Nupat kā ražotājs veicis „Insignia” pusmūža feisliftu. Tiesa,„Opel” pārstāvji mēģina pārliecināt, ka šis ir pilnīgi jauns modelis, jo tam salīdzinājumā ar priekšteci esot aptuveni 2500 atšķirības. Taču divas ir nudien svarīgas – automobilis ieguvis jaunu viduskonsoli un „Insignia” ģimene papildināta ar visādceļu braucēju „Country Tourer”.
Savulaik „Opel” ieguldīja daudz līdzekļu un enerģijas, lai atjaunotu sava D segmenta modeļa konkurētspēju. Tas ieguva jaunu nosaukumu, modernu dizainu un, kas galvenais, augstu tika pacelta kvalitātes latiņa. Un Riselsheimas ražotāja centieni attaisnojās – pircēji pamanīja un atzinīgi novērtēja „Opel” brīnumainās pārvērtības. Nevelti šobrīd „Insignia” Eiropas tirgū ir kļuvusi par otru populārāko modeli, pagaidām piekāpjoties vienīgi „VW Passat”.
Izsmalcinātāks izskats
Pēc pusmūža kosmētiskās uzfrišināšanas „Insignia” izskats ir izmainījies pavisam nedaudz. Nepieredzējušam vērotājam atšķirības kļūs redzamas, tikai novietojot līdzās veco un jauno modeli. Pēdējais izceļas ar zemāku un nedaudz masīvāku radiatora falšrežģi, vairāk noapaļotiem galveno gaismu starmešu rombiem un viegli modificētu bufera konfigurāciju. Aizmugurē uzstādīta diožu optika, kas „Opel” flagmaņa ārkārtīgi solīdajai ārienei piešķir jauneklīgāku dzirksti.
Nu, ļoti rūpīgi iedziļinoties, te varbūt arī saskaitītu divus dučus atšķirību. Bet kur tad atlikušās 2476? Kā izrādās, lielākais vairums ir neredzamas. Daļu var sajust.
Neapšaubāmi galvenais un nozīmīgākais šā brīža jaunums – „Insignia” ģimene tikusi papildināta ar visādceļu modifikāciju „Country Tourer”.
Stilistiski tā veidota pēc tāda paša principa kā līdzīgas filozofijas konkurentu modeļi – „Volvo XC70”, „VW Passat Alltrack”, „Škoda Octavia Scout” u.tml.
Lauku variants
Speciāls „sēņotāju komplekts” – 20 mm paaugstināts klīrenss, melnas matētas plastmasas spārnu un sliekšņu uzlikas, metāliskas auto apakšas aizsargplates imitācija, kuras uzliektie gali vīd gan priekšējā, gan aizmugurējā bufera apakšmalā – piešķīris „Insignia” universālam nedaudz brutālāku skatu, padarot „Country Tourer” vizuāli atšķirīgu no civilā brāļa „Sports Tourer”.
Sakārtots salons
Galvenais, ar ko atšķiras jaunās „Insignia” salons ir priekšējā paneļa iekārtojums. Iepriekš tas izpelnījās diezgan skarbu kritiku par sarežģīto, taustiņiem pārsātināto viduskonsoli. Sarežģītās „klaviatūras” vietu tagad ieņēmis 8-collīgs skārienjutīgs monitors. Šeit atrodama daudzpakāpju pieeja multimediju sistēmai. Tam līdzās atrodams vairs tikai taustiņu minimums – klimata un radio regulācijas pultis. Lai gan vismaz pēdējo, mūsuprāt, arī varēja mierīgi integrēt multimediju sistēmā…
Sarkanais monohromais mērinstrumentu bloks ir nolemts aizmirstībai. Tā vietā paneļa centrā, starp tahometra un termometra/degvielas līmeņa rādītāja „pusmēnešiem” novietots krāsains displejs ar 7 collu diagonāli. Pēc vadītāja izvēles, tajā var novietot jebkādu bildi – klasisko spidometra skalu vai digitālo ātruma rādītāju, navigācijas norādes, telefona vai perifērā mūzikas atskaņotāja informāciju u.tml. Navigācija ir salīdzinoši vienkārša. Paneļa individualizācija arī nepieredzējušam lietotājam prasa ne vairāk kā piecas minūtes.
Nevar nepamanīt, ka „Opel” ir centušies padarīt „Insignia” mūsdienīgāku un tuvāku premium „plauktam”, vienlaikus tomēr paliekot līdzšinējā cenu nišā.
Kvalitatīvi uzlabojumi jūtami gan interjera aprīkojumā, gan apdares materiālos. Kā arī bagāžas transportēšanas iespējās. Pa kreisi no stūres atrodas „maģiskais taustiņš”, kas ļauj piektās durvis atvērt iepriekš izvēlētā augstumā. No malas vērojot šķiet, ka atveras nevis bagāžnieka vāks, bet kuģa lūka. Aiz tās atklājas aizmugurējos starmešus dublējošie lukturi un apjomīga (540 l) kravas lāde. Nudien apjomīgs auto, ar ko doties uz ražas svētkiem pie lauku omes…
Universāls priecē ar salona ietilpību. Pateicoties racionālākai telpas izmantošanai, šeit pietiekamas ērtības ļauts baudīt ne tikai priekšējiem, bet arī aizmugurējiem pasažieriem. Jau pierasts, ka „Opel” ģimenē speciāla vērība tiek veltīta pareizai auto sēdekļu konfigurācijai un ergonomikai.
Modernizēta tehnika
„Insignia Country Tourer” aprīkojumā ir jaudīgākie no „Opel” spēka agregātu gammas – 2,0 l SIDI Turbo benzīna motors ar 250 ZS un 2,0 l BiTurbo CDTI (163 ZS/400 Nm). „Automedia.lv” bija iespēja izmēģināt pirmo.
Pēc modernizācijas divlitru turbomotors ieguvis papildus 30 „zirgus”. Tas ir darbībā pašpārliecināti mierīgs un kluss. Pateicoties tiešajai degvielas iesmidzināšanas sistēmai un turbīnai, tas spēj nodrošināt solīdu gabarītu automobilim vairāk nekā apmierinošu dinamiku.Pēc trīs tūkstošu apgriezienu robežas pārsniegšanas dzinējs kā labi trenēts baritons sāk atskaņot automobiļa skarbajam tēlam pieskaņotu „dziesmu”.
Tomēr ģimenes universālam daudz nozīmīgāka ir dinamiskā labsajūta, ko sniedz iespaidīgā jaudas rezerve, kas ļauj vienlīdz komfortabli justies gan nevienmērīgā pilsētas satiksmes straumē, gan braucot pa autostrādi.
Korektas darbības sešpakāpju manuālā pārnesumkārba, labi salāgota ar enerģisko spēka agregātu.
Interesanti, ka jaunais dzinējs ir salīdzinoši ekonomisks. Pat braucot visai agresīvā testa režīmā, borta datora rādījums tikai nedaudz pārsniedz deviņu litru (uz 100 km) robežu. Par to, tāpat kā par dzinēja atsaucību rūpējas Spark Ignition Direct Injection (SIDI) sistēma.
Pat šādā laucinieku variantā „Insignia” ir un paliek driver’s car. Automobilis izceļas ar vieglu un precīzu vadāmību. Tas stingri turas uz ceļa un nevairās no enerģiskiem manevriem, ļaujot izbaudīt trases līkumus bez mazākā sasprindzinājuma. Protams, drošāk un patīkamāk šādus vingrinājumus ir veikt, pārslēdzot gudro Flex Ride piekari Sport režīmā. Savukārt Tour ir komforta režīms, kas piemērotāks relaksētam kruīzam.
Bonusā pilnpiedziņa
4×4 piedziņas versijā „Insignia” ir aprīkota ar Haldex starpasu viskosajūgu. Starta brīdī (kad ieslēgts pirmais pārnesums) tas automātiski saslēdzas, ik pēc 80 milisekundēm veicot griezes momenta pārdali starp asīm. Režīmā Sport tam vēl pievienojas darbības principa ziņā līdzīgs aizmugurējās ass ierobežotas slīdes diferenciālis (eLSD) – šim segmentam neparasts aprīkojuma elements. Elektroniskais transmisijas kontroles komplekss ļauj ievērojami uzlabot auto stabilitāti un saķeres īpašības uz ceļa ar slidenu segumu.
Ražotājs uzsver, ka „Country Tourer” var izkārpīties no sniega vai dubļiem pat apstākļos, kad saķeri spēj atrast vairs vai viens no auto riteņiem. Mēs savā testa braucienā neveicām tik ekstremālus pārbaudījumus. Un arī jums neiesakām. Pieredze liecina, ka tā ir tikai teorija, bet praksē visbiežāk šis pēdējais „glābējsalmiņš” mēdz viegli notrūkt, proti, beigu beigās arī ceturtais ritenis pazaudē saķeri un… braucējam nākas doties meklēt traktoru. Vai mums (jums) to vajag..?
Toties pārliecinājāmies, ka grants ceļa līkloču slalomā gudrā transmisija sniedz nudien lielisku atbalstu…
„Opel Insignia Country Tourer” vērtē Ojārs Vētra
* – „vāji”; ** – „apmierinoši”; *** – „labi”; **** – „ļoti labi”; ***** – „izcili”
„Testētā auto” cenas (eiro) un konkurenti
„Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo EcoTec AWD 6MT” | no 28 310* |
„VW Passat Alltrack 2.0 TSI 4Motion DSG-6” | no 34 521 |
„Subaru Outback 2.5i Business” | no 31 400 |
„Volvo XC70 D4 6MT AWD Momentum” | no 44 429 |
„Peugeot 508 RXH” | no 43 299** |
* Iepazīšanās cena, spēkā līdz 31.01.2014.
** Tikai komplektācijā ar hibrīddzinēju
„Testētā auto” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4920 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1856 |
Augstums (mm) | 1526 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2737 |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 540 / 1030 |
Pašmasa (kg) | 1843 |
Pilna masa (kg) | 2390 |
Klīrenss (mm) | 180 |
Vēja pretest. koeficients | 0,285 |
Motors | R4 turbo; četri vārsti uz cilindru; 1998 cm3;184 kW (250 ZS) / 4500 apgr.400 Nm / 2500-4500 apgr. |
Atgāzu emisiju klase | Euro V |
CO2 emisijas (g/km) | 189 |
Degviela | Benzīns A95 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 70 |
Maksimālais ātrums (km/h) | 235 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 7,9 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 10,6Uz šosejas – 6,6Jauktā režīmā – 8,1 |
Velkošā ass | Elektroniski kontrolējama pilnpiedziņa |
Ātrumkārba | Sešpakāpju manuālā |
Stūresrata apgriezieni | 3,05 |
Stūres pastiprinātāja tips | Hidraulisks |
Balstiekārta | Priekšā – McPherson statņiAizmugurē – neatkarīgā daudzsviru |
Bremzes | Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski |
Riepas | 235/50 R18 |
Tehniskās apkopes cikls | 20 000 km vai reizi gadā |
Garantijas laiks | 2 gadi bez nobraukuma ierobežojuma |