„AutoMedia.lv” tests: Izmēģinam atjaunināto „Kia Sorento”

Kia Sorento 2,2 CRDi AT_Latvija 02.2013. 01

Korejieši  veikuši „Sorento” modernizāciju – nedaudz atsvaidzinājuši tā izskatu, labiekārtojuši salonu, ieviesuši papildu funkcijas un novērsuši tos trūkumus, kas sarūgtināja līdzšinējos lietotājus. Cik vienkārši! Kaut katram tā izdotos…

Kia Sorento 2,2 CRDi AT_Latvija 02.2013. 02„Kia Sorento” pirmā paaudze, kas nāca pasaulē 2002. gada vidū, palikusi atmiņā ar robustu rāmja konstrukciju, vienkāršu un izturīgu balstiekārtu un lieliskām bezceļu spējām. Modelis nodzīvoja tirgū 7 gadus un tika pārdots 900 tūkstošos eksemplāru. 2009.gada Seulas autoizstādē „KIA” prezentēja „Sorento” otro paaudzi. Tas bija uz 2006.gada „Hyundai Santa Fe” bāzes veidots, elegants krosovers ar nesošo virsbūvi un komfortablu septiņvietīgu salonu, turklāt par spēka agregātu ieguvis jaunu 2,2 l/197 ZS turbodīzeli.

Pagājušā rudenī Parīzē sabiedrība tika iepazīstināta ar atjaunināto „Kia Sorento”. Interesanti, ka tam ir ne tikai modernizēts izskats un rekonstruēts salons, bet tagad automobilis veidots uz jaunā „Santa Fe” platformas. Piemēram, „VW” šādu pusmūža restailingu noteikti pacenstos iepārdot kā jaunu modeļa paaudzi, bet korejieši savus klientus šādi mānīt necenšas.

Jaunas krāsas, jauni diski

Sakarā ar to, ka priekšteča izskats bija izdevies itin veiksmīgs, Petera Šraiera komandai tika dots uzdevums to izmainīt pavisam nedaudz, proti, viegli atsvaidzināt. Lai saprastu vizuālās atšķirības, jaunais jānoliek līdzās līdzšinējam „Sorento”. Tad uzskatāmi redzamas brašā korejieša „sejas vaibstu korekcijas” – jauna starmešu optika, šaurāka radiatora reste un modificētas konfigurācijas priekšējais buferis, kura sānos iekārtoti vertikāli papildgaismu lukturi. Savukārt automobiļa aizmugurē izmainīta piekto durvju forma, atšķirīga lukturu optika un citāds buferis. Bez tam „KIA” krosoveram tagad pieejami jauna dizaina 18 un 19 collu riteņu diski, un piedāvājumā iekļauti septiņi jauni virsbūves krāsu toņi.

Eiropeiski pievilcīgs interjers

Kia Sorento 2,2 CRDi AT_2013  16Kā jau minēts, atjaunotais „Sorento” ieguvis jaunu platformu. Pateicoties tai, nedaudz pieaudzis auto salona apjoms, tostarp telpa otrās rindas pasažieru kāju rajonā pagarināta par 30 mm, savukārt trešās rindas pasažieru vietas (tādas tiek piedāvātas kā opcija) ieguvušas papildus 9 mm.

Vadītāja sēdeklis ir plats un ērts, aprīkots ar apsildes un ventilācijas sistēmu. No augstā stūres vīra posteņa ir laba panorāmas pārskatāmība. Pēc tam, kad pielāgota  sēdvieta, „AutoMedia.lv” eksperts (186 cm), iesēžoties otrajā rindā „sev aiz muguras”, konstatēja, ka arī tur joprojām var justies itin brīvi un pat mazliet pastaipīt kājas, tomēr ceļi teju jau atduras priekšējās atzveltnes cietajā muguriņā. Proti, ir redzēti arī mazāki automobiļi, kuros vietas ir pat vairāk.

Taču, iespējams, to var norakstīt uz varenlielā bagāžnieka rēķina. Tajā teorētiski paredzēta vieta arī trešajai sēdekļu rindai. Savukārt piecvietīgā konfigurācijā bagāžas nodalījuma apjoms (līdz griestiem) pārsniedz kubikmetru. Turklāt, nolokot otrās rindas sēdekļu atzveltnes, kravas telpu var palielināt vēl otrtik. Tiesa, salīdzinoši augstais piekto durvju slieksnis nedaudz apgrūtina kravas pārvadājumus.

Kia-Sorento_EU-Version_2013_03   Pēc pārdomātas rekonstrukcijas „Sorento” priekšējais panelis, vadības pults un viduskonsole ieguvuši mūsdienīgāku, tagad nudien eiropeiski pievilcīgu izskatu. Uzmanību saista jauns mērinstrumentu bloks – tas ir krāsains un piesātināts ar informāciju, citāds pārnesumkārbas selektora rokturis – tas tagad pārvietojams taisni. Priekšējā panelī uzstādīts 7-collīgs skārienjutīgs multimediju centra monitors. Stūrei ir apsildes funkcija. Topversijai jumtā ierīkota plaša divu logu panorāmas lūka.

Salona apdares kvalitāte ir apmierinoša. Lai gan jau pierasts, ka korejieši nelutina savu auto lietotājus ar izsmalcinātiem interjera materiāliem, laika gaitā ražotāji vismaz izkopuši mākslu plastmasai piešķirt baudāmu, šķietami kvalitatīvu izskatu.

Pilnveidota ritošā daļa

Arī iepriekš „Kia Sorento” bija visnotaļ simpātisks automobilis, taču iemantoja lietotāju pretenzijas par piekari, proti, tā nepārliecinoši darbojās dinamisku manevru laikā, pārmetumus izraisīja arī skaņas izolācija. Gatavojot jauno modeli, korejieši ņēma vērā šo kritiku.

Kia Sorento 2,2 CRDi AT_Latvija 02.2013. 03Lai arī principiāli balstiekārtas shēma nav izmainīta, taču zināmas modifikācijas piedzīvojusi atsevišķu mezglu ģeometrija, turklāt korejieši uzstādījuši efektīvākus „HPD” amortizatorus, pagarinātas stabilizatora sviras un stingrākas bukses. Līdztekus šasijas pilnveidošanai stingrāka padarīta arī auto virsbūve. Rezultātā mašīna ieguvusi papildu stabilitāti un līkumos vairs nezvārojas tik spēcīgi kā līdz šim. Lai gan sportiskajiem vāciešiem raksturīgu gaitas stingrību „KIA” joprojām panākt nav izdevies. Toties gaitas komforta ziņā „Sorento” ir pat pārāks.

Zināmu adaptāciju prasa „Sorento” stūres mehānisms. Jaunākās paaudzes elektriskais pastiprinātājs gan rūpējas par vieglu vadāmību, taču stūres sajūta ir izteikti sintētiska un atbildes reakcijas vāji informatīvas. Bieži vien manevrus koriģēt nākas vairāk ar redzi, nekā ar izjūtu. Un vājš mierinājums ir elektroniskā „Flex Steer” sistēma – tāda ir manīta arī „Hyundai Santa Fe” – ar saviem trim režīmiem. Izvēloties sporta režīmu stūres pretestību var gan palielināt, diemžēl ar to informativitātes vairāk nekļūst. Bet komforta režīmā vadība vispār ir „kā pa vati”.

Par skaņas izolāciju sūdzēties vairs neklājas. Ne motora rūkoņa, ne pretvēja šalkoņa, ne pilsētas trokšņi salonā sēdošos netraucē. Toties par akustisko komfortu rūpējas labskanīgs muzikālais aprīkojums.

Piedāvājumā tikai viens dzinējs

Kia Sorento 2,2 CRDi AT_2013  11Mūsu tirgū arī pēc modernizācijas „Sorento” tiek piedāvāts vienā vienīgā komplektācijā – ar 2,2 litru 197 ZS turbodīzeli un „automātu”. Tā ir ļoti veiksmīga kombinācija, kas apvieno gan dinamiskās, gan ekonomiskās prasības. Bez izteikta sportiskuma. Smagnējais automobilis no nulles līdz simtam paātrinās 10 sekundēs, bet enerģiju nezaudē arī pēc šī robežas, vajadzības gadījumā ļaujot veikt arī aktīvākus manevrus.

Teorētiskais vidējais degvielas patēriņa rādītājs ir 6,7 litri uz simtu. „AutoMedia.lv” testā – 550 km mainīgos apstākļos un visai nežēlīgā režīmā – dators izskaitļoja 7,1 l/100 km, tādēļ ticams, ka, prātīgi braucot, varētu pietuvoties arī teorētiskajam, kas šādu izmēru automobilim ir nudien lielisks rādītājs.

Inteliģents bezceļnieks

Kia-Sorento_EU-Version_2013_02Pilnpiedziņas sistēma un paaugstinātais klīrenss reizumis, piedzīvojumus meklējot, ļauj nobraukt no ceļa cietā seguma. Normālos apstākļos transmisija 100% griezes momenta pievada priekšējiem riteņiem, taču to izbuksēšanas gadījumā elektronikas kontrolēts starpasu sajūgs operatīvi pieslēdz talkā arī aizmugurējos. Kritiskos apstākļos tiem var tikt līdz pat 50% no kopējā griezes momenta.

Tomēr skaidrs, ka idejiski „Sorento” paredzēts miermīlīgai ekspluatācijai pilsētas ielās un uz gludi asfaltētiem lielceļiem, un tas bez īpašām problēmām nogādās jūsu saimi uz piknika vietu vai iecienīto sēņu pļaviņu, bet nopietnām “off-road” dēkām auto nav piemērots.

„Kia Sorento 2,2 CRDI 6AT TX” – vērtē Ojārs Vētra

* – „vāji”; ** – „apmierinoši”; *** – „labi”; **** – „ļoti labi”; ***** – „izcili”

Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

„Kia Sorento” cena eiro un konkurenti (TOP 5 pēc LPAA svaigākajiem datiem)

Kia Sorento 2,2 CRDI (197 Zs) 6AT TX no 41 990
Mitsubishi   Outlander 2,2 DID (150 Zs) 6AT Instyle Plus no 39 800
Hyundai Santa Fe   2,2 CRDi (197 Zs) 6AT Premium no 41 990
Opel Antara 2,2 CTDI   (184 Zs) 6AT Cosmo no 33 641
Nissan X-Trail 2,0 dCi (150 Zs) 5AT LE no 36 354

„Kia Sorento 2,2 CRDI 6AT TX” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 4685
Platums bez   spoguļiem (mm) 1885
Augstums (mm) 1700
Riteņu garenbāze   (mm) 2700
Bagāžas   nodalījuma tilpums (l) 528 / 1582
Pašmasa (kg) 1801
Pilna masa (kg) 2410
Klīrenss (mm) 185
Motors R4 turbodīzelis; četri vārsti uz cilindru; 2199 cm3;145 kW (197 ZS) /3800 apgr.437 Nm /1800-2500 apgr.
Atgāzu emisiju   klase Euro 5
CO2   emisijas (g/km) 178
Degviela Dīzeļdegviela
Maksimālais   ātrums (km/h) 190
Dinamika 0-100   km/h (s) 9,9
Degvielas   patēriņš (l/100 km) Pilsētā – 8,8Uz šosejas – 5,4Jauktā režīmā – 6,7
Degvielas   tvertnes tilpums (l) 70
Piedziņa visu riteņu
Ātrumkārba sešpakāpju automātiskā
Stūresrata   apgriezieni 3,55
Stūres   pastiprinātāja tips elektriskais
Balstiekārta Priekšā –   McPherson statņiAizmugurē – neatkarīgā daudzsviru
Bremzes Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski
Riepas 235/55 R19
Tehniskās apkopes   cikls 30 000 km vai   2 gadi
Garantijas laiks 7 gadi vai 150 000 km

 

Birkas: ,