„AutoMedia.lv” tests: „Lexus IS 300h” valdzinošā austrumu filozofija

Lexus IS 300h_Latvija 20.09.2013 01

„Lexus” pozīcijas premium segmentā necenšas ieņemt ar brutālu spēku, bet mēģina klientus pārliecināt ar savu inteliģenci un atšķirīgo skatu uz šķietami pašsaprotamām lietām. Mūsu aplūkotais trešās paaudzes „IS 300h” ir šīs filozofijas raksturīga ilustrācija.

„Lexus” pārstāvji uzsver, ka, izkopjot mašīnas gaitas īpašības, izvirzīti divi mērķi – padarīt IS par visaizraujošāk braucamo mašīnu savā klasē un pielāgot to Eiropas lietotāju prasībām. Jā, japāņu ražotājam allaž ir bijušas visaugstākās ambīcijas. Un pateicoties tām, pozitīvais rezultāts vienmēr ticis tieši klientiem. Tā arī šoreiz: „Automedia.lv” gan nav bijusi iespēja pēdējā laikā veikt tiešo konkurentu aizrautīguma testu, taču, kas attiecas uz otro uzdevumu, tas, mūsuprāt, ir izpildīts par visiem 100%.

Lexus IS 300h_Latvija 20.09.2013 29

Ja tomēr runājam par pirmo, tad

IS noteikti ir vismaz aizraujošākais un sportiskāk braucošais starp visiem „Lexus” modeļiem.

Tiesa, bez pretenzijām uz rekordiem spurta dinamikas ziņā un bez vācu konkurentiem, īpaši „BMW,  raksturīgās agresivitātes uzvedībā. Atradīsies, kas sacīs – „nevelk” tie japāņi līdzi vāciešiem. Varbūt nevelk, bet varbūt nemaz negrib „vilkt” tieši tanī virzienā. Negrib, jo jau pasen ir uztaustījuši, ka pietiek ļaužu, kas vēlas asumu bez klajas agresijas. Kas vēlas maigāku eleganci. Un to arī cenšas dot.

Lexus IS 300h_Latvija 20.09.2013 21

Tehnika

Mūsu izmēģinātā „IS 300h” spēka agregātu hibrīdkompleksā apvienots 2,5 litru četrcilindru „D-4S” benzīna dzinējs un elektromotors. Dzinēju sistēmas summārā jauda ir 223 Zs.

Turklāt „Lexus” sedans var palepoties ar ideālu (50:50) svara sadalījumu starp asīm.

Lai tādu panāktu, akumulatoru baterija novietota aiz pakaļējās ass – tā atrodas zem bagāžnieka grīdas. Neraugoties uz to, japāņu dizaineriem tomēr izdevies saglabāt itin apjomīgu (450 l) kravas nodalījumu. Tiesa, rezerves ritenim tur vietas nav atlicis, tas aizstāts ar līmēšanas komplektu.

Lexus IS 300h_Latvija 20.09.2013 20

Cenzdamies uzlabot auto gaitas īpašības un vadības precizitāti, „Lexus” inženieri ieviesuši dažas izmaiņas stūres sistēmā un balstiekārtā. Rezultātā sedana „IS” manieres ir kļuvušas vēl izsmalcinātākas nekā līdz šim.

Tas priecē ar apskaužamu paklausību un reakciju prognozējamību.

Arī mazos ātrumos sportiski stingrā, bet tanī pat laikā atsaucīgā stūre un pedāļi ļauj efektīvi kontrolēt mašīnas gaitu arī ekstremāli sportiskos režīmos. Tiesa, zināmu adaptāciju prasa „Lexus” rekuperatīvā bremžu sistēma.

Pateicoties hibrīda palielinātajai (+70 kg) masai un atšķirīgam piekares regulējumam, „IS 300h” gaita ir vēl stabilāka un sabalansētāka kā pārējām modifikācijām. Līkumos tas turas stingri kā gokarts. Pie kam būtiski, ka tas nezaudē gaitas līganumu un pašpārliecinātību, nonākot diezgan dramatiskās asfalta dangās, kā arī uz izļodzīta lielpilsētas bruģa. Un lieliski tura kursu un demonstrē noturību uz seguma maksimālajos ātrumos.

Lexus IS 300h_Latvija 20.09.2013 16

Braucot nesteidzīgā režīmā pa lielceļu, „IS 300h” tērē aptuveni 6,5 l/100 km. Spēka agregātam raksturīga enerģiska, lineāri vienmērīga vilkme un allaž iespaidīga jaudas rezerve, kas ļauj vajadzības gadījumā veikt dinamisku apdzīšanas manevru. Savukārt lielpilsētas transporta burzmā, kur tas klusiņām slīd ar elektrisko piedziņu, tikai paretam iedarbinot benzīna motoru, degvielas patēriņš beigās sarūk līdz 5,3 l/100 km. Pat triekts pilnos auļos, auto nav piedabūjams tērēt vairāk 10 litrus benzīna.

Mākslīgā skaņa

„IS” hibrīds ir aprīkots ar skaņas ģeneratoru, kas, izmantojot informāciju par motora apgriezieniem, ātrumu, variatora darbību un akseleratora pedāļa stāvokli, rada mākslīgo „motora mūziku”. Tā tiek translēta salonā speciāli ierīkotā skaļrunī ar 5W jaudu. Skanējuma skaļumu vadītājs var regulēt atkarībā no noskaņojuma.

Iepriekš hibrīda skaņas ģenerators imitēja sportiska četrcilindru dzinēja „dziesmu”, bet tagad tas atskaņo piesmakušu V8 ērģeļu melodiju. Sistēmai gan joprojām ir zināmas nepilnības. Proti, atlaižot „gāzi”, skaņa momentā apklust, bet, kolīdz pieskaraties pedālim, tā atkal ieslēdzas pārspīlēti strauji. Taču gan jau ar laiku japāņiem izdosies šo skaņas imitāciju padarīt dabiskāku…

Salons

Ak, cik patīkami ir atkal aizmirst par miniveniskajiem kompromisiem, lai atgrieztos pie klasikas – ieslīgtu zemā un sportiski profilētā vadītāja sēdeklī! „Lexus IS” lutina ar formas un satura ziņā ideāliem „beņķiem”. Kā liecina ražotāja informācija, tie ir novietoti par 20 mm zemāk nekā priekštecim, turklāt, pateicoties inovatīvas tehnoloģijas pielietojumam, sēdekļa apšuvums ir blīvi pielīmēts pildījuma polsteriem, kā rezultātā komforta ziņā tie ir kā kamīna zviļņi, bet ar sporta sēdekļiem raksturīgi stingru sānu noturību.

Lexus IS 300h_Latvija 20.09.2013 14

Jaunā „IS” salons veidots uzsvērtā „tehno” stilā. Šajā kontekstā analogais pulkstenis priekšējā paneļa centrā izskatās neparasti, taču atbilst premium statusam. Interjera apdari japāņi veikuši ar lielu rūpību un mīlestību. Pirksti gandrīz automātiski tiecas noglāstīt ikvienu detaļu.

Izmēģinātajā „F-sport” versijā „IS 300h” aprīkots ar kupejas „LFA” stilā veidotu digitālo mērinstrumentu bloku. Tas pirmajā mirklī liekas vienkāršs, taču ir glīti noformēts, perfekti sakārtots un lieliski nolasāms. Pārslēdzot režīmu „Sport”, panelis iemirdzas sarkanā tonī, un displeja centrā, kur iepriekš bija vērojama enerģijas plūsmas „multenīte”, parādās tahometra skala.

Priekšējā paneļa iekārtojums centrēts uz vadītāju. Tieši vadītāja vietas ergonomikai veltīta galvenā uzmanība.

Visas sviras un taustiņi izvietoti ērti sasniedzamā attālumā.

Lexus IS 300h_Latvija 20.09.2013 08

Inovatīvās sensoru joslas klimata regulācijai gan prasa zināmu pierašanu, bet beigu beigās izrādās lietošanā itin ērtas. Multimediju sistēmas kursorsvira viduskonsolē, blakus transmisijas selektoram joprojām ir izteikti vaļīga, tādēļ trāpīt iecerētajā multimediju centra izvēlnes pozīcijā nav nemaz tik viegli.

Lexus IS 300h_Latvija 20.09.2013 11

Pateicoties par 70 mm pagarinātai riteņu bāzei, palielinājies attālums starp pirmo un otro sēdekļu rindu. Aizmugurē sēdētāju ceļiem vietas ir ievērojami vairāk, taču zem izteikti zemu novietotajiem priekšējiem sēdekļiem pēdas paslēpt vairs nevar. Un griesti joprojām ir nomācoši tuvu… Toties otrās rindas sēdvietas ērtības un saturības ziņā ir tik pat izcilas kā pilota krēsls.

Provokatīvs izskats

„IS” krietni izteiktāk nekā lielajiem brāļiem raksturīgs jauneklīgs ekshibicionisms. Tikai nepārprotiet, šoreiz tas – pozitīvā nozīmē. Sedans veidots tā, lai nekādā gadījumā ne ar vienu detaļu nebūtu kādam līdzīgs. Atspoles formas radiatora reste papildināta ar oriģināli veidotiem daudzsekciju galveno gaismu starmešiem, virsbūvei raksturīga spēcīga „gurnu” līnija, pašpārliecināti stingra stāja.

Lexus IS 300h_Latvija 20.09.2013 25

Pie „Lexus” vizuālā radikālisma ir jāpierod. Ar laiku tas spēj iepatikties pat tiem, kas sākotnēji to nolieguši.

Izvēle šaura

„IS” vājā vieta ir modifikāciju šaurā izvēle, jo tiek piedāvātas tikai divas modeļa versijas – mūsu izmēģinātais hibrīds „IS 300h” un „IS 250” ar 2,5 litru V6 benzīna dzinēju un sešpakāpju automātisko transmisiju. Dīzeļu nav, manuālās kārbas arī nav, bet konkurentiem  tas viss ir. Un lai arī reti kuram no konkurentiem ir hibrīds, pārdošanas Latvijas statistika rāda, ka vismaz „BMW” 3.sērija un arī „Audi A4” tirgojas jūtami labāk.

„Lexus IS 300h” vērtē Ojārs Vētra un Ainārs Zariņš

* – „vāji”; ** – „apmierinoši”; *** – „labi”; **** – „ļoti labi”; ***** – „izcili”

Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

Testētā auto” cenas eiro un konkurenti

„Lexus IS 300h F Sport” no 49 629
„Audi A4 2.0 TFSI quattro S   tronic” no 41 007*
„BMW ActiveHybrid 3” no 54 480
„Volvo V60 Plug-in Hybrid” no 55 500**
„Mercedes-Benz C250 CGI 7 G-tronic” no 39 550 *

* Nav versijas ar hibrīddzinēju

** Latvijā pagaidām nav nopērkams

Testētā auto” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 4665
Platums bez spoguļiem (mm) 1810
Augstums (mm) 1430
Riteņu garenbāze (mm) 2800
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) 450
Pašmasa (kg) 1720
Pilna masa (kg) 2145
Klīrenss (mm) 135
Motors Hibrīdzinējs:R4 motors; četri vārsti uz cilindru; 2494 cm3;133 kW (181 ZS) / 6000 apgr.221 Nm / 4200-5400 apgr.Elektromotors – sinhrons maiņstrāvas;

105 kW/300 Nm

Akumulatoru baterija Niķeļa-metālhidrīda
Atgāzu emisiju klase Euro V
CO2 emisijas (g/km) 99
Degviela Benzīns
Maksimālais ātrums (km/h) 200
Dinamika 0-100 km/h (s) 8,4
Degvielas patēriņš (l/100 km) Pilsētā – 4,1Uz šosejas – 4,5Jauktā režīmā – 4,3
Degvielas tvertnes tilpums (l) 66
Velkošā ass Aizmugurējā
Ātrumkārba Elektromehānisks variators
Stūresrata apgriezieni 2,8
Stūres pastiprinātāja tips Elektrisks
Balstiekārta Priekšā – daudzviruAizmugurē – daudzviru
Bremzes Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – ventilējami diski
Riepas 225/45 R17
Tehniskās apkopes cikls 30 000 km vai reizi divos   gados
Garantijas laiks 7 gadi ar 150 000 km   nobraukuma ierobežojumu

 

Birkas: