„AutoMedia Latvia” tests: pirmais čehu elektriķis „Škoda Enyaq iV”

1-Skoda Eniaq 80 iV

Varbūt būsit pārsteigti, bet „Volkswagen” grupas, kurā ietilpst arī čehu autoražotājs „Škoda”, pieredze elektroautomobiļu izstrādē aizsākās jau aizgājušā gadsimta 70-jos gados. Jau 1977.gadā tika oficiāli pārdoti divi desmiti „VW Elektro Transporter” busiņi ar svina akumulatoru komplektu un tagad tik iecienīto saukli: 0 litri uz 100 km! Tagad koncerna elektroizstrādes augļus bauda arī čehu „Škoda”. Tuklāt sākts uzreiz no teju resnākā gala. „AutoMedia Latvia” izmēģināja „Škoda Enyaq 80 iV”.

Par „Volkswagen” pirmo sērijveida elektrisko automašīnu tomēr jāuzskata laika posmā no 1992. līdz 1996. gadam kopumā 120 pārdotie trešā paaudzes „Golf CitySTROMer”.

16-Skoda Eniaq 80 iV

2010.gadā parādījās arī pie mums zināmais mazulis „VW e-Up!”, bet pēc tam „e-Golf”. Tātad arī „Škoda” pirmais elektroauto teorētiski varēja būt „e-Citigo” vai „e-Scala”, taču ir izvēlēta citāda stratēģija. „Škoda Enyaq iV” ir salīdzinoši prāvs krosovera tipa auto, ko no skata nu nemaz prāts nenesas saistīt ar bieži vien dīvaina paskata mazauto, kādas joprojām vairumā ir elektro mašīnas.

Nozīmīgi, ka pirmā čehu elektriķa teorētiskā gaitas rezerve līdz pat 510 kilometriem ir krietni pāri tikai pilsētnieciskām vajadzībām.

„AutoMedia Latvia” pieredze rāda, ka reālā dzīvē būs mazāk, taču Daugavpili vai Liepāju no Rīgas sasniegt var bez bažām? Turklāt „Enyaq” ietilpība un komforts, domājams, vairumam auto lietotājiem būs pieņemams visiem dzīves gadījumiem. Un vēl nozīmīgi ir tas, ka salīdzinājumā ar tehniski identiskajiem koncerna radiem „VW ID.4” un „Audi Q4 e-Tron”, „Enyaq iV” piejams ar taupīgāku budžetu.

34-Skoda Eniaq 80 iV

„Enyaq” ir arī pirmā mūsdienu „Škoda”, kam velkošie ir aizmugures riteņi, jo vienīgais elektromotors uzstādīts pie aizmugures ass.

Pašlaik pieejamas „Enyaq” versijas 60 iV ar 62 kWh un 80 iV ar 82 kWh akumulatoru baterijas ietilpību. Attiecīgi arī elektromotoru jauda atšķiras – 132 un 150 kW.

28-Skoda Eniaq 80 iV

Mazietilpīgākā 60 iV baterija nodrošinot ceļu līdz 390 km attālumā. Arī cena zemāka – no 35 900 EUR, bet 80 iV mašīnas vērtību ar papildu aprīkojumu var uzcelt virs 60 000 EUR. Bez pilnpiedziņas versijas vēlāk tiek solīta arī vēl lētāka 55 kWh baterijas ietilpības modifikācija. Protams, arī iespējamais veicamais ceļš ar pilnu uzlādi tai būs mazāks.

10-Skoda Eniaq 80 iV

Ja nesāksiet pētīt mērinstrumentu paneli un uz milzīgā centrālā displeja iegūstamo informāciju, ārēji „Enyaq” salonā nekas neliecina, ka esat iekāpis ne gluži parastā mašīnā. Viss ir teju kā ierasts tik pierasto modernāko iekšdzedzes mašīnu apartamentos.

3-Skoda Eniaq 80 iV

Kaut kur gudros elektromobilitātes entuziastu rakstu darbos atradu, ka optimālais enerģijas patēriņš uz 100 km esot ap 19 kWh. Auto displejā varat pavērot, kā savu testbraucienu aizvadīja „AutoMedia Latvia”. Vidējā enerģijas patēriņa ziņā bijām visai tuvu.

23-Skoda Eniaq 80 iV

Atliek piebilst, ka solīta vēlāk tiek arī „Enyaq” pilnpiedziņas versija ar diviem elektromotoriem un pat sportiskā RS modifikācija, kam jauda būs kāpināta līdz 225 kW.

“Škoda Enyaq 80 iV” vērtē Ainārs Zariņš*

– „vāji”; – „apmierinoši”; – „labi”; – „ļoti labi”; – „izcili”

*Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

Birkas: