„Suzuki” reģionālais pārstāvis īsā un ļoti koncentrētā prezentācijas pasākumā ļāva mums iepazīties ar jauno krosoveru „SX4 S-cross”, kurš ar šo nedēļu startē arī Latvijas tirgū.
Pasākuma laikā tā arī neguvām atbildi uz jautājumu, kādēļ „Suzuki” mārketologi nolēmuši savā modeļu gammā radīt jucekli…
Proti, šis mūsu stāsts nav vis par „Suzuki SX4”, bet gan par „SX4 S-cross”. Neraugoties uz ciešu līdzību nosaukumā, tā ir nevis kāda speciāla mazā krosovera modifikācija, bet pilnīgi jauns, cits modelis. Japāņu ražotāja modeļu rindā tas stāv pakāpienu augstāk par „Fiat Sedici” dvīņubrāli „SX4”. Un, kā liecina „Suzuki” izplatītā informācija, abi tiks tirgoti paralēli vēl aptuveni gadu. Pēc tam mazo „SX4” paredzēts noņemt no ražošanas un pēcteča tam nebūs.
Jaunais „SX4 S-cross” atšķirībā no “SX4″ startē krosoveru C segmentā.
Tā tieši konkurenti ir tādi modeļi kā „Nissan Qashqai”, „Peugeot 3008”, „Mitsubishi ASX” u.tml. Nez, kā tas ir sanācis, ka šajā kompānijā nav neviena vizuāli pievilcīga sāncenša – visi izskatās pēc savdabīgiem (lai neteiktu, ka ne īpaši veiksmīgiem) dizaina eksperimentiem un arī „Suzuki”, pēc visa spriežot, nolēmuši šajā kompānijā neizlekt. Pirmais iespaids – „S-cross” gan bildēs, gan arī dabā izskatās… pēc nopērta suņa. Taču tas ir tikai autora subjektīvs viedoklis un, kas zina, varbūt ir kāda estētiski citādi orientētu auto lietotāju auditorija, kam tā izskats patiks. „Qashqai” taču arī spēja iepatikties…
Japāņu ražotāja pārstāvji ar zināmu lepnumu uzsver, ka jaunajā modelī ir apvienojuši hečbeka virsbūves proporcijas un vadāmību, minivena salona apjomu un bagāžas transportēšanas iespējas, ko papildinājuši ar apvidus automobilim raksturīgu, paaugstinātu klīrensu, virsbūves apakšas aizsardzību un i-AWD pilnpiedziņas sistēmu.
Starp citu, i-AWD tiek prezentēta ne tik daudz kā apvidus braukšanas atribūts, cik drošības elements, kura uzdevums ir nodrošināt maksimālu auto kontroli dažādos klimatiskajos un ceļa seguma apstākļos. Transmisijai ir trīs darba režīmi – „Auto”, „Sport” un „Snow”. Un vēl ir papildiespēja „Lock”, kas sevišķi vājas saķeres apstākļos (pie aktivizēta režīma „Snow”) imitē diferenciāļu bloķēšanu.
„SX4 S-cross” pircēji varēs izvēlēties starp 1,6 litru 120 Zs benzīna motoru un dīzeļdzinēju ar analogu darba tilpumu un jaudu. Tie nav karsti jaunumi. Abi sevi iepriekš jau apliecinājuši kā vienkārši un ekspluatācijā uzticami spēka agregāti. Komplektā ar benzīnnieku tiek piedāvāta vai nu piecpakāpju mehāniskā pārnesumkārba vai CVT variators. Dīzelis būs pieejams tikai pārī ar sešpakāpju manuālo kārbu.
Īsā izmēģinājuma braucienā nebija iespējams gūt visaptverošu iespaidu par automobili, taču
paspējām novērtēt, ka „SX4 S-cross” ir nepretencioza, taču ergonomiski nevainojama vadītāja vieta, saturīgi stingra piekare un laba skaņas izolācija.
Ievērojamas rūpes japāņu konstruktori veltījuši pasīvajai drošībai. Virsbūves masīvajā „purna” daļā izveidoti speciāli deformācijas segmenti, bet karkass darināts no augstizturīga tērauda. Jau bāzes komplektācijā „S-cross” aprīkojumā ir septiņi gaisa drošības spilveni. „Suzuki” pamatoti cer, ka jaunais modelis Euro NCAP triecienizturības testos saņems augstāko – piecu zvaigžņu vērtējumu.
„Suzuki SX4 S-cross” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4300 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1765 |
Augstums (mm) | 1570 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2600 |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 430 |
Pašmasa (kg) | 1245 |
Pilna masa (kg) | 1730 |
Klīrenss (mm) | 170 |
Motors | R4; četri vārsti uz cilindru; 1586 cm3;88 kW (120 ZS) / 6000 apgr.156 Nm / 4400 apgr. |
Atgāzu emisiju klase | Euro 6 |
CO2 emisijas (g/km) | 135 |
Degviela | Benzīns A 95 |
Maksimālais ātrums (km/h) | 175 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 12,0 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 7,1Uz šosejas – 5,1Jauktā režīmā – 5,9 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 47 |
Velkošā ass | elektroniski pieslēdzama pilnpiedziņa |
Ātrumkārba | sešpakāpju manuālā |
Stūres pastiprinātāja tips | hidrauliskais |
Balstiekārta | Priekšā – McPherson statņiAizmugurē – vērpes sija |
Bremzes | Priekša – ventilējami diskiAizmugurē – monolīti diski |
Riepas | 205/60 R16 |
Tehniskās apkopes cikls | 20 000 km vai reizi gadā |
Garantijas laiks | 3 gadi vai 100 000 km |