ar 13,2 kW/h ietilpību paslēpts zem aizmugures sēdekļa un bagāžas nodalījuma ietilpību nekādi neietekmē. Uzlādei vairākas iespējas. No parastas vienfāzu 230W (8 A) rozetes pilnai uzlādei nepieciešamas septiņas stundas. Ja pieejama pastiprinātas jaudas vienfāzu rozete (16 A), uzlādei vajadzēs 4 stundas, bet ar specializēto Wall Box staciju baterija pilna būs jau pēc stundas un 45 minūtēm.

Brauciena iespaidi

Ja neskaita pirmajā acu uzmetienā neuzkrītošas šiltītes Hybrid4 un otru uzpildes lūkas vāciņu auto kreisajā sānā (elektrouzlādes ligzda), ārēji cits nekas neliecina, ka darīšana ar hibrīdu. Toties nospiežot Start pogu, redzams, ka mērinstrumentu panelī virtuālās tahometra skalas vietā ir iedaļās Charge, Eco un Power sašķelts aplis, kas ataino energoapmaiņas procesu. Un motora dūkoņas vietā ir teju pilnīgs klusums, ja neskan radio un nezum ventilācijas sistēma.

Interjers grezns jo grezns. Taču izšūtie Nappa ādas benķi ar vadītāja sēdekļa elektrifikāciju un priekšā braucošo masāžas programmām, kā arī durvju apdares elementi jau tā dārgajām GT vai GT Pack pakotnēm papildus izmaksā vēl 3125 eiro.

4-Peugeot 3008 Hybrid4 (2)

Braukšanas (spēka kompleksa darbības) režīmu izvēlne “Hybrid4” atšķiras. No standarta palicis vien Sport, ko papildina ar elektrību saistītie Hybrid, Electric un 4WD. Te nevis auto diktē noteikumus, bet vadītājs pats var izvēlēties, kad braukt tikai ar elektrību, kad to pietaupīt. Un pietaupīt var, ja izmanto papildus iespēju e-Save. Nospiežot atbilstošu taustiņu, auto neļausies pieslēgt elektromotorus, ļaujot uzkrāt enerģiju satrēgumiem vai lielpilsētu centriem, kur braukšana ar iekšdedzes motoriem liegta.

Ražotājs norāda, ka “3008 Hybrid4” autonomā elektrovilkmē ar pilnībā uzlādētu bateriju var nobraukt līdz pat 59 km attālumu. “AutoMedia Latvia” īpaši nekautrējoties uzspiest akseleratora pedālim izdevās nobraukt 48 km. Kas ļauj secināt, ka pilsētā bieži vien varēs pārvietoties tikai ar elektrību.

13-Peugeot 3008 Hybrid4

Vella verķis! Kombinētais spēka iekārtas griezes moments ir 520 Nm! Starta dinamikā līdz 100 km/h uzlādēts “3008 Hybrid4” pēc rūpnīcas datiem ieskrienas 6,1 sekundē! Ar tukšu akumulatoru dinamika tik iespaidīga vairs nav, taču tik un tā auto paātrinās jestri. Saistībā ar hibrīda sūtību atstātais Sport režīms būtībā ir lieka greznība. Taču šī iespēja tomēr ir ļoti tīkama. Īpaši, ja apzinies, ka mobilitātes resursu pienācīgā līmenī tik un tā uztur pilna bāka benzīna.

Pilnpiedziņa darbojas ne tikai 4WD, bet arī Electric režīmā. Taču tikai kamēr papildu akumulatorā būs pietiekams uzlādes līmenis. “ AutoMedia Latvia” nepārbaudīja “3008 Hybrid4” spējas apvidus apstākļos, taču, domājams, kamēr elektrības pietiek, “Hybrid4” var. Klīrenss arī cienījams – 22 cm. Tiesa, tāpat kā strauji paātrinoties, ņemoties pa dubļiem vai smiltīm, baterijas resurss izsīkst ātri un par 59 vai pat 45 km var nesapņot. Elektroresursu tērejot nesaudzīgi, “3008 Hybrid4” pilnpiedziņa būs pieejama, kā arī pārvietošanās tikai elektro režīmā pietiks apmēram kādai pusei no ražotāja pieteiktajiem 59 kilometriem. Tātad – pirms braukt nost no ceļiem, jāparēķina, cik tālu, piemēram, ir iecerētā ezermala.

15-Peugeot 3008 Hybrid4

Toties pa ceļiem “3008 Hybrid” brauc feini. Izjustāk un drošāk nekā parasts ‘Trīs tūkstoši astotais’. Abiem hibrīdiem aizmugures tiltam ir modernāka un efektīgāka daudzsviru piekare, bet pārējiem 3008-jiem salīdzinoši vienkārša daļēji atkarīgā sija. Tur arī starpība gaitas stabilitātē. e-EAT8 pārnesumkārba darbojas vēl nemanāmāk nekā arī lieliskā standarta EAT8. Hidrotransformators te aizstāts ar tā saucamo slapjo frikcijas disku paketi. Pārslēgšanās fakstiksi nav sajūtama.

Ražotājs pēc WLTP cikla uzrāda vidējo degvielas patēriņu tikai 1,3 litri uz 100 km! Lai ko tādu vai vismaz pietuvinātu panāktu, hibrīds jālādē katru mīļu brīdi, kad auto nebrauc. “AutoMedia Latvia” to nedarīja, jo apstāšanās vietās lielākoties tas nebija iespējams. Mums iznāca 6,6 litri uz 100 km.

Izvēle un cena

Auto aizrauj gan ar izskatu, gan braukšanu. Priecē ar komfortu un lutina ar pieejamo drošības un izklaides aprīkojumu, ar plašo vadītāja palīgsistēmu klāstu. Ir labi, ka tiek piedāvata izvēle starp “Hybrid” un “Hybrid4”. Taču jūsma noplok, kad ieraugi cenu lapu! Ja parastu 3008-to cenas sākas no 26 700 eiro, kas tāda izmēra krosoveriem ir ok, tad priekspiedziņas hibrīds maksā sākot no 42 400 eiro, bet “Hybrid4” no 47 000 zemakajā piedāvātajā Allure Pack komplektācijā. Testam izsniegtā “3008 Hybrid4 GT Pack” cena bija… 58 771 eiro un sagrābstot papildu aprīkojuma lapās vēl šo to var tikt pāri 60 tūkstošiem. Par kompakta izmēra “Peugeot”! Nopietni!

35-Peugeot 3008 Hybrid4

Kad, piemēram, uzlādējamo “VW Tiquan eHybrid” var nopirkt sākot no 37 303, bet tagad ar akciju pat par nepilniem 34 tūkstošiem? Kad jaunumu “Toyota RAV4 2,5 Plug-In Hybrid” var nopirkt sākot no 49 300 eiro?

“Peugeot 3008 Hybrid4 300 e-EAT8” vērtē Ainārs Zariņš*

– „vāji”; – „apmierinoši”; – „labi”; – „ļoti labi”; – „izcili”

*Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

Birkas: