Kompakto krosoveru pioniera „Toyota RAV4” panākumi aizvadītā gadsimta deviņdesmito gadu vidū, forsēt līdzīgu automobiļu izlaidi iedvesmoja ne vienu vien ražotāju, tostarp „Honda”. Japānā „Honda CR-V” debitēja 1995.gadā, bet 1997.gadā ienāca arī Ziemeļamerikas un Eiropas tirgos.
Vismaz Eiropas kontekstā,par pirmo paaudžu trūkumu varēja uzskatīt dīzeļmotora nepieejamību (dīzelis tika ieviests tikai 2005.gadā), toties
„CR-V” vairākus gadus pēc kārtas kļuva par vislabāk pārdoto benzīna SUV Eiropā.
„CR-V” allaž ir bijis starp pirktākajiem SUV spēkratiem arī Latvijā, bet trešā, no 2007.gada ražotā paaudze nereti pat tika līdera godā. Nu kārta pārbaudīt pircēju simpātijas pienākusi jau ceturtajai „CR-V” paaudzei.
Dizains
Patīk tas kādam vai nē, iepriekšējam „CR-V” zināmā mērā ir pielipis sieviešu auto statuss, jo dāmas to iegādājās ļoti labprāt. Iespējams, tādēļ, ka dizains no kantaini robustām formām radikāli mainījās uz plūstošām un liegām līnijām, kas varbūt arī bija par iemeslu maigā dzimuma simpātijām. Turklāt aizmugures durvis jau viegli atvērās uz augšu, nevis ar visu smago rezerves riteņa nastu uz sāniem, kā abām pirmajām paaudzēm. Dizaina stila nomaiņas pamatā bija „Honda” vēlme savu krosoveru pietuvināt ierastas ielas mašīnas veidolam. Laikam jau šāda pieeja ir bijusi simpātiska ne tikai dāmām, jo no trešās paaudzes „CR-V” nevairījās arī vīri.
Ar izteiktākām eksterjera detaļām, slīpāku vējstiklu, maķenīt samazinātu virsbūves augstumu, vizuāli paplatinātu aizmuguri, bet ceturtais „CR-V” turpina runāt priekšgājēja dizaina valodā. Visnotaļ prasmīgi ir izmantotas iespējas, ko sniedz gaismas tehnikas diožu tehnoloģija. Ir ne mazums svaigu akcentu kā automobiļa eksterjerā, tā interjerā. Tomēr kopumā pēdējais „CR-V” drīzāk atgādina iepriekšējā padziļinātu tā saukto feisliftu, nevis pilnīgi jaunu paaudzi. Iespējams, ka japāņi seko „Volkswagen” paraugam, ar straujām izmaiņām baidoties aizbiedēt plašu lojālu pircēju loku.
Tehnika
Iepazīstoties ar jaunā „CR-V” tehnisko pusi, jāsaka, ka interesentus gaida vēl mazāk pārsteigumu nekā no dizaina viedokļa. Faktiski tāda pati kā priekšgājējam balstiekārta. Neviena jauna motora. Pat ne jaunas ātrumkārbas.
Ir, protams, gan 2,0 litru benzīna motors (+5 Zs jauda), gan 2,2 l dīzelis uzfrišināti, lai degvielu „ēstu” mazāk un attiecīgi mazāk kaitīgu vielu (CO2 samazināts par 12%) izdalītu atgāzu emisijās. Turklāt nebūtu gausāki ne ieskrējienā, ne maksimālajā ātrumā kā zem trešās paaudzes motortelpas pārsega. Attiecīgi ir mazliet pamainītas arī pārnesumkārbu „robu” pārnesumu attiecības un izmanīti piekaru regulējumi. Taču tehniski jaunais „CR-V” jaunas paaudzes statusu pelna vēl mazāk nekā par dizainu. Toties beidzot ar 2,0i motoru
„CR-V” būs pieejams arī tikai ar priekšējiem velkošajiem riteņiem.
„AutoMedia.lv” septembrī Minhenes apkārtnē izbrauca kā ar jauno benzīna, tā dīzeļa „CR-V”. Neko citu kā asfaltu neredzējām, pat ne improvizētu pseido „off road” pleķīti. Tas laikam tikai liecina, ka „Honda” pat puslīdz nopietni nepretendē uz kaut kādu „CR-V” lomu bezceļu apstākļos, lai arī, pieredze ar iepriekšējiem liek atzīt, ka nemaz jau tā nav, ka „CR-V” nobraucis no ceļa uzreiz kļūtu bezpalīdzīgs. Tiesa, auto klīrens ir samazināts no 175 līdz 165 mm.
Dīzeļmašīna uzrunāja vairāk, jo ar faktiski vienlīdzīgu jaudu, 350 Nm griezes moments pie 2000 motora apgriezieniem tomēr sniedz savu tiesu prieciņa vairāk nekā benzīna 192 Nm pie gandrīz 4,5 tūkstošiem apgriezienu. Taču ikdienišķai braukšanai pietiekami ir abi motori. Pārnesumkārbas ar tiem salāgotas pareizi, mehāniskā slēdzas saprotami un precīzi. Taču par kaut kādu kaifiņa noķeršanu pie jaunā „CR-V” stūres, runāt grūti. It īpaši, ja vadītājs vēlas būt „zaļāks par zaļu” un aktivizēs uz paneļa ieviesto „ECON” pogu, kas elektroniski gāzes pedāli padara trulāku nekā standartā.
Vadāmība
Padelverēties un sajust auto reakcijas uz saķeres limitu robežas mums Vācijas ceļos iespējas nebija. Ikdienišķā braukšanas režīmā „CR-V” šķita stūrei paklausīgs, lai arī informatīvo „atbalsi” gribējās izteiktāku. Tikai vēlāk preses mapes materiālos atradu, ka japāņi ir „pagarinājuši” stūri. Agrāko 2,96 apgriezienu vietā no atdures līdz atdurei tagad ir 3,16. Tātad – uz vienādu stūres pagriezienu jaunā „CR-V” reakcija ir salīdzinoši mazāka. Un brauciens it kā mierīgāks, atslābinātāks. Kas vainas? Nekādas. Līdz reizēm, kad nepieciešama strauja rīcība un ātra reakcija.
Komforts
Šķiet viegli sajūtami jauninājumi jeb uzlabojumi visvairāk piemīt jaunā „CR-V” salonam. Par spīti neizmainītai riteņu garenbāzei, šķiet, mazliet vairāk vietas ir otrajā rindā, bet vēl manāmāk ir augušas ērtības bagāžas pārvadāšanas jomā. Bagāžnieka grīda ir par 25 mm zemāk. It kā sīkums, bet šo to smagāku, cenšoties ielādēt mašīnā, katrs centimetrs ir no svara. Turklāt mantām pieejamās vietas gan ar sēdekļiem, gan nolaistām otrās rindas atzveltnēm, tagad ir vairāk (standartā par 33 litriem), bet auto, ievērojiet, nav pieaudzis izmēros, pat mazliet otrādi.
Jauno „CR-V” atslēgt tagad varēs, atslēgu no kabatas nemaz neizņemot, jo auto saimnieku „pazīs”, bet dārgākajās komplektācijās ar distances pults palīdzību varēs virināt bagāžas durvis. Vēl var piebilst, ka salons šķiet klusāks nekā priekšgājējam un kvalitatīvāk nostrādāts. Ergonomiski arī viss ir savās vietās, aizmugurē pat vieglāk iesēsties, jo sēdekļa pamatne tagad ir zemāk un galvas rajonā vietas attiecīgi vairāk. Par komunikāciju sistēmas progresīvo intelektualitāti (tā preses materiālos to min paši ražotāji) gan varētu pastrīdēties, jo ir redzētas labākas.
Izvēle/cena
Jaunā „CR-V” cenas Latvijai tiks nosauktas tikai novembra sākumā, kad Rīgā parādīsies arī pirmās jaunās paaudzes mašīnas. Vācijā priekšpiedziņas „CR-V” maksā no 22 990, bet pilnpiedziņas versija no 24 990 eiro. Ja arī Latvijas cenas atšķirsies, nez vai jūtami. Konkurenti bāzes līmenī šķiet bieži būs lētāki, un arī izvēles ziņā „CR-V” atrodas „šaurākajā galā”.
Vērtē Ainārs Zariņš: Ja neskaita komforta, drošības un izklaides lietas, jauninājumu šim modelim ir pamaz. Taču, tāpat kā priekšgājējs, arī jaunais „CR-V” ir sabalansēts auto, kam rites komforts un salona ērtības liktas augstāk par citām SUV īpašībām. Nav par ko sajūsmināties, bet nav arī īsti, ko pārmest. Jaunais „Honda CR-V” noteikti patiks iepriekšējā „CR-V” lietotājiem. Bet liels jautājums, vai spēs pārvilināt nelielu vairāk ceļiem domātu SUV piekritējus no citu zīmolu nometnēm.
Honda CR-V
* – „vāji”; ** – „apmierinoši”; *** – „labi”; **** – „ļoti labi”; ***** – „izcili”
Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms
„Honda CR-V” un TOP 5 pieprasītākie¹ konkurenti izmēros
Garums (mm) | Platums (mm) | Augstums (mm) | riteņu g-bāze (mm) | bagāžnieka tilpums (l) | |
Honda CR-V |
4520 |
1820 |
1685 |
2630 |
589 |
VW Tiquan |
4519² |
1809 |
1703 |
2604 |
470 |
Toyota RAV4 |
4445 |
1815 |
1720 |
2560 |
410 |
Hyundai ix35 |
4410 |
1820 |
1660 |
2640 |
465 |
Kia Sportage |
4410 |
1885 |
1635 |
2640 |
564 |
Subaru Forester |
4560 |
1780 |
1700 |
2616 |
450 |
¹pēc LPAA statistikas datiem 01.-09.2012.
²Tiquan Sport&Style
„Honda CR-V” cenas eiroun TOP 5 pieprasītākie¹ konkurenti
Honda CR-V | cenas Latvijā tiks izziņotas novembrī |
VW Tiquan Sport&Style 1,4 TSI (122 Zs) 6MT 4×4 | no 22 270/20 779³ |
Toyota RAV4 2,0i (158 Zs) CVT 4×4 | no 25 854/23335³ |
Hyundai ix35 2,0i (163 Zs) 5MT 4×4 | no 20 990 |
Kia Sportage 2,0i (163 Zs) 5MT 4×4 | no 22 690 |
Subaru Forester 2,0i (150Zs) 5MT 4×4 | no 24 047 |
¹pēc LPAA statistikas datiem 01.-09.2012.
³akcijas cena
„Honda CR-V” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4520 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1820 |
Augstums bez reliņiem (mm) | 1685 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2630 |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 589 |
Pašmasa (kg) | 1456-1508 2WD; 1517-1652 4WD benzīns; 1653-1806 4WD dīzelis |
Pilna masa (kg) | 1955 2WD; 2075-2100 4WD benzīns; 2200-2250 4WD dīzelis |
Klīrenss (mm) | datu nav (iepriekšējam modelim 175) |
Vēja pretest. koeficients | datu nav |
Motori | 2,0 l i-VTEC(1997 cm³)maks. jauda 155 Zs pie6500 apgr./min.maks. grieze 192 Nm pie 4300 apgr./min.2,2 l i-DTEC (2199 cm³)maks. jauda 150 Zs pie 4000 apgr./min.maks. grieze 350 Nm pie 2000 apgr./min. |
Atgāzu emisiju klase | Euro V |
CO2 emisijas (g/km) | 168(2,0i 2WD MT); 173/175 (2,0i 4WD MT/AT); 149/174 (2,0D 4WD MT/AT) |
Degviela | Benzīns E95/Dīzeļdegviela |
Maksimālais ātrums (km/h) | 190 (2,0i 2WD MT); 190 (2,0i 4WD MT); 182 (2,0i 4WD AT); 190 (2,0D 4WD MT/AT) |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 10,0 (2,0i 2WD MT); 10,2(2,0i 4WD MT); 12,3(2,0i 4WD AT); 9,7(2,0D 4WD MT); 10,6 (2,0D 4WD/AT) |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – datu navUz šosejas – 6,2(2,0i 2WD MT); 6,3 (2,0i 4WD MT); 6,0 (2,0i 4WD AT); 5,1 (2,0D 4WD MT); 5,7 (2,0D 4WD AT)Jauktā režīmā – 7,2(2,0i 2WD MT); 7,4 (2,0i 4WD MT); 7,5 (2,0i 4WD AT); 5,6 (2,0D 4WD MT); 6,6 (2,0D 4WD AT) |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 58 |
Velkošā ass | 4WD, ar 2,0i motoru arī tikai priekšpiedziņa |
Ātrumkārba | 6 pakāpju manuālā vai 5 pakāpju automātiskā |
Stūresrata apgriezieni | 3,16 |
Stūres pastiprinātāja tips | Elektrisks |
Balstiekārta | Priekšā neatkarīgā „McPherson”Aizmugurē neatkarīgā dubultsviru |
Bremzes | Priekšā ventilējamas disku 315 mmAizmugurē disku 302 mm |
Riepas | 225/65 R17 2WD; 225/65 R17 2WD vai 225/60 R18 4WD |
Tehniskās apkopes cikls | Iepriekšējās paaudzes „CR-V” neatkarīgi no motora apkopes cikls bija pēc20 000 km nobraukuma vai 1 reizi gadā. Jaunajam „CR-V” tāpat kā jau dažiem citiem „Honda” modeļiem apkopes atkarībā no braukšanas apstākļiem diktēs iebūvēta elektroniskā sistēma „Service Remaining Sistem” |
Rūpnīcas garantijas laiks | 3 gadi vai 100 000 km nobraukums |