Autožurnālistam pirmā tikšanās ar ikvienu jaunu automobili ir kā puisim pirmais randiņš ar noskatītu meiteni. Sirdi un prātu kņudina domas, kāda viņa būs? Vai gribēsies tikties vēl? Jaunais „Audi A4” jau pirmajā reizē aizrauj gan ar dizainu, gan tehnoloģijām, gan braukšanas īpašībām. Visvairāk jau ar pēdējo. Tikties vēl gribētos pavisam noteikti…
Kad pirms nepilniem diviem gadiem „Audi AG” izlaida sedana jeb Limousine versiju kompaktklases modelim A3, daudzus, tostarp mūs, urdīja jautājums, vai šī modifikācija nekļūs par ‘dunci mugurā’ lielākajam brālim A4. Pirmā īsā kolektīvā iepazīšanās ar jauno A4, ko novembra nogalē Ingolštates autoražotāja pārstāvji izrādīja Latvijas autožurnālistu saimei, liek domāt, ka konflikta nebūs.
Nebūs konflikta pirmkārt jau tāpēc, ka
jaunais „Audi A4” sedans šķiet nudien izdevies –
izskatīgs, krietnu pakāpi inteliģentāks (lasi – apveltīts ar modernākajām „Audi” tehnoloģijām) un, kā jau augstākas klases pārstāvim pienākas, ietilpīgāks. Otrkārt, A4 neapšaubāmi ir prestižāks un, ņemot vērā iepriekš teikto, konfliktam nevajadzētu būt pat dēļ prasības par to maku atvērt jūtami plašāk. Tā saucamajā biznesa vidē prestižs nozīmē ļoti daudz un A4 noteikti kotējas krietni augstāk kā „A3 Limousine”.
Ekonomiskums rokrokā ar efektivitāti
Jaunais „Audi A4” ar modeļa indeksu B9 (tāpat arī vienlaikus startējošais „A4 Avant”) tiek aprīkots ar trim TFSI benzīna un četriem TDI dīzeļdzinējiem. Pieejamās jaudas diapazons attiecīgi no 150 līdz pat 272 Zs. Ražotājs norāda, ka degvielas patēriņš salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi atkarībā no dzinēja samazināts līdz 21%. Piemēram, A4 2,0TDI ultra dzinēju degvielas patēriņš iespējams pat 3,7 litri uz 100 kilometriem (CO2 izmešu daudzums nepārsniedzot 95 g/km). Turklāt visos dzinējos degvielas ekonomija apvienota ar sportisku jaudu un elastību.
Turklāt
A4 atšķirībā no „A3 Limousine” pieejami arī sešcilindru dīzeļmotori.
Ražotājs arī norāda, ka perspektīvā klajā tiks laista g-tron versija, kas darbosies ar dabasgāzi vai ilgtspējīgo Audi e-gāzi.
Jaunos „Audi A4” un „A4 Avant” no priekšgājēja B8 (2008-2015) atšķirot arī pilnībā pārstrādāta balstiekārta. Modelim pieejamas trīs veidu transmisijas – sešu pakāpju manuālā, septiņu pakāpju S Tronic (tagad arī priekšpiedziņas versijām) un astoņu pakāpju Tiptronic (tikai visjaudīgākajam TDI ar quatrro). Turklāt jaunās paaudzes automātiskās transmisijas tagad nodrošina arī degvielas patēriņam labvēlīgo brīvgaitas funkciju. Gan priekšpiedziņu, gan un visu riteņu quattro piedziņu tagad papildina riteņu griezes momenta kontrole, bet jau no nākamā gada jaudīgākā TDI dzinēja papildaprīkojumā „Audi” piedāvās arī aizmugurējās ass sporta diferenciāli.
Pirmajā reizē „AutoMedia.lv” iznāca pabraukt ar 2,0 TDI jaudīgāko 190 Zs versiju komplektā ar S Tronic pārnesumkārbu. Teicama elastība, ļoti laba dinamika (0-100 km/h – 7,7 sekundes pēc ražtāja datiem) un… iepriecinošs degvielas patēriņš. Turoties puslīdz Satiksmes noteikumu ātrumu limitos un īpaši nesportojot krustojumos, degvielas patēriņš turas ap 5 litriem uz 100 km. ‘Gāzējot’ un traucoties kā vējam (atzīstos, sagrēkoju – pasākuma programmā šoreiz nebija iekļauta kāda kopējai satiksmei slēgta eksperimentu taka) tik un tā īpaši vairāk par 9 litriem dīzeļa sadedzināt neizdevās, bet brauciena beigu daļā, satiksmes plūsmas bremzētam, patēriņš nokritās līdz 6,8 litriem (skat tabulu raksta beigās).
Kārdinājums grēkot pret Satiksmes noteikumiem bija pārāk liels. Jau rātni braucot, šķita, ka A4 balstiekārta ir gluži kā Aladina lampa – var visu. Un tikai ‘lidojot’ pa Zemgales nomales ielāpainajiem asfaltceļiem bija iespējams gūt apstiptinājumu, ka piekare un stūres iekārta tiešām ir lielisks tandēms. A4 ir gaitā izcili stabils, viegli vadāms un prognozējams pat ļooooti lielos ātrumos. Arī azartisks? Jā, ja ar to domājam dinamiskās iespējas. Savukārt no vadīšanas viedokļa sportisku braukšanu cienošiem azarta var pietrūkt. Toties stabilitātes un drošības sajūtu sniedz augstā līmenī.
Kādus piecus-septiņus kilometrus katram pasākuma dalībniekam atļāva izbraukt arī ar vienīgo pasākumā pieejamo visniknāko benzīna mašīnu (2,0 TFSI 248 Zs). Protams, vēl ‘ugunīgāks aparāts’, kuram maksimālais ātrums elektroniski ierobežots pie 250 km/h, bet vairāk par to pagaidām nevaram neko vēstīt.
Būt efektīgam un reizē ekonomiskam jaunajam „Audi A4” neapšaubāmi palīdz lieliska virsbūves aerodinamika.
Atgāzu rādītājus, ar ko arī „Audi” lepojas, joprojām nenorimušā „Volkswagen” grupas skandāla dēļ kaut kā negribas akcentēt, bet ražotāja uzrādītie dati ir labi. Taču neapiešu to, ka degvielas ekonomiju (arī izmešu mazināšanu) sekmējusi ne tikai veiksmīga aerodinamika, bet arī samazinātais automobiļa svars, neskatoties uz to, ka salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli ārējie izmēri ir palielināti. Atkarībā no dzinēja Jaunais A4 ir no 30 līdz pat 120 kilogramiem vieglāks.
Ļoti nedaudz, bet jaunais A4 viscaur, izņemot virsbūves augstumu, ir pieņēmies augumā. Garumā un riteņu garenbāzē +12 mm, bet platumā +16 mm. Attiecīgi salonā vietas ir vēl vairāk nekā priekštecim un, domājams, ka A4 galvenos konkurentus „BMW 3-Series” un „Mercedes-Benz C-Class” tagad aizmugurē ērtību ziņā pārspēj vēl vairāk nekā agrāk.
Gudrs, kā podnieka suns
Daudziem ir zināms teiciens – gudrs kā podnieka suns. Reizēm mēdz sacīt, ka podnieka suns jau ir visgudrākais. Jaunais A4 arī ir gudrs kā podnieka suns, jo šajā automobilī ir iebūvētas modernākās autovadītāja palīgsistēmas un informācijas un izklaides sistēmas. Tostarp pieejami arī Matrix LED priekšējie lukturi (ietver dinamiskos pagriezienu rādītājus), Bang&Olufsen skaņas sistēma ar 3D skaņu un plašs viedo tehnoloģiju klāsts. Moderno tehnoloģiju faniem šis auto ir īsts atradums – bagātīgs jau standarta aprīkojumā (kas salīdzinājumā ar priekšgājēju krietni audzis) un ar ļoti garu papildopciju sarakstu. Manuprāt, kodolīgi raksturošu, ja teikšu, ka A4 ir pieejams faktiski viss tas pats tehnoloģiju klāsts, kas dots krietni citos prestiža un cenu plauktos esošajam jaunajam „Audi Q7”. Tikai daži piemēri – MMI Plus komunikāciju sistēmas vadības princips līdzinās viedtālruņos iestrādātajam un ietver viedo brīvā teksta meklēšanas funkciju; Audi drive select auto darbības iestatījumu regulēšanas sistēma ar amortizatoru pielāgošanas funkciju. Vai visas „Audi” gudrās sistēmas ir labākas par konkurentu mašīnās izmantotajām? To tā uzreiz negribētos sacīt, taču konkurētspējīgas tās ir noteikti.
Ko vairāk par braukšanu un plašo papildaprīkojumu centīsimies vēstīt pēc kāda nopietnāka individuāla testbrauciena.
Cenas? Protams, kā jau premium mašīnām pierasts, arī A4 cenu var ‘saskrūvēt’ diezgan baisu. Piemēram, nupat izmēģinātās maksāja tuvu 70 000 eiro. Taču „Audi” pārstāvji solīja, ka būšot ļoti labs piedāvājums ap 42 000 eiro robežām. Savukārt bāzītes var dabūt, šķiroties no vien nedaudz virs 30 000 eiro.
“Audi A4 Sedan” cenas eiro
Audi A4 1,4 TFSI (150 Zs) 6MT | no 31 500 |
Audi A4 2,0 TFSI (190 Zs) S Tronic | no 36 810 |
Audi A4 2,0 TFSI (252 Zs) S Tronic Quattro | no 43 848 |
Audi A4 2,0 TDI (150 Zs) 6MT | no 35 047 |
Audi A4 2,0 TDI (190 Zs) S Tronic | no 40 011 |
Audi A4 3,0 TDI (272 Zs) Tiptronic Quattro | no 49 596 |
Testētā auto tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4726 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1842 |
Augstums (mm) | 1427 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2820 |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 480 |
Pašmasa (kg) | 1480 |
Pilna masa (kg) | 2075 |
Motors | R4; četri vārsti uz cilindru; 1968 cm3;140 kW (190 ZS) / 3800-4200 apgr.400 Nm / 1750-3000 apgr. |
Atgāzu emisiju klase | Euro 6 |
CO2emisijas (g/km) | 125 |
Degviela | dīzeļdegviela |
Maksimālais ātrums (km/h) | 237 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 7,7 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 4,8Uz šosejas – 3,7
Jauktā režīmā – 4,1 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 54 |
Velkošā ass | Priekšpiedziņa |
Ātrumkārba | Divsajūgu robotizētā septiņpakāpju |
Stūres pastiprinātāja tips | Elektrisks |
Balstiekārta | Priekšā – neatkarīgā ar dubultu šķērsstabilizatoruAizmugurē – neatkarīga daudzsviru |
Bremzes | Priekšā – ventilējamidiskiAizmugurē – diski |
Riepas | 225/50 R17 |
Tehniskās apkopes cikls (maksimālais) | 30 000 km vai reizi 2 gados |
Garantijas (rūpnīcas) laiks | 2 gadi bez nobraukuma ierobežojuma |
„AutoMedia.lv” noteiktie „Audi A4 2.0 TDI (190 Zs) S Tronic” degvielas patēriņa rezultāti pēc auto borta datora
Kombinēta režīmā: Rīga – Jelgava – Tērvete | 95,1 km ar vidējo ātrumu 68 km/h – 5,1 l/100 km |
Kombinēta režīmā: Tērvete – Eleja – Bauska – Rīga | 131,5 km ar vidējo ātrumu 79 km/h – 6,8 l/100 km |
Kopā testa laikā nobraukti 226,6 km. |