„AutoMedia.lv” tests: „Dacia Lodgy” ir kā austrumu sieviete

Dacia-Lodgy_2013_800x600_wallpaper_08

Pirmais „Renault” meitas uzņēmuma „Dacia” minivens „Lodgy” vienlaikus ar radinieku – vieglo komercauto „Dokker” – bija paaugstinātas intereses objekts rumāņu ražotāja stendā šī gada martā notikušajā Ženēvas autošovā. Abus ražo jaunuzceltajā „Renault” rūpnīcā Tandžērā, Marokā.

„Lodgy”, līdzīgi kā „Dokker” iezīmē „Dacia” jauno domāšanu. Brīdī, kad 2004.gadā dzimušais un tikai trīs no piecām „Euro NCAP” testu zvaigznēm ieguvušais „Logan” kopīgi ar vēlāk tapušo „Sandero” piedzīvo savu otro pieczvaigžņu paaudzi, cīņu par tirgu visā Eiropā ir sācis kompaktais minivens „Lodgy”. „Dokker”, kā pirmais no abiem jaunās paaudzes „Dacia”, vispirms tika demonstrēts Kasablankas autoizstādē, bet tirdzniecībā Marokā un citās Ziemeļāfrikas arābu zemēs nonāca jau jūnijā, savukārt Rumānijā un citviet Eiropā tikai septembrī. Zīmīgi, ka abi auto izveidoti uz jaunas platformas, turklāt apzināti radīti tikai ar kreisajā pusē esošu stūri, pagaidām neparedzot šo modeļu pārdošanu Apvienotajā karalistē.

„Dacia Lodgy” lieliski apvieno ietilpīga un praktiska minivena labākās īpašības.

Tiesa, gadījumā, ja vēlaties domāt ar izsmalcinātību, vērts lūkoties cenā dārgāku un prestižāku automobiļu virzienā. To, ka „Renault” ar „Dacia” kā ražošanā lētiem, konstruktīvi vienkāršiem pret sliktiem ceļiem noturīgiem automobiļiem, izvilcis laimīgo lozi, apliecina arī konkurentu „Volkswagen” un „Peugeot&Citroen” paziņojumi jau tuvākajā laikā pievērsties lētu auto ražošanai. Tikmēr „Dacia” ar saviem ražojumiem būs ne tikai pārpludinājuši Balkānu valstis un Austrumeiropu, bet nu zem „VAZ” zīmola mēģina iekarot milzīgo Krievijas tirgu, kā arī, pateicoties mātes kompānijas „Renault” komerciāli veiksmīgajai vēsturei Āfrikā, mēģina nostiprināties arī Ziemeļāfrikā un pat Indijā. Šādā situācijā nav jābrīnās, ka „Dacia” pieder 10 % no visa Rumānijas eksporta. Kopš 1999. gada septembra, kad „Dacia” nonāca „Renault” īpašumā, šī ražotāja tirgus daļa un ietekme nemitīgi aug.
„Lodgy” profilā nedaudz atgādina sausajā dokā novietotu zemūdeni, kas uzstutēta uz lafetes iestumšanai ūdenī. Tā vien liekas, ka tūdaļ parādīsies kāda sabiedrībā pazīstama persona, kas pilnvarota sašķaidīt šampanieša pudeli pret šo k…. auto. Šo skatu uzburt palīdz plakani sāni, augstā plecu līnija, trīs dažāda lieluma sānu logi un platu pieri atgādinošs, visai stāvs vējstikls, kā arī optiski kā mazi skrituļi uztverami riteņi. Kopumā virsbūve veidota atbilstoši vienapjoma automobiļu tradīcijām – ar mazām virsbūves pārkarēm un tās malās izvietotiem riteņiem, šādi iegūstot maksimālu telpu auto interjeram.

„Lodgy” aizmugurei oriģinalitāti piešķir vertikāli daudzstūru lukturi, savukārt priekšgala dizainu veido mandeļveda galvenie starmeši, masīvs bamperis un radiatora reste. Iekļūstot salonā, jāatzīst, ka šīs iekštelpas radītāji pratuši lietderīgi izmantot katru salona centimetru. Galvenais ieguvums – šis auto objektīvi un faktiski ir septiņvietīgs. Tāds, kur trešajā rindā braucot 40 minūšu ceļojumā, piemēram, līdz Saulkrastiem, pieaugušam pasažierim nebūs sakostiem zobiem jāmokās, bet vienkārši jāsēž. Ražotājs apgalvo, ka „Lodgy” ir šajā segmentā ar vislielāko brīvās vietas telpu trešās sēdekļu rindas pasažieriem, kājām nodrošinot 144 mm brīvas vietas, bet no grīdas līdz griestiem – 866 mm. Trešo sēdekļu rindu, kurai ir arī „Isofix” fiksatori bērnu sēdeklīšiem, var nolocīt vai arī pilnībā izņemt. Būtisks jaunums šajā modelī ir multimediju sistēma „Media Nav”, kas ir pirmais tamlīdzīgais piedāvājums „Dacia” modeļiem. Šai sistēmai ir septiņcollu skārienjutīgs ekrāns un „Navteq” karšu navigācija. Gribējās gan, lai „Media Nav” tomēr spēlētu arī vecos labos CD, ne tikai failus no zibatmiņas.

Bez jelkādas lišķības un komplimentiem jāsaka: pārsteidz, ka mazbudžeta kompkatklases minivenā stūre regulējas augstumā un dziļumā, bet visai komfortablo vadītāja sēdekli var atbīdīt pēc sirds patikas, nedzirdot aizrādījumus no aizmugurē sēdošajiem par saspiestiem purngaliem vai ceļiem. Jauki, ka konstruktori paneļa augšpusē paredzējuši vietu, kur normāli, nesaburzot novietot pavadzīmi, pierakstu bloku, telefonu, vai personīgās lietas, turklāt tā, lai tās slēptu svešām acīm. Par spīti daudzus tracinošās lētās plastmasas klātbūtnei (kungi un dāmas, pērciet dārgākus auto!), patīkams ir arī krāsu salikums galvenajā un durvju paneļos. „Lodgy” uzstādīts jau citos „Renault/Dacia” modeļos redzēts mērinstrumentu bloks, kā arī izmantots tradicionālais apaļo ventilācijas sprauslu dizains. Jauns divritenis nav izgudrots un varbūt labi, ka tverot pie sešu ātrumu manuālās kārbas roktura, atpazīstiet ko agrāk „Renault Clio” vai „Megane” sastaptu.

Jaunā „Dacia” dizaina trīsspieķu stūre no atdures līdz atdurei pagriežas par nedaudz vairāk kā trim apgriezieniem. Protams, tas liecina, ka „Lodgy” ir tālu no sportiskas vadāmības, taču, no otras puses, tas neprovocē ātri braukšanai, savukārt stūres hidrauliskais pastiprinātājs sniedz godīgas, nesamākslotas sajūtas. Lielākais ieguvums lielai ģimenei būs šī auto bagāžnieka tilpums, jo pat variantā ar septiņām sēdvietām var ievietot 200 litru apjoma kravu, kas ģimenei ar vairākiem bērniem nozīmē vairākus iepirkuma tīkliņus, somas, spainīšus un podiņus. Visam tam „Lodgy” aizmugurē vieta pietieks. Nu, bet par to materiālu kvalitāti… Jāpiekrīt kolēģiem, ka diezgan ātri var piezagties sajūta, ka braucat nevis jaunā, bet jau lietotā auto. Kā prezentācijā teica čehu kolēģis:

„Lodgy” ir kā austrumu sieviete, kas ātri uzplaukst, strauji sasniedz pilnbriedu un ātrāk nozied.

Kā jau minēju, braucienā ar „Lodgy” ikviens visticāmāk izjutīs deja vu pieskaņu, ja jau agrāk esat ticies ar „Renault” vai „Dacia” modeļiem. Auto pieejams ar kādu no diviem benzīna dzinējiem – 1,6 litru atmosfērisko motoru (105 Zs) vai 1,2 l turbopūtes agregātu (115 Zs). Nopērkams arī „Lodgy” ar 1,5 l dīzeļdzinēju, kas atkarībā no versijas attīsta 90 vai 110 Zs. Mūsu testētā bija visdārgākā un jaudīgā dīzeļversija, kas arī šajā reizē pārsteidza ar reālu 4,7 litru vidējo patēriņu, kas tikai nedaudz pārsniedz ražotāja uzrādīto. Arī dinamika braucot ar  1,2 tonnas smago auto noteikti apmierinās ikvienu, ja vien nevajag braukt daudz ātrāk par likumā atļauto un izpildīt riskantus apdzīšanas manevrus.

Tiesa, bez izbrīna braucot ar „Lodgy” neiztikām. Pirmkārt, jau fakts, ka piekare veidota ļoti energoefektīva, taču tanī pat laikā teju vai pārlieku mīksta. Tāda īsti amerikāniska, nevis Āfrikas ziemeļu klinšainajiem ceļiem domāta (atceraties tapšanas vietu). Otrs pārsteigums – auto gan skaitļos, gan praksē ir visai zems. 12 cm tas nav tas klīrenss, ar kādu var bez bažām parkoties pie jebkuras ietves bortakmeņa vai ātrumā šķērsot dažu labu gulošo policistu. Trešais un laikam jau nozīmīgākais pārmetums ir fakts, ka iesēžoties aukstā, neuzsildītā auto, salonā visai ilgi ir jaušams nepatīkams drēgnums. Par lielajam interjeram neatbilstošas jaudas krāsniņu liecināja arī logu svīšana. Uzņēmām laiku. Āfrikā ražotais auto pilnībā uzsila tikai 20 minūtēs, kamēr atbraucām no  Imantas līdz Berģu „Depo”. Ja gribas lai process notiek straujāk, jāpērk „Lodgy” ar benzīna motoru.
Ievērības cienīgs ir fakts, ka šim auto ir piecu gadu garantija. Kopumā „Lodgy” varētu būt veiksmīga jauna auto izvēle lielām ģimenēm ar ierobežotu budžetu. Cenas dēļ āfrikas rumānism nav pat tiešo konkurentu, jo kur „Lodgy” cenu lapa beidzas, teorētiskie konkurenti pat nesākas. Ir neobjektīvi „Lodgy” salīdzināt ar trīs un četras reizes dārgākiem auto.

Tehniskie dati
Dacia Lodgy 1,5dCi (110) FAP Prestige 7v

-Dzinējs: R4 turbo dīzelis, 2 vārsti uz cilindru
-Darba tilpums: 1461cm3
-Jauda: 107Zs pie 4000 apgriez./min.
-Griezes moments: 240Nm pie 1750 apgriez./min.
-Piedziņa: priekšējā
-Pārnesumkārba: sešpakāpju mehāniskā
-Piekare: priekšā neatkarīgā, aizmugurē neatkarīgā
-Garums/platums/augstums: 4498/1751/1680 mm
-Riteņu bāze: 2810 mm
-Klīrenss: 120mm
-Bagāžnieka tilpums: 207/827/2617 l
-Degvielas tvertne: 50 l
-Riepas: 195/55R16
-Pašmasa: 1262 kg
-Maksimālais ātrums: 175km/h;
-Paātrinājums: 0-100km/h – 11,6 s
-Vidējais degvielas patēriņš: 4,4 l/100km
-CO2 emisija: 116 g/km
-Cena Latvijā: no Ls 6 750
-Testētā auto cena Latvijā: Ls 11 000

Birkas: ,