„AutoMedia.lv” tests: „Kia Carens” – no neglītā pīlēna par īstu gulbi

1-Kia Carens 1,7 CRDi 2013

Šovasar „Kia” laidis tirgū kompaktvena „Carens” ceturtās paaudzes modeli. Atšķirībā no neizteiksmīgajiem priekštečiem jaunais izskatās nudien lieliski.

„Neatkarīgi no klases un funkcionālās sūtības pircēji auto visupirms izvēlas ar acīm,” tādu pārliecību pauž korejiešu kompānijas pārstāvji.

18-Kia Carens 1,7 CRDi 2013

Tieši tādēļ viņi ir pieņēmuši darbā un devuši pilnīgu rīcības brīvību autodizaina maestro Peteram Šraieram, kurš pārkārtojis un uzspodrinājis „Kia” modeļu rindu, izrotājot to ar dažām nudien spožām pērlēm. Un kompaktvens „Carens” ir kļuvis par noslēdzošo pērli korejiešu ražotāja rūpīgi atjauninātajā virtenē. Lieki teikt, ka

tam ticis ne mazāk vizuālas ekspresivitātes kā citiem zīmola jaunās paaudzes brāļiem.

Sportisks izskats

„Carens” izceļas ar jauneklīgu izskatu – virsbūvei raksturīgs sportiski veidots, mazliet paaugstināts universāla siluets. Auto kabīnes daļa ir atbīdīta atpakaļ, bet aizmugures smagnējumu kompensē neliels trapeces formas lodziņš. Profilam vizuālu dinamiku piešķir augšupejošā „gurnu” līnija un plats izvalcējums durvju apakšmalā.

„Seju” rotā „Kia” korporatīvais „tīģera smaids” – ko veido oriģinālās formas radiatora režģis, lielas mandeļveida starmešu acis, kas beidzas gandrīz pie jumta statņiem, buferis ar platu dzesēšanas atveres muti un vertikāliem miglas lukturiem malās.

22-Kia Carens 1,7 CRDi 2013

Sportiskajam stilam labi piedien arī platie, stūrus ieskaujošie aizmugures lukturi, koķetais spārniņš virs piektajām durvīm un aizmugurējā bufera apakšmalā integrēta difuzora imitācija.

Jaunais „Carens” ir nedaudz mazāks nekā tā priekštecis – par 20 mm īsāks, 15 mm šaurāks un 45 mm zemāks. Tas veidots uz C segmenta hečbeka „cee’d” platformas. Tiesa, kompaktvena riteņu bāze ir par 100 mm garāka nekā „cee’d”.

Ražotājs uzsver, ka automobiļa virsbūvē izmantots teju trīs reizes vairāk augstizturīga tērauda nekā iepriekšējam modelim, tādējādi izdevies panākt par 31% augstāku strukturālo stingrību.

5+2 vietas

Teorētiski „Carens” ir pieejams gan ar piecām, gan septiņām sēdvietām. Taču „Kia” Latvijas pārstāvis to tirgū pozicionē tieši kā palielinātas ietilpības septiņvietīgu automobili, bet gadījumā, ja klientam nav nepieciešamas divas papildu sēdvietas, viņam tiek sirsnīgi rekomendēts iegādāties universālu „cee’d SW”, kas ir faktiski analogs tehniskajā ziņā, turklāt mūsu apstākļos lētāks un pieejamāks (jo tiek ražots Slovākijā nevis Ziemeļkorejā kā „Carens”).

8-Kia Carens 1,7 CRDi 2013

„Carens” interjers ir pilnībā rekonstruēts. Līdzīgi vecākajiem „Kia” modeļiem tam raksturīgs mūsdienīgs, vāciski lietišķs salona dizains, nevainojama ergonomika. Bez pārspīlētas izsmalcinātības, tomēr apdarē jaušams zināms elegances piesitiens; veiksmīgi kombinēti mīkstas un cietas virsmas materiāla segmenti.

Vadības pults, kurā dizainiski integrēta arī viduskonsole, centrēta uz vadītāju. Supervision mērinstrumentu blokā starp dzidri balti izgaismotajiem tahometra un spidometra pulksteņiem iekārtots bortdatora displejs. Tajā atveramās izvēlnes ir ne tikai krāsainas, bet arī grafiski atraktīvas.

11-Kia Carens 1,7 CRDi 2013

Priekšējie sēdekļi ir ērti un saturīgi. Otrajā rindā iekārtotas trīs atsevišķas sēdvietas ar individuālu tāluma un atzveltnes slīpuma regulāciju. Trešajā rindā atrodas kompaktas papildvietas – tik kompaktas, ka tajās ērti iekārtoties spēs tikai pusauga bērneļi. Bet, kamēr tās nav vajadzīgas, krēsliņus var vienkārši salocīt un noglabāt bagāžnieka grīdā, palielinot kravas nodalījuma ietilpību. Ja nepieciešams pārvadāt lielapjoma mantību, iespējams nolocīt arī otrās rindas sēdekļu atzveltnes un vajadzības gadījumā vēl labo priekšējo sēdekli, tādējādi izbrīvējot itin apjomīgu kravas telpu ar pilnīgi līdzenu grīdu.

12-Kia Carens 1,7 CRDi 2013

„Carens” opciju listē atrodamas tādas ekstras kā aktīvie starmeši, pilna garuma panorāmas jumts, atpakaļskata kamera, stūres apsilde, otrās rindas sēdekļu apsilde, priekšējo sēdekļu ventilācija u.tml. Proti, tas vairs netiek apbrīnots kā lēts savādnieks no eksotiskas austrumu zemes, bet tagad braši stājas līdzās citiem moderniem konkurentiem kompakto MPV klasē.

Ģimeniski rāms raksturs

No tehniskā pakojuma viedokļa „Carens” nav īpaši sportisks auto. Bet tas jau arī nemaz nav nepieciešams šādam ģimeniskas koncepcijas automobilim.

„Automedia.lv” testa auto aprīkojumā bija 1,7 litru dīzelis un sešpakāpju mehāniskā pārnesumkārba. Tas mūsuprāt ir „Kia” veiksmīgākais spēka agregātu komplekts.

Dzinējs mierīgā režīmā ducina samtaini rāmi. Tas vadītāju uz īpašām trakulībām neprovocē, taču vajadzības gadījumā 136 zirgi nodrošina automobilim visnotaļ apmierinošu dinamiku. Protams, dīzeļdzinēja galvenais arguments ir degvielas patēriņš vai precīzāk – tās ekonomija. Tehniskajos datos norādītie 4,8 litri uz simtu šādas komplekcijas automobilim ir apskaužami labs rādītājs. Tiesa, praksē pārliecinājāmies, ka tas nemaz tik viegli nav sasniedzams…

Izkopta, stingra gaita

Ražotāja pārstāvji uzsver, ka, adaptējot Eiropas ceļiem „Carens” balstiekārtu, vairāk koncentrējušies uz komfortu. Tomēr tas uz ceļa turas stingrāk nekā lielākā daļa kompaktvenu klases pārstāvju. Tīri subjektīvi „Kia” ir sportiskāks par tādiem populāriem sāncenšiem kā, piemēram, „Renault Scenic” un „Peugeot 5008”.

Piekare nodrošina automobilim stingru un līdzenu gaitu – tā ļauj nojaust seguma kvalitatīvās izmaiņas, tomēr nenogurdina ar kratīšanos, vienlaikus ļaujot saglabāt apmierinošu stabilitāti un noturību līkumos.

19-Kia Carens 1,7 CRDi 2013

Stūres reakcijas ir precīzas un saprotamas. Elektriskajam stūres pastiprinātājam ir trīs režīmi: „Comfort”, „Normal” un „Sport”. Pirmie divi nepārprotami orientēti uz vadības vieglumu – noderīgi manevrējot šaurās vecpilsētas ielās, turpretim, izvēloties trešo, stūre iegūst papildu pretestību un asumu, pat imitējot cik-necik ticamas atbildes reakcijas.

Bremzes spēcīgas un viegli dozējamas. Braukšanas laikā drošību nenogurstoši uzrauga jaunākās paaudzes ESC (stabilitātes sistēma).

„Kia Carens” vērtē Ojārs Vētra

* – „vāji”; ** – „apmierinoši”; *** – „labi”; **** – „ļoti labi”; ***** – „izcili”

Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

Testētā auto” cenas eiro un konkurenti

„Kia Carens 1.7 CRDi EX Comfort Pack” no 25 290
„Peugeot 5008 Allure 2.0 HDi” no 26 133
„Toyota Verso 2.0 D-4D Active   Plus” no 24 505
„VW Touran Comfortline 2.0 TDI 6MAN” no 27 495
„Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI   Active” no 26 970

Testētā auto” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 4525
Platums bez spoguļiem (mm) 1805
Augstums (mm) 1605
Riteņu garenbāze (mm) 2750
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) 103/492/1650
Pašmasa (kg) 1665
Pilna masa (kg) 2110
Klīrenss (mm) 151
Motors R4; četri vārsti uz cilindru; 1685 cm3;100 kW (136 ZS) / 4000 apgr.320 Nm / 1750-2500 apgr.
Atgāzu emisiju klase Euro V
CO2 emisijas (g/km) 127
Degviela Dīzeļdegviela
Maksimālais ātrums (km/h) 191
Dinamika 0-100 km/h (s) 10,4
Degvielas patēriņš (l/100 km) Pilsētā – 6,1Uz šosejas – 4,3Jauktā režīmā – 4,8
Degvielas tvertnes tilpums (l) 58
Velkošā ass priekšējā
Ātrumkārba sešpakāpju manuālā
Stūresrata apgriezieni 2,7
Stūres pastiprinātāja tips Elektrisks
Balstiekārta Priekšā – neatkarīgā McPhersonAizmugurē – torsionu vērpes   sija
Bremzes Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski
Riepas 225/45 R17
Tehniskās apkopes cikls 30 000 km vai reizi divos gados
Garantijas laiks 7 gadi ar 150 000 km
nobraukuma ierobežojumu

 

Birkas: