„AutoMedia.lv” tests: Patīkami, bet visai dārgi – „Toyota Auris” ar jaudīgāko dīzeli

01 - Toyota Auris 2.0 D-4D 6MT_Latvija 09.03.2013

Kopējos iespaidus par jauno „Auris” mēs publicējām jau janvārī kopā ar ieskatu šī auto spējās ar spēcīgāko 1,6 litru benzīna motoru. Tagad esam izmēģinājuši arī jaudīgāko dīzeļversiju ar 124 Zs 2,0 litru tilpuma D-4D motoru.

Dizains

23 - Toyota Auris 2.0 D-4D 6MT_Latvija 09.03.2013Zināmā mērā laikam kolēģim Ojāram Vētram taisnība, ka, cenšoties jaunajam „Aurim” piešķirt no salīdzinoši apaļīgā priekšgājēja atšķirīgu – dinamiskāku izskatu, šis iznācis apveltīts ar aziātiskākām iezīmēm. Taču dinamiskāks tas izskatās pavisam noteikti un svaiguma efektu noliegt nevar.

Dizains nekad nav bijis ne „Auris”, ne tā priekšteča „Corolla” hečbeka stiprākā puse, jo „Toyota” kompaktos hečbekus ļoti labprāt pērk pavisam citu iemeslu dēļ. Neticas, ka dizains spēlēs nozīmīgu lomu arī jaunā modeļa pārdošanas veiksmē, bet tēla pozitīvā agresija nāks tikai par labu.

Savukārt masīvais priekšējais salona panelis man pat ļoti patīk. Rodas sajūta, ka esi vismaz klasi augstākas raudzes mašīnā. Jaunais mērinstumentu apgaismojuma safīrzilais tonis ir kairinošāks nekā iepriekš dzeltenīgais, taču labi, ka nav tik spilgts kā savulaik „Volkswagen” modeļiem. Acīs „necērt”.

Tehnika

Lielākais 2,0 litru (124 Zs) dīzeļmotors ir vairāk nekā patīkams. Spēcīgs, dinamisks, elastīgs un arī taupīgs degvielas apetītē.

Maksimālā ātruma un starta ieskrējiena ziņā tāds pats, kā Ojāra Vētras izmēģinātais visjaudīgākais (132 Zs) „Auris” motors ar benzīna barošanu.

14 - Toyota Auris 2.0 D-4D 6MT_Latvija 09.03.20132,0 litru D-4D ar pirmo pārnesumu ļauj sasniegt 40-45 km/h, ar otro jau 85-90, bet ar trešo ļauj dinamiski spēlēties un vilkt līdz pat 140-145 km/h. Mierīgā manierē sestais „robs” ļauj nolaisties līdz 80-75 km/h, bet  pilsētā pie ātruma ierobežojuma 50 km/h jāizmanto ceturtais pārnesums. Pret zemiem apgriezieniem motors  4., 5. un 6.pārnesumā neprotestē, turēts pat tikai nedaudz virs 1000 apgriezieniem.

Hm, ne mazums citu auto arī pilsētas rāmā plūsmā spēj braukt ar piekto. ”Aurim” netraucē ceturtais, jo degvielas patēriņu vismaz mūsu testā tas nepatīkamu nedarīja.

Turklāt veiktā maršruta lauvastiesu „Auris” veda trīs, nevis vienu braucēju, kā pēc Eiropas normatīviem ražotāji nosaka vidējo patēriņu. Visādos režīmos mēģināts, auto aprobežojās ar visnotaļ pieņemamu patēriņu, līdz 7 litriem tā arī netiekot (skat. zemāk tabulās). Varbūt būtu, ja daudz un metodiski tiktu dzenāts pa Rīgas centru.

Ātrumkārba precīza, pārslēdzēja sviras gājieni īsi. Prieks braukt! Varēja vēlēties mazliet īsāku sajūga pedāļa gājienu. Jo vairāk tādēļ, ka sajūgs ar motora spararatu savienojas jau gājiena pirmajā trešdaļā un pārējais kājas cēliens faktiski ir pa tukšo. Tumsā braucot, patika uz stūres kustībām ātri reaģējošā adaptīvo starmešu darbība.

Vadāmība

02 - Toyota Auris 2.0 D-4D 6MT_Latvija 09.03.2013Vadāmība? Piekrītu kolēģim Ojāram – paklausīgs un prognozējams raksturs. Tiesa, elektriskais stūres pastiprinātājs nav nekāda debesu dāvana, jo šosejas režīmos gribētos vēl stingrāku stūri, bet straujos pagriezienos mazāk mākslīguma reaktīvā spēka atdevē.

Taču lielākajam vairumam no „Auris” mērķauditorijas gan jau manas iebildes paslīdēs garām pat neievērotas, jo „Auris” (arī tā priekšgājējs „Corolla”) nekad nav orientējies uz „pagāzt” tīkotājiem. Visiem gan jau pietiks ar šai versijai uzstādīto (atšķirībā no mazjaudīgāku motoru versijām) A veida dubultsviru aizmugures piekari, kas ļoti labi dzēš liekās sānsveres.

Komforts

Salons visumā ērts. Sēdēšana vadītāja sēdeklī tagad iespējama zēmāk nekā priekšgājējam. Tas pat piešķir zināmu sportiskuma piedevu, kas ar lielā dīzeļmotora dabu visnotaļ labi sader.

04 - Toyota Auris 2.0 D-4D 6MT_Latvija 09.03.2013Pat pilnākajā „Luxury” komplektācijā ar milzīgu panorāmas jumtu diemžēl nebija tādas sīkas, bet daudz praktiskākas ērtības par stikla jumtu , kā lūka aizmugures sēdeklī, lai ar iespējami mazākiem ietilpības zudumiem varētu vest slēpes. Ja tāda vajadzība, nākas upurēt vienu no divām ērtākajām sēdvietām aizmugurē  – kreiso malējo, jo jānolaiž atzveltne. Tātad garākā ceļā otrajā rindā kopā ar slēpēm ērti būs tikai vienam pasažierim.

Jaunā „Auris” gaita nav īsti ne cieta, ne arī mīksta. Piekares visumā labi kompensē pat nelīdzenus ceļus, taču lielākās bedrēs sitieni vairs nav patīkami. Diemžēl piekares ir trokšņainas. Ne motora, ne vēja, bet tieši paskaļi piekaru būkšķi uz kaut vai sīkām šķērseniskām plaisām izvagota asfalta ir lielākais braukšanas komforta mīnuss. Vācijā to nemanīs, pat Igaunijā tas būs niecīgs traucēklis, bet Latvijas ceļu „dangās” piekeres trokšņi būs neatņemams „Auris” ceļojuma pavadonis.

Izvēle/cena

Dīzeļmašīnas, turklāt jaudīgākajā izpildījumā, arvien cenas ziņā nav tas pievilcīgākais pirkums, ja salīdzinām ar benzīna motoru versijām. Arī „Auris” ar  2,0 D-4D ir pats dārgākais gals, ar cenu sākot no gandrīz 21,5 tūkstošiem eiro. Labi vēl, ka „Toyota” arī šo motoru sāk piedāvāt jau no otrās komforta komplektācijas „Active”, jo „AutoMedia.lv” izmēģinātais „Luxury” ar panorāmas jumtu maksāja jau virs 25 tūkstošiem.

Konkurentiem visumā ir līdzīgi un stiprākā „Auris” dīzeļa sāncenši ar jaudas ziņā puslīdz adekvātiem rādītājiem arī nav no lētajiem. Vienīgi korejieši tā īsti „var paņemt ar cenu”.

„Toyota Auris 2.0 D-4D 6MT” vērtē Ainārs Zariņš

* – „vāji”; ** – „apmierinoši”; *** – „labi”; **** – „ļoti labi”; ***** – „izcili”

Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

Testētā auto” cena eiro un konkurenti* (TOP 5 pēc LPAA svaigākajiem datiem)

Toyota Auris 2.0   D-4D (124 Zs) 6MT no 21 414
VW Golf 1.6 TDI (105   Zs) 6MT no 20 149
VW Golf 2.0 TDI   (150 Zs) DSG AT no 26 564
Opel Astra 1.7   CTDI (130 Zs) 6MT no 19 340
Kia Ceed 1.6 CRDi   (128 Zs) 6MT no 16 990
Hyundai i30 1.6 CRDi   (128 Zs) 6MT no 18 790
Ford Focus 1.6   TDCi (115 Zs) 6MT no 20 831
Ford Focus 2.0   TDCi (140 Zs) Powershft AT no 22 647

*piecdurvju modeļi

 „Toyota Auris 2.0 D-4D 6MT” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 4275
Platums bez   spoguļiem (mm) 1760
Augstums (mm) 1460
Riteņu garenbāze   (mm) 2600
Standarta bagāžas   nodalījuma tilpums (l) 360
Pašmasa (kg) 1400-1460
Pilna masa (kg) 1915
Klīrenss (mm) 140
Vēja pretest.   koeficients 0,28
Motors R4 common rail; četri vārsti uz cilindru;   1998 cm3; jauda 124 Zs pie 3600 apgr./grieze 310 Nm no 1600 līdz   2400 apgr.
Atgāzu emisiju   klase Euro V
CO2   emisijas (g/km) 112
Degviela Dīzeļdegviela
Maksimālais   ātrums (km/h) 200
Dinamika 0-100   km/h (s) 10,0
Degvielas   patēriņš (l/100 km) Pilsētā – 5,2-5,3Uz šosejas –   3,8-3,9Jauktā režīmā –   4,3
Degvielas   tvertnes tilpums (l) 50
Velkošā ass priekšējā
Ātrumkārba sešpakāpju   manuālā
Stūresrata apgriezieni 2,67
Stūres   pastiprinātāja tips elektriskais
Balstiekārta Priekšā –   McPherson statņiAizmugurē –   dubultas A veida sviras
Bremzes Priekšā –   ventilējami diski (295 mm)Aizmugurē –   monolīti diski (270 mm)
Riepas 205/55 R16
Tehniskās apkopes   cikls 15 000 km   nobraukums vai reizi gadā
Garantijas laiks 3 gadi

 „Toyota Auris 2.0 D-4D 6MT” apkopju līdz 100 000 km nobraukumam plānotās izmaksas autorizētā „Toyota” servisā

1. apkope (15 000   km) – Ls 28, 31 Īss aprakts: Sajūga   un bremžu šķidrumu pārbaude, priekšējo lukturu pārbaude (regulēšana, ja   nepieciešams), durvju slēdžu pārbaude un ieeļļošana ( remonts, ja nepieciešams,   par papildus samaksu), logu mazgāšanas tvertnes uzpildīšana, dzesēšanas   šķidruma līmeņa un sasalšanas temperatūras pārbaude, akumulatora pārbaude:   elektrolīta līmeņa, klemju tīrība, stiprinājumi, gaisa filtra pārbaude, ūdens   noliešana no degvielas filtra, riepu spiediena pārbaude, riepu protektora   kontrole, noslēdzošā pārbaude.
2. apkope (30 000   km) – Ls181,38 Īss aprakts: dzinēja   eļļas filtra un eļļas maiņa, salona filtra pārbaude un nomaiņa, dzesēšanas un   degvielas sistēmas cauruļu un savienojumu pārbaude, sajūga šķidruma maiņa,   SST uzstādīšana uz šķidruma tvertnes, stūres mehānisma luftes, putekļu sargu   pārbaude, bremžu šķidrumu nomaiņa, riteņa remontkomplekta derīguma termiņa   pārbaude, sajūga un bremžu šķidrumu pārbaude, priekšējo lukturu pārbaude (regulēšana,   ja nepieciešams), durvju slēdžu pārbaude un ieeļļošana ( remonts, ja nepieciešams,   par papildus samaksu), logu mazgāšanas tvertnes uzpildīšana, dzesēšanas   šķidruma līmeņa un sasalšanas temperatūras pārbaude, akumulatora pārbaude:   elektrolīta līmeņa, klemju tīrība, stiprinājumi, gaisa filtra pārbaude, ūdens   noliešana no degvielas filtra, riepu spiediena pārbaude, riepu protektora   kontrole, noslēdzošā pārbaude.
3. apkope (45 000   km) – Ls 44,04 Īss aprakts: Disku   bremžu mehanismu pārbaude un apkope, t.sk., tīrīšana, ieeļļošana + 1. apkopē   norādītie darbi
4. apkope (60 000   km) – Ls 246,34 Īss aprakts: Gaisa   filtra nomaiņa, degvielas fitlra maiņa + 2. apkopē norādītie darbi
5. apkope (75 000   km) – Ls 44,04 Īss aprakts: 3.   apkopē norādītie darbi.
6. apkope   (90 000 km)  – Ls 181,38 Īss aprakts: Vārstu   mehānismu trokšņu pārbaude + 3. apkopē norādītie darbi.
Kopā: Ls 725,49

 „AutoMedia.lv” degvielas patēriņa rezultāti pēc „Toyota Auris 2.0 D-4D 6MT”  borta datora

Rīgā (pilsētas   režīmā) 37 km ar vid.   ātrumu 26 km/h – 6,2 l/100 km
Rīga – Pleskavas   šoseja – pagr. uz Valku pie norādes Lembis (aiz Smiltenes) (šosejas režīmā) 103 km ar vid.   ātrumu 81 km/h – 5,4 l/100 km(braucot trijatā)
pagr. uz Valku   pie norādes Lembis – Valka – Otepe – Tartu (kombinētā režīmā) 192 km ar vid.   ātrumu 48 km/h – 6,5 l/100 km(braucot trijatā)
Tartu – Torvu –   Strenču novada robeža (šosejas režīmā) 115 km ar vid. ātrumu   68 km/h – 4,9 l/100 km(braucot trijatā)
Strenču novada   robeža – Rīgas robeža (šosejas režīmā) 131 km ar vid. ātrumu   66 km/h – 4,7 l/100 km(braucot trijatā)
Strenču novada   robeža – Rīgas (kombinētā režīmā) 176 (131+45) km   ar vid. ātrumu 42 km/h – 5,3 l/100 km (ieskaitot iepriekšējo posmu un   dinamikas izmēģinājumus)
Kopā testa laikā   veikti 623 km (odometra   rādījumi: testa sākumā 5762 km – testa beigās 6385 km)

 „AutoMedia.lv” ar „Toyota Auris 2.0 D-4D 6MT” veikto izmēģinājumu rezultāti – ceļa segums sauss asfalts

Dinamika 0-100   km/h (s) 1.mēģinājums –   10,51 (1.-3.pārnesumā)2.mēģinājums – 10,75   (1.-3.pārnesumā)3.mēģinājums –   10,38 (1.-3.pārnesumā)
Dinamika 40-80   km/h (s) 1.mēģinājums – 5,05   (2.-3.pārnesumā)2.mēģinājums – 5,22   (2.-3.pārnesumā)3.mēģinājums – 4,32   (2.pārnesumā)
Dinamika 80-120   km/h (s) 1.mēģinājums – 7,56   (3.pārnesumā)2.mēģinājums – 7,48   (3.pārnesumā)3.mēģinājums – 9,12   (4.pārnesumā)

„AutoMedia.lv” noteiktie „Toyota Auris 2.0 D-4D 6MT” spidometra precizitātes rādījumi

Rādījums uz spidometra Faktiskais kustības ātrums
50 km/h 45 km/h
60 km/h 55 km/h
70 km/h 65 km/h
80 km/h 75 km/h
90 km/h 85 km/h
100 km/h 95 km/h

Mērījumi veikti ar GPS iekārtu „Garmin Nūvi”

Birkas: