„AutoMedia.lv” tests: „Peugeot 208 GTi” – lauvēns ar stingru sakodienu

1-Peugeot 208 GTi

Pagājušā gada pavasarī Ženēvas autoizstādē „Peugeot” izbrauca uz rampas jaunās paaudzes mazauto „208”, bet pēc gada tirgū tika laista tā sportiskā modifikācija „208 GTi”. Franču ražotājs mazo sportistu prezentē kā leģendārā rallija auto „205 GTI” ideoloģisko mantinieku.

Simpātisku ārieni apvienojot ar kvalitatīvu salona apdari, franču ražotājs padarījis jauno „208” par visnotaļ pievilcīgu B segmenta spēlētāju. Jūs teiksiet, pievilcība – tā vairāk tāda sieviešu padarīšana, bet īstam vecim vajadzīgi nopietnāki argumenti… Nu, protams! Lūdzu jums arī nedaudz vīrišķīgas pikantērijas – „GTi” versijā, aprīkots ar 200 zirgspēcīgu dzinēju, mazais „Peugeot 208” no nulles līdz 100 km/h spēj paātrināties 6,8 sekundēs. Vai nekļūst interesanti?

Kā katrs normāls sportists arī „Peugeot 208 GTi” tiek piedāvāts tikai trīsdurvju variantā.

Vizuāli gan tas ir diezgan neuzkrītošs, no bāzes modeļa atšķiras tikai ar nedaudz platākām riteņu arkām, divdaļīgu trapecveida izpūtēja izvadu un lielāka izmēra riteņiem.

Ar bavārieša gēniem

Mazā francūža galvenais lepnums atrodas zem motora pārsega – 1,6 litru turbomotors, kas tapis sadarbībā ar „BMW”. Ar analogiem spēka agregātiem tiek komplektēti arī „Mini Cooper S”. Viena lieta ir iespaidīgs jaudas rādītājs, taču būtiski arī, ka dzinējs griezes momenta maksimumu (275 Nm) sasniedz jau pie 1700 apgriezieniem, kas nodrošina mazajam auto vienmērīgi spēcīgu vilkmi plašā apgriezienu diapazonā.

14-Peugeot 208 GTi

Enerģiskajam auto motoram lieliski pielāgota sešpakāpju pārnesumkārba. Tai varbūt pietrūkst hondiskas izsmalcinātības, tomēr pārslēdzējs darbojas precīzi un viegli, ļaujot pilnībā izbaudīt mazā lauvēna azartisko dabu.

Inteliģents sportists

Neraugoties uz savu virtuālo sportiskumu, „Peugeot 208 GTi” ir lietotājam draudzīgs auto. Tas ir dinamisks, taču viegli vadāms, atsaucīgs stūrei un manevros precīzs. Diemžēl tajā nav atlicis pat mazumiņa no priekšteča agresīvā rakstura.

Velkot paralēles ar „Peugeot 205 GTI”, franču kompānijas pārstāvji necenšas stipri iedziļināties atšķirīgajā pozicionējumā. Proti, 205-tais bija veidots kā sporta rīks un tā piekares regulējumi bija paredzēti ne visai labas kvalitātes ceļiem (nu, savulaik Francijā tie bija apmēram tādi, kā šodien daudzviet Latvijā), turpretim „Peugeot 208 GTi” ir kā tāds kantorists krosenēs – inteliģenti sportisks, ar uzsvērti precīzu vadāmību un labam asfaltam paredzētu balstiekārtu. Ja 205-tais, enerģiski izbraucot līkumu, bija gatavs labprāt laisties nervus kutinošās sānslīdēs, tad viņa pēctecis izceļas ar ļoti izturētu (neitrālu) uzvedību un no dažādas trakulības nekavējoties novērš komplicēts elektroniskais drošības aprīkojums.

11-Peugeot 208 GTi

Tas nebūt nenozīmē, ka „208 GTi” nav pietiekami izveicīgs pagriezienos. Vienkārši ar to ātri braukt spēs vai ikviens sēņotājs, jo elektroniskie „sargi” modri uzrauga viņa darbības un ir gatavi momentā novērst katru kļūdu. No mērķauditorijas viedokļa jau viss ir pareizi – šī „pārnodrošinātā drošība” minimizē risku, turklāt nemazina braukšanas prieku.

Ar sarkaniem sportiskuma akcentiem

Arī auto salonā valda sportisks gars. Gan priekšā, gan aizmugurē sēdošie bauda braucienu dziļos ādas/zamšādas apšuvuma sportiski profilētos sēdekļos. Tie ir stingri un noturīgi. Vadītāja vietas aprīkojumā, protams, iekļauti tādi obligātie aksesuāri kā ar ādu apdarināta stūre – tai ar sarkanu izšuvumu augšpusē ir atzīmēta „nulles” pozīcija, metāla pedāļu uzlikas un parocīgs (alumīnija) ātrumpārslēga rokturis.

3-Peugeot 208 GTi

Tumši pelēcīgajā interjerā spilgti izceļas sarkani krāsotie durvju rokturi, pulētais viduskonsoles ietvars, kā arī stūres apakšpusē iepresētā abreviatūra „GTi”.

Specifisks nišas produkts

„Peugeot 208 GTi” varētu būt katra divdesmitgadīga jaunieša sapnis. Taču cenas dēļ tas ir tikai retam jaunietim sasniedzams sapnis. Automobilis maksā 23 893 eiro, t.i., divas reizes vairāk nekā „208” bāzes komplektācijā.

10-Peugeot 208 GTi

Sportiskā „Peugeot” veidotāji šo „trūkumu” lieliski apzinās, tāpat kā rēķinās ar grūtajiem laikiem, kas, protams, jūtami ietekmē arī pieprasījumu pēc šādiem nišas produktiem. 205-tā slavas ērā gadā izdevās pārdot 100 000 „karstos” hečbekus, turpretim šobrīd franču ražotājs pieticīgi cer uz četrkārt mazāku skaitu, bet Eiropā plāno pārdot 10 tūkstošus šādu automobiļu.

Rezumējums

Mūsu mazkustīgajā tirgū nepieprasīts, bet no estētiskā viedokļa īsts šedevrs. Patīkami, ka „Peugeot”, tieši tāpat kā tā konkurents „Renault” arī grūtos laikos nekautrējas spodrināt savu tēlu, padarot spēkratu pragmatisko pasauli krāsaināku ar šādiem interesantiem modeļiem.

„Peugeot 208 GTi” vērtē Ojārs Vētra

* - „vāji”; ** – „apmierinoši”; ***- „labi”; **** – „ļoti labi”; ***** – „izcili”

Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

Testētā auto” cenas eiro un konkurenti

„Peugeot 208 GTi” no 23 893
„Renault Clio R.S. 200” no 22 600
„Opel Corsa OPC 1.6 LER” no 23 750
„Mini Cooper S” no 25 250
„Škoda Fabia RS 1.4 TSI” no 18 543

Testētā auto” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 3960
Platums bez spoguļiem (mm) 1740
Augstums (mm) 1460
Riteņu garenbāze (mm) 2540
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) 285/1076
Pašmasa (kg) 1265
Pilna masa (kg) 1650
Klīrenss (mm) 128
Motors R4; četri vārsti uz cilindru; 1598 cm3;147 kW (200 ZS) / 5800 apgr.275 Nm / 1700 apgr.
Atgāzu emisiju klase Euro V
CO2 emisijas (g/km) 139
Degviela Benzīns
Maksimālais ātrums (km/h) 230
Dinamika 0-100 km/h (s) 6,8
Degvielas patēriņš (l/100 km) Pilsētā – 8,2Uz šosejas – 4,7Jauktā režīmā – 5,0
Degvielas tvertnes tilpums (l) 50
Velkošā ass priekšējā
Ātrumkārba sešpakāpju manuālā
Stūresrata apgriezieni 2,9
Stūres pastiprinātāja tips Elektrohidraulisks
Balstiekārta Priekšā – McPhersonAizmugurē – torsionu vērpes   sija
Bremzes Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski
Riepas 205/45 R17
Tehniskās apkopes cikls 20 000 km
Garantijas laiks 3 gadi vai 100 000 km
Birkas: