Nebūs pārspīlēti teikts, ka Vecajā pasaulē „Corolla” ir „Toyota” svarīgākais modelis, jo tas ir pirktākais C segmenta sedans Austrumeiropā, un japāņu ražotājs pilnīgi noteikti nevēlas zaudēt publikas interesi par to. Tādēļ ir veikta rūpīga modeļa rekonstrukcija un šobrīd tirgū startē jau vienpadsmitā „Corolla” paaudze. Jāpiebilst, ka Eiropas versijas eksterjers jūtami atšķiras no tās „Corolla”, ko pasniedz Japānas un ASV tirgū, kā arī tas, ka “Corolla” priekšdaļas noformējums ir mazliet citādāks kā C segmenta hečbekam “Auris” un universālim “Auris TS”.
Ierodas ar šarmu
Jaunās „Corolla” „sejā” parādījusies lielā brāļa „Avensis” nopietnā grimase. Priekšdaļas profils un optika gan to padara vizuāli „asu” kā japāņu samuraja zobens, taču kopumā „Toyota” sedans tagad izskatās, gribas teikt, diezgan majestātiski. Tas ir nudien elegants šajā pārsvarā trešās pasaules valstīm adresētajā no skata bieži visai neizteiksmīgo sedanu kompānijā. Atzīmēsim, ka, mūsuprāt, jau iepriekšējās paaudzes „Corolla” sedans izskata ziņā bija pievilcīgāks par „Auris” hečbeku un šī tradīcija turpinās.
Otrs svarīgākais jaunums – jaunā „Corolla” ir krietni paaugusies.
Automobiļa riteņu bāze salīdzinājumā ar priekšteci ir pastiepusies garumā par apaļiem 100 mm, virsbūve pagarināta par 75 mm, bet platumā pieaugusi par 15 mm. Gandrīz visa šī iespaidīgā gabarītu izaugsme tikusi aizmugurējiem pasažieriem, turklāt grīda pie otrās rindas pasažieru kājām ir gandrīz bez vidustuneļa pacēluma, kas nozīmē komfortu arī trešajam pasažierim. Arī salona telpa ceļu apvidū kļuvusi garāka par tiem pašiem 75 mm. Tādējādi pasažieru telpas ietilpības ziņā „Corolla” šobrīd izvirzījusies sava segmenta līderos. Nolaidenais jumts salona aizmugures daļā gan ir „noēdis” 10 augstuma milimetrus, bet tas realitātē nekādi nav jūtams. Savukārt auto bagāžas nodalījuma apjoms pieaudzis par nieka diviem litriem (452 l), kas „ar neapbruņotu aci” nav pamanāms.
Pateicoties plašākam augstizturīga tērauda pielietojumam, „Corolla” virsbūves strukturālā stingrība palielināta par 3%, bet automobilis kopumā kļuvis par 30-50 kg (atkarībā no komplektācijas) vieglāks.
Salonā viss kārtībā
„Corolla” interjers ir gandrīz tāds pats kā hečbekam „Auris”, taču ar dažu dekoratīvo elementu palīdzību tas padarīts nedaudz konservatīvāks. Salona telpa joprojām ir skumji (kāds varbūt teiks – eleganti) pelēcīga, taču tā ir glīti un akurāti apdarināta, izmantojot materiālus ar skatam un taustei patīkamu virsmas faktūru. Lai gan, rūpīgāk ieskatoties, atklājam, ka vietumis japāņiem tomēr nav izdevies apslēpt plastmasas lētumu. Lai arī priekšas paneļa kopējā arhitektūra ir saglabāta, Eiropas versijai ir citāda mērinstumentu sekcija un vēl dažas atškirības (galerijā pievienotajos foto varat novērtēt gan interjera, gan eksterjera atšķirības).
Toties
„Toyota” sēdekļi ir nudien izdevušies – kvalitatīva materiāla apdare, ērta atzveltnes konfigurācija, patīkama (bez pārspīlētas stingrības) sānu noturība.
Padibenis novietots par 10 mm zemāk nekā priekštecim. Plašs regulācijas diapazons ļauj pie stūres bez problēmām iekārtoties arī raženāka auguma vadītājam.
„Folksvāgeniski pareizi” sakārtots mērinstrumentu bloks. Tajā iepriekš dzeltenīgo apgaismojuma toni jaunajā paaudzē nomainījis safīrzilais. Glīti izskatās un visa informācija ir labi nolasāma. Priekšējā paneļa centrā goda vietu ieņem krāsains „Toyota Touch 2” multimediju centra ekrāns, bet tam blakus savu vietu saglabājis arī arhaiska izskata elektroniskais pulkstenis.
Tehnikas evolūcija
„Corolla” ritošajai daļai veiktas tādas pašas modifikācijas kā mazliet agrāk klajā nākušajam brālim-hečbekam „Auris”. Lai gan automobilis izveidots uz vecās platformas, ar mērķi uzlabot gaitas īpašības, tam nedaudz samazināts atsperu garums, taču pašas atsperes ir mīkstākas, turpretim uzstādītie amortizatori – stingrāki. Šo pārmaiņu rezultātā „Toyota” sedans šķiet kļuvis pat mazliet komfortablāks nekā priekštecis, tomēr tas joprojām priecē ar stabilu gaitu un stingru noturību līkumos. Vienīgais mīnuss, ko pamanījām jau izmēģinot „Auris”, ir piekares trokšņainība uz vājākas kvalitātes ceļiem.
Kā liecina „Toyota” informācija, par 8% ir samazināta stūres mehānisma pārnesumu attiecība. Elektriskais pastiprinātājs rūpējas par vieglu, taču precīzu vadāmību, turklāt, kas patīkami – tas spēj imitēt cieši dabiskas atbildes reakcijas par spīti šķietami pārlieku mazajai stūres pretestībai, pat jau solīdos ātrumos veiktos pagriezienos.
Ražotāja pārstāvji uzsver, ka zināmas rūpes veltītas arī auto skaņas izolācijai. Tas izpaužas tā, ka virsbūves apakša aizmugurējā daļā pārklāta ar papildu elastīgas mastikas kārtu, kā arī uzlabots motora nodalījuma „polsterējums”. Efekts salonā ir jūtams – ja nekaita uz sliktāka ceļu seguma pieminēto piekares radīto fonu, citādi brauciena laikā ekipāža var baudīt patīkamu akustisko komfortu.
Ritmiskam darbam, ne sportošanai
„Toyota” dzinēji pagaidām ir tik vien kā modernizēti. „Corolla” bāzes versijā aprīkota ar 1,33 litru 90 Zs dzinēju, ko pazīstam jau no mazā brāļa „Yaris”. Savukārt testa auto, ar ko „AutoMedia.lv” bija dota iespēja iepazīties, zem motora pārsega atradās vecais-labais 1,6 litru (132 Zs) benzīna dzinējs komplektā ar CVT bezpakāpju variatora transmisiju. Lieku reizi pārliecinājāmies, ka šādas komplektācijas „Corolla” nav kļuvusi ne par matu sportiskāka. Un ne tikai dēļ variatora, kas patiesībā ir visai žigls mehānisms, lai arī reizēm šķietami nevietā liek motroram spindzēt. Vairāk gan pašam spēka agregātam jūtami pietrūkst azarta zemu apgriezienu diapazonā.
Brīvam un sparīgam skrējienam tas atbrīvojas tikai aiz 3300 apgriezienu robežas.
Diemžēl šādi dinamiski vingrinājumi, negaidīti strauji palielina auto degvielas patēriņu. Interesanti, ka „pēc papīriem” modifikācija ar CVT degvielas apetītes ziņā ir taupīgāka kā ar manuālo sešpakāpju pārnesumkārbu, taču reālā satiksmē patēriņš šiem kontrolskaitļiem pat tuvumā netiek (skat. tabulu zemāk). Tomēr, ja gribam būt godīgi, jāatzīst, ka no funkcionālā viedokļa „Toyota” tehniskais arsenāls lielas pretenzijas neizraisa. Protams, dinamikas ziņā noteikti pievilcīgāks būtu komplekts ar dīzeļdzinēju, taču jārēķinās, ka tas ir arī attiecīgi dārgāks.
Rezumējums
„Corolla” nav pats lētākais sedans tirgū, tomēr to pirka un gan jau joprojām labi pirks zīmola labās slavas un tehniskās uzticamības dēļ. Ražotāja pārstāvji pat cer, ka jaunās paaudzes solīdais, dinamiskais dizains piesaistīs vairāk jaunu pircēju, vienlaikus nenobiedējot jau „Toyota” lojālos klientus.
„Toyota Corolla 1,6 l Valvematic CVT” vērtē Ojārs Vētra un Ainārs Zariņš
* – „vāji”; ** – „apmierinoši”; ***- „labi”; **** – „ļoti labi”; ***** – „izcili”
Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms
„Testētā auto” cenas eiro un konkurenti
Toyota Corolla 1.6 Valvematic 6MT Active | no 18 156 |
Toyota Corolla 1.6 Valvematic CVT Active | no 19 678 |
Renault Fluence 1.6 16V 110 Dynamique | no 17 548 |
Škoda Octavia 1.4 TSI Elegance 6MT | no 18 740 |
Honda Civic 1.8 Comfort MT | no 19 023 |
VW Jetta 1.4 TSI Comfortline 6MAN | no 19 493 |
„Testētā auto” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4620 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1775 |
Augstums (mm) | 1465 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2700 |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 452 |
Pašmasa (kg) | 1375 |
Pilna masa (kg) | 1760 |
Klīrenss (mm) | 140 |
Vēja pretest. koeficients | 0,27 |
Motors | R4; četri vārsti uz cilindru; 1598 cm3;maksimālā jauda 132 Zs pie 6400 apgr.;maksimālais griezes moments 160 Nm pie 4400 apgr. |
Atgāzu emisiju klase | Euro V |
CO2 emisijas (g/km) | 130 |
Degviela | Benzīns A 95 |
Maksimālais ātrums (km/h) | 190 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 11,1 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 7,3Uz šosejas – 4,6Jauktā režīmā – 5,6 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 55 |
Velkošā ass | priekšējā |
Ātrumkārba | CVT bezpakāpju variators |
Stūresrata apgriezieni | 2,67 |
Stūres pastiprinātāja tips | elektriskais |
Balstiekārta | Priekšā – McPherson statņiAizmugurē – torsionu vērpes sija |
Bremzes | Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – monolīti diski |
Riepas | 205/55 R16 |
Tehniskās apkopes cikls | 15 000 km vai reizi gadā |
Garantijas laiks | 3 gadi |
„AutoMedia.lv” degvielas patēriņa rezultāti pēc „Toyota Corolla 1,6 Valvematic CVT” borta datora
Rīga-Vetnspils (kombinētā režīmā) | 216 km ar vid. ātrumu 67 km/h – 6,4 l/100 km |
Venstpils–Ugāle–Usma (kombinētā režīmā) | 66 km ar vid. ātrumu 55 km/h – 6,8 l/100 km |
Usma-Venstpils-Ugāle(kombinētā režīmā) | 118 km ar vid. ātrumu 51 km/h – 6,3 l/100 km |
Ugāle-Rīga (šosejas režīmā) | 155 km ar vid. ātrumu 80 km/h – 7,3 l/100 km |
Rīgā (pilsētas režīmā) | 14 km ar vid. ātrumu 23 km/h – 10,9 l/100 km |
Kopā testa laikā veikti | 569 km (odometra rādījumi: testa sākumā 3158 km – testa beigās 3727 km) |