„AutoMedia.lv” tests: „Audi A3 Sedan” – nevis kaprīze, bet aprēķins

Bija vajadzīgi vairāk kā 15 gadi, lai „Audi AG” izšķirtos par to, ka kompaktklases modelim A3, kura pirmā paaudze debitēja 1996.gadā, ir nepieciešama arī sedana versija. Kādēļ? Lielu tiesu tādēļ, ka Ingolštates stratēģus pašreiz ļoti interesē noiets zemēs, kur, atšķirībā no Eiropas, arī šajā izmēru grupā daudz lielākā cieņā kā hečbeki ir mazāk praktiskie, toties ar respektablāku stāju apveltītie sedani. Vēl arī tāpēc, ka četru gredzenu pavēlnieki nevēlas noskatīties no malas, ka konkurenti (piemēram „Mercedes-Benz CLA”) jaunas nišas apgūst bez viņu klātbūtnes.

A3 sedana izlaišanai perspektīva noteikti tiek saskatīta arī Eiropā – lai arī pašreiz kopumā stagnējošā, bet joprojām vienā no lielākajiem pasaules tirgiem. Kur tā perspektīva, par to mazliet vēlāk, kad runāsim par izvēli un cenām.

Dizains

Gaumes, protams, atšķiras. Ceru tomēr, ka daudzi man piekritīs – ja dizaineri savu darbiņu padarījuši labi, tad sedans izskatās cēlāk, iznesīgāk un arī respektablāk kā hečbeks. Un pie „Audi A3 Sedan”, atvainojiet, „Limousine”, manuprāt, dizaineri ir pastrādājuši godam: respektīvi – būs trāpījuši „pa dūšai” vairākumam potenciālās auditorijas. Nemaz neesmu īpašs četru gredzenu zīmola dizaina fans, taču šī mašīna man patīk.

33-Audi A3 Limusine 1,4 TFSI S-tronic

Jautāsiet, kādēļ? Atbildēšu. Dēļ „Audi” aktuālās modeļu paaudzes stila tīrības un tādēļ, ka

tik mazos izmēros izdevies panākt gandrīz nevainojamas „Limousine” proporcijas.

Jā, bildēs dažos rakursos varbūt gribētos mazliet garāku, mazliet izteiktāku bagāžnieka daļu. Taču jāsaprot, ka dzīvē tas nozīmētu vai nu pārāk bīstamu pietuvošanos lielākajam brālim „Audi A4”, vai ērtību samazinājumu otrajā rindā. Ne vienu, ne otru nedrīkstēja atļauties.

Tehnika

Atšķirībā no lielākajiem modeļiem, A3, tanī skaitā sedanam, ir sķērsenisks dzinēja novietojums. Tas protams ietekmē izsvarojumu pa asīm un sedanam, pateicoties pagarinātajai aizmugures pārkarei un arī par 36mm izstieptai garenbāzei, tas teorētiski ir mazliet labāks nekā hečbekam.

17-Audi A3 Limusine 1,4 TFSI S-tronic

Spēka agregātu un transmisiju ziņā nekādu jaunumu salīdzinājumā ar A3 hečbeku nav – tie paši TFSI benzīna dzinēji un TDI dīzeļi ar jaudas diapazonu no 105 līdz 180 zirgspēkiem un pēc izvēles sešpakāpju mehāniskā ātrumkārba vai S-Tronic robots. Bāzes 1,2 l (105 Zs) TFSI motoriņš sedanam būs piejams tikai no oktobra un atšķirībā no „heča” bez versijas ar S-Tronic. Kā liecina cenu lapa, sedanam nav paredzēta arī 2,0 l TDI versija ar 184 Zs. Dīzeļu cienītājiem būs jāsamierinās, ka „griesti” ir tā paša tilpuma 150 Zs. Quattro pilnpiedziņa piešķirta tikai abu degvielas veidu jaudīgākajām versijām.

„AutoMedia.lv” rokās nonāca, mūsuprāt, optimālā benzīna versija ar 1,4 litru 140 Zs TFSI dzinēju un septiņpakāpju S-Tronic.

Piebildīsim, ka visiem „Audi A3”, ja to dzinēju maksimālā grieze ir līdz 250 Nm (kā mūsu testētajam), tiek S-Tronic ar sausajiem sajūga diskiem, bet lielākiem Nm tiek dota slapjo sajūga disku S-Tronic ar sešiem pārnesumiem.

23-Audi A3 Limusine 1,4 TFSI S-tronic

140 Zs dzinējs ir elastīgs un gana ass kā ikdienas braukšanai, tā arī kādai draiskai izklaidītei. Lai gan, strauji akselerējoties, atzveltnē gluži neiespiež, taču pēc „papīriem” līdz simtam spēj uzraut cienījamās 8,4 sekundēs. Riteņi jau no dzinēja it kā rātniem 1500 apgriezieniem tiek griezti ar visu pieejamo 250 Nm sparu. S-Tronic arī darbojas nevainojami, it sevišķi, ja vadītājs noskaņots dinamiskākai braukšanai. Vienkāršība kādā no parastā režīma Drive var tikt uz sportiskāko Sport ir lieliska – piesitiens svirai un ir S, vēl piesitiens un atkal D. Teicami! Starp citu, S režīmā kārba slēdzas tikai līdz 6.pārnesumam.

Nezinu kā var panākt „pasē” minētos niecīgos degvielas patēriņus, bet, ik pa laikam padelverējoties no sirds, arī „AutoMedia.lv” sasniegtos (skat. zemāk tabulās) uzskatām par dinamiskai benzīna mašīnai labiem.

Vadāmība un gaita

Mūsu Ambition līmeņa testa auto salīdzinājumā ar standarta mašīnām bija aprīkots ar S-Line sportisko balstiekārtu, kam ir saīsināti amortizatoru un atsperu gājieni un arī par 25mm zemāks klīrenss. Tas papildus maksā tikai 386 eiro, bet piekares, dzinēja un transmisijas, kā arī stūres darbības parametru izvēles programma Audi Drive Select jau ir standartā.

25-Audi A3 Limusine 1,4 TFSI S-tronic

S-Line, protams, padara auto cietāku un ceļa negludumus ļauj samanīt tiešāk, turklāt arī 225/45 izmēra riepas pastiprināja šādas izjūtas. Toties aktīvi darbojoties līkumos šī piekare neitralizē jūtamu daļu sānsveru, kas piemīt ierindas A3. Dinamiskas braukšanas cienītājiem iesaku, bet pārējiem tieši pretēji – priekš kam pirkt gaitas līganuma lieku diskomfortu, ja neesat sportiskas vadīšanas manieres piekopējs.

„A3 Sedan”, tāpat kā ikviens A3 stūrējas ļoti pareizi, ļaujot ātri un bez emocijām veikt līkumu pēc līkuma.

Ātrums ir, bet azarta nav, jo auto sniedz ļoti labu brauciena kontroli. Stūre saturīgi stingra jau „nullītē” un līkumos elektriskais pastiprinātājs ģenerē visnotaļ dabīgas reakcijas, vēl vairāk stiprinot vadītājā kontroles sajūtu. „Audi” cenšas iegalvot, ka tā brauc ikviens A3, arī tie, kam jauda zemāka par 110 Zs un neatkarīgās daudzsviru piekares vietā ir vienkāršāka daļēji atkarīga. Piebildīsim, ka mūsu ugunīgi sarkanais testa auto demonstrēja lielisku noturību uz ceļa pat maksimālos ātrumos.

12-Audi A3 Limusine 1,4 TFSI S-tronic

Neiepatikās tikai viens moments – no starta, triecot pedāli grīdā, auto pa asfaltu raujas uz priekšu ar dobju būkšķu pavadītiem sitieniem priekšējā piekarē. It kā palēkdamies.

Komforts

Salonā kluss, sporta tipa priekšējie sēdekļi augumu tur teicami, taču to Rally materiāls jeb ielaidumi, iespējams, patiks ne visiem, jo var atstāt lētāku iespaidu (lai gan lēti nemaz nav) nekā interjers kopumā. Ergonomika nevainojama un triks ar no paneļa izbīdāmo multimediju ekrānu ļauj lieki nenogurdināt acis.

Atceraties veco, labo „Audi 80” ziepjtrauciņu, kas bija pirmā „Audi A4” priekštecis? Abos otrajā rindā bija pašauri, vai ne? Ārējo izmēru ziņā „A3 Sedan” ir gandrīz tāds pats, taču vietas ir vairāk. Sedanam ir ne tikai maķenīt pastiepta garenbāze, bet arī mazliet platākas riteņu šķērsbāzes kā hečbekam. Jumts aizmugurē nav strauji norauts. Es (175cm) „aiz sevis” aizmugurējā rindā visādā ziņā sēžu bez problēmām. Arī „A3 Sedan” bagāžas nodalījums prāvākajam brālim A4 zaudē tikai 45 litrus, taču piekļuve mantām tajā, dēļ salīdzinoši šaurās spraugas starp diezgan augsto nodalījuma malu un aizmugures stiklu, gan ir jūtami grūtāka.

9-Audi A3 Limusine 1,4 TFSI S-tronic

Par komforta, drošības un izklaides aprīkojumu nez vai ir vērts runāt īpaši gari. Premium standarti un konkurence snaust neļauj. Jau mūsu testa eksemplārs dēļ papildu aprīkojuma no Ambition bāzītes cenā atšķīrās gandrīz par 9 tūkstošiem eiro. Maksimāli piebāzta Ambiente cena varot pārsniegt pat 50 000 eiro! Būtībā jau pietiek ar cenas ziņā pievilcīgo starta pakotni Attraction, taču tad jāiztiek gan bez pieminētās Drive Select, gan bez MMI navigācijas, gan daudz kā cita, ko pēdējā laikā radījuši „Audi” moderno tehnoloģiju meistari.

Izvēle/cena

„Audi A3 Sedan” modifikāciju dažādība un starta cenas vedina domāt, ka piekrišana šim auto būs arī Vecajā pasaulē un pat Latvijā. Līdz vistiešākā konkurenta „Marcedes-Benz CLA” sākumam ir krietns eiro naudiņu handikaps. Tas pats sakāms, klīdinot bažas, ka „A3 Sedan” atņems pircējus A4. Cenas ziņā, protams, varētu, bet svarīguma biznesa vidē A3 sedanam attiecībā pret A4 ir par maz.

Drīzāk tas var pievilināt tos, kuri agrāk pirka zīmolu „svara” ziņā piezemētākus vidējās klases sedanus. Arī kā dienesta auto „A3 Sedan” noteikti ir pievilcīgāks par brāli hečbeku. Kāpēc, piemēram, par līdzīgu naudu pašam vai labam uzņēmuma darbiniekam „Opel Insignia” vai „Toyota Avensis” vietā nenopirkt, kaut mazliet mazāku, taču „Audi”?

Audi A3 Sedan 1,4 TFSI S-Tronic vērtē Ainārs Zariņš

* – „vāji”; ** – „apmierinoši”; *** – „labi”; ****- „ļoti labi”; ***** – „izcili”

Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

„Audi A3 Sedan” un konkurenti izmēros

Garums (mm) Platums (mm) Augstums (mm) riteņu g-bāze   (mm) bagāžnieka   tilpums (l)
Audi A3 Sedan

4456

1796

1416

2637

425

Mercedes-Benz CLA

4630

1777

1432

2699

470

Audi A4

4701

1826

1427

2808

480

„Audi A3 Sedan” cenas eiro un konkurenti

Audi A3 Sedan 1,2   TFSI (105 Zs) 6MT Attraction no 21 770
Audi A3 Sedan 1,4   TFSI (122 Zs) S-Tronic Attraction no 23 989
Audi A3 Sedan 1,4   TFSI (140 Zs) 6MT Attraction no 23 247
Audi A3 Sedan 1,4   TFSI (140 Zs) S-Tronic Attraction no 24 901
Audi A3 Sedan 1,4   TFSI (140 Zs) S-Tronic Ambition no 26 721/33 511*
Audi A3 Sedan 1,8   TFSI (180 Zs) 6MT Attraction no 25 270
Audi A3 Sedan 1,6   TDI (105 Zs) 6MT Attraction no 23 630
Audi A3 Sedan 2,0   TDI (150 Zs) 6MT Attraction no 25 968
Mercedes-Benz CLA   180 (122 Zs) 6MT no 29 070
Audi A4 1,8 TFSI (120 Zs) 6MT no 29 532

*testētā auto cena

 Testētā „Audi A3 Sedan 1,4 TFSI S-Tronic” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 4456
Platums bez   spoguļiem (mm) 1796
Augstums bez   reliņiem (mm) 1416
Riteņu garenbāze   (mm) 2637
Bagāžas   nodalījuma tilpums (l) 425/880
Pašmasa (kg) 1325
Pilna masa (kg) 1800
Vēja pretestības   koeficients 0,29
Motors 1,4 TFSI – tiešā   degvielas iesmidzināšana ar turbopūti (1395 cm³)maks. jauda 140   Zs pie 5000 apgr./min.maks. grieze 250   Nm no 1500 līdz 3500 apgr./min.
Degviela Benzīns A95-A98
Atgāzu emisiju   klase Euro V
CO2 emisijas   (g/km) 109
Maksimālais   ātrums (km/h) 217
Dinamika 0-100   km/h (s) 8,4
Degvielas   patēriņš (l/100 km) Pilsētā – 5,9Uz šosejas – 4,1Jauktā režīmā – 4,7
Degvielas   tvertnes tilpums (l) 50
Velkošā ass priekšējā
Ātrumkārba 7 pakāpju robotizēta
Stūresrata   apgriezieni 2,7
Stūres   pastiprinātāja tips Elektrisks ar   mainīgu spēku
Balstiekārta Priekšā   neatkarīgā „McPherson”Aizmugurē neatkarīgā   daudzsviru
Bremzes Priekšā   ventilējami diskiAizmugurē nonolīti   diski
Riepas 205/55 R16   (standartā), 225/45 R17*
Tehniskās apkopes   cikls 30 000 km   nobraukums vai reizi gadā
Ražotāja garantijas   laiks 2 gadi

*testētā auto riepu izmērs

„AutoMedia.lv” degvielas patēriņa rezultāti pēc „Audi A3 Sedan 1,4 TFSI S-Tronic” borta datora

Rīga (pilsētas   režīmā) 51,5 km ar vid.   ātrumu 27 km/h – 7,4 l/100 km
Rīga–Aizkraukle–Pļaviņas   (šosejas režīmā) 114,7 km ar vid.   ātrumu 63 km/h – 6,0 l/100 km
Pļaviņas – Rīga (kombinētā   režīmā) 128,9 km ar vid.   ātrumu 84 km/h – 10,2 l/100 km
Kopā testa laikā   veikti 295,1 km (odometra   rādījumi: testa sākumā 1513 km – testa beigās 1808 km)