Kopējos iespaidus par jauno „Auris” mēs publicējām jau janvārī kopā ar ieskatu šī auto spējās ar spēcīgāko 1,6 litru benzīna motoru. Tagad esam izmēģinājuši arī jaudīgāko dīzeļversiju ar 124 Zs 2,0 litru tilpuma D-4D motoru.
Dizains
Zināmā mērā laikam kolēģim Ojāram Vētram taisnība, ka, cenšoties jaunajam „Aurim” piešķirt no salīdzinoši apaļīgā priekšgājēja atšķirīgu – dinamiskāku izskatu, šis iznācis apveltīts ar aziātiskākām iezīmēm. Taču dinamiskāks tas izskatās pavisam noteikti un svaiguma efektu noliegt nevar.
Dizains nekad nav bijis ne „Auris”, ne tā priekšteča „Corolla” hečbeka stiprākā puse, jo „Toyota” kompaktos hečbekus ļoti labprāt pērk pavisam citu iemeslu dēļ. Neticas, ka dizains spēlēs nozīmīgu lomu arī jaunā modeļa pārdošanas veiksmē, bet tēla pozitīvā agresija nāks tikai par labu.
Savukārt masīvais priekšējais salona panelis man pat ļoti patīk. Rodas sajūta, ka esi vismaz klasi augstākas raudzes mašīnā. Jaunais mērinstumentu apgaismojuma safīrzilais tonis ir kairinošāks nekā iepriekš dzeltenīgais, taču labi, ka nav tik spilgts kā savulaik „Volkswagen” modeļiem. Acīs „necērt”.
Tehnika
Lielākais 2,0 litru (124 Zs) dīzeļmotors ir vairāk nekā patīkams. Spēcīgs, dinamisks, elastīgs un arī taupīgs degvielas apetītē.
Maksimālā ātruma un starta ieskrējiena ziņā tāds pats, kā Ojāra Vētras izmēģinātais visjaudīgākais (132 Zs) „Auris” motors ar benzīna barošanu.
2,0 litru D-4D ar pirmo pārnesumu ļauj sasniegt 40-45 km/h, ar otro jau 85-90, bet ar trešo ļauj dinamiski spēlēties un vilkt līdz pat 140-145 km/h. Mierīgā manierē sestais „robs” ļauj nolaisties līdz 80-75 km/h, bet pilsētā pie ātruma ierobežojuma 50 km/h jāizmanto ceturtais pārnesums. Pret zemiem apgriezieniem motors 4., 5. un 6.pārnesumā neprotestē, turēts pat tikai nedaudz virs 1000 apgriezieniem.
Hm, ne mazums citu auto arī pilsētas rāmā plūsmā spēj braukt ar piekto. ”Aurim” netraucē ceturtais, jo degvielas patēriņu vismaz mūsu testā tas nepatīkamu nedarīja.
Turklāt veiktā maršruta lauvastiesu „Auris” veda trīs, nevis vienu braucēju, kā pēc Eiropas normatīviem ražotāji nosaka vidējo patēriņu. Visādos režīmos mēģināts, auto aprobežojās ar visnotaļ pieņemamu patēriņu, līdz 7 litriem tā arī netiekot (skat. zemāk tabulās). Varbūt būtu, ja daudz un metodiski tiktu dzenāts pa Rīgas centru.
Ātrumkārba precīza, pārslēdzēja sviras gājieni īsi. Prieks braukt! Varēja vēlēties mazliet īsāku sajūga pedāļa gājienu. Jo vairāk tādēļ, ka sajūgs ar motora spararatu savienojas jau gājiena pirmajā trešdaļā un pārējais kājas cēliens faktiski ir pa tukšo. Tumsā braucot, patika uz stūres kustībām ātri reaģējošā adaptīvo starmešu darbība.
Vadāmība
Vadāmība? Piekrītu kolēģim Ojāram – paklausīgs un prognozējams raksturs. Tiesa, elektriskais stūres pastiprinātājs nav nekāda debesu dāvana, jo šosejas režīmos gribētos vēl stingrāku stūri, bet straujos pagriezienos mazāk mākslīguma reaktīvā spēka atdevē.
Taču lielākajam vairumam no „Auris” mērķauditorijas gan jau manas iebildes paslīdēs garām pat neievērotas, jo „Auris” (arī tā priekšgājējs „Corolla”) nekad nav orientējies uz „pagāzt” tīkotājiem. Visiem gan jau pietiks ar šai versijai uzstādīto (atšķirībā no mazjaudīgāku motoru versijām) A veida dubultsviru aizmugures piekari, kas ļoti labi dzēš liekās sānsveres.
Komforts
Salons visumā ērts. Sēdēšana vadītāja sēdeklī tagad iespējama zēmāk nekā priekšgājējam. Tas pat piešķir zināmu sportiskuma piedevu, kas ar lielā dīzeļmotora dabu visnotaļ labi sader.
Pat pilnākajā „Luxury” komplektācijā ar milzīgu panorāmas jumtu diemžēl nebija tādas sīkas, bet daudz praktiskākas ērtības par stikla jumtu , kā lūka aizmugures sēdeklī, lai ar iespējami mazākiem ietilpības zudumiem varētu vest slēpes. Ja tāda vajadzība, nākas upurēt vienu no divām ērtākajām sēdvietām aizmugurē – kreiso malējo, jo jānolaiž atzveltne. Tātad garākā ceļā otrajā rindā kopā ar slēpēm ērti būs tikai vienam pasažierim.
Jaunā „Auris” gaita nav īsti ne cieta, ne arī mīksta. Piekares visumā labi kompensē pat nelīdzenus ceļus, taču lielākās bedrēs sitieni vairs nav patīkami. Diemžēl piekares ir trokšņainas. Ne motora, ne vēja, bet tieši paskaļi piekaru būkšķi uz kaut vai sīkām šķērseniskām plaisām izvagota asfalta ir lielākais braukšanas komforta mīnuss. Vācijā to nemanīs, pat Igaunijā tas būs niecīgs traucēklis, bet Latvijas ceļu „dangās” piekeres trokšņi būs neatņemams „Auris” ceļojuma pavadonis.
Izvēle/cena
Dīzeļmašīnas, turklāt jaudīgākajā izpildījumā, arvien cenas ziņā nav tas pievilcīgākais pirkums, ja salīdzinām ar benzīna motoru versijām. Arī „Auris” ar 2,0 D-4D ir pats dārgākais gals, ar cenu sākot no gandrīz 21,5 tūkstošiem eiro. Labi vēl, ka „Toyota” arī šo motoru sāk piedāvāt jau no otrās komforta komplektācijas „Active”, jo „AutoMedia.lv” izmēģinātais „Luxury” ar panorāmas jumtu maksāja jau virs 25 tūkstošiem.
Konkurentiem visumā ir līdzīgi un stiprākā „Auris” dīzeļa sāncenši ar jaudas ziņā puslīdz adekvātiem rādītājiem arī nav no lētajiem. Vienīgi korejieši tā īsti „var paņemt ar cenu”.
„Toyota Auris 2.0 D-4D 6MT” vērtē Ainārs Zariņš
* – „vāji”; ** – „apmierinoši”; *** – „labi”; **** – „ļoti labi”; ***** – „izcili”
Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms
„Testētā auto” cena eiro un konkurenti* (TOP 5 pēc LPAA svaigākajiem datiem)
Toyota Auris 2.0 D-4D (124 Zs) 6MT | no 21 414 |
VW Golf 1.6 TDI (105 Zs) 6MT | no 20 149 |
VW Golf 2.0 TDI (150 Zs) DSG AT | no 26 564 |
Opel Astra 1.7 CTDI (130 Zs) 6MT | no 19 340 |
Kia Ceed 1.6 CRDi (128 Zs) 6MT | no 16 990 |
Hyundai i30 1.6 CRDi (128 Zs) 6MT | no 18 790 |
Ford Focus 1.6 TDCi (115 Zs) 6MT | no 20 831 |
Ford Focus 2.0 TDCi (140 Zs) Powershft AT | no 22 647 |
*piecdurvju modeļi
„Toyota Auris 2.0 D-4D 6MT” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4275 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1760 |
Augstums (mm) | 1460 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2600 |
Standarta bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 360 |
Pašmasa (kg) | 1400-1460 |
Pilna masa (kg) | 1915 |
Klīrenss (mm) | 140 |
Vēja pretest. koeficients | 0,28 |
Motors | R4 common rail; četri vārsti uz cilindru; 1998 cm3; jauda 124 Zs pie 3600 apgr./grieze 310 Nm no 1600 līdz 2400 apgr. |
Atgāzu emisiju klase | Euro V |
CO2 emisijas (g/km) | 112 |
Degviela | Dīzeļdegviela |
Maksimālais ātrums (km/h) | 200 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 10,0 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 5,2-5,3Uz šosejas – 3,8-3,9Jauktā režīmā – 4,3 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 50 |
Velkošā ass | priekšējā |
Ātrumkārba | sešpakāpju manuālā |
Stūresrata apgriezieni | 2,67 |
Stūres pastiprinātāja tips | elektriskais |
Balstiekārta | Priekšā – McPherson statņiAizmugurē – dubultas A veida sviras |
Bremzes | Priekšā – ventilējami diski (295 mm)Aizmugurē – monolīti diski (270 mm) |
Riepas | 205/55 R16 |
Tehniskās apkopes cikls | 15 000 km nobraukums vai reizi gadā |
Garantijas laiks | 3 gadi |
„Toyota Auris 2.0 D-4D 6MT” apkopju līdz 100 000 km nobraukumam plānotās izmaksas autorizētā „Toyota” servisā
1. apkope (15 000 km) – Ls 28, 31 | Īss aprakts: Sajūga un bremžu šķidrumu pārbaude, priekšējo lukturu pārbaude (regulēšana, ja nepieciešams), durvju slēdžu pārbaude un ieeļļošana ( remonts, ja nepieciešams, par papildus samaksu), logu mazgāšanas tvertnes uzpildīšana, dzesēšanas šķidruma līmeņa un sasalšanas temperatūras pārbaude, akumulatora pārbaude: elektrolīta līmeņa, klemju tīrība, stiprinājumi, gaisa filtra pārbaude, ūdens noliešana no degvielas filtra, riepu spiediena pārbaude, riepu protektora kontrole, noslēdzošā pārbaude. |
2. apkope (30 000 km) – Ls181,38 | Īss aprakts: dzinēja eļļas filtra un eļļas maiņa, salona filtra pārbaude un nomaiņa, dzesēšanas un degvielas sistēmas cauruļu un savienojumu pārbaude, sajūga šķidruma maiņa, SST uzstādīšana uz šķidruma tvertnes, stūres mehānisma luftes, putekļu sargu pārbaude, bremžu šķidrumu nomaiņa, riteņa remontkomplekta derīguma termiņa pārbaude, sajūga un bremžu šķidrumu pārbaude, priekšējo lukturu pārbaude (regulēšana, ja nepieciešams), durvju slēdžu pārbaude un ieeļļošana ( remonts, ja nepieciešams, par papildus samaksu), logu mazgāšanas tvertnes uzpildīšana, dzesēšanas šķidruma līmeņa un sasalšanas temperatūras pārbaude, akumulatora pārbaude: elektrolīta līmeņa, klemju tīrība, stiprinājumi, gaisa filtra pārbaude, ūdens noliešana no degvielas filtra, riepu spiediena pārbaude, riepu protektora kontrole, noslēdzošā pārbaude. |
3. apkope (45 000 km) – Ls 44,04 | Īss aprakts: Disku bremžu mehanismu pārbaude un apkope, t.sk., tīrīšana, ieeļļošana + 1. apkopē norādītie darbi |
4. apkope (60 000 km) – Ls 246,34 | Īss aprakts: Gaisa filtra nomaiņa, degvielas fitlra maiņa + 2. apkopē norādītie darbi |
5. apkope (75 000 km) – Ls 44,04 | Īss aprakts: 3. apkopē norādītie darbi. |
6. apkope (90 000 km) – Ls 181,38 | Īss aprakts: Vārstu mehānismu trokšņu pārbaude + 3. apkopē norādītie darbi. |
Kopā: Ls 725,49 |
„AutoMedia.lv” degvielas patēriņa rezultāti pēc „Toyota Auris 2.0 D-4D 6MT” borta datora
Rīgā (pilsētas režīmā) | 37 km ar vid. ātrumu 26 km/h – 6,2 l/100 km |
Rīga – Pleskavas šoseja – pagr. uz Valku pie norādes Lembis (aiz Smiltenes) (šosejas režīmā) | 103 km ar vid. ātrumu 81 km/h – 5,4 l/100 km(braucot trijatā) |
pagr. uz Valku pie norādes Lembis – Valka – Otepe – Tartu (kombinētā režīmā) | 192 km ar vid. ātrumu 48 km/h – 6,5 l/100 km(braucot trijatā) |
Tartu – Torvu – Strenču novada robeža (šosejas režīmā) | 115 km ar vid. ātrumu 68 km/h – 4,9 l/100 km(braucot trijatā) |
Strenču novada robeža – Rīgas robeža (šosejas režīmā) | 131 km ar vid. ātrumu 66 km/h – 4,7 l/100 km(braucot trijatā) |
Strenču novada robeža – Rīgas (kombinētā režīmā) | 176 (131+45) km ar vid. ātrumu 42 km/h – 5,3 l/100 km (ieskaitot iepriekšējo posmu un dinamikas izmēģinājumus) |
Kopā testa laikā veikti | 623 km (odometra rādījumi: testa sākumā 5762 km – testa beigās 6385 km) |
„AutoMedia.lv” ar „Toyota Auris 2.0 D-4D 6MT” veikto izmēģinājumu rezultāti – ceļa segums sauss asfalts
Dinamika 0-100 km/h (s) | 1.mēģinājums – 10,51 (1.-3.pārnesumā)2.mēģinājums – 10,75 (1.-3.pārnesumā)3.mēģinājums – 10,38 (1.-3.pārnesumā) |
Dinamika 40-80 km/h (s) | 1.mēģinājums – 5,05 (2.-3.pārnesumā)2.mēģinājums – 5,22 (2.-3.pārnesumā)3.mēģinājums – 4,32 (2.pārnesumā) |
Dinamika 80-120 km/h (s) | 1.mēģinājums – 7,56 (3.pārnesumā)2.mēģinājums – 7,48 (3.pārnesumā)3.mēģinājums – 9,12 (4.pārnesumā) |
„AutoMedia.lv” noteiktie „Toyota Auris 2.0 D-4D 6MT” spidometra precizitātes rādījumi
Rādījums uz spidometra | Faktiskais kustības ātrums |
50 km/h | 45 km/h |
60 km/h | 55 km/h |
70 km/h | 65 km/h |
80 km/h | 75 km/h |
90 km/h | 85 km/h |
100 km/h | 95 km/h |
Mērījumi veikti ar GPS iekārtu „Garmin Nūvi”