„AutoMedia.lv” tests: „Nissan” taktiskais ierocis – „Note”

22-Nissan Note 2014

Šī ir pavisam cita „Note”! Jauns modelis, atšķirīgs pozicionējums. „Nissan” pārstāvji nosprieduši, ka „Note” tagad vairs nebūs mikrovens, bet turpmāk skaitīsies B segmenta hečbeks, līdz ar to par mazā „Nissan” tiešajiem konkurētiem attiecīgi izvēlēti „Ford Fiesta”, „Opel Corsa”, „Peugeot 208” u.tml.

„Nissan” pirmās paaudzes „Note” laida klajā 2006.gadā. Tas bija vizuāli necils B segmenta mikrovens, kas palicis atmiņā ar pelēku platmasīgu salonu un koka skrejritenim raksturīgu gaitu.

18-Nissan Note 2014

Pirmajā paaudzē pasludinātos ļoti saprotamos „Note” kvalitātes kritērijus – ietilpību, funkcionalitāti un ģimenisku komfortu – tagad „Nissan” vērtību skalā ir nomainījuši citi. Nu par prioritātēm pasludināta elegance, emocionalitāte un braukšanas prieks. Jūtama jau radošāka pieeja…

Nedaudz paaugusies „Micra”

Kā izrādās – jaunā „Note” gabarītu ziņā no priekšteces atšķiras pavisam nedaudz: pie analogas riteņu bāzes garumā +80 mm, platumā +5 mm, augstumā –5 mm. Un

tai joprojām ir vienapjoma virsbūve. Kāpēc tad tagad tas vairs nav mikrovens?

Daži tirgus eksperti „Nissan” pasludināto pozicionējuma izmaiņu skaidro ar to, ka atsevisķu reģionu tirgū, kur japāņiem aplam neiet ar „Micra” tirdzniecību, to B segmentā paredzēts aizstāt ar jaunās paaudzes „Note”.

19-Nissan Note 2014

Automobilis tapis uz modernizētas „Nissan” V platformas. Tātad tas nav pārzīmēts „Renault Clio”, bet pēc sava tehniskā satura tikai nedaudz paaugusies un kosmētiski uzpucējusies „Micra”.

17-Nissan Note 2014

Jaunajā paaudzē „Note” ieguvusi mūsdienīgāku dizainu. Ražotājs neslēpj, ka dizaineriem bijis dots uzdevums padarīt automobili pievilcīgāku, lai izpatiktu arī daiļā dzimuma pircējām. Rezultātā virsbūve ieguvusi plūdenākas aprises. Mazais hečbeks lepojas ar jauna stila korporatīvo seju, ko veido sešstūra radiatora reste un sarežģītas formas galveno gaismu starmeši, kā arī motora pārsegs ar divām izceltām „raksturlīnijām”. Aizmugurē uzstādīti oriģināli bumeranga formas lukturi. Bet iedvesmu dinamiskajam sānu durvju izvalcējumam „Nissan” dizaineri guvuši skvoša spēlē.

Salons kļuvis mājīgāks

Pateicoties gandrīz 90 grādu leņķī atveramām durvīm, iekļūt „Note” salonā kļuvis vieglāk un interjers ir pievilcīgāks nekā „Micra” un „Juke”, lai gan tas joprojām nav ne īpaši krāsains, ne omulīgs. Apdares materiāli – gan sēdekļu drapērijas, gan paneļu plastmasa – izskatās, kā saņemti mantojumā no astoņdesmito gadu „Nissan Sunny”. Protams, salons iekārtots mūsdienīgā stilā un moderni aprīkots, bet priekšējam panelim „pielīmētā” pulētas plastmasas viduskonsole ar multimediju centru un apaļo klimata regulācijas pulti pat piešķir telpai zināmu elegances devu. Starp citu, klimata regulācijas sistēma darbojas nudien lieliski…

11-Nissan Note 2014

Lai gan „Note” pieteikta hečbeku klasei, vadītāja sēdeklis joprojām izrādās miniveniski augsts. Priekšējie krēsli ir ērti, ar apmierinošu sānu noturību. To regulācijas diapazoni – itin plaši, toties stūrei paredzēta vienīgi augstuma regulācija, kā rezultātā vadītāja vietā īsteni labi iekārtoties viegli var neizdoties.

Aizmugurējiem pasažieriem atvēlēta pārsteidzoši apjomīga telpa

– atlikām vietas ir gan ceļu/potīšu rajonā, gan plecu/galvas apvidū. Otrās rindas sēdeklis pa minivenu modei ir bīdāms tālumā un regulējams ir arī atzveltņu slīpums, taču pats soliņš diemžēl izrādās neviesmīlīgi plakans un paciets.

05-Nissan Note 2014

Jau minējām, ka „Note” pamata gabarītos izmanījusies ļoti nedaudz, taču interjera dizaineriem izdevies kaut kur atrast papildus 20 litrus bagāžnieka ietilpības palielināšanai, bet dažādos līmeņos novietojams „Flexi-board” plaukta panelis palīdz racionālāk izmantot kravas nodalījuma telpu.

Bagātīgs aprīkojums

„Note” jau bāzes komplektā ietilpst seši drošības spilveni, ESP, diznēja automātiskā Stop-start sistēma, kruīza un maksimālā ātruma uzraudzības, kā arī riepu spiediena kontroles sistēma. Savukārt papildaprīkojuma listē iekļautas tādas modernas lietas kā atpakaļgaitas kamera ar unikālu pašapmazgāšanās funkciju, multimedijus sistēma ar 5,8 collu skārienjutīgu monitoru, GPS. Turklāt japāņu ražotājs pirmo reizi B segmentā piedāvā Around View Monitor, kas ļauj ar auto manevrēt (parkoties), izmantojot panorāmas attēlu, ko centrālajā monitorā sniedz priekšas, aizmugurējā un sānu kameras.

09-Nissan Note 2014

Taču

„Note” galvenais lepnums tomēr ir Nissan Safety Shield.

Tā ir tehnoloģiju pakete, kas, par vienīgo uzraudzības instrumentu izmantojot atpakaļskata kameru, spēj veikt gan „aklo” zonu kontroli, gan „pieskatīt” joslu marķējuma ievērošanu un vēl pamanīt negaidīti parādījušos kustīgus objektus, braucot atpakaļgaitā.

13-Nissan Note 2014

Un tad vēl – kā reveranss ekoloģijai – ir tāda rotaļlieta kā Eco Assist sistēma. Piespiežot panelī Eco taustiņu, mērinstrumentu panelī ieslēdzas zils fona apgaismojums, ar mazāku jaudu sāk darboties klimata kontroles sistēma un motors it kā negribīgāk reaģē uz akseleratora pedāļa komandām. Kreisējot šādā nesteidzīgā režīmā, vadītājs var tīksmināties par ainavu aiz loga un borta datorā fiksēt personiskos degvielas ekonomijas rekordus.

Trīs stobru sirds

Līdzīgi kā mazajai māsai „Micra” arī „Note” par bāzes motoru kalpo kompakts 1,2 litru atmosfēriskais benzīna dzinējs ar 80 ZS jaudu. Tam kā alternatīva tiek piedāvāts 1,5 l/90 ZS dCi dīzelis. „Nissan” pārstāvji sola, ka nākamgad arsenālu papildinās arī 1,2 l DIG-S – mazā benzīnnieka turboversija, kāda mikriņai jau ir.

12-Nissan Note 2014

„AutoMedia.lv” pirmajā randiņā bija iespēja novērtēt bāzes dzinēja potenciālu. Trīscilindru motorītis griežas viegli kā atspole, turklāt priecē ar specifisku skanējumu, kas – ja rūpīgāk ieklausās – tembrāli nedaudz atšķiras no „četrstobru klasiskās mūzikas”. Ar sprintera uzrāvienu tas neizceļas, taču ļauj itin viegli turēt tempu nevienmērīgajā pilsētas satiksmes straumē.

Par spīti „Nissan” solījumam, vismaz šāda „Note” tomēr nav aizraujoši braucams auto. Taču no funkcionālā viedokļa lielu pretenziju nav – stūres reakcijas ir visnotaļ adekvātas, dabiskas un balstiekāsta ievērojami sabalansētāka nekā priekštecim. Uz asfalta „Note” gaita ir stingra un stabila, arī līkumos automobilis turas braši. Piekare viegli slāpē sīkas seguma grambas un apbrīnojami pacietīgi (un rezultatīvi) cīnās arī ar lielākiem nelīdzenumiem, vienīgi uz lielpilsētas bruģa gaita kļūst nedaudz drebelīga.

02-Nissan Note 2014

Pateicoties kompaktajiem gabarītiem, elementārai vadības pultij un labai panorāmas pārskatāmībai, braukšana ar „Note” ir vienkārša un manevri pilsētas ielu labirintos padodas ar apbrīnojamu vieglumu. „Nissan” mazauto atsaucīgi un bez lielas piepūles cenšas izpildīt arī šosejas ātruma vingrinājumus, lai gan jūtams, ka, sasniedzot 100 km/h robežu, dzinējs zaudē savu sākotnējo sparu.

„Nissan Note 1,2i 5M/T” vērtē Ojārs Vētra

* – „vāji”; ** – „apmierinoši”; *** – „labi”; **** – „ļoti labi”; ***** – „izcili”

Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

„Testētā auto” cenas eiro un konkurenti

„Nissan Note 5d 1.2L 5M/T Acenta” no 13 105
„Škoda Fabia Elegance 1.2 MPI   5MT” no 11 891
„Toyota Yaris 1.33 VVT-i 5MT   Linea Sol” no 14 265
„Renault Clio 1.2 16v 75 Intens” no 12 965
„Peugeot 208 Active 1.2 VTi M5” no 13 110

„Testētā auto” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 4100
Platums bez spoguļiem (mm) 1695
Augstums (mm) 1530
Riteņu garenbāze (mm) 2600
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) 295-381 / 860
Pašmasa (kg) 1095
Pilna masa (kg) 1510
Klīrenss (mm) 145
Vēja pretest. koeficients 0,308
Motors R3; četri vārsti uz cilindru; 1149 cm3;59 kW (80 ZS) / 6000 apgr.110 Nm / 4000 apgr.
Atgāzu emisiju klase Euro V
CO2 emisijas (g/km) 109
Degviela Benzīns A95
Maksimālais ātrums (km/h) 170
Dinamika 0-100 km/h (s) 13,7
Degvielas patēriņš (l/100 km) Pilsētā – 5,9Uz šosejas – 4,0Jauktā režīmā – 4,7
Degvielas tvertnes tilpums (l) 41
Velkošā ass priekšējā
Ātrumkārba piecpakāpju manuālā
Stūresrata apgriezieni 2,96
Stūres pastiprinātāja tips Elektrisks
Balstiekārta Priekšā – McPherson statņiAizmugurē – torsionu vērpes   sija
Bremzes Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – trumuļi
Riepas 195/55 R16
Tehniskās apkopes cikls 20 000 km vai reizi gadā
Garantijas laiks 3 gadi ar 100 000 km   nobraukuma ierobežojumu

 

Birkas: