AutoMedia.lv reportāža: Latvijā prezentē jaunās paaudzes “Opel” flagmani “Insignia”

1-opel-insignia-prezentacija--08.05.17--28

Pirmdien, 8.maijā Latvijā tika prezentēts „Opel” prestižākā modeļa „Insignia” jaunās – otrās paaudzes automobilis. Svaigs dizains, optimizēta motoru līnija, pirmā „Opel” astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba un mūsdienīgākās tehnoloģijas drošības, kā arī izklaides un komunikāciju jomā – tie ir galvenie akcenti, kas raksturo jauno „Opel” flagmani.

Pēc gandrīz deviņu gadu desmitu atrašanās amerikāņu koncerna „General Motors” (GM) paspārnē,

Vācijas autoražotājs „Adam Opel AG” šā gada martā oficiāli ir kļuvis par Francijas autoražotāja „Group PSA” (Peugeot&Citroen) meitasuzņēmumu.

Ko šī rotācija „Opel” zīmola cienītājiem nesīs nākotnē, pagaidām grūti spriest, jo jaunā „Insignia”, protams, to vēl neļauj nojaust.

27-opel-insignia-prezentacija--08.05.17--20

„Insignia B” būvēta uz jaunās GM platformas E2XX, kas nomaina globālai modeļu izveidei izmantoto Epsilon II, kas bija arī „Insignia A” pamatā. Kā pirmais līdz mums ir nonācis jauns „Insignia” piecdurvju sedans. Tieši tā, nevis par liftback, „Opel” ļaudis sauc jauno piecdurvju virsbūvi, kurai aizmugurē ir nevis klasisks bagāžnieks, bet gan ar visu stiklu paceļamas piektās durvis.

Auto garumā, salīdzinājumā ar priekšgājēju ir pastiepies par 67 mm, bet riteņu garenbāze pieaugusi par veseliem 92 mm, kas nosdrošina lielākas ērtības salonā. Vēlāk sekos arī universāļa Sports Tourer modifikācija, kas ir vēl prāvāka izmēros, kā arī paredzēta visādceļu versija Country Tourer. Novērojām, ka „Insignia” siluets kļuvis vēl slaidāks un sportiskāks nekā iepriekš. Zīmīgi, ka B paaudzei dots modeļa nosaukuma paplašinājums – „Grand Sport”.

No "Opel" logotipa atejošās hromētās līnijas tagad mainījušas formu

No “Opel” logotipa atejošās hromētās līnijas tagad mainījušas formu

Lai arī „Insignia” pēctecība jaunās mašīnas dizainā ir redzama nepārprotami, gan jau ikviens ievēros svaigos akcentus gan virsbūves līnijās, gan optikas risinājumos, kā arī radiatora restes noformējumā.

Spēka agregātu palete vismaz modeļa startā šķietami ir šaurāka nekā iepriekšējai „Insignia” pēc 2013.gadā piedzīvotās modeļa atjaunošanas jeb facelift. No benzīna motoru piedāvājuma pazuduši gan 1,4, gan 1,6, gan 1,8 litru tilpuma dzinēji, ko tagad aizvieto jauns divu jaudas versiju 1,5 litru SIDI Turbo motors (138 un 163 Zs). Par topversiju joprojām uzskatāms 2,0 litru SIDI Turbo motors, kam jaudas parametrs uzlabots no 247 līdz 256 zirgspēkiem. Vēl vairāk sašaurinājusies arī dīzeļmotoru gamma, kas pagaidām aprobežojas ar tikai diviem CDTI agregātiem – 1,6 litru (108 un 134 Zs), kā arī 2,0 litru ar 168 Zs. Taču,

ja ņem vērā motoru un pārnesumkārbu kombinācijas, kā arī komforta līmeņus, tad izvēle paveras „Opel” zīmolam ierastā plašumā.

Īsā izbraucienā no Rīgas līdz Cēsīm un atpakaļ Latvijas žurnālisti varēja gūt pirmo priekšstatu par 1,5 l turbo (163 Zs) benzīna un 2,0 l dīzeli (168 Zs), kas abas bija aprīkotas ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, kā arī par 2,0 l turbo topmašīnu ar 256 Zs benzīna motoru, jauno astoņpakāpju automātisko transmisiju un visu riteņu piedziņu. Dinamikas un braukšanas komforta ziņā, protams, vistīkamāko iespaidu atstāja tieši pēdējā mašīna, taču jāapzinās, ka tā arī ir visdārgākā.

4-opel-insignia-prezentacija--08.05.17--28

Jāpiebilst, ka Latvijas dīleru cenu lapās redzams arī 210 Zs 2,0 litru turbodīzeļa piedāvājums, kā arī atsevišķām versijām pieejams arī vecais sešpakāpju automāts. Kopumā pircēji var izvēlēties no četriem aprīkojuma līmeņiem, taču jaudīgās versijas nav pieejamas bāzes komplektācijā Insignia. Arī jaunais astoņpakāpju automāts atkarībā no motora pieejams tikai ar otro komforta līmeni Edition dīzeļmašīnai (168 Zs) vai trešo Dynamic benzīna topmašīnai.

20-opel-insignia-prezentacija--08.05.17--6

Jaunās „Insignia Grand Sport” cenas standarta komplektācijās svārstās no 19 360 līdz 31 964 eiro. “Grand Sport” jau ir reāli aptaustāmi vismaz Rīgas autosalonos, bet pieteuikumi tiek pieņemti jau arī uz jaunā universāļa iegādi.

Jaunās mašīnas detalizētu vērtējumu centīsimies sniegt pēc nopietnāka individuāla testbrauciena.

Birkas: