„AutoMedia.lv” tests: izmēģinām jauno „Subaru Outback”

Subaru Outback 01

Piektās paaudzes „Outback” pārsteidz ne tikai ar savu komfortu un praktiskumu, bet arī ar pilnīgi jaunu kvalitātes līmeni. Būtībā tas ir lielisks transportlīdzeklis Latvijas laukiem.

Patiesībā jāsaka: būtu… Gadījumā, ja Latvijas lauku ļaudīm (šai kategorijai es nepieskaitu nacionālo mežu iznīcinātājus) būtu atbilstoša pirktspēja. Un, kas sevišķi patīkami, tas vadās un brauc nevis kā „bobiks”, bet gan ar komfortu – jo tas taču ir gandrīz klasisks vidējās klases universāls.

Subaru Outback 09

Pirms divdesmit viena gada „Subaru” pārsteidza pasauli, laižot tirgū universāla „Legacy” visādceļu modifikāciju ar paplašinājumu „Outback” modeļa nosaukumā. Tai laikā vēl nebija izdomāts smalkais un daudznozīmīgais apzīmējums „krosovers”. Lai gan šāds automobilis, kurā japāņu dizaineriem bija izdevies apvienot universāla praktiskumu un apvidus automobiļa iespējas bez šaubām atbilst krosovera kritērijiem un tādējādi var tikt uzskatīts par šīs šodien tik populārās klases celmlauzi.

Nedaudz paaudzies

Jaunajā paaudzē „Subaru” sportiski utilitārais universāls kļuvis tikai „par mata tiesu” lielāks. Savu priekšgājēju tas pāraudzis visās dimensijās: riteņu bāze pagarināta par 5 mm, virsbūves garums +15 mm, bet platums +17 mm. Un nu tas ir noticis!

Ārējo gabarītu ziņā „Outback” beidzot ir sasniedzis „Volvo XC70”.

Priecē, ka japāņu dizaineri evolūcijas procesā tomēr nolēmuši atteikties no apvidniekam raksturīgā vizuālā smagnējuma, ar ko „Outback” bija apveltīts iepriekšējā paaudzē, un pacentušies vismaz daļēji atjaunot tam iepriekš raksturīgo sportiska universāla graciozitāti.

Subaru Outback 14

Auto fasādē goda vietu ieņēmis jaunais korporatīvais sešstūra radiatora falšrežģis, bet tam līdzās – rombveida lukturu „acis”, ko ieskauj dienas gaitas gaismu diožu loki. Šīs detaļas gan par īpaši oriģinālām saukt negribas. Šobrīd radiatora restes sešstūra forma, šķiet, kļuvusi par tādu kā modes lietu. Ar to lepojas teju puse auto ražotāju. Tiesa, katram sešstūrim esot savas – atšķirīgas skaldņu proporcijas. Arī LED „bumerangi” lukturos liekas kaut kur redzēti. Varbūt tie nokopēti no „Opel”?

Lai kā tur arī nebūtu ar to oriģinalitāti, taču novērtējām, ka kopējā „bilde” tomēr sanākusi visnotaļ pievilcīga, un jaunais „Subaru Outback” satiksmes plūsmā ir pamanāms un atpazīstams.

Apjomīgs salons

„Outback” interjers pilnībā rekonstruēts un beidzot ieguvis zināmu premialitāti. Salonā valda miers un harmonija, bez liekas norādes uz sportiskumu. Nevar nepamanīt, ka liela uzmanība veltīta materiālu un apdares kvalitātei, minimizējot lētas plastmasas un dažādu spožu vizuļu klātbūtni. Iestājoties tumsai, safīrzils fona un detaļu apgaismojums rada telpā rāmu un izsmalcinātu gaisotni.

Par spīti šķietami niecīgajam gabarītu pieaugumam

„Outback” salons ir kļuvis ievērojami apjomīgāks un lietotājiem ērtāks.

Japāņu kompānijas pārstāvji to skaidro ar racionālāku interjera kompozīciju. Piemēram, priekšējos sēdekļos papildu brīvības sajūtu sniedz tālāk uz priekšu pārbīdītie jumta A statņi, kompaktāks mērinstrumentu bloks un līdz ar to arī viduskonsole. Savukārt platumā vairāk vietas rasts, izgatavojot plānākus durvju iekšējos paneļus.

Subaru Outback 04

„Outback” vadītāja vieta, tāpat kā iepriekš, ir ērta un ergonomiski nevainojama. Komfortabls un saturīgs sēdeklis, kas pieregulējams plašā diapazonā atbilstoši katra braucēja auguma specifikai, sportiska trīsspieķu stūre, grafiski glīts, simetriski veidots mērinstrumentu bloks, vienkārša un lietotājam draudzīga „StarLink” multimediju sistēmas saskarne. Visa informācija ir labi pārskatāma un saprotama.

Sevišķas rūpes „Subaru” dizaineri veltījuši otrās rindas pasažieriem. Attālums starp priekšējo un aizmugurējo sēdekli (t.s. „Tandem Distance”) ir palielināts vēl par 2,2 cm, kā rezultātā otrajā rindā tagad var baudīt gandrīz tikpat „limuzīnisku” plašumu kā „Ford Mondeo”.

Tehniskie argumenti

Par bāzes spēka agregātu „Outback” izmantots tas pats labi pazīstamais „EJ25” –2,5 litru atmosfēriskais opozītmotors, bet kā ekonomiskāka alternatīva tiek piedāvāts 2-litrīgs „Subaru” bokser-turbo-dīzelis. Lai gan apzīmējums „ekonomiska alternatīva” no degvielas patēriņa viedokļa ir pareizs, taču, raksturojot kopbildi, īsti korekts nav. Lieta tāda, ka automobilis ar dīzeļdzinēju zem motora pārsega, maksā par 2600 eiro vairāk nekā benzīnnieks līdzīgā komplektācijā.

„Outback” galvenais lepnums ir „Lineartronic” variators (ar ķēdes piedziņu!).

Ražotājs uzsver, ka tas ir nedaudz gudrāks un ātrdarbīgāks par citiem. No funkcionālā viedokļa tas ir tik labs, ka mehāniskā pārnesumkārba šim modelim vispār vairs netiek piedāvāta. Līdz ar to „Subaru” būtībā ir atteikušies no vienas no savām tradicionālajām vērtībām. Proti, „Outback” vairs nevar palepoties ar simetrisku pilnpiedziņu. Normālos braukšanas apstākļos transmisijas elektronika griezi sadala attiecībā 60:40 par labu priekšējās ass riteņiem. Mehāniskā starpasu diferenciāļa vietā te darbojas „Active Torque Split” lameļu sajūgs, kas vajadzības gadījumā operatīvi organizē šīs proporcijas pārdali.

Darbībā pārliecinošs

Iepriekšējais „Outback” bija padarīts ne tikai vizuāli, bet arī gaitas īpašību ziņā smagnējs. Jaunajam, pateicoties konstruktīviem uzlabojumiem, teju divas reizes ir palielināta virsbūves vērpes izturība. Savukārt augsti izturīgu tērauda elementu izmantošana un daudzu detaļu optimizācija ļāvusi būtiski samazināt auto virsbūves masu. No vienas puses tas ir būtisks arguments pasīvās drošības jomā, bet no otras – uzlabojis auto uzvedību uz ceļa. Bez tam nelielas modifikācijas skārušas auto balstiekārtas ģeometriju un regulējumus. Pateicoties šīm izmaiņām, „Outback” priecē ar visnotaļ izsmalcinātām manierēm un lielisku gaitas komfortu.

„Subaru” bokserdīzelis – tāds bija mūsu testa auto aprīkojumā – ir nudien labs. Tas efektīvi strādā plašā apgriezienu diapazonā. Normālā režīmā motors darbojas mierīgi un nemanāmi, taču nepieciešamības gadījumā, kad iemin grīdā gāzes pedāli, nodrošina visādceļu universālam spēcīgu vilkmi – enerģisku, taču ne agresīvi asu. Automobilis sasniedz 100 km/h robežu (no nulles) 9,9 sekundēs! Turklāt salonā nav jūtama ne motora skaņa, ne vibrācija, ne arī riepu dūkoņa.

Subaru Outback 08

Kā liecina „Subaru” informācija, pilnveidotā CVT programmatūra, jaunā radiatora reste ar pazeminātu pretestības koeficientu, elektriskais stūres pastiprinātājs kā arī daži citi sīkāki uzlabojumi kopumā ļāvuši samazināt „Outback” degvielas patēriņu salīdzinājumā ar priekšteci aptuveni par 10%. Tehniskajos datos minēts, ka dīzeļa versija tērē vidēji 6,1 l/100 km. Tā ir teorija. Mēs savā testa braucienā, pārliecinājāmies, ka ikdienišķā ekspluatācijas režīmā (bez sportiskiem vingrinājumiem) tādu patēriņu sasniegt nav iespējams. Prātīgi braucot, labākajā gadījumā izdosies pietuvoties septiņu litru atzīmei, kas, protams, arī ir visnotaļ atzīstams rezultāts.

Lai gan „Subaru” jaunais takuzinis uzpucēts elegantākā mundierī un piedāvā zināmu pārvietošanās luksusu, tā stratēģiskajā rezervē esošais 20 cm klīrenss (kas ir par 2 cm augstāks nekā, piemēram, „Honda CR-V”), kā arī „gudrā” pilnpiedziņa padara to par ļoti respektablu neceļu bridēju. Turklāt tās elektroniskajā aprīkojumā iekļauta sevišķi smagiem bezceļa apstākļiem paredzētā „X-Mode” saķeres kontroles programma, kurā cita starpā integrēta gan „HDC” – palīgsistēma braukšanai no kalna, gan elektroniskā vilkmes kontroles sistēma.

Drošība jaunā līmenī
„Subaru” inženieri ir radījuši jaunu drošības sistēmu, ko sauc „EyeSight” (tulkojumā no angļu valodas – acu skats). Būtībā tas arī darbojas kā papildu acu pāris – divas kompaktas priekšējā stikla augšmalā novietotas video kameras –, kas nenogurstoši uzrauga satiksmes situāciju. To fiksēto informāciju izmanto gan adaptīvā kruīza kontrole, gan joslu maiņas kontroles asistents, kā arī vesels komplekts sadursmes prevencijas un novēršanas palīgsistēmu.

Subaru Outback 07

Kā tas izskatās uz konkurentu fona?

Lai gan „Outback” potenciālie pircēji kā iespējamas alternatīvas droši vien aplūkos arī „Toyota RAV4”, „Honda CR-V” un citus kompaktkrosoverus, tie idejiski ir pavisam atšķirīgi automobiļi un tādējādi nav uzskatāmi par „Subaru” visādceļu braucēja tiešajiem konkurentiem.

Tas drīzāk liekams vienā plauktā ar „Volvo XC70” un „Audi A4 Allroad”. Tiem abiem diviem ir paaugstināts klīrenss, pilnpiedziņa un daudzsološas apvidus braukšanas potences. „Volvo” arī salona ietilpības ziņā ir līdzvērtīgs mūsu aplūkotajam japānim, kamēr „Audi” šajā jomā vairs konkurenci neiztur. Taču šie abi pat vislētākajā komplektācijā ir ievērojami dārgāki par maksimāli nopakotu „Outback”. Un kaut kādi mājieni uz „premium” segmentu būtībā ir tikai mārketinga triks.

„Subaru Outback” vērtē* Ojārs Vētra

– „vāji”; – „apmierinoši”; – „labi”; – „ļoti labi”; – „izcili”

*Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

Testētā auto cenas eiro un konkurenti

„Subaru Outback 2.0TD Summit+” no 38 100
„Audi A4 Allroad quattro S-tronic” no 44 493
„Volvo XC70 D4 AWD 6AT Momentum” no 47 152
„VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-Motion DSG6 no 37 514
„Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 4×4 DSG6” no 30 200

Testētā auto tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 4815
Platums bez spoguļiem (mm) 1840
Augstums (mm) 1605
Riteņu garenbāze (mm) 2745
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) 559 / 1848
Pašmasa (kg) 1764
Pilna masa (kg) 2180
Klīrenss (mm) 200
Motors O4; četri vārsti uz cilindru; 1998 cm3;110 kW (150 ZS) / 3600 apgr.350 Nm / 1600-2800 apgr.
Atgāzu emisiju klase Euro 6
CO2 emisijas (g/km) 159
Degviela Dīzeļdegviela
Maksimālais ātrums (km/h) 192
Dinamika 0-100 km/h (s) 9,9
Degvielas patēriņš (l/100 km) Pilsētā – 7,5Uz šosejas – 5,3Jauktā režīmā – 6,1
Degvielas tvertnes tilpums (l) 60
Piedziņa Elektroniski kontrolēta pilnpiedziņa
Ātrumkārba CVT
Stūresrata apgriezieni 2,82
Stūres pastiprinātāja tips Elektrisks
Balstiekārta Priekšā – McPhersonAizmugurē – neatkarīgā, divsviru
Bremzes Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski
Riepas 225/60 R18
Tehniskās apkopes cikls 15 000 km vai reizi gadā
Garantijas laiks 3 gadi vai 100 000 km

 

Birkas: