„AutoMedia.lv” tests: Visa Eiropa „Adam Rocks” sāk iepazīt Rīgā!

Rīgas centrā 1.septembra novakarē, kad Vērmaņdārzā mudžēja no jaunā mācību gada sākumu atzīmējošiem tīņiem un studentiem, laukumiņā pie elitārā restorāna Bibliotēka Nr.1 uzziedēja krāšņa buķete. Nē, nē – runa nav par galvaspilsētas parku apzaļumotāju kādu jaunu meistardarbu, bet gan par daudzkrāsainu metāla ziedu klēpi ar nosaukumu „Adam Rocks”.

Pateicoties „Opel” izvēlei sava LifeStyle mazauto „Adam” jaunā modeļa „Rocks” pirmo Eiropas testu sesiju aizvadīt tieši Rīgā, divu nedēļu laikā pie mums pabūs ap septiņi simti autožurnālistu, tanī skaitā no prestižākajiem Eiropas medijiem. Viņi savos iespaidos gan jau pieminēs arī Rīgu. Oficiālās „Adam Rocks” preses bildes un video rullīši kopā ar maziņo mašīnīti pa visu pasauli aiznesīs mūsu galvaspilsētas un Latvijas dabas ainavas.

35-Opel Adam Rock_Latvija

Latvijai tas ir Notikums ar lielo „N”!

Taisnības labad gan jāpiebilst, ka šī nav pirmā kāda autoražotāja jauna modeļa Eiropas prezentācija Latvijā. Pirmā bija tieši pirms 10 gadiem, kad „Hyundai” Rīgā aizvadīja līdzīgu krosovera „Tucson” debiju. Tiesa, galvaspilsētas dzīvē toreiz tā, šķiet, palika mazāk pamanīta.

Rietumeiropa ‘jūk prātā’, mēs ignorējam?

Ir pagājis pusotrs gads, kopš tirgū nāca krāšņi jautrais „Adam”, ko pats ražotājs pasludinājis par individualizācijas čempionu. Iespējams, ka nepārspīlē, jo krāsu (kā interjerā tā eksterjerā) un dažādu aksesuāru izvēles variācijas šim mazulim nudien ir varen plašas. Nesen no „Opel” centrālās mītnes Riselheimā ziņoja, ka „Adam” noiets sasniedzis 100 000 vienības (iztirgoti un/vai pasūtīti). 70% pircēji esot sievietes. Jau saņemti arī 3000 pasūtījumi uz jauno „Adam Rocks”, kas autosalonos nonāks tikai šā mēneša beigās.

29-Opel Adam Rock_Latvija

Pie mums vismazākie (A segments) automobiļi tradicionāli nav cieņā, lai gan, piemēram, cits LiveStyle mazauto – „Fiat 500” – tirgojas salīdzinoši labi. Taču, lai saskaitītu piereģistrētos „Adam” pat vienas rokas pirkstu izrādās par daudz. Varbūt „Adam Rocks” veiksies labāk?

Kas tad īsti ir „Adam Rocks”?

Pats ražotājs „Adam” saimes jaunpienācēju nekautrējoties sauc par minikrosoveru un dažās (ne visās) preses relīzēs apgalvo, ka tas esot šāda segmenta iedibinātājs. Uzreiz jāsaka, ka pēdējais apgalvojums nav īsti patiesība. Mazmazītiņu dzīves stila (no LiveStyle) automobiļu vidū varbūt pirmais, bet citādi minikrosoveru pioniera gods laikam pienākas „Fiat Panda”, kam ir vairāk nekā 30 gadu ilga vēsture.

Vai „Rocks” ir visu riteņu piedziņa? Nē!

Nav pat vienas vienīgas modifikācijas ar visiem velkošajiem riteņiem! Piebildīsim, ka tikai vientilta vilkme taču ir izplatīta parādība ne tikai krosoveru, bet otrpus Atlantijas okeānam pat lielu apvidus tipa automobiļu vidū. …Bet „Rocks” nekā tamlīdzīga nav. „Fiat Panda” gan ir 4×4 versija, lai arī Latvijas dīlera cenu lapā tā nerādās. Savukārt „Adam Rocks” ir tikai dekoratīvu plastmasas uzliku lērums, kas šo mazuli vizuāli padara it kā muskuļotāku un piešķir krosoverisku brutalitāti. Jā – salīdzinājumā ar „Adam”, „Adam Rocks” ir par 15 milimetriem lielāks klīrenss jeb virsbūves attālums no zemes. „Rocks” tas ir 14 centimetri! Varam pasmaidīt, vai ne? Mūsu ‘raibajā’ infrastruktūrā pat viena otra trotuāra pašķiebusies apmale priekš šāda krosovera var izrādīties parāk augsta.

"Adam" saimes šefdizainers Boriss Jakobs

“Adam” saimes šefdizainers Boriss Jakobs

Nē, kā krosoveru es „Adam Rocks” uztvert nespēju, lai gan arī sēdēšana, šķiet, ir ar mazliet augstāku pozīciju nekā pamatmodelī. „Rocks” varētu salīdzināt ar tādām ielas krosenēm, ja pieņemam, ka „Adam” tomēr ir kurpes. Simboliski, ka pats „Adam Rocks” dizainers Boriss Jakobs uz prezentāciju pie lietisķa uzvalka bija apāvies tieši spilgti zilās botās (skat.attēlā).

Bet vai man „Rocks” patīk, jautāsiet? Jā – iepatikās. Kā interesants un atšķirīgs jau tā raibu raibās „Adam” saimes papildinājums, kam riteņu arkas un bamperu malas daudz mazāk bīstas nomaļas ceļamalas krūmu skrāpējumu. Kā Ādamiņš, kas spēj sniegt jaunas sajūtas un ir ne mazāk (pat vairāk) atraktīvs kā sīkākie ģimenes puikas. Kāpēc sīkākie? Tāpēc, ka „Rocks” ir ne tikai maķenīt lielāks klīrenss, bet tas ir arī par 49 mm garāks un par 9 mm augstāks kā brālīši.

Jaunais dzinējs der lieliski

„Adam Rocks” ir pirmais auto visā „Opel” modeļu gammā, kam uzstādīts jaunais trīscilindru Ecotec benzīna turbodzinējs ar tiešo degvielas padevi. Darba tilpums viens litrs, atgāzes zemas, sniegums iepriecinošs. Uzstādīts tas komplektā ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, kas transmisiju klāstā arī pieder pie „Opel” jaunumiem. Jaudīgākajā 115 Zs versijā motors tiešām enerģisks, elastīgs un kluss. Prieks braukt un zināt, ka slavu jau iekarojušajam Ford EcoBoost litriniekam ir vēl viens labs sāncensis. Skaidrs, ka šis motors drīz parādīsies arī krietni lielākiem „Opel” modeļiem.

1-Opel Adam Rock_Latvija

Arī kārba strādā labi, taču motora izpildījumu es vērtētu mazliet augstāk.

Piebildīšu, ka

uz Rīgu bija atvesti 40 testa automobiļi,

kas katrs dizainiski (krāsās vai apdares sīkumos) kaut nedaudz atšķīrās no citiem (!), taču visi bija komplektēti ar jauno 115 Zs motoru. Degvielas apetīte gan šim dzinējam no tehniskajos datos minētā reālā satiksmē laikam atšķirsies jūtami. Pirmajā dienā, braucot aktīvāk, iznāca pat virs 8 litriem uz simts km. Otrā dienā, apzināti braucot rimtāk, nepilnu litru ‘nometu’, bet līdz solītajam vidējam vēl paliku patālu.

7-Opel Adam Rock_Latvija

Šim Ecotec ir arī otra – mazāk sparīga 90 Zs versija, kas arī komplektējas ar sešpakāpju kārbu. Protams, „Rocks” nav liegtas arī standarta „Adam” jau startā bijušās ‘spēkstacijas’ jeb 1,2 litru (70 Zs) un 1,4 litru (87 un 100 Zs) EcoFlex dzinēji. Dīzeļu gan pagaidām nav.

Modificēta piekare

Nav jau gruži tā, ka „Opel” jauno modeli būtu tikai apkarinājis ar krosoveriskām plastmasas uzlikām. Ražotājs apgalvo un pirmais brauciens pārliecina, ka, salīdzinājumā ar „Adam”, nopietnu revīziju ir skārusi visa vai vismaz lielākā daļa no „Adam Rocks” ritošās daļas, kā arī stūres iekārtas regulācija. Principiāli balstiekārta gan ir tāda pati – ar makferson statņiem priekšā un pusatkarīgu vērpes stieni aizmugurē, taču daudzās bukses ir atšķirīgas un piekaru regulējumi ir izmainīti.

14-Opel Adam Rock_Latvija

Rezultātā „Rocks” ir imūnāks pret ne visai labas kvalitātes ceļiem un, šķiet, spējīgs braukt azartiskāk. Īsā riteņu garenbāze (vienāda ar „Adam”), protams, provocē, īpaši grunts ceļu līkumos, uz diezgan ātru cenšanos mesties šķērsām, taču korekcijām ar stūri mazulis klausa labi. Zīmīgi, ka, pat bez City režīma ieslēgšanas (tāds ir standartā), zemos ātrumos ļoti vieglā stūre, kāpinot tempu ‘pielīst’ ar tīkamu pretestību un, ja ne sportisku, tad vismaz saturīgu un visnotaļ prognozējamu reaktīvo spēku.

Gandrīz bez jumta

Lai būtu jautrāk, ikviens „Adam Rocks” ir aprīkots ar teju visa jumta garumā un platumā atveramu lūku. Gandrīz vai kabriolets! Loģiskākie ļaudis gan jau uzreiz uzprasītu man, kur tad tas jumts paliek, ja atveras pilnībā? Āķis ir tajā, ka Swing Top ir mīksta materiāla elekriski virināms jumts, kas atvērts sakrokojas pie paša aizmugures stikla. Nezinu gan, kā tas pārciestu ziemu pēc ziemas mūsu apstākļos, taču biju pārsteigts par materiāla un blīvējumu lielisko skaņas izolāciju.

11-Opel Adam Rock_Latvija

Kad Swing Top virsū, nezinātājs, iespējams i’ nepateiks, ka virs galvas nav īsts metāla jumts.

Aprīkots nepieklājīgi bagātīgi

Viena lieta, ko „Opel” savās slavinošajās relīzēs tiešām faktiski nepārspīlē, ir lepošanās ar „Adam” saimes komplektāciju bagātību drošības, izklaides un moderno tehnoloģiju jomā. Ticiet, daudzi lielākas klases automobiļi šo mazuli var apskaust. Negribas vēlreiz izplūst garos aprakstos, bet tiešām ieinteresētie var pārlasīt pusotru gadu seno rakstiņu par „Adam”. „Rocks” šo to vēl ir pielicis klāt.

Tikai viena jau reizē ar “Adam” dzimusi bēda. Manuprāt, tas viss orientēts tikai uz moderno tehnoloģiju apsēstiem jaunāku gadagājumu ļaudīm un jauniešiem. Ja neesi advancēts viedtālruņu lietotājs, daudz no piedāvātā var palikt nesasniedzams.

10-Opel Adam Rock_Latvija

Piemēram, man gadījās neviļus ievilināt lamatās divus sirmus kolēģus no Beļgijas. Ceļā no lidostas uz Sapņu fabriku, kas Lāčplēša ielā, lai uz mirkli satiktu meitu, nogriezos no Kalnciema ielas Āgenskalna labirintos un ievēroju, ka man seko vēl viens „Adam Rocks”. Apstājos. Otrs arī. Gāju klāt un teicu: „Kungi, man nevajag sekot, esmu mājās un man te vēl citas darīšanas…”

Sirmais kungs pie stūres, kurš ar kolēģi sarunājās fraciski, angļu valodā izmisīgi skaidroja, ka nekādi nevarot ar sev neierasto „iPhone 5S” tikt pie BringGo karšu mapes un es esmu kļuvis par vienīgo orientieri svešajā pilsētā. „Ok”, iedrošinoši pasmaidīju, „Then follow me…”Krietnu pēcpusdienas strēķi ik pa brīdim garām iedami abi beļgi man atkal un atkal pateicās par atvešanu galamērķī.

Augsta cena

Manuprāt, „Adam Rocks” pie mums nez vai tiks pirkts vairāk kā „Adam”, lai arī ir interesantāks par to. Un galvenais iemesls nav vis tikai ‘aiz matiem pievilktais’ krosoveriskums, bet gan augstā cena. Īpaši tas sakāms par versijām ar jauno turbodzinēju. Ko tikai lielāku un praktiskāku nevar nopirkt par 17 tūkstošiem eiro, bet pat dzinēja ziņā vispieticīgākais maksā teju 15 tūkstošus! Mēs vairums neesam tik bagāti, lai turētu „Adam Rocks” kā otro mašīnu. Kā vienīgajai tai ir visai ierobežots pielietojums, bet dēļ prestiža kā uz „Mini” ar „Opel” logotipu ‘pierē’ laikam neizdosies pavilkt.

31-Opel Adam Rock_Latvija

Kādreiz sūkstījos, ka demokrātiskās kompaktklases trīsdurvju „Opel Astra GTC” nav mazāku riteņu par 17 collām. Mazāku ratu nav arī sīkaļam „Rocks”! Vācietim ar viņa pirktspēju varbūt tas šķitīs pieņemami, bet latvietim? Nesaprotat? Kad pienāks brīdis pirkt jaunu riepu komplektu, domāju, sapratīsit… Jau pieminētajai „Panda”, piemēram, vēl ir pieejami pat tagad neierasti mazi 14 collu riteņi.

Zvaigznīšu brīdis

Tradicionālo vērtējumu ar zvaigznītēm gribas mazliet paskaidrot atsevišķi, jo „Adam Rocks” tas atšķiras (ja ieskatīsieties arī „Adam” rakstā). Dizains tāpat – četras, jo, neskatoties uz papildu bižutēriju, nekas būtisk jau nav mainījies. Toties tehnikai par zvaigzni vairāk esmu licis. Tieši testētajai „Rocks” versijai ar spēcīgāko 1,0 Ecotec. Iespējams, citiem būtu tās pašas trīs, kas „Adam”. Par vadāmību, lai arī palielīju, veselu zvaigzni klāt nedošu. Arī par komfortu nē, jo atveramais jumts ir feini, bet „Adam” komfortabls ir tikai pirmajos divos sēdekļos braucošajiem. Savukārt sadaļā „Izvēle/cena” viena zvaigzne mazāk nekā „Adam”. Izvēle plaša, bet, kā jau minēts, cenas kodīgas un mūsu pirktspējai neinteresantas.

„Opel Adam Rocks 1,0 Ecotec” vērtē Ainārs Zariņš

– „vāji”; – „apmierinoši”; – „labi”; – „ļoti labi”; – „izcili”

*Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

“Adam Rocks” cenas eiro un konkurenti

Opel Adam Rocks 1,2 EcoFlex (70 Zs) 5MT no 14 910
Opel Adam Rocks 1,4 EcoFlex (87 Zs) 5MT no 15 360
Opel Adam Rocks 1,4 EcoFlex (100 Zs) 5MT no 15 810
Opel Adam Rocks 1,0 Ecotec (90 Zs) 6MT no 17 080
Opel Adam Rocks 1,0 Ecotec (115 Zs) 6MT no 17 480
Fiat Panda 1,2 8V (69 Zs) 5MT no 9 430
Fiat Panda 1,3 MJet (75 Zs) S&S Lounge 5MT no 13 786
Fiat Panda 4×4 0,9 TwinAir Turbo (85 Zs) 5MT no 15 990¹
Volkswagen Cross Up! 1,0 (75 Zs) 5MT no 12 624

¹cena Vācijā

Testētā auto tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 3747
Platums bez spoguļiem (mm) 1720
Augstums (mm) 1493
Riteņu garenbāze (mm) 2311
bagāžas nodalījuma tilpums (l) Min-170; max-663
Pašmasa (kg) 1156
Pilna masa (kg) 1510
Klīrenss (mm) 140
Motors R3 turbo; četri vārsti uz cilindru; 999 cm3; tiešā degvielas iesmidzināšana85 kW (115 Zs) pie 5200 apgr./min170 Nm no 1800 līdz 4000 apgr./min
Atgāzu emisiju klase Euro 6
CO2 emisijas (g/km) 119
Degviela Benzīns Ai-95
Maksimālais ātrums (km/h) 196
Dinamika 0-100 km/h (s) 9,9
Dinamika 80-120 km/h (s) 10,9
Degvielas patēriņš (l/100 km) Pilsētā – 6,3Uz šosejas – 4,4Jauktā režīmā – 5,1
Degvielas tvertnes tilpums (l) 35
Velkošā ass priekšējā
Ātrumkārba sešpakāpju manuālā
Stūresrata apgriezieni 2,6 (AutoMedia.lv noteikts)
Stūres pastiprinātāja tips Elektrisks ar mainīgu slodzi
Balstiekārta Priekšā – McPherson neatkarīgāAizmugurē  – daļēji   atkarīgs vērpstienis
Bremzes Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski
Riteņi R17 un R18

„AutoMedia.lv” degvielas patēriņa rezultāti pēc „Adam Rocks 1,0 Ecotec 6MT”  borta datora

Rīga-Vangaži-Rīga (kombinētā režīmā) 60,5 km ar vid. ātrumu 32,3 km/h – 8,4 l/100 km
Rīga-Jūrmala-Rīga (kombinētā režīmā) 56,4 km ar vid. ātrumu 33,8 km/h – 7,6 l/100 km
Kopā testa laikā veikti 116,9 km

 

Birkas: