„AutoMedia.lv” tests: Lūko „Škoda Rapid”, atceries – arī par „Seat Toledo”

12 - Seat Toledo 2013

Strauju jaunumu pieplūdumu piedzīvo budžeta automobiļu segments. Tagad tautas auto saimei pievienojies arī ceturtās paaudzes „SEAT Toledo”.

Mainīgs kā hameleons

15 - Seat Toledo 2013Tā nu vēsturiski sanācis, ka „Toledo” ir visvairāk mainīgais modelis „SEAT” ģimenē. 1991.gadā tas kļuva par pirmo modeli, ko spāņu kompānijā izgatavoja uz „Volkswagen” (Golf Mk2) platformas. Būtībā „Toledo” bija savdabīga „VW Jetta” hečbeka versija. 1998.gadā – veidots uz „Škoda Octavia” bāzes (uz „VW Golf Mk4” platformas) – pirmdzimto nomainīja itin patīkama izskata četrdurvju sedans.

2002.gadā „Volkswagen” vadība par „Audi” zīmola grupas (tur ietilpa arī „SEAT”) galveno dizaineri iecēla Valteru de Silvu. Viņš apliecināja savu talantu, radot vairākus spilgtus modeļus. Tostarp arī „Toledo” tika pārvērsts par visnotaļ ekstravaganta izskata kompaktvenu. Tiesa, tolaik, 2004.gadā, neraugoties uz automobiļa vienapjoma virsbūvi un paaugstināto jumtu, to vēl pieticīgi dēvēja par hečbeku. Diemžēl ekstravagance vismaz auto industrijā nekad nav veicinājusi pieprasījumu. Arī pircēju interese par de Silvas „Toledo” bija visai pieticīga, tādēļ 2009.gadā modeļa izlaide tika pārtraukta. Tā vietu „SEAT” modeļu rindā ieņēma uz „Audi A4” (B7) bāzes veidotais „Exeo”.

Atgriezies jaunā kvalitātē

14 - Seat Toledo 2013Taču „Toledo” ir atgriezies! Pagājušā gada nogalē „SEAT” laida klajā modeļa ceturto paaudzi. Un tas atkal ir konceptuāli pārvērties. Pirmkārt, jaunais „Toledo” tiek pozicionēts kā budžeta klases modelis. Otrkārt, tas padarīts par B segmenta… sedanu.

Šeit droši vien nav vērts atkārtoties. Patiesībā – un tas nav nekāds noslēpums – šis „Toledo” ir mūsu nesen aprakstītā „Škoda Rapid” dvīņubrālis. Tie abi tiek ražoti uz viena konveijera Mladoboļeslavas rūpnīcā, Čehijā. Tādēļ arī „Toledo” gadījumā ir analogs stāsts par ražotāja gluži nevainīgo manipulāciju ar virsbūves tipu.

Nedaudz atšķirīgi vaibsti

„SEAT” un „Škoda” brālīši nav pilnīgi vienādi kā divas ūdens lāses.

Ar atsevišķiem specifiskiem akcentiem dizaineri mēģinājuši „Toledo” padarīt jauneklīgāku par uzsvērti akadēmiski pareizo „Rapid”.

Spāņu dvīnim veidots atšķirīgi profilēts motora pārsegs, nedaudz citāda gan priekšējo, gan aizmugurējo lukturu forma, kā arī buferu konfigurācija. Tostarp aizmugurējā buferī izveidota niša numura zīmei, kas „Rapid” novietota bagāžnieka vāka vertikālajā daļā. Ar to atšķirības būtībā arī beidzas. Salonā uz stūres „Škoda” spārnotās bultas vietā iepresēts „SEAT” logotips, bet viss pārējais abiem ir pilnīgi vienāds. Līdzīgs ir arī automobiļu tehniskais pildījums, par ko visai izvērsti esam izklāstījuši „AutoMedia.lv” aprakstā par „Škoda Rapid”.

Jātiek ārā no „Škoda” ēnas

06 - Seat Toledo 2013„SEAT” pārstāvim joprojām vēl ir daudz darāmā sava zīmola popularizēšanas jomā. Tā nu vēsturiski izveidojies, ka „Škoda” vārdam Latvijas tirgū ir labāks skanējums, jo beidzamo desmit gadu laikā čehu kompānijas progress noritējis bez maz vai mūsu acu priekšā. Turpretim „SEAT” diezgan ilgu laiku šai reģionā vispār nebija pārstāvēts, un spāņu zīmola automobiļi mazāk izglītotas publikas apziņā joprojām tiek uzskatīti par gandrīz vai eksotiku. Tostarp arī „Rapid/Toledo” gadījumā būtu nepieciešama masīva reklāmas kampaņa un viltīgs mārketings, lai pircējus pārliecinātu, ka „SEAT” brālis ne ar ko nav sliktāks par čehu dubultnieku, un panāktu tam vismaz līdzīgu pieprasījuma līmeni.

„Škoda Rapid 1.2 TSI” vērtē Ojārs Vētra

* – „vāji”; ** – „apmierinoši”; *** – „labi”; **** – „ļoti labi”; ***** – „izcili”

Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

Testētā auto” cena eiro un konkurenti (TOP 5 pēc LPAA svaigākajiem datiem)

„Seat Toledo 1.2   TSI 85 Style” no 15 599
„Renault Fluence Expression 1.6   16V 110” no 15 220
„Škoda Rapid Ambition 1.2 TSI” no 13 702
„Peugeot 301 Active 1.2 VTi” no 12 780
„Dacia Logan Laureate 1.2 16V   75” no 9 090

Testētā auto” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 4483
Platums bez spoguļiem (mm) 1706
Augstums (mm) 1461
Riteņu garenbāze (mm) 2602
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) 550/1490
Pašmasa (kg) 1165
Pilna masa (kg) 1615
Klīrenss (mm) 136
Vēja pretest. koeficients 0,308
Motors R4 turbomotors; četri vārsti uz cilindru; 1197 cm3;63 kW (86 ZS) / 4800 apgr.160 Nm / 1500-3500 apgr.
Atgāzu emisiju klase Euro V
CO2 emisijas (g/km) 119
Degviela Benzīns A 95
Maksimālais ātrums (km/h) 183
Dinamika 0-100 km/h (s) 11,8
Degvielas patēriņš (l/100 km) Pilsētā – 6,5Uz šosejas – 4,4Jauktā režīmā – 5,1
Degvielas tvertnes tilpums (l) 55
Velkošā ass priekšējā
Ātrumkārba piecpakāpju manuālā
Stūresrata apgriezieni Nav datu
Stūres pastiprinātāja tips elektrohidrauliskais
Balstiekārta Priekšā – McPherson statņiAizmugurē – torsionu vērpes   sija
Bremzes Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – trumuļu bremzes
Riepas 185/60 R15
Tehniskās apkopes cikls 30 000 vai reizi 24   mēnešos
Garantijas laiks 4 gadi vai 120 000 km