„AutoMedia.lv” tests: Jaunais „Renault Clio” – negaidīti tīkams mazulis

01 - Renault Clio 1,5 dCi 5MT_Latvija 04.03.2013 01

Dažas dienas pirms sēšanās pie jaunā „Renault Clio” stūres, klausoties radio SWH ik piektdienas „Kurbuli”, gadījās dzirdēt žurnāla Top Gear Latvija” redaktora Ilmāra Līkuma mazajam francūzim veltītu repliku: „Jāatzīstas, man viss patika!” Nu… nu, kolēģi – nodomāju – kopš kura laika franču mazmašīna var tā iedvesmot!

Jāatzīstas, ka pēc vairāk kā 300 „Clio” pavadītajiem kilometriem, kopumā ņemot, tagad varu sacīt to pašu. Nu vismaz par versiju ar Energy 1,5 litru dīzelīti bagātā komplektācijā,

kas pabija manās rokās un acīmredzot Latvijā tika dots izmēģināšanai arī citiem no žurnālistu brālības.

Dizains

„Jaunais „Clio” bija iecerēts kā estētiska skulptūra, kas stimulē alkas… Nekādu strauju vai agresīvu stūru, tik juteklīgas līnijas, kas rada vēlēšanos pastiept roku un to paglāstīt,” tik tēlaini par vizuālo čaulu jūsmo pats „Renault” galvenais dizainers Lorāns van den Akers.

32 - Renault Clio 1,5 dCi 5MT_Latvija 04.03.2013 04Alkas? Glāstīt „Clio”? Nu nē, tādu jūtelību jaunā „Clio” dizains manī neraisa. Taču kopumā mašīna ir simpātiska. Virsbūves līnijas tiešām visumā maigas un plūstošas, bez asiem stūriem un izteiktām šķautnēm, taču ir izdevies piešķirt, arī zināmu tiesu dinamisma. No priekšgājēja „Clio 3” – jauno, neskatoties uz formu tuvību, uzreiz jau pa gabalu ļauj atšķirt izceltais lielā logotipa rombs, kas kopīgs visai jaunāko „Renault” saimei. Stilīgi sānskata spogulīši, moderna dzidrināta optika, LED dienas gaitas uguņu virtenītes, šķelmīgi aizmugures lukturi, šmaugi rikšotāja sāni ar citādas krāsas (arī materiāla) izlikām durvju apakšmalā – tie ir patīkami akcentiņi, kas vairo pievilcību.

Fotogrāfijās „Clio” gan var reizēm likties arī mazliet neveikls, jo dažos rakursos proporciju harmonija kaut kur pagaist, taču „dzīvs” tas arvien izskatās tīri labi. Toties interjers, uh! Tur no agrākās pelēcīgās vienkāršības un prastuma vairs nav ne miņas. Spilgtums, stils un arī krietni labāki apdares materiāli sagaida jaunā „Clio” salonā.

„Renault” acīmredzami ir iespaidojies no „Mini”, „Fiat” un citiem, jo sācis piedāvāt nudien krāšņas un visai daudzveidīgas savu mazauto individualizācijas iespējas,

sākot no salona apdares toņiem, dažādiem aksesuāriem un beidzot ar izaicinošiem riteņu diskiem. Pašas vienkāršākās versijas, protams, nesniedz tādu efektu kā „AutoMedia” izmēģinātā „Dynamique” komplektācija, taču izmantotie materiāli tik un tā ir galvastiesu pārāki kā bija pierasts mazos „Renault”.

Tehnika

28 - Renault Clio 1,5 dCi 5MT_Latvija 04.03.2013 14Tehniski „Clio” ir mainījies mazāk, kā vedina domāt izskats. Būvēts uz tās pašas tehnoloģiskās B platformas, kas bija gan „Clio 3”, gan ir vēl ap 20 „Renault-Nissan” alianses modeļiem. „Renault” gan taisnojas, ka ir palielinātas riteņu garen un šķērsbāzes, pārtaisīts stūres mehānisms, ar amortizatoru un spirālatsperu palīdzību modificētas piekares, ieviesti jauni motori… Nenoliedzami mainījies ir svara sadalījums, jo jaunā mašīna sver veselus 100 kg mazāk kā vecā, neskatoties uz to, ka izmēros „Clio” maķenīt ir pieņēmies.

Faktiski jau ir tikai viens jauns dzinējs – trīs cilindru TCe benzīna turbomotors ar alumīnija bloku un 90 Zs jaudu, kas kļuvis arī par citu modeļu „īpašumu”, tostarp tiek uzstādīts pat „Dacia Logan” un „Sandero”. Ir palicis arī pavecs 1,2 litru benzīnnieks (75 Zs), kā arī plaši zināmais 1,5 litru dCi dīzelis ar 90 un 75 Zs jaudām. Spēcīgākajam dCi gan nācis nosaukumā klāt vārdiņš Energy, kas liecina, ka veikti uzlabojumi. Pieejama tikai viena (!) – turklāt no vecā modeļa nākusi, lai arī ar karbona sinhronizatoriem uzlabota un pārnesumu attiecībās izmainīta piecpakāpju manuālā pārnesumkārba.

31 - Renault Clio 1,5 dCi 5MT_Latvija 04.03.2013 05„Enerģiskais” dCi, saglabājot iepriekšējo jaudu, ir ieguvis papildus 20 Nm griezes spēku, kas tagad sasniedz 220 Nm un ir pilnībā pieejami jau no 1750 apgriezieniem. To nudien jūt. Brauc kā gribi, dzinējs priecē ar elestību un žiperīguma sajūtu. Transmisijas pārnesumu attiecības izvēlētas tā, ka beigu beigās sesto „robu” nemaz dikti neprasās. Turklāt arī degvielas patēriņš pat bez tā ir pievilcīgs (skat. zemāk tabulās).

„Zaļi” noskaņotajiem izveidota modifikācija ar vēl vairāk samazinātu CO2 izmešu līmeni un garākiem pārnesumiem, bet „AutoMedia.lv” brauca ar dCi 90 bez piebildes eco.

Balstiekārtas arī kopumā bez kādiem pārsteigumiem – priekšā McPherson statņi, bet aizmugurē pat ir tikai daļēji neatkarīga piekare. Tiesa, ir samazināti piekaru gājieni un izmantoti vieglāki augstas izturības metālu sakausējumi. Šim mazulim aizmugures piekarē ir nevis gumijas sakausējuma, bet poliuretāna triecienu atsitēji.

Vadāmība/gaita

25 - Renault Clio 1,5 dCi 5MT_Latvija 04.03.2013 10Pēc tehniskajiem datiem ieskrējienam 0-100 km/h nepieciešamas gandrīz 12 sekundes. „AutoMedia” ielas apstākļu mēģinājumos iznāca pat vairāk. Normāli jau, bet nekas tāds, ar ko varētu lielīties. Taču sajūta braucot ar Energy dCi visu laiku ir tāda, ka „velkam”. Lūk ko nozīmē mazāks svars un 220 Nm (vai tikai nedaudz mazāk) visbiežāk izmantojamā motora apgriezienu (1200-2000) diapazonā. Braši, nudien braši!

Arī pirms brauciena aizdomas raisījusī piecpakāpju kārba izrādās gana laba. Pārnesumi salāgoti, lai vilkmes sajūtas netrūktu, kulise kompakta, slēgšanās precīza un pat ar tādu kā vāciskas elegances piesitienu. Tīri labi!

Taču vēl vairāk mani labā nozīmē pārsteidza jaunā „Clio” gaita. Stingrāka kā agrāk šim modelim, bet ar visnotaļ stabilu kursu šosejas ātrumos un, kas galvenais, pat uz mūsu traģiskajiem ceļiem tāda samtaina – bez plikiem sitieniem kā ielu kautiņos, bet kā boksā – mīkstāk ar cimdu. Ļoti labi, negaidīju!

25 - Renault Clio 1,5 dCi 5MT_Latvija 04.03.2013 10Arī sānsveres pagriezienos nelielas, jo par 45 mm samazināts „Clio” virsbūves augstums un smaguma centrs tagad ir tuvāk ceļam. Jūt 1,5 litru dīzelīša svaru, kas ir vairāk kā 60 kg lielāks kā trīscilindru Tce, un šie papildu kilogrami gulst uz priekšējo asi, tādēļ svara sadalījums dīzeļmašīnai nav tik labs kā 0,9 litru benzīna motoram un diezgan ātri pagriezienos sāk „izstumt” priekšējos riteņus. „Izvilkt” šādu priekšgala nonesi traucē neatslēdzamas elektroniskās drošības sistēmas. Savukārt, ja auto cenšas „iemest” pagriezienā, sagaidāma pakaļējās ass sānslīde, ko labot vieglāk kā priekšgala izstumšanu. Taču – te parādās galvenais „Clio” vadāmības mīnusiņš. Proti – stūrei, kas ir visnotaļ patīkama ikdienišķai braukšanai, jūtami pietrūkst reaktīvās reakcijas, ja braucējs cenšas straujāk padelverēties līkumos.

Komforts

Ja neskaita griestu augstumu, jaunais „Clio” ir mazliet lielāks visās citās dimensijās. Par 14 mm palielināta riteņu garenbāze, par 34 un 36 mm platākas šķērsbāzes. Mazliet zemāka sēdēšana priekšā, visnotaļ labs sānu atbalsts priekšējos sēdekļos. Vadītājam pieejams arī plašs sēdekļa augstuma regulēšanas diapazons, taču pagrūti aizsniegt attiecīgo sviru. 1,75 m garš cilvēks aiz sevis otrajā rindā var sēdēt bez problēmām, bet rezerves faktiski vairs nav. Aizmugurē var braukt arī trijatā, bet ērti nebūs.

22 - Renault Clio 1,5 dCi 5MT_Latvija 04.03.2013 18Sīklietām salonā vietas gana. Virs cimdu nodalījuma un pie ātrumpārslēga nišiņas visādiem niekiem, bet priekšējās durvīs vieta pat 1,5 litru atspirdzinājumu pudelēm. Bāgāžnieks par lielu nav uzskatās, bet ir pietiekams. Rezerves riteni tur meklēt lieki, jo tas paslēpts ārpusē – un pieejams tikai no auto apakšas. Neērtāk un, protams, ar visiem ceļa netīrumiem.

No ergonomikas un labsajūtas viedokļa „Clio” pārmest var maz. Ātrumkārbas kloķis novietots parocīgi, multimediju ekrāns ātram skatienam arī ērtā augstumā, visi kloķi un pogas izvietotas loģiski. Ārpusē būs jāpierod, ka aizmugures durvju kloķis ir integrēts loga nišā. Kā jau iepriekš rakstīts – salonā ir salīdzinoši kvalitatīvi materiāli (pat mērinstrumentu paneļa širmītis, ko rokas skar ļoti reti, no mīkstas plastmasas) un ir arī gana laba montāža. Taču tas, ka cimdu nodalījuma aizvēršanai vajag spēku, jo uz vieglu pievēršanu atslēdziņa nenostrādā, tomēr atgriež realitātē – esam franču nevis vācu automobilī.

Aprīkojums? Visu cieņu! Jau bāzes komplektācijā bezatslēgas sistēma „Renault Card”, sānskata spoguļu un logu elektrība priekšā, LED dienas gaimas, stabilitātes sistēma ESC ar ASR pretbuksēšanas funkciju un kalnā braukšanas asistents, kā arī kruīza kontrole. „Media Nav” multimēdiju sistēma gan pieejama tikai ar otro „Expression” līmeni.

Tas gan īsti neattiecas uz komfortu, bet – kādā kupenā vai uz augstākas trotuāra apmales visai viegli var pazaudēt priekšējo auto reģistrācijas numuru, jo vieta tā stiprināšanai nav tā veiksmīgāk izvēlētā.

Izvēle/cena

06 - Renault Clio 1,5 dCi 5MT_Latvija 04.03.2013 37Jaunais „Clio” nebūs pieejams trīsdurvju izpildījumā, jo šīs versijas noiets bijis tik niecīgs, ka svītrots no dienaskārtības. Taču pamatīgi dažādojamas aprīkojuma un dizaina individualizācijas iespējas jaunā „Clio” izvēli padara pievilcīgu. Arī jaudīgākā dīzeļmašīna turklāt pieejama visās komforta komplektācijās un cenas ziņā spēj konkurēt ar sāncenšiem gana labi.  Vienīgi ne tā svaigākā „Skoda Fabia” ir „grūti pārkožams rieksts”.

Der pievērst uzmanību dīzeļmašīnas solītajām apkopes izmakšām un 5 gadu garantijai, kā arī „Clio” labajiem rezultātiem „EuroNCAP” avāriju testos. TCe 90 (arī TCe 120) dzinēju gadījumā, siksnām nav nepieciešama apkope. Citiem dzinējiem, kas pieejami jaunajam „Clio”, siksnas tiek mainītas pēc sešiem gadiem vai 150 000km.

Jāpiebilst, ka „Clio” jau kopš dzimšanas 1990.gadā kļuva par bestselleru un trīs iepriekšējās paaudzēs iztirgoti ap 12 miljoni šī modeļa spēkrati. Statistika rāda, ka Rietumeiropu aizrauj arī jaunais „Clio”, kas februārī izsities pārdotāko topa 2.vietā, piekāpjoties vien klasi lielākajam „Golf”.

„Renault Clio 1.5 dCi 5MT” vērtē Ainārs Zariņš

* – „vāji”; ** – „apmierinoši”; ***- „labi”; **** – „ļoti labi”; ***** – „izcili”

Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

Testētā auto” cena eiro un konkurenti* (TOP 5 pēc LPAA svaigākajiem datiem)

Renault Clio 1.5 dCi (90 Zs) 5MT no 13 976
Renault Clio 1.5 dCi eco (90 Zs) 5MT no 14 092
Toyota Yaris 1.4 D-4D (90 Zs) 6MT no 14 784
Toyota Yaris 1.4 D-4D (90 Zs) 6MT no 12 460**
Hyundai i20 1.4 CRDi (90 Zs) 6MT no 14 990
Fiat Punto 1.3 MultiJet (85 Zs) 5MT no 13 456
Fiat Punto 1.3 MultiJet (95 Zs) 5MT no 13 746
Škoda Fabia 1.6 TDI (90 Zs) 5MT no 12 382
VW Polo 1.2 TDI (75 Zs) 5MT no 14 811

*piecdurvju modeļi; ** akcijas cena

 „Renault Clio 1.5 dCi 5MT” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 4062
Platums bez spoguļiem (mm) 1732
Augstums (mm) 1448
Riteņu garenbāze (mm) 2589
Standarta bagāžas nodalījuma tilpums (l) 300
Pašmasa (kg) 1071
Pilna masa (kg) 1658
Klīrenss (mm) 120
Vēja pretest. koeficients 0,67
Motors 1,5   l Energy dCi – R4 common rail; divi vārsti uz cilindru; 1461 cm3;   jauda 90 Zs pie 4000 apgr./grieze 220 Nm pie 1750 apgr.
Atgāzu emisiju klase Euro V
CO2 emisijas (g/km) 93 (83 eco)
Degviela Dīzeļdegviela
Maksimālais ātrums (km/h) 178 (181 eco)
Dinamika 0-100 km/h (s) 11,7 (12,1 eco)
Degvielas patēriņš (l/100 km) Pilsētā – 4,1 (3,6 eco)Uz šosejas – 3,3 (3,0 eco)Jauktā režīmā – 3,6 (3,2)
Degvielas tvertnes tilpums (l) 45
Velkošā ass priekšējā
Ātrumkārba piecpakāpju manuālā
Stūresrata apgriezieni 2,71
Stūres pastiprinātāja tips Elektrisks ar mainīgu slodzi
Balstiekārta Priekšā – neatkarīgā – McPherson statņiAizmugurē – daļēji atkarīgs vērpstienis
Bremzes Priekšā – ventilējami diski (258 mm)Aizmugurē – trumuļu (203 mm)
Riepas 195/55 R16
Tehniskās apkopes cikls 30 000 km nobraukums vai reizi divos   gados (pirmā apkope pēc viena gada ekspluatācijas)
Ražotāja garantijas laiks 5 gadi

 „Renault Clio 1.5 dCi 5MT” apkopju līdz 100 000 km nobraukumam plānotās izmaksas autorizētā „Renault” servisā

1. apkope (30 000 km) – Ls 101,24 Īss aprakts: Motoreļļas, eļļas filtra un   salona gaisa filtra maiņa
2. apkope (60 000 km) – Ls168,80 Īss aprakts: Motoreļļas, eļļas filtra,   gaisa filtra, degvielas filtra un salona gaisa filtra maiņa
3. apkope (90 000 km) – Ls 101,24 Īss aprakts: Motoreļļas, eļļas filtra un   salona gaisa filtra maiņa
Kopā:   Ls 371,28
4.apkope (120 000 km) – Ls368,48 Īss aprakts: Motoreļļas, eļļas filtra,   gaisa filtra, degvielas filtra un salona gaisa filtra maiņa. Bremžu škidruma   maiņa, motora vārstu zobsiksnas un palīgmehānismu (ģenerators, starteris) piedziņas   siksnas maiņa.

 „AutoMedia.lv” degvielas patēriņa rezultāti pēc „Renault Clio 1.5 dCi 5MT”  borta datora

Rīga – Pļaviņas (kombinētā režīmā) 148,7 km ar vid. ātrumu 60,8 km/h – 4,7   l/100 km
Dinamikas uz vadāmības izmēģinājumu laikā 22,4 km ar vid. ātrumu 36,2 km/h – 8,1   l/100 km
Pļaviņas – Rīga (šosejas režīmā) 107,4 km ar vid. ātrumu 73,5 km/h – 3,7   l/100 km
Rīga (pilsētas režīmā) 47,2 km ar vid. ātrumu 26,1 km/h – 5,3   l/100 km
Kopā testa laikā veikti 325 km (odometra rādījumi: testa sākumā 1889   km – testa beigās 2215 km)

 „AutoMedia.lv” ar „Renault Clio 1.5 dCi 5MT” veikto izmēģinājumu rezultāti – ceļa segums sauss asfalts

Dinamika 0-100 km/h (s) 1.mēģinājums – 12,00 (1.-3.pārnesumā)2.mēģinājums – 12,25 (1.-3.pārnesumā)3.mēģinājums – 11,56 (1.-3.pārnesumā)
Dinamika 40-80 km/h (s) 1.mēģinājums – 5,81 (2.-3.pārnesumā)2.mēģinājums – 5,75 (2.-3.pārnesumā)3.mēģinājums – 5,75 (3.pārnesumā)
Dinamika 80-120 km/h (s) 1.mēģinājums – 9,45 (4.pārnesumā)2.mēģinājums – 9,32 (3-4.pārnesumā)3.mēģinājums – 8,53 (3.-4.pārnesumā)

„AutoMedia.lv” noteiktie „Renault Clio 1.5 dCi 5MT” spidometra precizitātes rādījumi

Rādījums   uz spidometra Faktiskais   kustības ātrums
50 km/h 47 km/h
60 km/h 57 km/h
70 km/h 67 km/h
80 km/h 76 km/h
90 km/h 86 km/h
100 km/h 96 km/h

Mērījumi veikti ar GPS iekārtu „Garmin Nūvi”

Birkas: