„AutoMedia.lv” eksperiments: „Audi A4” ievērtē ‘puisis no malas’

8-audi-a4-limusine

Ierasts, ka jauno automobiļu testu jeb izmēģinājuma braucienu aprakstus, ko dažādi mediji piedāvā saviem lasītājiem, gatavo šinī jomā krietni pieredzējuši žurnālisti, kuriem ir savi izstrādāti standarti, pēc kuriem tad automobilis arī tiek vērtēts.  Bet vai ierindas vidējais auto pircējs lūkojas caur šādam profesionālim līdzīgu prizmu? „AutoMedia.lv” izlēma vienu no testam piedāvātajiem automobiļiem uzticēt šādam potenciālajam ierindas pircējam jeb cilvēkam no malas. Piedāvājam, viņa iespaidus, jo savus jau esam zināmā mērā lasītājiem atklājuši iepriekš. Testa objekts tehnoloģijām bagātais jaunākās paaudzes „Audi A4”.

Puisis no malas ir šogad Latvijas Universitāti absolvējis dizaina speciālists Artūrs, kurš ar augstām tehnoloģijām, iespējams, ir pat vairāk uz ‘Tu’ kā viens otrs auto žurnālists. Piebildīsim, ka vēl pirms dizaina studijām Artūrs profesionālā līmenī apguva automehāniķa arodu. Tātad par diletantu autojomā viņu nu nekādi nevar uzskatīt. Tāpēc viņa redzējums par A4 ir interesants arī mums pašiem. Ceram, ka būs saistošs arī mūsu portāla lasītājiem…

Artūrs Everts: „A4 nav krasi mainījies savā virsbūves kopskatā, salīzinot ar vecāko brāli, bet ir ieguvis daudz jaunu pārdomātu detaļu, kas 2016.gada modeli padara sportiskāku, agresīvāku kā arī manai acij iekārojamāku. Attiecīgi – labs darbiņš, kas padarīts no „Audi” puses.

7-audi-a4-limusine

Protams, izteiktāki vaigu kauli un tvirtāki bicepsi nav vienīgais, ko inženieri no Vācijas ir paspējuši piešķirt jaunajam A4. Auto patīkamākais pārsteigums slēpjas tā salonā. Atverot durvis, paveras visai iespaidīgs skats uz auto interjera dizainu, kas

liek nobālēt pat citiem augstas klases autombiļiem ar ‘biezu’ cenu.

Katrs, slēdzis, skārienu paliknis, rokturis vai pat ātrumpārslēgs dod pārliecību, ka tā ir daļa no automašīnas, ka tas ir kaut kas stabils, izturīgs un kalpos ļoti ilgu laiku. Salona izveidošanai ticis pielietots pat magnijs. Nezinu daudz no ķīmijas, bet zinu ka tas ir viegls, spīdīgs un dārgs, kā arī pateicoties šim materiālam un ne tikai, A4 savā diētā ir zaudējis 60kg, kas ir visai labs rādītājs šādas klases auto.

5-audi-a4-limusine

Salonu lieliski papildina izcilā Bang&Olufsen skaņas sistēma, kas gan ir papildaprīkojums, bet ieguldījums ir tā vērts jebkuram mūzikas un filmu cienītājam. Šī sistēma A4 aprīko ar 19 skaļruņiem, kurus vada 755 vatu pastiprinātājs, kas padara šo auto ne tikai par izcilu vietu, kur klausīties savus mīļākos skaņdarbus, bet arī iespaidīgu kinoteātri, kurā dzirdams katrs aktiera sirdspukts.

Futuristiskais dizains savienojumā ar jaunākajām tehnoloģiskajām iespējām, liktu jebkuram bērnam izpētīt tālākās galaktikas, dodoties visgarākajos iztēles braucienos. Jau bāzē „Audi” ir aprīkots ar trīs zonu klimata kontroli, kruīza kontroli, borta datoriem, funkcionālu 8,3 collu displeju, kuru iespējams savienot ar telefoniem, datoriem un gandrīz jebko, kas apveltīts ar Blutooth, Wi-Fi vai USB. Protams, ar to elektroniskie brīnumi nebeidzas, mūsu testa auto bija arī aprīkots ar virtuālo kokpitu, ko rotāja visai aizraujošas ikonas un animācijas, kā arī ar visu nepieciešamo informāciju, navigāciju, radio un citu informāciju no izklaides režīma. Auto ir arī noklāts ar kamerām, kas ne tikai brīdina par priekšā braucošajiem, bet arī spēj palīdzēt izbraukt no patiešām šauriem šķēršļiem. Mazs pārsteigums bija ceļa apzīmējumu lasīšanas funkcija, kas pielabo stūri, ja auto sajūt, ka dodas pretī ceļmalā esošajam grāvim. Protams, uz šo funkciju nevajadzētu pilnīgi paļauties, jo uz sliktas kvalitātes ceļiem tā var nedarboties. Kā arī, ja tomēr vēlēsieties, tā teikt, turēt ‘vērsi’ savās rokās, šo un citus ‘korektorus’ vienmēr iespējams ātri un viegli izslēgt.

3-audi-a4-limusine

Auto eksterjers un interjers nebija vienīgās īpašības, kas lika man iekārot šo auto. Arī dvēselīte, kas slēpjas zem priekšējā pārsega, spēja likt sirdij pukstēt straujāk. Mūsu testa auto bija aprīkots ar 2,0 TFSI dzinēju, kura jauda ir 252 zirgspēki. Savienojumā ar 7 ātrumu S-Tronic automātisko pārnesumkārbu un pilnpiedziņu A4 spēja mani akselerēt līdz 100km/h mazliet zem 6 sekundēm. Nav paši iespaidīgākie cipari, bet savienojumā ar sporta balstiekārtu katrs līkums atstāja platu smaidu manā sejā.

6-audi-a4-limusine

Runājot par trūkumiem, man personīgi nesimpatizē bagāžas nodalījumā rezerves ‘cīsiņš’ īsta riteņa vietā. Ja gadīsies kļūme ar riepu, iebraucot kādā asākā bedrē, tas nebūs pats simpātiskākais risinājums. No dizaina viedokļa, manuprāt, skārienjūtīgais displejs varēja būt labāk apvienots ar paneli. Tā varbūt ir piesiešanās no manas puses, bet tā ir vienīgā lieta, kas vizuāli lec ārā no kompozīcijas. Gribētos jau, lai arī auto cena būtu nedaudz draudzīgāka, ņemot vērā, ka jaunākie „VW Passat” modeļi ar jaudīgiem dzinējiem un bagātīgāku papildaprīkojumu izmaksā nedaudz lētāk. Bet auto laikam tad nerotātu slavenie četri riņki…

Rezumējums: Kopumā uz mani „Audi A4” atstāja patīkamus iespaidus. Visas tehnoloģijas un braucēja elektriskie palīgi nespēja aizēnot braukšanas prieku pat tad, kad tie bija ieslēgti. Balstiekārta vienmēr darīja savu darbu izcili un biju pārliecināts par auto uzvedību līkumos. Interjera materiālu un krāsu spēle bija tīkama kā acij, tā rokas pieskārienam, bet krēsli bija ērti un spēja noturēt ķermeni tur, kur tam jābūt. Varētu teikt, ka patīkami pārsteigumi atradās uz katra soļa, kas vedina domāt, ka nebūtu vilšanās, veicot tik lielu ieguldījumu.”

Birkas: