„AutoMedia.lv” jau agrāk nodeva izvērtēšanai kolēģa Alda Bites iespaidus par „Dacia Lodgy”, taču pie šī auto stūres sēdāmies vēlreiz, lai dziļāk papētītu, kā lētākais septiņvietīgais minivens uzvedas Latvijas apstākļos.
Nevar īsti teikt, ka „Lodgy” nomaina agrāk ar septiņām sēdvietām pieejamo „Logan MCV”, jo MCV pēc virsbūves tipa tā īsti nevienā pasažieru automobiļu segmentā neiekļāvās. Savukārt „Lodgy” ir īsts kompaktklases minivens – vienapjoma auto, kas pēc izvēles pieejams gan ar 5, gan 7 sēdvietām.
Dizains
Smukāks par „Logan MCV” jau „Lodgy” ir, taču uz citu jaunāko minivenu fona tāpat izskatās kā ar cirvi tēsts. Sāni gandrīz kā ar gludekli nolīdzināti, tik bagāžnieka zonā viegls dekoratīvs valcējums. Tas atsauc atmiņā stāstu par paša pirmā „Dacia” modeļa – vacā „Logan” tapšanu. Jo vienkāršākas virsbūves elementu presformas, jo lētāks gala iznākums.
Jocīga šķiet aizmugures optika ar tādu kā bišu medus šūnu centrā. Priekšdaļa izskatās ļoti masīva un smagnēja, taču ir glītākā „Lodgy” daļa. Kopumā monumentālisma ziņā „Dacia” jaunais minivens mazliet atgādina konkurentu „Chevrolet Orlando”, taču korejietis ir pievilcīgāks. Personīgi man visvairāk „Lodgy” izskatā pietrūkst līniju un proporciju harmonijas.
Tehnika
„AutoMedia.lv” izmēģināja „Lodgy” visbagātākajā „Prestige” komplektācijā ar spēcīgāko 107 Zs 1,5 litru „Renault” dCi dīzeļmotoru un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu.
Zināms un labs motors. Arī ar diezgan prāvo „Lodgy” svaru, braucot trijatā, elastīgs un pietiekami spēcīgs liksies gan jau vairumam. Galu galā griezes 240 Nm pieejami jau no salīdzinoši zemiem 1750 apgriezieniem. Ar trešo pārnesumu var aizvilkt virs simtiņa bet ar sesto rāmi dudināt pa pilsētu. Pārnesumkārba motora griezes momenta izmaiņām pieskaņota labi un, kā „Duster” gadījumā, nekaitina ar pārāk īsu pirmo robu. Slēgšanās gan ar eleganci neizceļas, bet neprecizitāti pārmest būtu netaisni. Vienīgais pārmetums par pārāk zemu novietotu slēgšanās sviru, bet tas jau vairāk ir komforta jautājums.
It kā vienkārša, bet patīkama apgaismojuma un arī rādītāju uztveramības ziņā vismaz “Prestige” komplektācijā ir “Lodgy” mērinstrumentu sekcija.
Degvielas patēriņš testa laikā bija no 5,5 litriem uz 100 km pa šoseju līdz 7,3 pilsētā. Vidēji gan jau var iekļauties ap 6,5 litros. Nekas īpaši taupīgs, bet pieņemami. Mazliet pārsteidza „Lodgy” spidometra precizitāte (skat. zemāk tabuliņu), vairumam auto ir lielāka „rezerve” pret radarkontroli.
Vadāmība un gaita
Piekares mīkstas, ar gariem riteņu gājieniem un straujos līkumos attiecīgi ir paliela sānsvere. Toties tāda gaita „nolīdzina” krietnu daļu no mūsu ceļu „jaukumiem” un braukšana nešķiet galīgi nekomfortabla pat uz grunts ceļu trepes. Tiesa, tukša mašīna tad ir salīdzinoši grūtāk novaldāma, ja vēlme braukt arī pa tādu ceļu jestrāk.
„Lodgy” ir saglabājies hidraulisks stūres pastiprinātājs, kas nodrošina tīri labu stūres sajūtu un dāvā adekvātu reaktīvo spēku. Vienīgā bēda, ka stūrei ir garš gājiens – no atdures līdz atdurei 3,2 apgriezieni. Vairāk jāparosās apgriežoties, bet citādi tas vairuma nez vai traucēs. Pat ēnas no sportiskuma ne gaitā, ne vadāmībā, protams, nav un no šāda auto arī nevajag prasīt.
Komforts
Ja komforts nozīmē dažādu aprīkojumu, tad „Lodgy” ir komfortablākā līdz šim redzētā „Dacia”. Pirmā, kam ir dienas gaitas lukturi. Pirmā, kam pagriezienu rādītājs uz pieskārienu reaģē ar trim klikšķiem. Pirmā, kam pieejama Cruise control un parkošanās sensori, kā arī logu elektriskas vēršanas pogas ir uz durvīm nevis kaut kur starp sēdekļiem. Pirmā, kam pieejams skārienjūtīgs, kaut savecējuša noformējuma, centrālais info displejs. Vēl varētu turpināt, bet lai nu paliek…
Taču sēdekļi joprojām ir pagalam trūcīgi auguma atbalsta ziņā un īsti garā ceļā tie papildus nogurdina. Vējstiklu slotiņas ir pagalam arhaiskas. Motora troksņi salonā īpaši nelien, bet citādi „Lodgy” skaņas izolācija ir diezgan knapa. Ātrāk braucot, vējš uzsvilpo gar priekšējo durvju blīvgumijām, pusbalsī sarunāties jau ar pasažieriem otrajā rindā grūti, bet uz bērniem trešajā balss būs jāpaceļ pavisam skaļi, jo blakustrokšņi pārmāc sacīto. No skaņu fona viedokļa otrajā rindā sēdēt pat ir patīkamāk nekā pirmajā vai trešajā.
Toties ietilpība „Lodgy” ir varena. Starp septiņvietīgiem miniveniem viena no lielākajām. Trešās rindas sēdekļi gan nav grīdā iegremdējami, kā vairumam, taču tos, vajadzības gadījumā var izņemt pavisam. Sēdēšana trešajā rindā īpašu prieku, kā jau visos līdzīgu izmēru minivenos, nesagādā, bet vidēja auguma (1,75 m) cilvēkam arī jāmokās nav. Arī no visādu plauktiņu , sīklietu glabātavu un sspogulīšu viedokļa “Lodgy” ir labā līmenī. Pārsistas riepas gadījumā gan būs mazliet jānopūlas, jo pilnizmēra rezerves rats ir, bet atrodas apakšā zem auto grīdas.
Izvēle/cena
Pat ja sagribas iegūt visu, visu, ko „Lodgy” piedāvā, cenas ziņā neviens cits septiņvietīgs jauns minivens arī pieticīgākajā komplektācijā par tuvumā netiek. Cita lieta, ka šāds „Lodgy” vairs nebūt nav tik lēts kā savulaik salīdzinoši ar konkurentiem bija „Logan”. Pat visplikākā 1,6i litru bāzīte, kas ir nesalīdzināmi askētiskāka kā „AutoMedia.lv” testētais auto, jau maksā gandrīz 10 tūkstošus eiro.
Taču, ja vajag minivenu, turklāt septiņvietīgu un jaunu, tad cenas ziņā konkurentu nav. Arī izvēle ir gana plaša. Mūsu mēģinātais dīzelis divās aprīkojuma komplektācijās un papildus arī lētāks ar 90 Zs jaudu. Vecajam un gurdajam 84 Zs benzīna motoram svaigi kā piepulcējies 1,2 litru TCe 115 Zs jaudīgs turbīnnieks.
“Dacia Lodgy “1,6 dCi (107 Zs) 6MT vērtē Ainārs Zariņš
* – „vāji”; ** – „apmierinoši”; *** – „labi”; **** – „ļoti labi”; ***** – „izcili”
Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms
„Dacia Lodgy” un TOP 5 pieprasītākie¹ konkurenti izmēros
Garums (mm) | Platums (mm) | Augstums (mm) | riteņu g-bāze (mm) | bagāžnieka tilpums (l) | |
Dacia Lodgy |
4498 |
1751 |
1680 |
2810 |
207/634 |
Peugeot 5008 |
4529 |
1837 |
1639 |
2727 |
?/679 |
Toyota Verso |
4460 |
1790 |
1620 |
2780 |
198/699 |
Renault Grand Scenic |
4560 |
1845 |
1645 |
2770 |
208/564 |
Opel Zafira Tourer |
4658 |
1884 |
1685 |
2760 |
152/710 |
Chevrolet Orlando |
4652 |
1875 |
1628 |
2760 |
101/466 |
¹pēc reģistrāciju statistikas datiem 2012.gadā
„Dacia Lodgy” cenas eiro un TOP 5 pieprasītākie¹ konkurenti
Dacia Lodgy 1,5 dCi (90 Zs) 6MT (7.vietas) | no 12 834 |
Dacia Lodgy 1,5 dCi (107 Zs) 6MT (7.vietas) | no 14 548 |
Peugeot 5008 1,6 HDi (110 Zs) 6MT (7.vietas) | no 20 056 |
Toyota Verso 2,0 D-4D (124 Zs) 6MT (7.vietas) | no 24 616 |
Renault Grand Scenic 1,5 dCi (110 Zs) 6MT (7.vietas) | no 22 506 |
Opel Zafira Tourer 2,0 CDTI (110 Zs) 6MT (7.vietas) | no 22 979 |
Chevrolet Orlando 2,0D (130 Zs) 6MT (7.vietas) | no 19 436 |
¹pēc reģistrāciju statistikas datiem 2012.gadā
„Dacia Lodgy 1,5 dCi (107 Zs) 6MT” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4498 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1751 |
Augstums bez reliņiem (mm) | 1680 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2810 |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 207 – ar trim sēd.rindām |
Pašmasa (kg) | 1262 |
Pilna masa (kg) | 1926 |
Klīrenss (mm) ar kravu | 120 |
Motors | 1,5 l dCi (1461 cm³)maks. jauda 107 Zs pie 4000 apgr./min.maks. grieze 240 Nm pie 1750 apgr./min. |
Atgāzu emisiju klase | Euro V |
CO2 emisijas (g/km) | 116 |
Degviela | dīzeļdegviela |
Maksimālais ātrums (km/h) | 175 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 11,6 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 5,3Uz šosejas – 4,0Jauktā režīmā – 4,4 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 50 |
Velkošā ass | priekšējā |
Ātrumkārba | 6 pakāpju manuālā |
Stūresrata apgriezieni | 3,3 |
Stūres pastiprinātāja tips | hidraulisks |
Balstiekārta | Priekšā neatkarīgā „McPherson”Aizmugurē-elastīga sija ar kontrolētu izlieci |
Bremzes | Priekšā ventilējamas diskuAizmugurē trumuļu |
Riepas | 185/65R15 / 195/55R16 Atkarībā no versijas |
Tehniskās apkopes cikls | Pēc 20 000 km nobraukuma vai 1 reizi gadā |
Garantijas laiks | 5gadi ar 100 000 km nobraukuma ierobežojumu (akcija) |
„Dacia Lodgy 1,5 dCi (107 Zs) 6MT” apkopju līdz 100 000 km nobraukumam plānotās izmaksas autorizētā „Dacia” servisā
1. apkope (20 000 km) – Ls 78,50 | Īss aprakts: Motoreļļas un eļļas filtra, salona gaisa filtra nomaiņa |
2. apkope (40 000 km) – Ls 78,50 | Īss aprakts: Motoreļļas un eļļas filtra, salona gaisa filtra nomaiņa |
3. apkope 60 000 km) – Ls 148,51 | Īss aprakts: Motoreļļas un eļļas filtra, motora un salona gaisa filtra, degvielas filtra nomaiņa |
4. apkope (80 000 km) – Ls 99,50 | Īss aprakts: Motoreļļas un eļļas filtra, salona gaisa filtra nomaiņa, bremžu pārbaude |
5. apkope (100 000 km) – Ls 78,50 | Īss aprakts: Motoreļļas un eļļas filtra, salona gaisa filtra nomaiņa |
Kopā: Ls 483,51 |
„AutoMedia.lv” degvielas patēriņa rezultāti pēc „Dacia Lodgy 1,5 dCi (107 Zs) 6MT” borta datora
Rīgā (pilsētas režīmā) | 64 km ar vid. ātrumu 25,7 km/h – 7,3 l/100 km |
Rīga – Ventspils – Ugāle – Usmas ezers – Ugāle –Ventspils (kombinētā režīmā) | 317 km ar vid. ātrumu 61,8 km/h – 6,5 l/100 km |
Ventspils – Rīgas robeža (šosejas režīmā) | 178 km ar vid. ātrumu 79 km/h – 5,5 l/100 km |
Ventspils – Rīgas (kombinētā režīmā) | 225 km ar vid. ātrumu 59 km/h – 5,9 l/100 km(ieskaitot iepriekšējo posmu Ventspils-Rīgas rob.) |
Kopā testa laikā veikti | 606 km (odometra rādījumi: testa sākumā 6310 km – testa beigās 6916 km) |
„AutoMedia.lv” ar „Dacia Lodgy 1,5 dCi (107 Zs) 6MT” veikto izmēģinājumu rezultāti – ceļa segums mitrs asfalts
Dinamika 0-100 km/h (s) | 1.mēģinājums – 13,62 (1.-3.pārnesumā)2.mēģinājums – 12,65 (1.-3.pārnesumā)3.mēģinājums – 13,12 (1.-3.pārnesumā) |
Dinamika 40-80 km/h (s) | 1.mēģinājums – 6,03 (2.-3.pārnesumā)2.mēģinājums – 6,59 (3.pārnesumā)3.mēģinājums – 6,00 (2.-3.pārnesumā) |
Dinamika 80-120 km/h (s) | 1.mēģinājums – 9,72 (3.pārnesumā)2.mēģinājums – 11,85 (4.pārnesumā)3.mēģinājums – 10,81 (3.-4.pārnesumā) |
Bremzēšanas ceļš no 50 km/h (m) | Klimatisko apstākļu dēļ izmēģinājumi netika veikti |
Bremzēšanas ceļš no 100 km/h (m) | Klimatisko apstākļu dēļ izmēģinājumi netika veikti |
„AutoMedia.lv” noteiktie „Dacia Lodgy 1,5 dCi (107 Zs) 6MT” spidometra precizitātes rādījumi
Rādījums uz spidometra | Faktiskais kustības ātrums |
50 km/h | 48 km/h |
60 km/h | 58 km/h |
70 km/h | 68 km/h |
80 km/h | 78 km/h |
90 km/h | 87 km/h |
100 km/h | 97 km/h |
Mērījumi veikti ar GPS iekārtu „Garmin Nūvi”