Ražotāja pārstāvji to pagaidām oficiāli neapstiprina, taču klīst baumas, ka šī ir pēdējā „Toyota” D segmenta modeļa „Avensis” modernizācija pirms tā ražošanas izbeigšanas 2018.gadā.
Ļoti iespējams, ka japāņu ražotājs nolēmis pamest vidējo klasi, jo šis segments – vismaz Eiropā – pamazām, bet neapturami zaudē savu popularitāti. Ļaudis D segmenta automobiļu vietā biežāk dod priekšroku mūsdienās tik brangi izaugušajiem kompaktauto vai beidzamajos gados par modes lietu kļuvušajiem krosoveriem.
Jauneklīgāks izskats
Jaunā „Avensis” āriene ir pilnveidota „Toyota” dizaina studijā „ED2” Francijā, bet ražots tāpat kā līdz šim tas tiek Bernasonas montāžas rūpnīcā Lielbritānijā.
‘Restailinga’ rezultātā „Avensis” ir piedzīvojis ievērojamas vizuālas izmaiņas,
un tā fasāde tādējādi ieguvusi tādu kā jauneklīgumu.
Jaunais dizains arī pie mums populārajā (īpaši uzņēmumu iepirkumos) modelī salīdzinājumā ar priekšgājēju ienesis vēl vairāk dinamiskas līnijas un precīzi atspoguļo jaunāko „Toyota” modeļu kopējo korporatīvo stilu.
Auto virsbūves atlētiskais siluets un gabarīti palikuši bez izmaiņām, taču tas gluži kā pēc kosmetologa apmeklējuma ieguvis dzīvespriecīgāku izskatu. Jaunais „Avensis” izceļas ar atšķirīgas konfigurācijas buferiem un citādāk profilētu motora pārsegu, vienkāršotu radiatora resti, sašaurinātām galveno lukturu ‘acīm’, ko papildus izceļ integrēta dienas gaitas diožu josla, un pārzīmētiem aizmugurējiem starmešiem. Bez tam piedāvājumā iekļauti pāris jauna dizaina 17 un 18-collīgi vieglmetāla riteņu diski.
Patīkams interjers
Arī „Avensis” salons it kā ir tāds pats kā agrāk, tomēr atšķirīgs. „Toyota” rūpīgi ieklausās lietotāju viedoklī un cenšas izdabāt viņu prasībām, tādēļ arī šeit interjerā veikta itin vērienīga revīzija, tostarp būtiskas izmaiņas kvalitātes jomā. Salona telpā dominē mīksta materiāla paneļi un vairs tikai vietumis uztaustāmas lētas plastmasas detaļas, liela uzmanība veltīta virsmu savienojumiem, akurātāka kļuvusi mērinstrumentu grafika.
Kārtējo reizi jāatzīst, ka
ergonomikas ziņā „Toyota Avensis” ir līmenī: sēdies, atslābinies un brauc!
Kā liecina informācija, auto sēdekļi padarīti vēl komfortablāki. Jūsu „AutoMedia.lv” eksperts praksē varēja pārliecināties, ka pat pēc 200 km nepārtraukta brauciena mugura gavilē.., lai gan mums arī pret iepriekšējiem „Avensis” sēdekļiem nebija nekādu pretenziju. Toties salona skaņas izolācijas uzlabojumu jūt – „Avensis” šobrīd ir viens no klusākajiem auto D segmentā – ļauj baudīt relaksētu, muzikāli piepildītu ceļojumu.
Pasažieriem otrajā rindā tiek piedāvātas teju vai limuzīniskas ērtības. Tur ir trīs pilnizmēra vietas. Turklāt, pateicoties garajai riteņu bāzei, gana vietas ir ne tikai platumā, bet arī aizmugurē sēdētāju kājām.
Tagad ar „BMW” dīzeļiem
Kā jau iepriekš minēts, „Avensis” dizains ir veidots Francijā. Taču ražotāja pārstāvji uzsver, ka auto tehniskais pakojums ir komplektēts un papildināts „Toyota” izpētes un tehniskās jaunrades centrā Beļģijā. Teorētiski droši vien tā arī ir…
Taču tūdaļ viņi atklāj galveno jaunumu tehniskajā jomā. Kā izrādās, pēc ne visai veiksmīgiem mēģinājumiem radīt savus dīzeļdzinējus „Toyota” beigu beigās ir atteikusies no šī nepateicīgā darbiņa un tagad izmanto sadarbības partnera „BMW” agregātus.
Jaunā „Avensis” aprīkojumā nonākuši divi bavāriešu dīzeļdzinēji.
Tomēr – būsim godīgi – lai gan abi pielāgoti Euro 6 ekoloģiskajiem standartiem, tie nebūt nav no „BMW” tehniskā arsenāla pašu karstāko jaunumu plaukta.
Turpmāk „Avensis” kā bāzes motors paredzēts 1,6 l D-4D. Tas ieņēmis līdzšinējā divlitrīgā dīzeļa vietu. Šāds spēka agregāts jau vairāk nekā piecus gadus pieejams „Mini” aprīkojumā. Protams, no funkcionālā viedokļa tam nav nekādas vainas. Dzinēja maksimālā jauda ir 112 ZS, bet griezes moments – 270 Nm (kas tiek sasniegts robežās no 1750 līdz 2250 apgr./min.). Šķietami mazais dīzelītis ar gandrīz neticamu vieglumu ļauj solīdajam sedanam no nulles līdz 100 km/h paātrināties 11,4 sekundēs.
Otrs jaunums ir 2,0 l/143 ZS turbodīzelis (paši „BMW” šobrīd jau izmanto šī motora modernizētu versiju) ar 320 Nm griezes momentu. Tas stājies morāli un fiziski novecojušā „Toyota” 2,2 l dīzeļdzinēja vietā.
Kas attiecas uz 1,8 l benzīna motoru – tas ir „Toyota” izstrādājums –, tam veiktas nelielas modifikācijas, kā rezultātā dzinējs padarīts nedaudz efektīvāks (patērē aptuveni par 0,5 l/100 km mazāk degvielas nekā līdz šim) un videi draudzīgāks.
Vēl niansētāka ceļa sajūta
Ražotāja pārstāvji informē, ka niansēs izmainīti „Avensis” piekares regulējumi, kā rezultātā izdevies uzlabot vadāmību. Līdzīgi kā iepriekš balstiekārta pirmajā brīdī šķiet pastingra, taču šosejas kruīza režīmā (110… 130 km/h) tā izrādās visnotaļ komfortabla – automobilis nolaiza grambas, viegli līgodamies. Turklāt zīmīgi, ka tas nezaudē gaitas līganumu un pašpārliecinātību, nonākot arī lielākos asfalta viļņos, kā arī pacietīgi apstrādā pat izļodzītu lielpilsētas bruģi.
„Toyota” joprojām priecē ar saprotamām un prognozējamām stūres reakcijām, korektas darbības transmisiju un stingrām bremzēm.
Drošība piecu zvaigžņu vērtībā
Neraugoties uz to, ka trešās paaudzes „Avensis” EuroNCAP testos jau nopelnījis maksimālo piecu zvaigžņu vērtējumu, „Toyota” joprojām turpina to papildināt ar jaunu drošības aprīkojumu. Iepriekš izmantotā pirmsavārijas mobilizācijas sistēma (Pre-Crash Safety System) tagad integrēta jaunākās paaudzes drošības paketē ar nosaukumu Safety Sense. Tas iekļauts jau „Avensis” bāzes komplektā. Tajā ietilpst gan frontālas sadursmes brīdinājuma sistēma, gan ceļu horizontālā apzīmējuma monitoringa sistēma, gan ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, kā arī vēl vesela plejāde dažādu modernu elektronisku asistentu.
Rezumējums
„Avensis” bija un pēc veiktās modernizācijas joprojām ir viens no elegantākajiem vidējās klases auto, kas priecē ar kvalitāti un adekvātu cenu. It kā jau piesieties nav kur.., tomēr gados jaunu cilvēku auditoriju tas kaut kā neuzrunā.
„Toyota Avensis” vērtē Ojārs Vētra















Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms
Testētā auto cenas eiro un konkurenti
„Toyota Avensis 2.0 D-4D 6M/T Active Plus” | No 27 200* |
„Ford Mondeo 2.0 TDCi 6MT Titanum” | no 26 940 |
„VW Passat 2.0 TDI (150 ZS) 6MAN Highline” | no 31 521 |
„Mazda6 2.2 Skyactiv-D Premium Plus 6MT” | no 25 950 |
„Opel Insignia 2.0 CDTI EcoTech Sport” | no 27 431 |
* akcijas cena
Testētā auto tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4750 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1810 |
Augstums (mm) | 1480 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2700 |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 509 |
Pašmasa (kg) | 1485 |
Pilna masa (kg) | 2100 |
Klīrenss (mm) | 140 |
Motors | R4; četri vārsti uz cilindru; 1995 cm3;105 kW (143 ZS) / 4000 apgr.320 Nm / 1750-2250 apgr. |
Atgāzu emisiju klase | Euro 6 |
CO2 emisijas (g/km) | 119 |
Degviela | Dīzeļdegviela |
Maksimālais ātrums (km/h) | 200 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 9,5 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 5,7Uz šosejas – 3,8Jauktā režīmā – 4,5 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 60 |
Velkošā ass | Priekšējā |
Ātrumkārba | Sešpakāpju mehāniskā |
Stūresrata apgriezieni | 2,67 |
Stūres pastiprinātāja tips | Elektrisks |
Balstiekārta | Priekšā – MacPhersonAizmugurē – neatkarīgā daudzsviru |
Bremzes | Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski |
Riepas | 215/55 R17 |
Tehniskās apkopes cikls | 15 000 km vai reizi gadā |
Garantijas laiks | 3 gadi |