Atšķirībā no priekšteča jaunās paaudzes „Logan MCV” vairs nav tik izteikti utilitārs „vagons” ar septiņām vietām, bet ir pārvērties par tradicionālas koncepcijas B klases universālu.
Pirmās paaudzes „Dacia Logan MCV”, ko „Renault” rumāņu meitasuzņēmums laida pasaulē 2006.gadā, tika tirgots 40 valstīs un realizēts vairāk nekā 340 tūkstošu tirāžā. Pēc tam, kad tuvojās laiks paaudžu maiņai, franču ražotājs iemanījās modelim dāvāt vēl trešo dzīvi, palaižot to Krievijas tirgū kā „Lada Largus”.
Simpātiskāka seja
Pirms gada „Dacia” modernizēja sedanu „Logan” un hečbeku „Sandero”, piešķirot abiem brāļiem izskatīgāku, simpātiskāku „seju” nekā to priekštečiem. Arī universāls tagad ieguvis labdabīgāku acu skatu un platāku smaidu. Tomēr,
neraugoties uz veiktajām kosmētiskajām izmaiņām, stilistikā joprojām ir atpazīstama automobiļa piederība rumāņu ģimenei.
Universāla aizmugure izdekorēta ar jauna dizaina vertikāliem starmešiem, bet piekto durvju augšmalā piestiprināts neliels spoilera spārniņš. Uz mašīnas jumta („Laureate” komplektācijā) novietoti bagāžnieka „reliņi”. Glīts vai nē, tas ir gaumes jautājums, bet jaunais „Logan MCV” vismaz vairs neatstāj pagalam lēta proletāriešu auto iespaidu.
Lai gan vizuāli šķiet, ka „Logan MCV” ir pastiepies garumā – tas ir par brangiem 430 mm garāks nekā „Sandero” –, patiesībā jaunais ir par 20 mm īsāks nekā tā priekštecis.
„Logan MCV” vienkāršoto koncepciju rumāņu ražotājs skaidro ar to, ka līdzšinējais modelis bija veidots kā universāla, minivena un komercfurgona apvienojums, tomēr šī šķietami veiksmīgā „trīs vienā” koncepcija izrādījās saistīta ar zināmiem kompromisiem katrā no pārstāvētajām jomām. Toties tagad „Dacia” ir atgriezusies pie klasiskās specializācijas. Proti, „Logan MCV” padarīts par ģimeniski komfortablu universālu-vienkāršo, jo klientiem, kam nepieciešams septiņvietīgs automobilis, rumāņu ražotāja piedāvājumā ir minivens „Lodgy”. Savukārt tie, kas lūko pēc palielināta apjoma mazā kravu pārvadātāja, var izvēlēties kravas-pasažieru furgoniņu „Dokker”.
Vienkārši iekārtots, ērts salons
„Dacia” automobiļu saloni ir rekonstruēti un vairs neizskatās tik prasti kā pirmdzimtajam „Logan”. Laika gaitā soli pa solim rumāņu auto askētiskie interjeri tiek padarīti mūsdienīgāki un komfortablāki, uzlabota apdares materiālu kvalitāte, papildināts aprīkojuma klāsts.
Protams, kvalitātes vērtējums atkarīgs no vērtētāja prasīguma. Jā, protams, rumāņu universāls vēl īsti nespēj konkurēt ar budžeta klases favorīta „Škoda Rapid” vācisko perfekcionismu, taču,
ņemot vērā „Logan MCV” cenu, godīgi atzīsim, ka rezultāts ir vairāk nekā apmierinošs.
„Dacia” šo modeli prezentē ar saukli vairāk funkciju par to pašu naudu. Tiesa, apzīmējums vairāk funkciju ir attiecināms uz „Logan MCV” dārgākiem komplektāciju variantiem, kur tagad pieejama sēdekļa augstuma regulācija, no „Clio” šurp pārceļojusi multimediju sistēma ar septiņcollīgu skārienjutīgu ekrānu, kruīza kontrole u.tml.
Līdzīgi kā citiem „Dacia” modeļiem arī „Logan MCV” drošības aprīkojumā ir obligātais minimums – pieci komplekti trīspunktu jostu, priekšējos braucējus sargā četri pneimospilveni, aizmugurējā sēdeklī ierīkoti „Isofix” bērnu sēdeklīša stiprinājuma enkuri, ir bremžu ABS ar EBD atbalsts un jaunākās paaudzes stabilitātes sistēma (ESC). Par papildu samaksu var iegādāties „Secure pack”, kurā ietilpst elektroniskais ātruma ierobežotājs un atpakaļgaitas sensori.
Apjomīga bagāžas „lāde”
„Logan MCV” ir ievērojami apjomīgāks nekā bāzes modelis „Sandero”. Kā jau pienākas universālam, tas izceļas ar ietilpīgu bagāžas nodalījumu. Atverot piektās durvis, atklājas dziļa, 573-litrīga kravas lāde. Ja noloka otrās sēdekļu rindas atzveltnes, tās tilpums palielināms līdz maksimāli iespējamiem 1516 litriem. Bet nolaižot vēl arī priekšējā pasažiera sēdekļa atzveltni, salonā var pārvadāt līdz 2,7 m garus priekšmetus.
Bez liekas muskuļu demonstrācijas
„Dacia” dzinēju gammā vecie motori tikuši nomainīti pret paaudzi jaunākiem no „Renault” spēka agregātu paletes. „Dacia-brāļiem” bāzes versijā tiek uzstādīts 1,2 l/75 ZS atmosfēriskais benzīna motors – nepretenciozs, taču ekonomisks un videi draudzīgs dzinējs. Bez tam piedāvājumā ir arī trīscilindru 0,9 l/90 ZS TCe turbomotors, kā arī 1,5 l dCi dīzelis divās jaudas versijās – ar 75 un 90 ZS.
„AutoMedia.lv” bija iespēja pārliecināties par bāzes dzinēja funkcionalitāti. Tas neizceļas ar īpašu sportiskumu, taču – grēks būtu sūdzēties – uzcītīgi veic savas pamatfunkcijas. 75 „zirgi” ļauj apjomīgajam automobilim bez grūtībām iekļauties pilsētas satiksmes straumē, braši turas 90…110 km/h lielceļa režīmā, un vajadzības gadījumā spēj atrauties arī straujākam lidojumam, neizrādot ne mazākās aizdusas pazīmes. Vienīgi augstāku apgriezienu diapazonā motors kļūst paskaļš.
Nesteidzīgi dreifējot pa gludi asfaltētu lielceļu, „Dacia” universāls priecē ar mieru salonā, līdzenu gaitu un labu skaņas izolāciju, īpaši neatšķiroties no reizes divas dārgākiem auto.
Arī jaunajā paaudzē rumāņu ražotāja automobiļi mantojuši to pašu konstruktīvi vienkāršo balstiekārtu. Jau iepriekš tā pierādījusi, ka spēj funkcionēt tīri nevainojami. „Logan MCV” amortizācija ir pacieta, bet ar itin labu energoietilpību. Braucot automobilis cītīgi slāpē sīkas asfalta plaisas, vieglītiņām noskurinās pie vidēji rupjiem ceļa nelīdzenumiem un ar apbrīnojamu centību apstrādā salīdzinoši asu grants ceļa redeli.
„Dacia” stūres pastiprinātājs rūpējas par vieglu, saprotamu vadāmību un lielisku manevrētspēju ielu labirintos. Tiesa, stūres atbildes reakcijas gan ir visai neizteiksmīgas, bet auto bremzes turpretim asas, taču prognozējamas.
Cenas faktors
Gan brāļi „Logan” un „Sandero”, gan arī universāls „Logan MCV” jaunajā paaudzē ir kļuvuši eiropeiski pievilcīgi, ieguvuši modernākus dzinējus, labāku aprīkojumu un vienīgais, kas joprojām palicis pa vecam, ir neticami zemā cena. Tas ir spēcīgs arguments, kas liek pievērt acis uz dažiem nebūtiskiem trūkumiem ergonomikas un komforta jomā.
Cenas faktors apskatāms vēl no viena aspekta. Proti, ja tā stingrāk vadās pēc izmēriem, tad „Logan MCV” faktiski nav konkurentu. Citi B segmenta universāļi, kā piemēram „Škoda Fabia Combi” vai „Renault Clio Grandtour”, ir par aptuveni 20 cm īsāki, bet C segmenta līdzinieki jau par centimetriem 15-20 garāki un, protams, krietni dārgāki.
„Dacia Logan MCV” vērtē Ojārs Vētra
* – „vāji”; ** – „apmierinoši”; *** – „labi”; **** – „ļoti labi”; ***** – „izcili”
Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms
„Testētā auto” cenas eiro un konkurenti
Dacia Logan MCV 1.2 16v (75 Zs) Laureate | no 10 773 |
Škoda Fabia 1.2 MPI (70 Zs) Active | no 10 150 |
Škoda Fabia 1.2 MPI (70 Zs) Elegance | no 12 365 |
Renault Clio Grandtour 1.2 16V (75 Zs) Zen | no 12 529 |
Seat Ibiza ST 1.2 (70 Zs) Reference | no 13 431 |
„Testētā auto” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4492 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1775 |
Augstums (mm) | 1519 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2634 |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 573 / 1518 |
Pašmasa (kg) | 1016 |
Pilna masa (kg) | 1570 |
Klīrenss (mm) | 142 |
Motors | R4; četri vārsti uz cilindru; 1149 cm3;55 kW (75 ZS) / 5500 apgr.107 Nm / 4250 apgr. |
Atgāzu emisiju klase | Euro V |
CO2 emisijas (g/km) | 135 |
Degviela | Benzīns A95 |
Maksimālais ātrums (km/h) | 162 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 14,5 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 7,6Uz šosejas – 4,9Jauktā režīmā – 5,8 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 50 |
Velkošā ass | priekšējā |
Ātrumkārba | piecpakāpju manuālā |
Stūresrata apgriezieni | 3,2 |
Stūres pastiprinātāja tips | Hidraulisks |
Balstiekārta | Priekšā – McPherson statņiAizmugurē – torsionu vērpes sija |
Bremzes | Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – trumuļi |
Riepas | 185/65 R15 |
Tehniskās apkopes cikls | 20 000 km vai reizi gadā |
Garantijas laiks | 5 gadi ar 100 000 km nobraukuma ierobežojumu |