Kas ļaudīm pirmais nāk prātā, dzirdot vārdu „Honda”? Daudzi gan jau teiks – moči un motorolleri. Makšķernieki savukārt sacīs, ka laivas un to motori, bet privātmāju īpašnieki gan jau bildīs, ka „Honda” zāles pļāvēji. Ļoti iespējams, ka vienot šīs interešu grupas spēj „Honda” automobiļi. Šoreiz „AutoMedia Latvia” centīsies palūkoties, kā japāņu ražotājam padevusies modeļa „Honda Civic” sedana versija.
Modelis ar nosaukumu „Civic” „Honda” arsenālā parādījās tālajā 1972.gadā. Divus gadus ātrāk nekā kompaktklases ilggadējais tirgus līderis „VW Golf”.
Četrdesmit piecu gadu laikā šī ir jau desmitā „Civic” paaudze,
kas Baltijas tirgos parādījās pirms nepilna gada. Nu hečbeka modifikācijai pievienojies arī sedans.
Ar četrdurvju sedana virsbūvi „Civic” tiek izlaists kopš otrās paaudzes, kas ražošanā nonāca 1979.gadā. Vēl iepriekšējai devītajai „Civic” paaudzei bija trīs virsbūvju modifikācijas. Taču jau pērnā gada sākumā „Honda” paziņoja, ka nereti par „čemodānu” sauktā universāļa turpmāk nebūs. Eiropas tirgu kontekstā šāds ražotāja lēmums var likties vismaz dīvains, jo universāļi ir vairāk ieredzēti nekā sedani.
Taču „Civic” ir globāls modelis, kas tiek pārdots ne tikai Eiropā un pašā Japānā, bet arī Ziemeļamerikā, Āzijā un citur, bet tur kompakto universāļu noiets esot niecīgs. Savukārt Eiropa vien nav izrādījusies arguments par labu universālim, jo „Civic” pozīcijas Vecajā pasaulē nav tik labas, lai tas atmaksātos.
Jaunā “Civic” dizains ir citādāks nekā diviem priekšgājējiem. Galvenā atšķirība ir atteikšanās no vienapjoma tipa virsbūves, kas atkal novedusi pie izteiktas motortelpas daļas. Mūsprāt, tas jaunajam modelim piedevis vairāk elegances. Zīmīgi, ka šajā paaudzē sedans maz atšķiras no hečbeka. Iepriekš tie faktiski bija divi pavisam atšķirīgi automobiļi. Vēl zīmīgi, ka
sedans, pateicoties ļoti laidenajam aizmugures logam, ļoti atgādina par fastback sauktos auto.
Arī salonā pārvērtības ir visnotaļ ievērojamas. No priekšējā paneļa pazudis ir “otrā stāva” dublējošais digitālais mērinstrumentu bloks, kā arī aizmēzta samudžinātā visa paneļa arhitektūra, vietu dodot krietni klasiskākiem interjera risinājumiem. Tostarp masīvākai viduskonsolei, kas kopā ar priekšējo paneli, līdzīgi kā eksterjera pārmaiņas, jauno “Civic” padara tādu kā nopietnāk uztveramu un neapšaubāmi elegantāku.
Atpakaļ tradicionālā vietā no slēpņiem jumta statņos ir pārcēlušies aizmugures durvju rokturi. Nedrīkst nepieminēt arī to, ka desmitās paaudzes mašīna būvēta uz pavisam jaunas globālās platformas. Tas savukārt nozīmē, ka kopš seniem laikiem Eiropas tirgiem paredzētās mašīnas no Amerikā tirgotajām var atšķirties vien ar motoru izvēli. Jaunais “Civic” ir maķenīt zemāks, bet toties platāks un garāks par priekšgājēju. Sedans, protams, ir vēl mazliet garāks nekā hečbeks. Par teju 10 cm pieaugusi ir riteņu garenbāze.
Pagaidām “Civic” pieejami vien divi benzīna turbomotori. Bāzītes lomu pilda pavisam jauns 1,0 litra tilpuma VTEC turbomotors ar 129 Zs jaudu, savukārt bagātīgāk aprīkotās mašīnas var nopirkt ar 1,5 litru turboagregātu, kam jauda jau ir 182 Zs. Abi pēc izvēles pieejami vai nu ar sešu pārnesumu manuālo pārnesumkārbu vai CVT bezpakāpju variatoru. Sedanam gan paredzēts tikai lielākā tilpuma turbomotors.
Jau jaunā “Civic” startā bija zināms, ka Eiropā hečbeks tiks pārdots arī ar 1,6 litru i-DTEC dīzeļmotoru. Kā noskaidroja “AutoMedia.lv”, mašīnas ar šo motoru sagaidāmas šā gada laikā. Turklāt tas tiks komplektēts arī ar jaunu deviņpakāpju automātu.
Vēl viena atšķirība, kas jāatzīmē salīdzinājumā ar iepriekšējām paaudzēm ir tas, ka tagad gan hečbeka, gan sedana šasijas šajā paaudzē ir pilnīgi vienādas. Tostarp neatkarīgā daudzsviru piekare aizmugurē. Iepriekš hečbekam, kā zināms, tās vietā bija vienkāršāka daļēji atkarīga vērpes sija. Uz hečbeka vadāmības kvalitāti tas, protams, pozitīvu iespaidu ir atstājis. Mēs neesam izmēģinājuši mazo turbomotoru, taču video tapšanā līdzējušais Artūrs Everts, kurš ir kvēls “Honda” automobiļu fans, atzīmēja, ka vismaz 182 Zs agregātam piemīt sirdi priecējoša “Honda” benzīnnieku klasiski raksturīgā skaņa.
Ja video neatveras ar pogu raksta augšā, to var atvērt arī ŠEIT.
Papētot gan mūsu testa eksemplāru, gan arī “Civic” aprīkojuma iespējas kopumā, varam secināt, ka šajā automobilī ir pieejami faktiski visi jaunākie drošības, izklaides un komunikāciju risinājumi. Atliek tikai izvēlēties jums vēlamo aprīkojuma līmeni un salāgot tādas mašīnas cenu ar finanšu iespējām.
Atzīšos, ka izmēģinātais “Civic” 182 Zs sedans no salona komforta un braukšanas īpašību viedokļa man patika tā, kā sen nebija patikusi neviena cita ierindas “Honda”. Vien nekādi nevaru saprast, kā konstruktori ir pamanījušies noraut pamatīgu ‘feileri’, bagāžnieka vāka iekšmalas apšuvumā aizmirstot izveidot rokturīti, lai vāku būtu parocīgi aizvērt.
Gan jau bez priekšā teikšanas noprotams, ka sedans, kam pieejams tikai jaudīgākais benzīna motors, nopērkams šķiroties no prāvākas summas nekā prasa hečbeka iegāde. Viszemākā hečbeka cena ar 1,0 motoru ir 15 900 eiro, bet 182 Zs sedanu nevar iegūt, ja makā nav vismaz 21 200 naudiņas.
„Honda Civic Sedan 1.5 VTEC CVT” vērtē Ainārs Zariņš*
*Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms
„Honda Civic Sedan 1.5 VTEC CVT” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4648 |
Augstums (mm) | 1416 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1799 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2698 |
Standarta bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 519 |
Pašmasa (kg) | 1378 |
Pilna masa (kg) | 1770 |
Motors | 1,5 l VTEC Turbo – R4, četri vārsti uz cilindru; 1498 cm3; jauda 182 Zs pie 6000 apgr. / grieze 220 Nm no 1700 līdz 5500 apgr. |
Atgāzu emisiju klase | Euro VI |
CO2 emisijas (g/km) | 132 |
Degviela | E95 benzīns |
Maksimālais ātrums (km/h) | 200 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 8,2 |
Degvielas patēriņš (l/100 km)PilsētāUz šosejasJauktā režīmā | 7,84,75,8 |
Velkošā ass | priekšējā |
Ātrumkārba | Bezpakāpju CVT variators |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 46 |
Klīrenss (mm) | 124 |
Riepas | 215/50 R17 |