Visapakārt to vien dzird kā – hibrīdi, elektrība, pat ūdeņradis, lēti brauksim, zaļi dzīvosim… Uz šādas ažiotāžas fona tradicionālie automobiļi, ko joprojām darbina tikai un vienīgi iekšdedzes motors, paliek kaut kur informatīvās telpas ēnā. Taču tie nekur nav pazuduši. „Renault Group” sastāvā esošā „Dacia” pērn modernizēja gan mazbudžeta zīmola celmlauzi „Logan”, gan „Sandero” saimi. „AutoMedia Latvia” izbrauca ar „Sandero Stepway” un lūk mūsu iespaidi.
Patiesības labad jāiestarpina, ka, autoražotājiem uzliktie emisiju stingrie žņaugi un nepieciešamība turēt līdzi konkurentiem, arī „Dacia” (!) modeļu klāstu ir papildinājusi ar pilnībā elektrisku mašīnu. Tas ir mazauto „Dacia Spring Electric”, kas jau sasniedzis arī Latviju. Pieejams gan pagaidām vien uz pasūtījuma. Taču par „Spring” ceram vēstīt citreiz. Šoreiz par jauno trešās paaudzes „Sandero Stepway”.
Dizains
„Dacia” modeļu dizaina attīstība un moderno LED gaismas tehnikas risinājumu nu jau salīdzinoši lētā pieejamība arī izteiktā mazbudžeta zīmola mašīnas ir padarījušas vizuāli pievilcīgas. „Dacia”, it īpaši ja nebūsiet nopircis pašu lētāko bāzes modifikāciju, nu jau bez kautrēšanās var novietot līdzās citu ražotāju automobiļiem. „AutoMedia Latvia” izmēģinātā „Sandero Stepway”, piemēram, ar papildu vizuālo noformējumu pat izskatās visnotaļ pievilcīga.
Tas pats attiecas arī uz salona apdari, kas neliek sarkt, un piejamo aprīkojumu. Piemēram, ja tā nebūs bāzīte Essential, jums būs pieklājīga izmēra multimēdiju ekrāns ar visu tajā pieejamo gan izklaides jomā, gan komfortam, tāpat navigācija un viedtālruņu sinhronizācija ar mašīnu.
Tehnika
„Sandero Stepway” ir pieejams ar trīscilindru 1,0 l benzīna turbomotoru, kas attīsta 90 Zs jaudu. Ikdienas braucieniem absolūti pietiekamas dinamiskās iespējas (0-100 km/h – 12 sekundēs). Turklāt tagad „Stepway” un arī parastais „Sandero” nopērkams ne tikai ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, bet arī ar CVT bezpakāpju variatora transmisiju, kas varētu interesēt manuālas pārslēgšanās naidniekus.
Un vēl, kā „Sandero”, tā arī „Sandero Stepway” pieejama arī benzīna/sašķidrinātās gāzes versija LPG, kam jauda pieaudzēta līdz 100 Zs. „AutoMedia Latvia” izmēģināja „Stepway Tce 90” versiju ar manuālo pārnesumkārbu.
Komforts
Salonā pieciem cilvēkiem, ja vien visi nebūs raženo augumu īpašnieki, vietas pietiks. Šķietami nelielais bagāžas nodalījums izrādījās pietiekams, lai tajā satilptu desmit 15 kg fasējuma apkures granulu maisi, ko „Stepway” veda bez saspringuma un bez jūtama degvielas paēriņa pieauguma.
Mūsdienu komunikāciju obligātais (tīkamais) minimums ir, klimata uzturēšanas sitēma ir, pat visnotaļ ērti un labu sānu noturību neapdalīti priekšējie sēdekļi ir. Atliek tik braukt.
Brauciena iespaidi
Pret dinamiskajām īpašībām, vadāmību un bremžu efektivitāti ikdienas mobilitātes vajadzībām pretenziju nav. Mazliet palielinātais „Stepway” klīrenss ļauj šo auto pieskaitīt savvaļas prieku baudīšanai piemērotajiem automobiļiem. Lauku un meža ceļiņi, pļavas, švaka seguma grantenes ir vietas, kur „Stepway” jūtas lieliski. Un arī uz asfalta ceļiem auto turējās pieklājīgi. Dūkstīm un tā sauktajām off road izpriecām gan šis auto piemērots nebūs.
Ar 50 litru degvielas tvertnē uzpildīto degvielu „AutoMedia Latvia” nobrauca 880 kilometrus, lai gan sākotnēji borta dators solīja tikai 750. Finišā gaitas rezerve bija vēl vimaz 30 km. Un mēs speciāli degvielu netaupījām. Braukts tika normālā ikdienas režīmā, ko apliecina arī vidējais ātrums 52,6 km/h. Patēriņš vidēji 5,6 litri benzīna uz 100 km. Ne katrs mūsu izmēģinātais modernais hibrīds šim kontrolrādītājam ir spējis pietuvoties.
Tad nu tas aizved pie pavisam vienkāršas matemātikas. Proti, Cik daudz kilometrus ar „Sandero Stepway” varēs nobraukt par summas starpību, ko paģērētu izmēros un attiecīgi pielietojuma iespējās līdzīgs hibrīdauto, kas visticamāk būs reizes divas dārgāks?
Izvēle un cena
Ja nebūtu LPG versijas, „Sandero Stepway” izvēle būtu šaura – viens motors ar divu veidu pārnesumkārbām. Pie mums joprojām mīlēto dīzeļu nav. Bet ir ļoti pievilcīgas cenas. Gan benzīnas, gan LPG jau vairs ne bāzes modifikācijas cenā, sākot no mazliet virs 13 000 eiro. Bāzīte par nepilnu tūkstoti lētāk, bet tad jābūt visnotaļ nepretenciozam lietotājam. Par kādiem 15 vai nu vismaz 17 tūkstošiem jau auto var nokomplektēt gana pieklājīgi.
“Dacia Sandero Stepway Tce 90 M/T” vērtē Ainārs Zariņš*















*Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms