„AutoMedia.lv” tests: Randiņš ar „Renault” kompaktklases karstgalvi „Megane RS”

RENAULT_SPORTS 035

Renault Megane RS” ir kopš 2004. gada zināms, uz „Megane” hečebeka bāzes „Renault Sport” nodaļā sērijveidā izgatavots auto. Jaunākā versija „Megane Renault Sport 250” kopš debijas 2009. gada Ženēvas izstādē ir izpārdota vairāk nekā 12 500 eksemplāros un francūži šo „karsto hečbeku” nenogurstoši modernizē.

Sejas korekcijas jeb facelift notikušas kā 2010. gada janvārī, tā 2012. gada februārī.

Ar „Renault Sport 250” pērnā gada jūnijā Nurbrgringas Nordschleife trases aplis veikts 8 minūtēs un 8 sekundēs, kas ir viens no ātrākajiem apļa laikiem priekšpiedziņas auto konkurencē.

Pirms pieciem gadiem šo rindu autoram bija iespēja izmēģināt iepriekšējās paaudzes „Megane Renault Sport 26”. Toreiz šķita, ka neko labāku par „atrakciju karuseli bārdainiem onkuļiem” frančūži šajā cenu kategorijā vairs uzbūvēt nespēs, taču, nu jāsaka, ka „Renault Sport 250” šo iespaidu ir gāzis, jo ir īsts vilks jēra ādā.  Toreiz ar pūlēm izdevās  pārliecināt Ceļu policijas inspektoru, ka pilsētā vadīt auto, kura spidometrā ātruma rādījums „90” atrodas tur, kur normāliem auto „60” ir sarežģīti. Tagad skaidrs, ka labāks transportlīdzeklis tiesību zaudēšanai par „Megane RS 250” ir vien tīrasiņu sporta auto, ar kādiem pa ielu braukāt nemēdz.

„Megane Renault Sport” ir nopērkams kā triju, tā piecu duvju hečbeka izpildījumā. Auto tiek izmantoti īpaši „Renault Sport” rūpnīcā Dieppe pilsētiņā autosportam pielāgoti dzinēji. Arī galīgā „Megane RS” montāža notiek turpat – Ziemeļjūras piekrastē Normandijā. Šajā „Renault” ražotnē savulaik tapa un tiek izgatavoti joprojām auto sporta cienītājiem pazīstamie „Spyder”, „Clio V6”, „5 Turbo”, „Alpine A610/A110”. Kopš šā gada februārī notikušās atjaunošanas,  „Megane RS” tiek piedāvāts ar par 15 Zs jaudīgāku un 20 Nm griezes momentā spēcīgāku 2,0 l turbo motora F4Rt versiju.

Tagad „Megane RS” ierindojams starp sešiem labākajiem svara/jaudas attiecības spēkratiem ielas sporta auto konkurencē.

Stāsts par izskatu
Zinot franču dizainerus, kas vienkāršas lietas mēdz padarīt pārgudras, jābrīnās, ka šis patiešām atraktīvais auto ar īpašu piekari, ugunīgu 2,0 litru četrcilindru turbomotoru un pašbloķējošu diferenciāli ir izveidots vizuāli tik vienkāršs. Patiesībā par tā sportisko dabu liecina tikai īpaši vieglmetāla diski ar „Bridgestone Potenza RE050A” riepām, „Brembo” bremžu mehānismi un jumta spoilers. Par „Megane RS 250” statusu ziņo arī īpašas formas bamperi, centrā novietota hromēta izpūtēja uzgalis un kautrīgs uzraksts „Renault Sport” uz bagāžnieka vāka malas.

Savukārt salonā par sportiskumu liecina vien metālā ietērptie pedāļi, ātrumkārbas roktura uzgalis un kulises rāmis. Ak jā, vēl arī īpašais kārtas numurs pie ātrumu pārslēga, kā arī atšķirīgais mēraparātu bloks. Iekāpjot salonā, pazinējus neatstās sajūta, ka dizains atgādina jau citā „Renault” redzēto. Tā ir, jo „Megane RS” salona noformējums līdzinās lielākā radinieka „Laguna” interjeram. Tie paši apdares materiāli un montāžas kvalitāte, līdzīgs priekšējā paneļa dizains, arī viduskonsole ar klimatkontroles un audiosistēmas vadības blokiem ir tieši tāda pati. Taču ir arī oriģināli risinājumi, piemēram, mērinstrumentu sekcija veidota netradicionāli, savā ziņā autosporta stilā. Pa kreisi novietots pelēks apaļa analogā spidometra „pulkstenis”. Tam blakus zaigojošais informācijas ekrāns un tahometra aplis atsvaidzina salonu, atšķaidot masveida auto pelēcību ar sporta auto nepieciešamo lakoniskumu un mēraparātu pārredzamību. Daudzus franču auto „nolicējus līdz ar zemi” pārsteigs galvenā paneļa plastikāta un alumīnija dekoru kvalitāte. To pašu var teikt arī par durvju paneļiem. Patīkami izbrīna sportiskam auto neraksturīgi garais vadītāja sēdekļa regulējuma diapazons, kas „Megane RS” šofera vietā bez problēmām ļauj iesēsties arī Šakilam O’Nīlam vai Jao Miņam. „Recaro” sēdekļi beidzot ļauj gavilēt arī miesās ducīgiem šoferīšiem, jo to kausveida forma nenogurdina muguru. Tā vien liekas, ka „Renault” sēdekļu konstruktori kopīgi ar „Recaro” kursos gājuši pie „Opel” inženieriem.

Arī taustiņu loģika gan uz dziļumā un augstumā regulējamās stūres, gan svarīgākie funkciju taustiņi, ļauj sev nepieciešamo atrast un noregulēt gan ļoti gariem, gan īsiem vadītājiem. Šis tiešām ir tautas sporta vāģis resnam, īsam, garam un tievam – neatkarīgi no dzimuma un ādas krāsas. Praktiķus, kas visur meklē zelta vidus ceļu un arī sporta auto vēlas kravas furgona ietilpību, šoreiz jāapbēdina, jo „Megane RS”  bagāžnieks ir vēl mazāks nekā parastajam hečbekam, taču šim sporta vāģim ir milzīgs pluss – pilnizmēra rezerves ritenis.

Sportiska gaita
Praksē tas nozīmē, ka „Megane RS” piekare ir tikpat cieta kā zirga ratiem un stūre kā kartingam – bez jebkādas brīvgaitas. Neticami, bet arī šajā „Megane” uzstādīts elektriskais stūres pastiprinātājs. Liekas, uz bruģa runāt nedrīkst vispār, jo būs jāatvadās no mēles fragmentiem vai zobu plombēm. Taču patiesība izrādījās daudz pozitīvāka, jo, pieaugot ātrumam, piekare lieliski dzēš ceļa negludumus, bet sportiskā stūre, pateicoties asajām reakcijām, ļauj zibenīgi reaģēt uz kanalizācijas akām. Pie sporta auto nepieradušiem pārsteigums būs „Brembo” bremžu radītais spēks.

Lielākā bauda ir RS 250 spēja izņemt līkumus, jo tā zemais smaguma centrs un īpašā piekare rada sajūtu, ka pilots (kas nu vairs par vadītāju) viens pret vienu cīnās ar centrbēdzes spēku, iespiests „Recaro” sēdekļos, turoties pie sporta stūres un cenšoties vadīties pēc ar dzeltenu svītru apzīmētās nulles jeb taisnvirziena pozīcijas. Auto spēja izņemt līkumus ir vilinoša kā ābols paradīzes dārzā, bet sešpakāpju manuālā kārba ir pietiekami elastīga, lai vadītājam ļautu komfortabli braukt arī likuma robežās. Sportiskas braukšanas apstākļos gribētos, lai „Megane RS”  ātrumkārba būtu tikpat precīza kā „Volkswagen”, taču…tā nav. Šis „Renault” nozīmē ne tikai rombu uz stūres klaksona, bet arī pareizo „ugunsrobu” meklējošu ātrumkārbas kulisi ar gariem slēgšanās gājieniem. 2,0 litru turbomotors piespiež mašīnu spolēt pat augstākajos pārnesumos. Godīgi sakot, 265 Zs uz 1387 kg pašmasa ir vairāk nekā pietiekama masas un jaudas attiecība, lai ķertu adrenalīnu katrā nobrauktajā metrā. Jā, protams, tas nav ne „BMW M3”, ne „Audi RS4” un pat ne „Golf GTI”, taču vienalga tas ir auto, kas izraisa jūsmu, jo turbīnas darba zona sākas pie 2500 apgr/min un efektīvi turpinās līdz pat 5,5 tūkstošiem kloķvārpstas apgriezienu minūtē. 18 collu „Bridgestone Potenza” riepas atjaunotajam „Megane RS” tagad ir tāda pati iezīme, kā spidometrs pelēkā tonī un  pagarināti LED dienas gaismas lukturi. Ak jā, par papildus samaksu vēl iespējama  „Red Design Pack”, kas RS vieno ar vien 500 eksemplāros izgatavoto  „Megane RS Trophy”  sēriju un nozīmē  sarkanu svītru galvenajā panelī, kā arī sarkani krāsotus moldingus virs durvju sliekšņiem.

Aprīkojums un cena
Cena Latvijā Ls 20 230. Dzirdu kaismīgus iebildumus, ka pa šādu naudu iegūstami lietoti Premium segmenta automobiļu sportiskie modeļi. Protams, ja esat gatavi, iztērējot divdesmit tūkstošus latu, kļūt par tehniski nedrošas benzīna pārstādes fabrikas īpašnieku, ir vērts riskēt. Neaizmirsiet, ka sportiskajiem auto orģināldaļas nereti maksā ciparus ar trim nullēm, bet motoru resurss to konstrukcijas un spraigās ekspluatācijas dēl ir krietni niecīgāks nekā masveida modeļiem.

Vērtē Aldis Bite
„Megane Renault Sport” šobrīd ir viens no C segmenta jeb kompaktkleses līderiem sportisko „Hot Hatch” kategorijā.
Mums patika
Dinamisks dizains un teicama vadāmība. Ērta, ergonomiski sakārtota vadītāja vieta.
Mums pietrūka
Sportiskā režīmā gribējās vēl precīzāku ātrumu pārslēgšanos.
Mūs pārsteidza
Vadāmība izbrīna pat sagatavotu vadītāju. Labāks ir tikai kartings.

Tehniskie dati
Renault Megane R.S. 250- 2.0 16V 265ZS
Dzinējs: R4 turbo benzīns; četri vārsti uz cilindru;
Darba tilpums: 1998cm3
Jauda: 212kW(265ZS) pie 5500 apgr./min.
Griezes moments: 360Nm pie 3000 apgr./min.
Piedziņa: priekšējā ar diferenciāļa bloķētāju
Pārnesumkārba: sešpakāpju mehāniskā
Piekare: priekšā neatkarīgā, aizmugurē neatkarīgā
Garums/platums /augstums: 4300/1850/1440mm
Riteņu bāze: 2640mm; Klīrenss: 132mm
Bagāžnieka tilpums: 344/991 dm3
Degvielas tvertne: 60l; Riepas: 255/55R16
Pašmasa:1387kg; Maksimālais ātrums: 254km/h; Paātrinājums 0-100km/h:6,0s
Vidējais degvielas patēriņš: 8,4l/100km; C02 emisija:195g/km

Konkurenti: Mazda 3 MPS, Seat Leon FR, VW Scirocco R, Ford Focus RS

Birkas: