„AutoMedia Latvia” tests: Pirmais „Renault” kupejkrosovers „Arkana”

1-Renault Arkana E-TECH Hybrid

Lai arī varēja domāt, ka franču autoražotājam Renault piedāvājumā Eiropas tirgiem jau bija pietiekami izvērsta modē esošo pilsēttipa krosoveru gamma, nesen kompakto krosoveru segments tika papildināts ar vēl vienu modeli – kupejveida auto Renault Arkana. „AutoMedia Latvia” centās noskaidrot, ko Arkana piedāvā tādu, kas zīmola radiem iztrūkst.

Pilsētnieciskas ievirzes krosoveri plašā pieprasījuma dēļ autoražotājiem jau kādu laiku ir izaicinājumiem bagātākais segments. Tādēļ nav jābrīnās, ka šājā sektorā notiek eksperimenti. Maskavas starptautiskajā autoizstādē 2018.gadā parādītais kupejkrosovers Renault Arkana izrādījās tik veiksmīgs mēģinājums, ka pērnā gada nogalē Renault sagatavoja Arkana arī Eiropas tirgiem, lai gan sākumā šāda plāna nemaz nebija.

Eiropas Arkana vizuāli ir ļoti līdzīgs krievu versijai, tomēr ir pavisam cits automobilis.

Tam pamatā ir jaunākā moduļu platforma, ko Renault/Nissan alianse izmanto tādiem modernākajiem neliela izmēra automobiļiem kā Renault Clio un Captur, tā arī Nissan Micra un Juke. Jaunā Arkana top uz konveijera Dienvidkorejā, līdztekus ar vietējam tirgum paredzēto analogu ar nosaukumu Samsung XM3.

31-Renault Arkana E-TECH Hybrid

Ārējo izmēru un attiecīgi arī salona plašumu ziņā Arkana vairāk gan iekšēji konkurē nevis ar kopējās bāzes Captur, bet gan prāvāko krosoveru Kadjar. Arkana garums sasniedz 457, bet platums 182 centimetrus, kāmēr Captur var atbildēt tikai ar 423 un 156 cm. Kadjar izmēros ir līdzvērtīgāks – 449 cm garš un 183 cm plats, bet, ja runa par Kadjar, nu jau varbūt ir vērts domāt par nākamo Kadjar, jo alianses partnera Nissan rindas ir papildinājis jau pilnīgi svaigs Qashqai un ilgi nebūs jāgaida arī tā dvīņubrāļa jaunā Kadjar iznākšana.

Par spīti stilīgi, bet nepraktiski slīpajam kupejas jumtam Arkana baģāžas telpas standarta ieitlpība ir pat lielāka nekā Kadjar – 517 pret 472 litriem, bet maksimālās ietilpības ziņā ar nolaistām sēdekļu atzveltnēm lielāka rūme, protams, ir Kadjar.

26-Renault Arkana E-TECH Hybrid

Arkana spēka iekārtu izvēle var likties šaurāka nekā uz kopējās platformas būvētajam Captur, jo uzsvars likts uz hibrīdtehnoloģijām. Arkana piedāvājumā pie mums pašreiz ir tikai tīra benzīna versija ar 1,4 litru benzīna turbomotoru, kā arī full hybrid modifikācija ar 1,6 litru motoru un diviem elektromotoriem. Drīzumā gan jāparādās arī tā saucamajam maigajam hibrīdam ar 1,3 litru motoru un vienu elektromotoru. Tikmēr Captur piedāvā divus tīra benzīna motorus ar dažādām jaudas versijām, kombinēto gāzes modifikāciju PLG, arī uzlādējamo E-TECH hibrīdu. Manuālās transmisijas variantu Arkana nav vispār un arī pilnpiedziņa tam paredzēta nav.

22-Renault Arkana E-TECH Hybrid

„AutoMedia Latvia” izmēģināja full hybrid versiju, turklāt vizuāli atšķirīgajā un arī dārgākajā R.S. Line komplektācijā. Uzkrītoši krāsotajai Arkana sagādājām pilnu Latvijas ceļu kokteili – labu un draņķīgu asfaltu, puslīdz labi koptus grants ceļus un pašauras greideri sen neredzējušas mazceļu takas. Atradām Jēkabpils pusē pie Salas pat senu muižu laiku akmens bruģa gabalu un ļāvām parādīt krosovera klīrensa priekšrocības brucienā pa vienreiz šovasar pļautām pļavām.

Jāatzīst, ka braukšanas komforta ziņā Arkana atstāja labu iespaidu teju uz jebkura no pieminētajiem segumiem. Piekares ir labi sabalansētas, lai nezaudējot stabilitāti un tīkamu stūrēšanu, sniegtu atzīstamu gaitas komfortu uz teju jebkādiem ceļiem. Dinamikas ziņā no hibrīda spēkstacijas ar summāro jaudu 143 Zs gan tika gaidīts, kas vairāk. Taču ieskrējiena ziņā no vietas līdz 100 km/h full Hybrid pat ir par sekundi kuslāks nekā parastā benzīna modifikācija – 10,8 sekundes. Tiesa, tādai ikdienas braukšanai, objektīvi vērtējot, tas nekaitē. Īsiem apdzīšanas spurtiem uzrāviena it kā pietiek.

12-Renault Arkana E-TECH Hybrid

Aizmugures daļas slīpais jumts ietekmē otrajā sēdekļu rindā sēdošo ieteicamo garumu, bet ar augumu vismaz līdz 180-185 cm arī tur var justies gana komfortabli.

Nu jau pierasts, ka vairumam viena zīmola mašīnām salona izskats un apdare taisīta pēc vienas šnites. Arkana salonā šai ziņā nejutīsiet īpašu atšķirību starp Clio vai Captur. Atšķirības būs vienīgi salona plašumu ziņā, jo Arkana ir prāvāks auto. Ja atvēzēsities uz dārgāko R.S. Line apdares līniju, tas jūsu mašīnu ar dažādiem sīkumiņiem tīkami atšķirs no pārējām Arkana.

9-Renault Arkana E-TECH Hybrid

Par drošības, komforta un izklaides aprīkojumu raizēties nav iemesla, jo Arkana ir pieejams viss modernākais, ko Renault šādas klases automobiļiem ir paredzējis, lai līdzvērtīgi konkurētu ar citiem autoražotājiem. Viss atkarīgs, cik pilnu komplektaciju izvēlēsieties.

Izmēros mazākais Captur un arī pēdējo ciklu dzīvojošais pašreizējais Kadjar ir lētāks, taču Arkana cenas izskatās visnotaļ konkurētspējīgi. Ar pamatpakotni Zen benzīna Arkana maksā 24 tūstošus eiro, bet R.S. Line 29 tūkstošus. Par E-TECH hibrīdu tiek prasīti tikai nepilni divi tūstoši vairāk. Iespējams, pašreiz ir īstais brīdis pirkt, jo spēkā ir akcija, kas ļauj jebkurai Arkana nomest aptuveni divus tūkstošus no standarta cenas.

“Renault Arkana R.S.Line E-TECH 145 Hybrid” vērtē Ainārs Zariņš*

– „vāji”; – „apmierinoši”; – „labi”; – „ļoti labi”; – „izcili”

*Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

Birkas: