Strauju jaunumu pieplūdumu piedzīvo budžeta automobiļu segments. Tagad tautas auto saimei pievienojies arī ceturtās paaudzes „SEAT Toledo”.
Mainīgs kā hameleons
Tā nu vēsturiski sanācis, ka „Toledo” ir visvairāk mainīgais modelis „SEAT” ģimenē. 1991.gadā tas kļuva par pirmo modeli, ko spāņu kompānijā izgatavoja uz „Volkswagen” (Golf Mk2) platformas. Būtībā „Toledo” bija savdabīga „VW Jetta” hečbeka versija. 1998.gadā – veidots uz „Škoda Octavia” bāzes (uz „VW Golf Mk4” platformas) – pirmdzimto nomainīja itin patīkama izskata četrdurvju sedans.
2002.gadā „Volkswagen” vadība par „Audi” zīmola grupas (tur ietilpa arī „SEAT”) galveno dizaineri iecēla Valteru de Silvu. Viņš apliecināja savu talantu, radot vairākus spilgtus modeļus. Tostarp arī „Toledo” tika pārvērsts par visnotaļ ekstravaganta izskata kompaktvenu. Tiesa, tolaik, 2004.gadā, neraugoties uz automobiļa vienapjoma virsbūvi un paaugstināto jumtu, to vēl pieticīgi dēvēja par hečbeku. Diemžēl ekstravagance vismaz auto industrijā nekad nav veicinājusi pieprasījumu. Arī pircēju interese par de Silvas „Toledo” bija visai pieticīga, tādēļ 2009.gadā modeļa izlaide tika pārtraukta. Tā vietu „SEAT” modeļu rindā ieņēma uz „Audi A4” (B7) bāzes veidotais „Exeo”.
Atgriezies jaunā kvalitātē
Taču „Toledo” ir atgriezies! Pagājušā gada nogalē „SEAT” laida klajā modeļa ceturto paaudzi. Un tas atkal ir konceptuāli pārvērties. Pirmkārt, jaunais „Toledo” tiek pozicionēts kā budžeta klases modelis. Otrkārt, tas padarīts par B segmenta… sedanu.
Šeit droši vien nav vērts atkārtoties. Patiesībā – un tas nav nekāds noslēpums – šis „Toledo” ir mūsu nesen aprakstītā „Škoda Rapid” dvīņubrālis. Tie abi tiek ražoti uz viena konveijera Mladoboļeslavas rūpnīcā, Čehijā. Tādēļ arī „Toledo” gadījumā ir analogs stāsts par ražotāja gluži nevainīgo manipulāciju ar virsbūves tipu.
Nedaudz atšķirīgi vaibsti
„SEAT” un „Škoda” brālīši nav pilnīgi vienādi kā divas ūdens lāses.
Ar atsevišķiem specifiskiem akcentiem dizaineri mēģinājuši „Toledo” padarīt jauneklīgāku par uzsvērti akadēmiski pareizo „Rapid”.
Spāņu dvīnim veidots atšķirīgi profilēts motora pārsegs, nedaudz citāda gan priekšējo, gan aizmugurējo lukturu forma, kā arī buferu konfigurācija. Tostarp aizmugurējā buferī izveidota niša numura zīmei, kas „Rapid” novietota bagāžnieka vāka vertikālajā daļā. Ar to atšķirības būtībā arī beidzas. Salonā uz stūres „Škoda” spārnotās bultas vietā iepresēts „SEAT” logotips, bet viss pārējais abiem ir pilnīgi vienāds. Līdzīgs ir arī automobiļu tehniskais pildījums, par ko visai izvērsti esam izklāstījuši „AutoMedia.lv” aprakstā par „Škoda Rapid”.
Jātiek ārā no „Škoda” ēnas
„SEAT” pārstāvim joprojām vēl ir daudz darāmā sava zīmola popularizēšanas jomā. Tā nu vēsturiski izveidojies, ka „Škoda” vārdam Latvijas tirgū ir labāks skanējums, jo beidzamo desmit gadu laikā čehu kompānijas progress noritējis bez maz vai mūsu acu priekšā. Turpretim „SEAT” diezgan ilgu laiku šai reģionā vispār nebija pārstāvēts, un spāņu zīmola automobiļi mazāk izglītotas publikas apziņā joprojām tiek uzskatīti par gandrīz vai eksotiku. Tostarp arī „Rapid/Toledo” gadījumā būtu nepieciešama masīva reklāmas kampaņa un viltīgs mārketings, lai pircējus pārliecinātu, ka „SEAT” brālis ne ar ko nav sliktāks par čehu dubultnieku, un panāktu tam vismaz līdzīgu pieprasījuma līmeni.
„Škoda Rapid 1.2 TSI” vērtē Ojārs Vētra
* – „vāji”; ** – „apmierinoši”; *** – „labi”; **** – „ļoti labi”; ***** – „izcili”
Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms
„Testētā auto” cena eiro un konkurenti (TOP 5 pēc LPAA svaigākajiem datiem)
„Seat Toledo 1.2 TSI 85 Style” | no 15 599 |
„Renault Fluence Expression 1.6 16V 110” | no 15 220 |
„Škoda Rapid Ambition 1.2 TSI” | no 13 702 |
„Peugeot 301 Active 1.2 VTi” | no 12 780 |
„Dacia Logan Laureate 1.2 16V 75” | no 9 090 |
„Testētā auto” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4483 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1706 |
Augstums (mm) | 1461 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2602 |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 550/1490 |
Pašmasa (kg) | 1165 |
Pilna masa (kg) | 1615 |
Klīrenss (mm) | 136 |
Vēja pretest. koeficients | 0,308 |
Motors | R4 turbomotors; četri vārsti uz cilindru; 1197 cm3;63 kW (86 ZS) / 4800 apgr.160 Nm / 1500-3500 apgr. |
Atgāzu emisiju klase | Euro V |
CO2 emisijas (g/km) | 119 |
Degviela | Benzīns A 95 |
Maksimālais ātrums (km/h) | 183 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 11,8 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 6,5Uz šosejas – 4,4Jauktā režīmā – 5,1 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 55 |
Velkošā ass | priekšējā |
Ātrumkārba | piecpakāpju manuālā |
Stūresrata apgriezieni | Nav datu |
Stūres pastiprinātāja tips | elektrohidrauliskais |
Balstiekārta | Priekšā – McPherson statņiAizmugurē – torsionu vērpes sija |
Bremzes | Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – trumuļu bremzes |
Riepas | 185/60 R15 |
Tehniskās apkopes cikls | 30 000 vai reizi 24 mēnešos |
Garantijas laiks | 4 gadi vai 120 000 km |