Kompānija “Renault” vidējās klases ilggadīgo modeli “Laguna” un salīdzinoši īslaicīgi izlaisto “Latitude” pret “Talisman” principiāli nomainīja 2015.gada vidū. Tuvojas laiks, kad prasīsies pēc pusmūža facelift. Taču, franču autoražotājs 2018.gada rudenī, mazliet velkot laiku, Parīzes autoizstādē cēla gaismā iepriekš neredzētu “Talisman S-Edition”.
“AutoMedia Latvia” nesen to izmēģināja. Salīdzinājumā ar pirms diviem gadiem izbaudīto “Renault Talisman Grandtour” ar 1,6 litru 130 Zs dīzelīti,
“S-Edition” šķita pavisam cits auto.
Un iemesls tam nebija tikai gandrīz divreiz niknākais 224 Zs benzīna turbomotors.
“Talisman S-Edition” ir pieejams ar diviem jaudīgiem motoriem. Jau minēto Energy Tce 225 1,8 litru tilpuma dalītās iesmidzināšanās benzīnnieku un arī ar jaunu Energy dCi 2,0 litru turbodīzeļa versiju dCi 220. Dīzelis tiek komplektēts ar vecāku EDC-6 sešpakāpju divsajūgu automātisko pārnesumkārbu, bet “AutoMedia Latvia” izmēģinātais benzīnnieks ar Vācijas uzņēmuma “Getrag”, kas ir lielākais pasaulē automātisko pārnesumkārbu piegādātājs vieglajiem un komercautomobiļiem, jauno EDC-7 septiņpakāpju divsajūgu robotu. S-Edition pieejams gan kā sedans, gan universāls, bet “AutoMedia Latvia” izmēģināja sedanu.
Dizains
Izskatā, ja neskaita uz priekšējiem spārniem salipinātās šiltītes S-Editon, nekādu citu izmaiņu šķiet nav. Toties ir eleganti, tumšpelēku karbonu atgādinoši, tikai šai komplektācijai pieejami oriģināli 19 collu riteņu diski. Tie harmoniski papildina S-Edition slapjā asfalta virsbūves toni. Vēl ir kontrastējoši melni sānskata spoguļu korpusi. Gribas vēl piebilst, ka sedanam atšķirībā no universāļa mazāk piemīt vizuāls smagnējums. Auto ir proporcionālas formas un tas izskatās tīri elegants, lai gan, protams, klasesbiedru vidū atrodami virkne vēl slaidāki un izskatīgāki konkurenti.
Salons šai modifikācijai ieturēts stingri tumšpelēkos toņos un variācijas te pieļautas netiek. Tomēr nomācoši tumsnēji šajā automobilī justies nenākas.
Arī salonā atrodama norāde S-Editon, bet sēdekļu, durvju apšuvuma, priekšējā paneļa, stūres rata un pat pārnesumkārbas sviras čeholiņa vīles izšūtas ar kontrastējoši sarkaniem diegiem. Un tas tiešām pelēcīgo sajūtu kliedē.
S-Edition “Talisman” komplektāciju rangā nu ieņem otro augstāko vietu aiz luksīgās Initiale Paris. Turklāt, citiem modeļiem šāda S-Edition komplektācija pagaidām netiek izmantota. Pat ne lielajam krosovera tipa minivenam “Espace”, ne arī par zīmola flagmani pasludinātajam “Renault” prāvākajam krosoveram “Koleos”.
Tehnika
„Talisman” balstiekārta ir komplektēta ar daļēji atkarīgu aizmugures piekari, bet S-Edition jau standartā ir adaptīvie amortizatori, kas zemākām komplektācijām pieejami tikai par piemaksu. Tāpat “Talisman S-Edition” ir apgādāta arī ar piestūrējošo aizmugures riteņu sistēmu 4Control. Par to liecina vēl viena, bet mazāk uzkrītoša šiltīte uz auto sāniem.

“Talisman S-Edition” piestāvētu, ja ne pils saimniekam, tad pārvaldniekam gan. Attēlā Gārsenes pils.
Ar 224 Zs vērto Tce 225 motoru “Talisman” jaudas ziņā ir pats modeļa kalngals. Neskatoties uz to, ka maksimālā griezes momenta ziņā (300 Nm jau pie 2000 motora apgriezieniem minūtē) šāda mašīna zaudē ne tikai dCi 220, bet arī dažam mazjaudīgākam “Talisman” dīzeļmotoram, maksimālā ātruma (240 km/h) un ieskrējiena dinamikas ziņā (0-100 km/h 7,4 sekundēs) citas modifikācijas konkurēt nespēj.
“Renault” gan nekad vidējās klases jeb D-segmenta mašīnas nav pozicionējis kā sportiskus automobiļus, šo lomu atstājot kompaktajai “Megane” ar R.S. modifikāciju. Taču ar Tce 225 motoru un EDC-7 “Talisman” jau pārvēršas par gana jautru braucamo.
Brauciena iespaidi
S-Edition komplektācija iekļauj augstu komforta, drošības un izklaides kompleksu. Attiecīgi multimēdiju sistēma R-Link 2 ar dārgāko 8,7 collu skārienjūtīgā ‘televizora’ ekrānu. Ādas sēdekļi ar elektrisku regulēšanu priekšējiem. Automātiskā divzonu klimata kontrole. Gaismas un lietus sensori, LED optika viscaur, elektriski vadāmi, apsildāmi un nolokāmi durvju spoguļi, elektriskie logu pacēlāji un Cruise control. Uz ar ādu apvilktās stūres izvietota audiosistēmas vadība, bet pati audiosistēma nāk no “Bose”.

Salonā valda mazliet atturīga un lietišķa, bet ne nomācoša atmosfēra. Un labu aprīkojumu te uzreiz var sajust.
USB izvadi un 12V ligzdas kā priekšā, tā aizmugurē. Renault Hands Free atslēgas karte ar sveiciena funkciju un auto startēšanu bez atslēgas ievietošanas. Protams, arī sistēma Multi Sense, kas ļauj spēlēties ar motora darbības iestatījumiem, stūres mehānisma jutīgumu un adaptīvajiem amortizatoriem piecos dažādos režīmos – Comfort, Eco, Sport, Neutral, kā arī režīmā Perso – individuāliem iestatījumiem. Visi iespējamie drošības airbagi. Arī stabilitātes kontrole ESC un pat kalnā braukšanas uzsākšanas palīgsistēma HSA. Un tā vēl labu brīdi var turpināt. Bagātīgs aprīkojums.
Taču, cik atceros, nabags nebija arī mūsu iepriekš izmēģinātais “Talisman Grandtour Limited”, kas bija vismaz divas pakāpes zem S-Edition. Daudz vairāk par aprīkojuma ieguvumiem mani priecēja “Talisman S-Edition Tce 225 EDC-7” veiktspēja.
Līdz tā sauktajām drivers car īpašībām vēl būtu, kur augt, taču šis auto pret pieminēto kādreiz izmēģināto dīzeli šķita kā ass mednieku duncis pret trulu virtuves nazi. Un ne tikai tādēļ, ka motors daudz jestrāks. Citi, lielāki riteņi ar it kā paplānām 245/40 R19 riepā, bet zobu plombes nedrebināja, toties šķita, ka atsaucība stūrei te ir pavisam cita – tiešāka, saprotamāka.
Adaptīvie amortizatori mums jau bija arī iepriekš. Tātad jūtami labāku, izjustāku stūrēšanu palīdzēja baudīt 4Control, kas piestūrē aizmugures riteņus. Jo biežāk gadās izbraukt ar kādu “Renault”, kam tāda ir, jo vairāk man šī piedeva patīk. Nu un, protams, EDC-7 arī noteikti deva krietnu klēpi pozitīvas izjūtas, kas nebija pieejamas iepriekš brauktajos “Talisman”. Taču interesanti, ka nesen, izmēģinot atjaunoto “Kadjar”, tas pats EDC-7 komplektā ar jauno 1,3 litru Tce 140 benzīna turbomotoriņu nemaz tik labs nelikās.
Bet ne par “Kadjar” šoreiz runa. “Talisman S-Edition” EDC-7 ar Tce 225 saprotas lieliski. Šķiet stūres mehānisms šeit ir noregulēts citādāk nekā miermīlīgākos “Talisman” un braukšana attiecīgi šķiet garšīgāka. Un kas svarīgi, šāds “Talisman”, neskatoties uz visai prāvajiem riteņiem, nav zaudējis arī “Renault” mašīnu vienu no pamatvērtībām – visnotaļ komfortablu gaitu.
Grūti ar jestriem braucamajiem turēties racionāla taupīguma zonā. Braucām tā, lai prieks, bet piesargājāmies pildīt valsts kasi ar soda naudām. Degvielas patēriņa rezultāts mūs neapbēdināja. Kopumā pēc borta datora ziņojuma vidēji 7,5 litri uz 100 kilometriem. Un tas pie auto pašmasas virs pusotras tonnas.
Braucot ar sedanu, nevar apiet tādu īpašību, kā bagāžnieka ietilpība un pieejamība. Ietilpība krietna un, manuprāt, nav būtiski, ka kādam konkurentam būs kādi litri vairāk. Svarīgi cits – pa liftbeku modei slīpais un garais aizmugures logs atstājis mazu pašu bagāžnieka vāku un iznāk, ka aizsniegties līdz bagāžas telpas priekšai ir grūti, ja kāds sīkums aizripojis tieši tur. Drēbju nosmērēšana, ja auto kļuvis dubļains teju garantēta.
Piedāvājums un izredzes
“Talisman S-Edition Tce 225” sedana standarta cena ir 34 690 eiro. Vairāk nekā trīs tūkstoši eiro zem Initiale Paris cenas. Pašreiz turklāt spēkā ir īpašs sezonas piedāvājums par 30 240 eiro. Starp citu, sezonas atlaides attiecas arī uz citiem “Talisman”.

Lai piekļūtu sīkmantām bagāžas telpas dibenā, bagāžniekā nāksies teju vai ienirt un pret bamperu gan jau nosmērēt drēbes.
Iepriekš norādīju, ka “Talisman” cenas kopumā nav diezko motivējošas un tos pērk rezervēti. Taču, ja ir vēlme, lai jums bieži pretī nebrauc tieši tādi paši automobiļi kā jūsējais, varbūt tieši tagad ir vērts palūkoties “Talisman” virzienā! Īpaši jau uz S-Edition.
„Renault Talisman 1,8 TCE 225 EDC-7” vērtē Ainārs Zariņš*















*Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms