VIDEO+FOTO: “AutoMedia.lv” reportāža: jaunā “Dacia Duster” mediju prezentācija Baltijā

1-Dacia Duster 2

Pirms astoņiem gadiem koncerna “Renault” izlolotais budžeta klases krosovers “Dacia Duster” par spīti zināmai sākuma skepsei pat pārtikušajā Rietumeiropā guva negaidītus panākumus. Tas bija ļoti vienkāršs, taču apskaužami funkcionāls un salīdzinoši lēts. “AutoMedia Latvia” piedāvā videoieskatu ar pirmajiem iespaidiem par jauno “Duster”.

Aizvadītā gada rudenī tirgū tika laista “Duster” otrā paaudze. Jaunās mašīnas ir nonākušas arī Baltijas tirgū un marta vidū izplatītāji tepat Latvijā bija sarūpējuši modeļa prezentāciju Latvijas, Lietuvas un Igaunijas autopreses pārstāvjiem. Turklāt jaunā “Duster” izrādīšana nebija vien statiskas viesības ar uzkožamajiem un šampānieti, bet raudzību viesi jauno auto varēja pamēģināt kā uz lielceļiem, tā arī meža takās. Tiesa, īstus pārbaudījumus, ar kādiem “Duster” mūsuprāt tiktu galā , sagatavotajos maršrutos tomēr nebija.

12-Dacia Duster 2

Pavirši uzlūkojot jauno “Duster”, šķiet, ka eksterjera izmaiņas ir vairāk Facelift nevis jaunai paaudzei pielīdzināmas. Taču rūpīgāk ieskatoties, atklājas, ka arī vizuāli abu paaudžu mašīnas tomēr ir atšķirīgas. Salonā tas jūtams vēl vairāk.

35-Dacia_Duster4

Taču,

tehnoloģiju laikmeta straujo elpu vislabāk atklāj otrās paaudzes “Duster” pieejamais aprīkojums.

Ja zemākā cena nav galvenā prioritāte, tad šis agrāk tik robustais Rumānijas rūpnīcā būvētais krosovers var būt aprīkots ar visnotaļ progresīvām drošības, braukšanas palīdzības un arī komunikāciju sistēmām. Piemēram, Hill Descent Control, kas mazpieredzējušiem braucējiem palīdzēs nobraukt no stāvām nogāzēm. Tāpat apkārtskata kameru sistēma, LED dienas gaitas priekšējie lukturi un vēl vesela virkne iepriekš ar “Duster” robusto būtību šķietami nesavienojamas lietas.

1-Dacia Duster 2

Jūtami uzlabojusies ir arī atmosfērā šī automobiļa salonā. Apdares materiāli, lai arī ir no lētā gala, tomēr atstāj labāku iespaidu nekā priekšgājējam. Dārgākajās komplektācijās ir parādījušies pat tādi atribūti kā, piemēram, modeļa nosaukuma izšuvums uz grīdas paklājiņiem. Taču vislielākais ieguvums salonā laikam ir pavisam citādas konfigurācijas sēdekļi, kas nu apveltīti ar labu sēžamvietas un muguras profilu.

11-Dacia Duster 2

Tehniski jaunais auto ir uzbūvēts uz tās pašas platformas, kas bija izmantota priekšgājējam un, šķiet, ir saglabājis visas labās apvidus braukšanas īpašības. Jau vizuāli par to vēsta gan īsās virsbūves pārkares kā priekšā, tā aizmugurē un nemainīgi 21 cm augsts klīrenss. No “Nissan” aizgūtā pilnpiedziņas versija arī ir saglabājusi tagad daudzos krosoveros vairs nesastopamo darbības režīmu LOCK, kas konstanti sadala vilkmi starp priekšējās un aizmugures ass riteņiem uz pusēm, nevis tikai elektroniski ‘pārsviež’ kaut ko aizmugurei, kad priekšējie riteņi jau izjūt problēmas.

Ja video neatveras, spiežot pogu virs titulbildes, to var atvērt arī ŠEIT.

Neskatoties uz labi sataustāmu un izbaudāmu pievienoto vērtību, arī jaunā “Duster” bāzes cena ir palikusi zem 10 000 eiro, bet maksimāli ‘nopakota’ pilnpiedziņas mašīna, kādā nu vairs nav jājūtas kā nabaga radiniekam turīgu brālēnu sabiedrībā, maksā no 15 000 līdz 18 000 eiro. Citi krosoveri līdzvērtīgās komplektācijās ir pulka dārgāki.

22-Dacia Duster 2

Atliek piebilst, ka jaunais “Dacia Duster” tiek komplektēts ar diviem benzīna un vienu dīzeļmotoru, kuram gan ir divas jaudas versijas. Spēcīgākais 110 Zs dīzelis nu pieejams arī ar automātisko transmisiju. Žēl vienīgi, ka automāta cienītājiem būs jāsamierinās vien ar priekšējo riteņu vilkmi, jo pilnpiedziņa ar šo transmisiju piedāvāta netiek. Savukārt 115 Zs atmosfēriskais motors vienā versijā tiek piedāvāts arī ar rūpnīcā uzstādītu LPG gāzes iekārtu. Bet arī tikai ar priekšpiedziņu.

29-Dacia Duster 2

Ko vairāk par jauno “Dacia Duster” ceram pavēstīt pēc individuāla testbrauciena.

Birkas: