„AutoMedia.lv” tests: izmēģinām jauno „Audi Q7”

33-Audi Q7_15.08.2015.

Nu jau visai kupli ‘sazaļojušajā’ Ingolštates Premium automobiļu ražotāja apvidnieku klāstā “Audi Q7” joprojām ir flagmanis. Gan tādēļ, ka ir lielākais, prestižākais pēc izmēra un attiecīgi dārgākais, gan arī tamdēļ, ka ir četru gredzenu zīmola krosoveru saimes ciltstēvs. Uz skatuves šis aktieris aizvadījis teju 10 aktīvus gadus. Un tikai tagad iznākusi tā otrā paaudze.

Arī „AutoMedia.lv” sēdās pie jaunā auto stūres, lai saprastu, ko Ingolštate liek pretī pa šo laiku pārtaisītajiem un no jauna radītajiem konkurentiem. Mūsu rokās bija nodots bagātīgi komplektēts Q7 ar jaudīgāko 3,0 litru tilpuma turbodīzeli.

Dizains

Reti kurš modelis mūsdienās dzīvo tik ilgu konveijera mūžu kā pirmās paaudzes Q7. Jā, ar gadiem šādas tādas sīkas izmaiņas izskatā tas piedzīvoja gan. Nu kaut vai LED gaismas tehnoloģiju invāzijas dēļ, taču visumā aizvadītajos gados izmaiņu izskatā bija maz. Arī pārdošana nevar teikt, ka beidzamajos gados vairs nevedās. Lai gan Eiropā salīdzinājumā ar modeļa starta gadiem tā kritās reizes trīs, toties ASV pēdējā laikā pat atkal mazliet pieauga. Silueta kopējo pamatīguma iespaidu Q7 nav zaudējis arī jaunās paaudzes veidolā, taču virsbūves iepriekš pludenās līnijas ir nomainījušas asas šķautnes, kas jauno Q7 ļauj salīdzināt ar kādreiz slaveno padomjlaiku glāzi – ‘graņonku’.

19-Audi Q7_15.08.2015.

Pat milzīgā radiatora reste vizuāli kļuvusi asiem kā žilete stūriem. ‘Graņonka’, kas kādu laiku bez žēlastības no trauku sekcijām tika mesta miskastēs, tagad atkal nāk cieņā. Kāpēc gan lai turīgajai publikai nepatiktu asškautņains “Audi Q7”? Daudzie ieinteresētie skatieni, kas mūs pavadīja testbrauciena laikā, liecina, ka jaunais modelis tiek ievērots. Jaunā auto salons kopumā joprojām ir klasisks “Audi” interjeristu darinājums – saprotams un elegants ar modernu ‘piesitienu’.

Tehnika

Mūsu testa auto, kā jau iepriekš tika minēts, bija aprīkots ar 272 Zs 3,0 litru tilpuma V6 turbodīzeļmotoru un astoņpakāpju automātisko Tiptronic pērnesumkārbu. Vēl “Audi” piedāvājumā šim modelim ir tāda pat tilpuma benzīna motors (333 Zs), kā arī tas pats dīzelītis ar ‘piežmiegtu’ jaudu (218 Zs) tiem, kas, iepērkoties augstos (lasi dārgos) Premium plauktos, tik un tā kaut ko grib sataupīt uz degvielas patēriņa rēķina.

25-Audi Q7_15.08.2015.

Nu ko, ‘dodam pa dzelžiem’ – spiežu apaļo Start pogu uz paneļa… un samulstu. Klusums! Rāms miers! Vai mums kāda pārpratuma dēļ būtu iedevuši hibrīdu!? Zinu, ka tāds arī ir, tak ne jau mūsu tirgū pārdošanai domāts! Atveru auto durvis. Atskan viegla murdoņa, kas liecina, ka motors tomēr darbojas, taču tukšgaitā to ne dzirdēt var, ne kādas vibrācijas jūt. Glauni! Turpinājumā konstatējam, ka arī brauciena laikā 3,0 TDI salonā ir dzirdams ļoti attālināti. Lieliska trokšņu izolācija! Kā saka, lai kundziņu pie stūres un viņa līdzbraucējus lieki netraucētu.

28-Audi Q7_15.08.2015.

Turklāt šis motors nebūt nav gluži jauns, bet gan tikai uzlabots. Spēka ziņā tam klāt nākuši vien divi zirgspēki un 50 Nm vilkmes. Toties maksimālo rādītāju darbības diapazons dzinēja apgriezienu ziņā gan ir padarīts jestri bezrūpīgai braukšanai jūtami piemērotāks. Maksimālo griezi motors sasniedz jau pie 1650 iepriekšējo 2000 apgriezienu vietā un tur ilgāk. 0-100 km/h pēc ‘pases datiem’ prasa tikai 6,3 sekundes (6,5 sekundes 7-vietīgajai versijai), bet Tiptronic kārba pārnesumus maina tik viegli kā vāvere šķeļ lazdu riekstus. Lielisks tandēms.

18-Audi Q7_15.08.2015.

Standartā Q7 abām riteņu asīm ir neatkarīgā piekare ar spirālatsperēm, bet mūsu testa auto bija komplektēts ar papildu aprīkojuma pneimatisko balstiekārtu. Tā, ļauj variēt ar auto virsbūves augstumu pēc vadītāja ieskatiem un vajadzības. Maksimālais jaunā Q7 klīrenss ar pneimatisko piekari ir 235 mm, kas ir vairāk nekā standarta versijām ar tradicionālajam atsperēm un amortizatoriem.

13-Audi Q7_15.08.2015.

Jāpiebilst, ka šāds Q7 spēj vilkt smagāku piekabi – 2,8 tonnu vietā 3,5 t smagu kravu. Nevaram šobrīd neko vēstīt par vienkāršāko jaunā Q7 piekari, bet pneimatika nodrošina arī lielisku gaitas komfortu ne tikai grants ceļos, bet arī uz sena Rīgas bruģa. Tiesa, par to, protams, jāpiemaksā. S-Line sporta pakotnes versijā, kāda bija “AutoMedia.lv” rīcībā,  pneimatika maksā treknus 2717 eiro. Dārgi? Salīdzinājumā ar Q7 cenu tas nav dārgi, jo piepērkot daudz no ļoti plašā papildaprīkojuma klāsta (latviešu versijā tas sīkiem burtiem izklāstīts uz 12 A4 formāta lapām), auto starta cenu viegli var teju dubultot. Mūsu testa objekts, piemēram, maksāja 98 580 eiro.

6-Audi Q7_15.08.2015.

Versijai ar pneimatisko piekari gan ir zināmas blaknes. Šosejas braucienam paredzētajā Dynamic stāvoklī nolaists Q7 maz atgādina bravurīgu visādceļu braucēju un var ar bamperi ķert augstāku trotuāra apmali. Proti, tas vairāk līdzinās gandrīz parastam prāvam universālim. Nu, piemēram, “Audi A6 Allroud”. Taču mēs labi zinām, ka, paceļot Q7 Offroad līmenī, ar to var braukt, par ceļiem aizmirstot pavisam. Un lielais krosovers tad iegūst pavisam citu, cēlāku stāju.

Quattro pilnpiedziņa ar Torsen diferenciāļa palīdzību bezpiepūles variantā tie sadalīta proporcijā 2 pret 3 par labu aizmugures asij.

Tā ka, Q7 teorētiski mazliet ‘pavelkas’ klasiskās piedziņas virzienā. Taču mainīgas slodzes variācijās piedziņa var tik pārnesta līdz 70% uz priekšējo un līdz 85% uz aizmugures asi. Zinot svaru un konkrētā testa auto aprīkojuma klāstu (darbināts tas viss tērē energoresursus), ražotāja norādītie degvielas patēriņa kontrolskaitļi šķiet fantastika. Tuvumā tiem savā braucienā netikām. Pat nemēģinājām. Kam mums “Audi Q7”, ja nevar papriecāties. Mēs to darījām, ‘šķaudot virsū’ ekonomiskas braukšanas principiem. Un bijām pārsteigti, ka degvielas patēriņš tik un tā palika zem 10 litriem uz 100 km. Kļūstot rimtākiem, bet ne lēniem, pēdējā ceļa posmā jau pietuvojamies septiņiem litriem. Mūsuprāt, lieliski.

Vadāmība un gaita

Gaitas lieliskajam komfortam nepieskarties neizdevās jau sadaļā Tehnika. Atliek piebilst, ka garā riteņu bāze komplektā ar pneimatiku ļauj lieliski justies arī pļavās un meža stigās, neskatoties uz to, ka mūsu testa auto bija ‘apauts’ īstās 21 collu plakanās asfalta ‘čībās’. Tik dārgi lakotos auto sānus bij’ bažas saskrāpēt. Un tādas gan jau būs vairumam “Audi Q7” īpašniekiem.

30-Audi Q7_15.08.2015.

Q7 ir ātrs auto. Taču jaunais sportisks no stūrēšanas un reakciju viedokļa ir vēl mazāk kā priekšgājējs. Pat neskatoties, ka salīdzinājumā ar priekšgājēju, pateicoties virsbūvē un šasijā plaši izmantotajam alumīnijam un vieglmetālu sakausējumiem, zaudējis vairāk nekā 300 kg svara. Kaut kur komforta meklējumos ir mazliet zudusi iepriekšējai paaudzei tomēr kaut cik vairāk piemītošā vadītāja un ceļa tiešā saikne. Auto reakcijas uz stūres kustībām ir precīzas, taču grūtāk instinktīvi nojaušamas. Jābūt ļoti drošam par savu meistarību, lai dārgās divas tonnas metāla triektu gruntsceļu (un ne tikai grunts) līkumos lielā ātrumā. Bet vai ģimeniski plašam apvidus tipa automobilim svarīgākās ir draivera izjūtas? Laikam jau nē.

Komforts

Mazliet iepriekš pieminēju jaunā Q7 papildu aprīkojuma sarakstu uz 12 A4 lapām. Liela tiesa no tur aprakstītā attiecas uz pieejamo komforta, kā arī drošības aprīkojumu. Taču arī ‘bāzes’ mašīnas ir atbilstoši Premium standartiem labi ekipētas.

10-Audi Q7_15.08.2015.

Kopumā jaunai Q7 piedāvā vairāk kā 30 dažādas komforta un drošības palīgsistēmas. Kas tik tur nav iespējams! Piemēram, ir sistēma degvielas taupīšanai, kas aicina nespēlēties ar akseleratora pedāli, ja priekšā gaidāms satiksmes mezgls ar palēninātu kustību. Papildus plaši zināmajam aktīvā drošības sistēmām, ir sistēma drošībai, kas neļauj veikt pagriezienu, nepalaižot garām braucošās automašīnas. Tā darbojas, ja auto ātrums ir zem 10 km/h. Bet vai Q7 īpašnieks savā ‘pilī’ mēdz smēķēt? Ja tomēr tā, tad, manuprāt, pelnu trauks gan ir iebūvēts neērtā vietā.

Izvēle un cena

Nevar teikt, ka Q7 modifikāciju izvēle pagaidām būtu plaša, taču galvenās kārtis – gan dīzeli, gan benzīnu – “Audi” iedalījis arī Baltijas tirgiem. Vēlāk varbūt būs arī pieminētais hibrīds. Cenas kopumā pat ļoti konkurētspējīgas un argumentu par labu tieši Q7 netrūkst.

„Audi Q7 3,0 TDI” vērtē Ainārs Zariņš

– „vāji”; – „apmierinoši”; – „labi”; – „ļoti labi”; – „izcili”

Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms Testētā auto cenas eiro un konkurenti

Audi Q7 3,0 TDI ultra quattro tiptronic (218 Zs) no 60 050
Audi Q7 3,0 TDI quattro tiptronic (272 Zs) no 62 500
Audi Q7 3,0 TFSI quattro tiptronic (333 Zs) no 64 500
Volvo XC90 T5 (254 Zs) no 64 663
Mercedes-Benz GL350 (258 Zs) no 75 470
BMW X5 30d (258 Zs) no 62 700

Testētā auto tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 5052
Platums bez spoguļiem (mm) 1968
Augstums (mm) 1741
Riteņu garenbāze (mm) 2994
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) 890/2075
Pašmasa (kg) 2070
Pilna masa (kg) 2765
Klīrenss (mm) Maksimāli 235
Motors 3,0 l V6; četri vārsti uz cilindru; 2967 cm3;200 kW (272 ZS) / 3250-4250apgr. 600 Nm / 1650-3000 apgr.
Atgāzu emisiju klase Euro 6
CO2 emisijas (g/km) 149
Degviela dīzeļdegviela
Maksimālais ātrums (km/h) Elektroniski ierobežots pie 234
Dinamika 0-100 km/h (s) 6,3
Degvielas patēriņš (l/100 km) Pilsētā: 6,2Uz šosejas: 5,4 Jauktā režīmā: 5,7
Degvielas tvertnes tilpums (l) 75
Velkošā ass Elektroniski kontrolējama pastāvīgā pilnpiedziņa ar Torsen  diferenciāli
Ātrumkārba Astoņkāpju automātiskā tiptronic
Stūres pastiprinātāja tips elektrisks
Balstiekārta Priekšā – neatkarīgā ar diviem šķērsstabilizatoriem (opcija – pneimatiskā)Aizmugurē – neatkarīga daudzsviru (kombinētā režīmā)
Bremzes Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – ventilējami diski
Riepas 285/40 R21 (standartā 255/60 R18)
Garantijas laiks 2 gadi bez nobraukuma ierobežojuma

„AutoMedia.lv” noteiktie „Audi Q7 3,0 TDI” degvielas patēriņa rezultāti pēc auto borta datora

Rīga – Jelgava – Saldus – Aizpute – Liepāja –Ventspils – Jelgava – Jēkabpils – Pļaviņas (kombinētā režīmā) 826,7 km ar vidējo ātrumu 48 km/h – 9,4 l/100 km
Pļaviņas – Rīga (kombinētā režīmā) 125,8 km ar vidējo ātrumu 67 km/h – 7,5 l/100 km
Kopā testa laikā nobraukti 953 km. Odometra rādījums testa sākumā 7493 km, testa beigās – 8446 km

 

Birkas: