Lai gan otrās paaudzes „Auris” ir globāls modelis, japāņu ražotāja pārstāvji cenšas uzsvērt, ka automobilis apveltīts ar eiropeisku ārieni, ko veidojusi internacionāla dizaineru komanda „Toyota” Eiropas dizaina centrā „ED2”. Tomēr, noliekot jauno līdzās uzsvērti kosmopolītiskajam priekštecim, jāatzīst, ka patiesībā šis šķiet no skata pat krietni aziātiskāks.
Svaigs izskats
Patiesībā pirmajā acumirklī tas izskatās kā savdabīgs „Toyota Prius” un „Lexus CT200” krustojums. Proti, jaunais „Auris” mantojis „Prius” aerodinamiskos sejas vaibstus un „CT200” smagnējo pēcpusi ar sarežģītas formas starmešiem. Ar mērķi vizuāli atvieglot auto aizmugurējos statņus, tajos tagad ierīkoti „RAV4” stila trīsstūra lodziņi.
Neņemsimies autoritatīvi vērtēt: glīts vai neglīts. Tas ir gaumes jautājums. Kā saka, vieman patīk māte, otram – meita… Tomēr vienu gan nevar noliegt – „Toyota” kompakthečbeka izskats padarīts spilgtāks, drosmīgāks un atpazīstamāks.
Nedaudz izmainījušies „Auris” gabarīti. Jaunais ir par 30 mm garāks un par 55 mm zemāks. Toties riteņu bāze un platums palikuši bez izmaiņām. Tas liek domāt, ka salona ietilpība nevarētu būt īpaši palielinājusies, savukārt garums pieaudzis būtībā tikai uz spicā purna rēķina.
Ražotāja informācija liecina, ka, pateicoties atšķirīgas specifikācijas augstizturīga tērauda izmantošanai, jaunais „Auris” padarīts ievērojami vieglāks par priekšteci – atkarībā no komplektācijas tas zaudējis 40 – 100 kg –, toties par 10% palielināta auto virsbūves vērpes izturība.
Aerodinamika – labākā klasē
Samazinot auto augstumu, virsbūves šķērsgriezuma laukums sarucis par 4%. Bez tam „Toyota” dizaineri lielu vērību veltījuši, lai optimizētu gaisa plūsmas gan pāri virsbūvei, gan zem mašīnas grīdas, kur visiem iespējamiem līdzekļiem centušies samazināt turbulences „kabatu” veidošanos. Beigu beigās izdevies samazināt „Auris” aerodinamiskās pretestības koeficientu (Cd) no līdzšinējā 0,292 līdz 0,28. Tas šobrīd ir labākais rādītājs C segmentā. Gan jau arī jūs lieliski saprotat, ka uzlabota aerodinamika tiešā veidā pozitīvi ietekmē auto gaitas stabilitāti un, kas galvenais, ekonomiskos/ekoloģiskos parametrus.
Plastmasīgs salons
Krietni pārvērties arī „Toyota Auris” interjers. Salonā ir pilnīgi jauns priekšējais panelis, rekonstruēts vadības centrs, citāda stūre, viduskonsole novietota gandrīz vertikāli un sadalīta vairākos blokos kā tas ierasts Eiropas modeļiem. Mērinstrumentu apgaismojuma dzeltenīgo toni jaunajā paaudzē nomainījis safīrzilais.
Masīvā priekšējā paneļa augšdaļa apdarināta ar mīkstu plastmasas pārklājumu. Ar metāla imitāciju apdarinātās detaļas izskatās eleganti.., bet viss, kas atrodas zemāk – gan ir pelēks un proletāriski prasts…
Toties „Toyota” sēdekļi ir nudien izdevušies – patīkama materiāla apdare, ērta atzveltnes konfigurācija, patīkama (bez pārspīlētas stingrības) sānu noturība. Padibenis novietots par 40 mm zemāk nekā priekštecim. Plašs regulācijas diapazons ļauj pie stūres bez problēmām iekārtoties arī raženāka auguma vadītājam. Nu labi, varbūt elkoņu balsts sanācis tāds pašaurāks, tādēļ reizumis sanāk just blakussēdētāja elkoņa kontaktu, taču tas ne vienmēr ir traucējoši J
Lai gan „Auris” riteņu bāze palikusi neizmainīta, tomēr, pateicoties jaunai sēdekļu konstrukcijai, aizmugurējie pasažieri ieguvuši papildu 20 mm ceļu apvidū. Arī auto bagāžas nodalījums padarīts par drusciņu – sešiem litriem – apjomīgāks.
Pakļāvīga daba
„Auris” bāzes versijā aprīkots ar 1,33 l/90 ZS dzinēju, ko pazīstam jau no mazā brāļa „Toyota Yaris”. Testa auto, ar kuru bija dota iespēja iepazīties „AutoMedia.lv”, zem motora pārsega atradās 1,6 litru (132 ZS) benzīna dzinējs komplektā ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Pārliecinājāmies, ka arī tas nav sevišķi sportisks komplekts. Motoram jūtami pietrūkst vilkmes zemu apgriezienu diapazonā. Tādam brīvam un sparīgam skrējienam tas atbrīvojas tikai aiz 3300 apgriezienu robežas. Ātrumpārslēgs priecē ar precīzu darbību un īsiem pārslēdzēja gājieniem. Diemžēl, braucot dinamiskākā režīmā, negaidīti strauji pieaug auto degvielas patēriņš. Tomēr, skatoties patiesībai acīs, jāatzīst, ka no funkcionālā viedokļa tas lielas pretenzijas neizraisa. Dinamikas ziņā noteikti pievilcīgāks būtu dīzelis, taču jārēķinās, ka tas būs arī attiecīgi dārgāks.
Taču neba jau dinamikas dēļ līdzšinējie lietotāji izvēlējušies „Auris”. Galvenais, ar ko „japāņu golfs” spējis iepatikties, bijis tā paklausīgais, prognozējamais raksturs. Un tāds tas ir joprojām, jo automobilis taču izveidots uz vecās platformas. Tiesa, ar mērķi uzlabot gaitas stabilitāti, nedaudz samazināts atsperu garums, bet, lai automobilis nekļūtu nekomfortabli ciets, tam uzstādīti mīkstāki amortizatori. Patiesībā jaunā „Auris” gaita kļuvusi pat mazliet līganāka nekā priekštecim, tomēr tas joprojām priecē ar precīzu vadāmību un stingru noturību līkumos, radot apbrīnojamu vadītāja un mašīnas vienotības sajūtu.
Līdzīgi kā jaunajam „VW Golf”, arī Auris paredzētas diva veida aizmugurējās ass piekares: versijas ar vājākajiem motoriem aprīkotas ar vērpes siju, turpretim ar stiprākajiem – ar paralēlu A sviru piekari. Japāņu inženieri skaidro, ka mazāk jaudīgs auto parasti netiek braukts tik agresīvi, tādēļ tam nav nepieciešama tik niansēti precīza vadāmība. Turklāt torsionu konstrukcija ir vieglāka un arī izturīgāka, ekspluatējot auto sliktu ceļu apstākļos.
Aprīkojums
Bagātākas kļuvušas „Auris” komplektācijas iespējas. Jau bāzes komplektā ietilpst seši pneimospilveni, aktīvie galvas balsti, gaitas stabilitātes kontroles (VSC) un vilkmes kontroles (TRC) sistēma, palīgsistēma braukšanas uzsākšanai pret kalnu (HAC) un plašs komforta aprīkojuma klāsts.
Sevišķas izcelšanas vērta ir „Toyota” automātiskā parkošanās sistēma (tā gan ietilpst tikai „Luxury” komplektā). Tā strādā nudien perfekti. Braucot ar ātrumu 35 km/h pat līki liektā ielas posmā sistēma spēj nekļūdīgi atrast brīvu stāvvietu un precīzi iestūrēt mašīnu atrastajā nišā. Toties īsts pārbaudījums svešos ceļos izrādās „Auris” navigācijas sistēma, kas ir modernajam tehnoloģiju laikmetam nepiedodami gausa un itin bieži sarežģītākās situācijās dod neprecīzas norādes…
Vērtē Ojārs Vētra
„Toyota Auris 1.6i 6MT”
*- „vāji”; **- „apmierinoši”; ***- „labi”; ****- „ļoti labi”; *****- „izcili”
Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms
„Toyota Auris 1,6 MT” cena eiro un konkurenti (TOP 5 pēc LPAA svaigākajiem datiem)
„Toyota Auris 1.6 MT Active Plus” | no 18 033 |
„VW Golf 1.4 6MAN Comfortline” | no 18 933 |
„Ford Focus 1.6 MT Trend Plus” | no 17 120 |
„Opel Astra 1.6 5MT Cosmo” | no 18 625 |
„Hyundai i30 1.6 6MT Comfort” | no 17 190 |
„Toyota Auris 1,6 MT” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4275 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1760 |
Augstums (mm) | 1460 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2600 |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 360 |
Pašmasa (kg) | 1250 |
Pilna masa (kg) | 1805 |
Klīrenss (mm) | 140 |
Vēja pretest. koeficients | 0,28 |
Motors | R4; četri vārsti uz cilindru; 1598 cm3;97 kW (132 ZS) / 6400 apgr.160 Nm / 4400 apgr. |
Atgāzu emisiju klase | Euro V |
CO2 emisijas (g/km) | 138 |
Degviela | Benzīns A 95 |
Maksimālais ātrums (km/h) | 200 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 10,0 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 7,9Uz šosejas – 4,8Jauktā režīmā – 5,9 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 50 |
Velkošā ass | priekšējā |
Ātrumkārba | sešpakāpju manuālā |
Stūresrata apgriezieni | 2,67 |
Stūres pastiprinātāja tips | elektriskais |
Balstiekārta | Priekšā – McPherson statņiAizmugurē – dubultas A veida sviras |
Bremzes | Priekša – ventilējami diskiAizmugurē – monolīti diski |
Riepas | 205/55 R16 |
Tehniskās apkopes cikls | 15 000 km nobraukums vai reizi gadā |
Garantijas laiks | 5 gadi (3 gadu ražotāja garantija + 2 gadi papildu garantija) |