„AutoMedia.lv” tests: Jaunā „Mazda6” – puspakāpienu tuvāk „premium” plauktam

01 - Mazda6 2,0 AT_Latvija 02.2013

Pateicoties jauneklīgajai ārienei un dinamiskajam raksturam, „Mazda6” iemantojusi diezgan plašu un noturīgu cienītāju loku. Tagada trešajā paaudzē tā kļuvusi principiāli citāda. Ne tikai pēc pozicionējuma tirgū, bet arī sajūtu līmenī.

Krietni paaugusies

27 - Mazda6 2,0 AT_Latvija 02.2013   Jau ierasts, ka katrs nākamais modelis tirgū ierodas, fiziski pāraugdams savu priekšteci. Un zīmīgi, ka D segmenta modeļi aug straujāk nekā pārējie. Tie kļūst garāki, platāki, ietilpīgāki. Tostrap jaunā „Mazda6” ir uzskatāms piemērs. Tā pastiepusies visās dimensijās: bāzes garums +105 mm, virsbūves garums +110 mm, bet platums +45 mm. Izmēru ziņā „Mazda” sedans tagad tikai pavisam nedaudz atpaliek no vidējās klases izcilnieka „Ford Mondeo”.

Patīkami, ka līdz ar ievērojamo „izaugsmi” „Mazda6” tomēr nav ieguvusi arī vizuālu smagnējumu.

Tā no priekštečiem mantojusi vieglo, dinamisko siluetu. Bet automobiļa dizainā iemiesojies japāņu dizaineru „Kodo” – emocionālais kustības gars. Jaunā „Mazda6” izceļas ar agresīvākiem vaibstiem. Tai raksturīgs tik pat izteiksmīgs lukturu skats un plēsīgi pavērta falšrežģa mute kā krosoveram „CX-5”, un izteiksmīgo „seju” papildina atlētiskākas sānu līnijas, eleganti izliekts jumts un seksīga kupejas pēcpuse.

Dizainisko pārmaiņu rezultātā izdevies uzlabot arī automobiļa aerodinamiku – frontālās gaisa pretestības koeficients Cd ir 0,26 un tas ir viens no labākajiem rādītājiem klasē (priekštecim tas bija 0,27).

Patīkams un plašs salons

09 - Mazda6 2,0 AT_Latvija 02.2013Jūtamus kvalitatīvus uzlabojumus piedzīvojis „Mazda6” salons. Taustei patīkamāki materiāli, kvalitatīvāka apdare, vairāk telpas un komforta. Toties interjera iekārtojums šķiet pazīstams. Un kā nu ne, priekšējā paneļa arhitektūra, mērinstrumentu panelis un pat stūre ir līdzīga kā krosoveram „CX-5”. Un tas nekas, ka vadības bloks kļuvis vienkāršāks – vairs nav iedziļināto mērinstrumentu skalu ar lejup vērstajiem rādītājiem, nav provokatīvi spilgtā apgaismojuma un citu ārišķību. Toties par ergonomiku žēloties neklājas – vadības pults ir pārskatāma, viss atrodas savās vietās un darbojas itin labi.

„Mazda6” salonā atkal atgriezusies mehāniskā rokas bremze. Tas nepārprotami ir ekonomisku apsvērumu diktēts solis (nu, kaut kur jau ir arī jāekonomē!).

04 - Mazda6 2,0 AT_Latvija 02.2013Auto gabarītu izaugsmes papildu centimetri izteikti jūtami otrajā sēdekļu rindā. Nu, „Ford Mondeo” plašumu tur vēl nav, taču – grēks būtu pārmest – aizmugurējā dīvānā ir trīs visos līmeņos patiešām ērtas vietas. Pat šķietami zemais jumts izrādās gana augstu virs pasažieru galvām.

Jūtams, ka „Mazda” dizaineri veltījuši zināmas pūles arī skaņas izolācijas uzlabošanai, tomēr – skatīsimies patiesībai acīs – vācu konkurentu piedāvāto akustisko komfortu sasniegt viņiem nav izdevies.

Kopumā sajūtu līmenī jaunās „Mazda6” salons nenoliedzami ir patīkamāks nekā līdzšinējais, taču runāt par „premium” vēl ir pāragri.

Mazāk asuma, vairāk komforta

24 - Mazda6 2,0 AT_Latvija 02.2013Mašīna brauc rāmi un cienīgi. „Mazda” balstiekārta ir vienkāršota, taču ar to kļuvusi universālāka. Priekšējo riteņu piekarē japāņu inženieri atteikušies no sarežģītās daudzsviru konstrukcijas par labu „klasiskajiem” „McPherson” statņiem. Nedaudz modificēta arī aizmugurējās ass piekare. Nostiprinot augstāk garenstabilizatoru sviru stiprinājumu, japāņu inženieri centušies samazināt sīkās vibrācijas.

Rezultātā „Mazda” sedans priecē ar stabilu un samtaini komfortablu gaitu, tas apskaužami pacietīgi slāpē nelielus ceļa nelīdzenumus.

Taču vienlaikus auto spēj itin stingri un precīzi „izzīmēt” trajektoriju arī asās līkumu kaskādēs. Stūres reakcijas ir tik pat precīzas kā iepriekš, bet arī sajūta tik pat „viegli sintētiska” kā vecajai „Mazda6”.

„SkyActiv” ekonomiskais dzinējspēks

12 - Mazda6 2,0 AT_Latvija 02.2013Jaunās paaudzes „SkyActiv” benzīna dzinēji ir konstruktīvi ļoti sarežģīti – ar dīzelim līdzvērtīgu kompresijas pakāpi (14:1), ar gāzu apmaiņas fāzu regulēšanas sistēmu ar elektrisko piedziņu, augstas precizitātes sprauslām un „viltīgiem” virzuļiem, kas optimizē degvielas maisījuma sadegšanas procesu. Diemžēl, cenšoties panākt iespējami pievilcīgus ekoloģiskos parametrus, „Mazda” inženieri izlaiduši no rokām dinamisko pavedienu. Proti, spēka agregātiem jūtami trūkst azarta. Nē, nav iemesla uztraukties – pateicoties salīdzinoši augstam griezes momentam, divlitrīgais motors lieliski funkcionē mierīgā kruīza režīmā, taču ar īpašu dedzību tas neizceļas. Lai gan dzinējs lielo sedanu no nulles līdz simtam spēj paātrināt 9,1 sekundē, tas šajā klasē nebūt nav tas labākais rādītājs…

Ātrumkārbas pārnesumu attiecības salāgotas tā, lai normālos apstākļos motors nesatrauktu ekipāžu ar augstiem apgriezieniem. Pie 100 km/h tahometra bultiņa turas tikai pie 2000 apgriezienu robežas.

20 - Mazda6 2,0 AT_Latvija 02.2013Toties japāņu dzinējs izdevies visnotaļ ekonomisks. Teorētiskais vidējais degvielas patēriņš ir 6,0 l/100 km. Un interesanti, ka, arī spīdzinot to diezgan agresīvā testa režīmā, mums patēriņa radītāju izdevās palielināt vien par nieka 0,5 litriem.

Zināmu artavu degvielas ekonomijā dod arī „i-ELOOP” rekuperatīvā bremžu sistēma. Līdzīga enerģijas taupīšanas tehnoloģija tiek izmantota hibrīdautomobiļiem un elektromobiļiem. Tā ļauj kinētisko enerģiju pārvērst elektroenerģijā, kas tiek uzkrāta speciālos kondensatoros. „Mazda” gadījumā tā tiek izmantota automašīnas elektrisko sistēmu darbināšanai. Piemēram, pilsētas apstākļos, kur paātrinājumi mijas ar biežām bremzēšanām, „i-ELOOP” sistēma palīdz samazināt degvielas patēriņu līdz pat 10%.

Pārspīlēti augsts pašnovērtējums

Vai tiešām japāņu ražotāja pārstāvji paši ir noticējuši, ka jaunā „Mazda6” liekama vienā plauktā ar vācu „premium” zīmolu modeļiem? Ja tā, tad viņiem par to nāksies pārliecināt vēl arī eventuālos pircējus.

Nu, varbūt mums nav izdevies ļoti precīzi atlasīt automobiļu salīdzināmās komplektācijas, taču kopumā bilde zīmējas nepārprotama – praktiski visi tie, ko līdz šim esam uzskatījuši (un joprojām uzskatām!) par „Mazda6” konkurentiem, nopērkami vismaz par pāris tūkstošiem lētāk. Jā, arī savai klasei salīdzinoši dārgais „VW Passat”…

„Mazda6 2.0 SkyActiv-G Premium 6MT” vērtē Ojārs Vētra

 - „vāji”;  – „apmierinoši”;  – „labi”;  – „ļoti labi”;  – „izcili”

Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

Testētā auto” cena eiro un konkurenti (TOP 5 pēc LPAA svaigākajiem datiem)

Mazda6 2.0 SkyActiv-G Premium 6MT no 25 320
VW Passat 1.4 TSI Comfortline   6MAN no 23 779
Toyota Avensis 2.0 Linea Sol Plus 6MT no 21 827*
Hyundai i40 2.0 GDI Comfort 6MT no 22 190
 Peugeot 508 Active 1.6 THP no 23 000

* Akcijas cena

Testētā auto” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 4870
Platums bez spoguļiem (mm) 1840
Augstums (mm) 1450
Riteņu garenbāze (mm) 2830
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) 483
Pašmasa (kg) 1370
Pilna masa (kg) 1945
Klīrenss (mm) 165
Vēja pretest. koeficients 0,26
Motors R4; četri vārsti uz cilindru; 1998 cm3;121 kW (165 ZS) / 6000 apgr.208 Nm / 4000 apgr.
Atgāzu emisiju klase Euro 6
CO2 emisijas (g/km) 139
Degviela Benzīns
Maksimālais ātrums (km/h) 216
Dinamika 0-100 km/h (s) 9,1
Degvielas patēriņš (l/100 km) Pilsētā – 8,1Uz šosejas – 4,8Jauktā režīmā – 6,0
Degvielas tvertnes tilpums (l) 62
Velkošā ass priekšējā
Ātrumkārba sešpakāpju manuālā
Stūresrata apgriezieni 3,05
Stūres pastiprinātāja tips elektrohidrauliskais
Balstiekārta Priekšā – McPherson statņiAizmugurē – daudzviru
Bremzes Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski
Riepas 225/55 R17
Tehniskās apkopes cikls 20 000 km
Garantijas laiks 3 gadi vai 100 000 km
Birkas: , ,