Ja līdz šim, atbildot uz jautājumu, kādi ir argumenti, lai izvēlētos „Honda Civic”, es uzskaitīju tādas grūti izmērāmas vērtības kā zīmola prestižs, tehnikas uzticamība un moderns, jauneklīgs stils, tad „Civic Tourer” šo sarakstu tagad papildina ar katram latvietim saprotamu raksturīpašību – praktiskumu.
Šis ir nozīmīgs notikums –
„Honda” ir atgriezusi universāla versiju „Civic” saimē pēc trīspadsmit gadu pārtraukuma.
Reabilitēto ģimenes locekli japāņu ražotājs pieteica ar atraktīvu konceptu pagājušajā pavasarī Ženēvas autoizstādē. Gan pašu ideju atkal izgatavot universālu, gan automobiļa dinamisko dizainu publika uzņēma ar lielu sajūsmu, tādēļ „Honda” nekavējās uzsākt tā sērijveida izlaidi.
Sērijveida modelis stilistiski daudz neatšķiras no konceptauto
– tas pats oriģinālais jumta „vilnis”, izteiksmīgais spārnu profilējums, aizmugures daļas plastiskā arhitektūra ar integrētiem „Civic” hečbeka atribūtiem un, protams, no bāzes modeļa mantotā agresīvā „fizionomija”.
Nesāksim publiski ‘lauzt šķēpus’ par to, kurš ir glītāks – „Civic” hečbeks vai universāls? Kā saka, vienam labāk tīk māte, bet citam – meita. Pat mūsu nelielā redakcijas kolektīva ietvaros domas dalās…
Kur meklējama „Tourer” pievienotā vērtība?
Nu, protams, ka virsbūves aizmugures daļā! Līdz jumta B statņiem universāls un hečbeks ir pilnīgi identiski. Atšķirības meklējamas tālāk.
Pie līdzīgas riteņu bāzes „Civic Tourer” virsbūve ir par 235 mm garāka – šis pagarinājums radies uz aizmugurējās pārkares rēķina. Taču „Honda” dizaineri ir brangi pacentušies, lai palielinātā „pēcpuse” nepiešķirtu automobilim vizuālu smagnējumu. Gluži otrādi –
uz salīdzinoši konservatīvi veidoto klasesbiedru fona „Civic” universāls izskatās izaicinoši sportisks.
Sekojot mazā brāļa „Jazz” paraugam, japāņu inženieri arī „Civic Tourer” degvielas tvertni ir novietojuši netradicionālā vietā – zem priekšējiem sēdekļiem. Šāds risinājums ļāvis racionālāk organizēt salona telpu. Tā rezultātā universāls ne tikai lieliski izskatās, bet lepojas arī ar izcili apjomīgu un ērti izmantojamu bagāžas nodalījumu. Tā lietderīgais tilpums ir 624 litri, ar ko „Civic” ir ne tikai C segmenta rekordists, bet pārspējis pat klasi lielāko un glaunāko modeli „Honda Accord Tourer”. Turklāt zem bagāžnieka „falšgrīdiņas” atrodas niša ar 117 litru ietilpību, kur no ziņkārīgām acīm paslēpt dažādas automobilī allaž nepieciešamas lietas un, piemēram, makšķernieka vai sēņotāja piederumu dežūrkomplektu, ieskaitot gumijas zābaku pāri.
„Honda” konstruktori apgādājuši „Civic Tourer” ar ‘maģiskajiem sēdekļiem’, kas paklausīgi salokās, kad pavelkat rokturi. Noguldot aizmugurējās rindas sēdekļu atzveltnes, auto kravas telpu var palielināt līdz respektabliem 1668 litriem.
Vienkāršots kokpits
Salona iekārtojums bez īpašām izmaiņām saņemts mantojumā no „Honda Civic” hečbeka. Vadības centrs šeit ir nepārprotami nodalīts no salona pasažieru zonas, taču tas vairs tik ļoti kā pirmajā paaudzē neatgādina nākotnes kosmoplāna kokpitu. Lai gan te vēl aizvien saglabāta divu līmeņu mērinstrumentu paneļa arhitektūra, pirmā līmeņa (pirmās svarīguma pakāpes) instrumentārijs padarīts vizuāli stipri parastāks – tāpat kā vairumam ‘normālu’ modeļu tajā sarindotas trīs apaļas pulksteņu skalas. Multimediju sistēmas ekrāns tagad iekārtots priekšējā paneļa pašā centrā, savukārt klimata regulācijas pults pārceļojusi uz perifēriju, uz viduskonsoles slaidi nolaideno asti.
Pateicoties cab-forward design koncepcijai, „Civic” pasažieru telpa ir vareni apjomīga. Aizmugurējās durvis arī universāla versijā ir pašauras, tomēr, kad izdodas ‘iešļukt’ otrās rindas sēdeklī, jūs pārsteigti konstatējat, ka šeit ir neticami daudz rūmes. Pat, ja pie stūres iekārtojies garāka auguma vadītājs (190 cm), aiz viņa pasažiera kājām atliek vairāk nekā pietiekami vietas. Masīvo aizmugurējo statņu un nolaidenā jumta dēļ ir stipri ierobežots sānskats, taču vienlaikus ši īpašiba rada braucējiem savdabīgu aizsargātības sajūtu.
Komforts jaunā pakāpē
„Honda” lepojas ar to, ka „Civic Tourer” aizmugurējā balstiekārtā ir uzstādīti adaptīvie amortizatori, kuru darbība tiek automātiski pielāgota tam, cik pasažieru ir auto salonā un kāds ir bagāžas slogojums. Proti, apgrūtināts ar lielāku masu, automobilis saglabā tikpat atsperīgi-komfortablu gaitu kā braucot tukšā. Turklāt atkarībā no ceļa apstākļiem un noskaņojuma vadītājs var izvēlēties vienu no trijiem piekares darba režīmiem – Dynamic, Sport vai Comfort. „AutoMedia.lv” testā novērtējām, ka tie, protams, sniedz dažādas izjūtas, tostarp Sport padara braukšanu ar japāņu ‘vagonu’ pavisam interesantu, tomēr ikdienas lietošanai pa mūsu visai viduvējas kvalitātes ceļiem vispiemērotākais ir komforta režīms.
„Civic Tourer” priecē ar ierindas universālam netipiski saturīgu un līdzenu gaitu, turklāt spēj saglabāt apmierinošu šķērsstabilitāti un stingru noturību līkumos. Automobiļa vadība ir ne mazāk precīza kā hečbekam, stūres atbildes reakcijas loģiskas, vienīgi vidusstāvoklis izteikti nekonkrēts, bremzes spēcīgas, bet viegli dozējamas.
Dārgais dīzelis
„Honda” jaunās paaudzes 1,6 litru dīzelis ir lielisks komforta un degvielas ekonomijas kompromiss. Jaudas ziņā tas nedaudz atpaliek no 1,8 l benzīna motora, taču iespaidīgais 300 Nm griezes moments nodrošina dīzelim pat labāku dinamiku. Ar pilnu ekipāžu un bagāžas kravu motors darbojas azartiski un rotaļīgi viegli. Nē, tas nav ugunīgi ass, taču korektas darbības sešpakāppju pārnesumkārba ļauj efektīvi izmantot motora dinamiku un vajadzības gadījumā darboties itin aktīvā režīmā.
Bet, ak vai – lai cik arī pievilcīgs tas neliktos, dīzeļa modifikācijas cena (sākot no 21,6 tūkstošiem eiro) droši vien daudzus potenciālos pircējus piespiedīs griezt skatus benzīna motora virzienā.
Rezumējums
„Civic Tourer”, pateicoties savai universalitātei, ir kļuvis tāds kā pieaugušāks, nopietnāks par brāli-hečbeku, tomēr ar to nav pazaudējis futūristisko stilīgumu. Turklāt būtiski, ka tas ir ne tikai atraktīvs, bet arī patīkami braucams.
„Honda Civic Tourer” vērtē Ojārs Vētra















Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms
Testētā auto cenas eiro un konkurenti
„ Honda Civic Tourer 1.6 DSL MT6 Elegance” | no 23 130 |
„Toyota Auris TS 1.4 D-4D Active” | no 19 100 |
„Renault Megane Grand Tour 1.5 dCi 110 Life” | no 19 819 |
„Kia cee’d SW 1.6 CRDi VGT EX” | no 20 190 |
„Opel Astra ST 1.6 DTL M6 Active” | no 19 004 |
Testētā auto tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4535 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1770 |
Augstums (mm) | 1480 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2595 |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 624/1668 |
Pašmasa (kg) | 1365 |
Pilna masa (kg) | 1910 |
Klīrenss (mm) | 140 |
Motors | R4; četri vārsti uz cilindru; 1597 cm3;88 kW (120 ZS) / 4000 apgr.300 Nm / 2000 apgr. |
Atgāzu emisiju klase | Euro V |
CO2 emisijas (g/km) | 103 |
Degviela | Dīzeļdegviela |
Maksimālais ātrums (km/h) | 195 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 10,4 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 4,3Uz šosejas – 3,7Jauktā režīmā – 3,9 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 50 |
Velkošā ass | priekšējā |
Ātrumkārba | sešpakāpju mehāniskā |
Stūresrata apgriezieni | 2,49 |
Stūres pastiprinātāja tips | Elektrisks |
Balstiekārta | Priekšā – McPhersonAizmugurē – torsionu vērpes sija |
Bremzes | Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski |
Riepas | 225/45 R17 |
Tehniskās apkopes cikls | atbilstoši auto bortdatora informācijai, bet ne retāk kā reizi gadā |
Garantijas laiks | 3 gadi ar 100 000 km nobraukuma ierobežojumu |