„AutoMedia.lv” tests: Iepazīstam „Suzuki SX4 S-cross”

1-Suzuki SX4 SCross 2014

„Suzuki” reģionālais pārstāvis īsā un ļoti koncentrētā prezentācijas pasākumā ļāva mums iepazīties ar jauno krosoveru „SX4 S-cross”, kurš ar šo nedēļu startē arī Latvijas tirgū.

Pasākuma laikā tā arī neguvām atbildi uz jautājumu, kādēļ „Suzuki” mārketologi nolēmuši savā modeļu gammā radīt jucekli…

Proti, šis mūsu stāsts nav vis par „Suzuki SX4”, bet gan par „SX4 S-cross”. Neraugoties uz ciešu līdzību nosaukumā, tā ir nevis kāda speciāla mazā krosovera modifikācija, bet pilnīgi jauns, cits modelis. Japāņu ražotāja modeļu rindā tas stāv pakāpienu augstāk par „Fiat Sedici” dvīņubrāli „SX4”. Un, kā liecina „Suzuki” izplatītā informācija, abi tiks tirgoti paralēli vēl aptuveni gadu. Pēc tam mazo „SX4” paredzēts noņemt no ražošanas un pēcteča tam nebūs.

Jaunais „SX4 S-cross” atšķirībā no “SX4″ startē krosoveru C segmentā.

Tā tieši konkurenti ir tādi modeļi kā „Nissan Qashqai”, „Peugeot 3008”, „Mitsubishi ASX” u.tml. Nez, kā tas ir sanācis, ka šajā kompānijā nav neviena vizuāli pievilcīga sāncenša – visi izskatās pēc savdabīgiem (lai neteiktu, ka ne īpaši veiksmīgiem) dizaina eksperimentiem un arī „Suzuki”, pēc visa spriežot, nolēmuši šajā kompānijā neizlekt. Pirmais iespaids – „S-cross” gan bildēs, gan arī dabā izskatās… pēc nopērta suņa. Taču tas ir tikai autora subjektīvs viedoklis un, kas zina, varbūt ir kāda estētiski citādi orientētu auto lietotāju auditorija, kam tā izskats patiks. „Qashqai” taču arī spēja iepatikties…

17-Suzuki SX4 SCross 2014

Japāņu ražotāja pārstāvji ar zināmu lepnumu uzsver, ka jaunajā modelī ir apvienojuši hečbeka virsbūves proporcijas un vadāmību, minivena salona apjomu un bagāžas transportēšanas iespējas, ko papildinājuši ar apvidus automobilim raksturīgu, paaugstinātu klīrensu, virsbūves apakšas aizsardzību un i-AWD pilnpiedziņas sistēmu.

Starp citu, i-AWD tiek prezentēta ne tik daudz kā apvidus braukšanas atribūts, cik drošības elements, kura uzdevums ir nodrošināt maksimālu auto kontroli dažādos klimatiskajos un ceļa seguma apstākļos. Transmisijai ir trīs darba režīmi – „Auto”, „Sport” un „Snow”. Un vēl ir papildiespēja „Lock”, kas sevišķi vājas saķeres apstākļos (pie aktivizēta režīma „Snow”) imitē diferenciāļu bloķēšanu.

14-Suzuki SX4 SCross 2014

„SX4 S-cross” pircēji varēs izvēlēties starp 1,6 litru 120 Zs benzīna motoru un dīzeļdzinēju ar analogu darba tilpumu un jaudu. Tie nav karsti jaunumi. Abi sevi iepriekš jau apliecinājuši kā vienkārši un ekspluatācijā uzticami spēka agregāti. Komplektā ar benzīnnieku tiek piedāvāta vai nu piecpakāpju mehāniskā pārnesumkārba vai CVT variators. Dīzelis būs pieejams tikai pārī ar sešpakāpju manuālo kārbu.

10-Suzuki SX4 SCross 2014

Īsā izmēģinājuma braucienā nebija iespējams gūt visaptverošu iespaidu par automobili, taču

paspējām novērtēt, ka „SX4 S-cross” ir nepretencioza, taču ergonomiski nevainojama vadītāja vieta, saturīgi stingra piekare un laba skaņas izolācija.

Ievērojamas rūpes japāņu konstruktori veltījuši pasīvajai drošībai. Virsbūves masīvajā „purna” daļā izveidoti speciāli deformācijas segmenti, bet karkass darināts no augstizturīga tērauda. Jau bāzes komplektācijā „S-cross” aprīkojumā ir septiņi gaisa drošības spilveni. „Suzuki” pamatoti cer, ka jaunais modelis Euro NCAP triecienizturības testos saņems augstāko – piecu zvaigžņu vērtējumu.

„Suzuki SX4 S-cross” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 4300
Platums bez spoguļiem (mm) 1765
Augstums (mm) 1570
Riteņu garenbāze (mm) 2600
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) 430
Pašmasa (kg) 1245
Pilna masa (kg) 1730
Klīrenss (mm) 170
Motors R4; četri vārsti uz cilindru; 1586 cm3;88 kW (120 ZS) / 6000 apgr.156 Nm / 4400 apgr.
Atgāzu emisiju klase Euro 6
CO2 emisijas (g/km) 135
Degviela Benzīns A 95
Maksimālais ātrums (km/h) 175
Dinamika 0-100 km/h (s) 12,0
Degvielas patēriņš (l/100 km) Pilsētā – 7,1Uz šosejas – 5,1Jauktā režīmā – 5,9
Degvielas tvertnes tilpums (l) 47
Velkošā ass elektroniski pieslēdzama   pilnpiedziņa
Ātrumkārba sešpakāpju manuālā
Stūres pastiprinātāja tips hidrauliskais
Balstiekārta Priekšā – McPherson statņiAizmugurē – vērpes sija
Bremzes Priekša – ventilējami diskiAizmugurē – monolīti diski
Riepas 205/60 R16
Tehniskās apkopes cikls 20 000 km vai reizi gadā
Garantijas laiks 3 gadi vai 100 000 km

 

Birkas: , ,