Pagājušā gada nogalē korejiešu ražotājs „Hyundai” Eiropā, bet pavasarī arī Latvijā, uzsāka B segmenta hečbeka „i20” jaunās paaudzes tirdzniecību.
Populārā mazauto „Getz” modernais pēctecis otrajā paaudzē ir veidots uz jaunas modeļu platformas. Tiesa, nekādas radikālas konstruktīvas izmaiņas to nav skārušas.
Automobilis padarīts gabarītos brangāks – tā riteņu bāze pastiepusies garumā par solīdiem 45 mm, bet virsbūve izaugusi par 40 mm garāka un 24 mm platāka, bet kļuvusi par 16 mm zemāka.
„Hyundai i20” tagad izrādās krietni lielāks nekā par klases etalonu uzskatītais „VW Polo”
(garumā +63 mm, platumā +52 mm, augstumā +12 mm). Ja gribam būt korekti, jāatzīst, ka būtībā tas ir izaudzis no B segmenta rāmjiem – faktiski „i20” jau ir klasificējams kā B+.
Speciāli eiropiešiem
„i20” ir īsts Eiropas automobilis – tā to ar zināmu lepnumu raksturo „Hyundai Motor Europe” vecākais viceprezidents Alans Rašforts.
Nav arī nekāds brīnums, ka jaunais „Hyundai” mazulis pēkšņi izrādījies mums saprotamāks nekā priekšteči, jo tas radīts korejiešu kompānijas Eiropas dizaina studijā Riselsheimā (Vācijā) un mērķtiecīgi veidots, izdabājot vietējās publikas gaumei un estētiskajām prasībām. Tādēļ jāpiekrīt Rašforta kungam – rezultātā iznācis visnotaļ pievilcīgs, mūsdienīgs eiropeisks auto. Nu labi, varbūt no skata tas ir nedaudz par nopietnu mazajai klasei, taču jārēķinās, ka šajā segmentā aizvien biežāk mēdz ielūkoties arī nopietni klienti.
Lai arī „i20” tiek ražots Izmitas rūpnīcā Turcijā, „Hyundai” pārstāvji norāda, ka pastiprināta uzmanība veltīta detaļu izgatavošanas kvalitātei, uzsverot, ka neviena salaiduma šķirba – vai tā būtu starp durvīm un spārniem, spārniem un motora pārsegu, virsbūves paneļiem un optikas elementiem u.tml. – nepārsniedz 3,5 mm.
Interjerā – izsvērts pragmatisms
Šodien vairs nepārsteidz, ka mazās klases hečbeks realitātē tomēr ir liels un salīdzinoši ietilpīgs automobilis. Iekļūšanu „i20” salonā atvieglo salīdzinoši platās durvis.
Jau pieminētais auto bāzes pagarinājums (+4 cm) ļāvis palielināt salona telpu,
no kā jūtamākais ieguvums ticis otrās rindas pasažieriem, kam atvēlēts nedaudz vairāk brīvības kāju/ceļu apvidū.
Atšķirībā no „Opel Corsa” un „Ford Fiesta” šeit aizmugurējā dīvānā pietiek trim pieaugušiem braucējiem. Tiesa, pasažieriem jārēķinās ar zināmu saspiestību, kas būs paciešama tikai relatīvi īsā pārbraucienā.
Interjers veidots racionāli pārdomāts, bez liekiem greznumelementiem, taču tajā nav ne miņas no agrākā askētisma – uzstādīts parocīgāks, sportiskāka dizaina stūres rats, mūsdienīgākas un solīdākas aprises ieguvis mērinstrumentu panelis. Turklāt, šo arhitektoniski pievilcīgo ‘bildi’ vēl papildina kvalitatīvu materiālu apdare.
Ir patīkami, pirmoreiz iesēžoties jaunas automašīnas vadītāja vietā, sajusties tik mājīgi un labi, it kā būtu ar to braucis jau vakar, aizvakar un vēl vairākas iepriekšējās dienas. „Hyundai i20” ir viena no tādām automašīnām. Pilota posteņa ergonomika ir lieliska: sēdeklis – stingrs un ērts, ar apmierinošu sānu noturību, tā plašās regulācijas iespējas un diapazons ļauj viegli ieņemt optimālo sēdpozīciju; stūre pieregulējama gan augstumā, gan arī dziļumā; vadības pultī valda gandrīz ‘folksvāgeniska’ kārtība – slēdži un taustiņi izvietoti tieši tur, kur tos tradicionāli pierasts meklēt.
Bagāžnieka rekordists
Bagāžas nodalījuma tilpums no iepriekšējiem 295 litriem šeit izaudzis līdz 326 l, šajā disciplīnā padarot „i20” par savas klases izcilnieku. Tā bagāžnieks ir pat par 10 l apjomīgāks nekā klasi lielākajam „Ford Focus”. Turklāt tajā ierīkota starpgrīdiņa, kas ļauj racionālāk izmantot kravas telpu.
„Caurums” komplektācijā
„Hyundai i20” jau bāzes komplektā ietilpst klimata kontroles sistēma, muzikālais centrs ar radio un CD/MP3 atskaņotāju, sānu spoguļu, stūres un priekšējo sēdekļu elektroapsilde, durvju atslēgas distances vadība u.c. ikdienā noderīgi komforta elementi, bet standarta drošības paketē iekļauta gaitas stabilitātes kontroles sistēma, seši drošības spilveni, joslu maiņas kontroles sistēmu, riepu spiediena uzraudzības sistēmu un palīgsistēmu braukšanas uzsākšanai pret kalnu.
Taču atklājas kāds nepatīkams pārsteigums, proti, „Hyundai” mazulim pat dārgākajās komplektācijās netiek piedāvāta šodien par visai ikdienišķu lietu kļuvusī multimediju sistēma (komplektā ar GPS). Absolūti lielākajai daļai tiešo konkurentu šāds ‘gadžets’ ir pieejams.
Nepretencioza daba
Lielākais no „i20” dzinēju gammas – 1,4 litru Kappa saimes motorītis, kas saņemts mantojumā no priekšteča, ir dzīvīgs. Tā 100 ‘zirgi’ ļauj komfortabli turēties nevienmērīgi plūstošā pilsētas satiksmes straumē, tomēr reibinošu dinamiku automobilim nenodrošina. Acīmredzot tas nosmacēts, lai spētu izpildītu Euro6 ekoloģiskās normas. Toties elastības ziņā pretenziju nav – dzinējs dūšīgi velk arī no salīdzinoši zemiem apgriezieniem. Sešpakāpju transmisija strādā viegli un precīzi.
Skatīsimies patiesībai acīs – par izcili ekonomisku gan šo motoru nenosaukt. „AutoMedia.lv” testa maršrutā, pat kreisējot salīdzinoši saudzīgā režīmā, mēs atradāmies droša litra attālumā no tehniskajā specifikācijā solītā vidējā rādītāja – 5,3 litriem uz 100 km. Savukārt braucot sportiskāk, degvielas patēriņš, protams, palielinājās, tomēr finišā nepārsniedza 7 l/100 km atzīmi.
Lielas cerības „Hyundai” saista ar nule kā klajā nākušo jaunās paaudzes trīscilindru turbomotoru
ar tiešo degvielas iesmidzināšanu, kas no 1,0 l darba tilpuma ļauj izspiest līdz 120 ZS, turklāt ir ievērojami taupīgāks nekā pārējie – vecā kaluma dzinēji. Diemžēl Latvijas dīleris tādu „i20” pagaidām vēl nepiedāvā…
Niansēs rekonstruētā šasija, salīdzinoši platā šķērsbāze, kā arī piecpadsmit-collīgie riteņi nodrošina „i20” visnotaļ apmierinošas gaitas īpašības. Elektriskais stūres pastiprinātājs (tā pretestība mainās atkarībā no braukšanas ātruma) rūpējas par vieglu vadāmību un manevrētspēju ielu labirintos, turklāt spēj imitēt visai dabiskas atbildes reakcijas. Auto bremzes ir asas, taču prognozējamas. To efektivitāti kritiskās situācijās uzrauga četru kanālu ABS.
„Hyundai i20” vērtē Ojārs Vētra
Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms
Testētā auto cenas eiro un konkurenti
„Hyundai i20 1.4 MPI Comfort 6MT” | no 13 890* |
„Ford Fiesta 5d 1.0 EcoBoost 5MT Titanum” | no 13 875 |
„Škoda Fabia 1.2 TSI MAN6 Style” | no 14 050 |
„Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Active Plus” | no 13 780** |
„Opel Corsa 1.4 EcoTec 5MT Drive” | no 12 181 |
* iepazīšanās cena
** akcijas cena
Testētā auto tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4035 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1734 |
Augstums (mm) | 1474 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2570 |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 326 / 1017 |
Pašmasa (kg) | 1150 |
Pilna masa (kg) | 1600 |
Klīrenss (mm) | 140 |
Motors | R4; četri vārsti uz cilindru; 1368 cm3;74 kW (100 ZS) / 6000 apgr.134 Nm / 3500 apgr. |
Atgāzu emisiju klase | Euro 6 |
CO2 emisijas (g/km) | 122 |
Degviela | Benzīns |
Maksimālais ātrums (km/h) | 184 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 11,6 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 7,1Uz šosejas – 4,3Jauktā režīmā – 5,3 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 50 |
Velkošā ass | Priekšējā |
Ātrumkārba | Sešpakāpju mehāniskā |
Stūresrata apgriezieni | 2,35 |
Stūres pastiprinātāja tips | Elektrisks |
Balstiekārta | Priekšā – MacPhersonAizmugurē – vērpes svira |
Bremzes | Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski |
Riepas | 185/65 R15 |
Tehniskās apkopes cikls | 30 000 km vai reizi divos gados |
Garantijas laiks | 7 gadi ar 150 000 km nobraukuma ierobežojumu |