Pateicoties izmainītajai ‘sejai’ – jaunajam radiatora režģim, citādam buferim un lukturiem, „Toyota” B segmenta hečbeks tagad izskatās agresīvāk. Tā jaunā grimase sevišķi varētu būt pa prātam jaunāku pircēju auditorijai.
Ar dusmīgāku seju
Trešās paaudzes „Yaris” modernizāciju veica japāņu kompānijas Eiropas dizaineri, cenšoties speciāli izdabāt eiropiešu izsmalcinātajai gaumei.
Salīdzinājumā ar 2011.gada modeli jaunais ir ieguvis pavisam citādu identitāti. Tā dizains veidots stilistiski līdzīgs mazajam brālim „Aygo”. Proti, „Yaris” atsvaidzinātajai sejai japāniski noslēpumainu, mazliet agresīvu grimasi piešķir diagonālā krusta jeb X zīme, kurā integrēta gan radiatora reste, gan dienas gaitas un galveno gaismu lukturi. Tajā iekļaujas pat sānu logu kontūras. Tiesa, auto aizmuguri gan plaši izplestās X ‘rokas’ nav sasniegušas.
Kopumā atjauninātais „Yaris” mērķtiecīgi realizē personalizācijas ideju, kas pēdējos gados ir kļuvusi par savdabīgu autoindustrijas modes tendenci. „Toyota” katalogā pircējiem tiek piedāvāta neparasti plaša krāsu un materiālu izvēle, dažādi virsbūves un salona dekoratīvie elementi, ko var atšķirīgi kombinēt pat vienas komplektācijas ietvaros. Cita starpā, piemēram, piedāvājumā ir trīs dažādi priekšējo starmešu varianti un divi varianti aizmugurējiem lukturiem.
Mazā hečbeka virsbūves gabarīti tomēr nav izmainījušies.
Ražotājs ar zināmu lepnumu uzsver, ka tas joprojām ir viens no kompaktākajiem savas klases modeļiem. Bet kompakti gabarīti šajā klasē tiek uzskatīti par priekšrocību!
Vizuāli mazs, taču ietilpīgs
Jā, tāda ir „Yaris” ideoloģija. Mazā pilsētas dendija salons priecē ar savu ietilpību: plašums jūtams gan galvas/plecu, gan ceļu zonā. Aizmugurējā dīvānā, nedaudz saspiežoties, var sasēst arī trīs pieauguši pasažieri. Un ‘nedaudz’ nebūt nenozīmē, ka kāds ceturtais no ārpuses aizcērt durvis… Trijatā bez lielām mokām tur ir paciešams divdesmit minūšu līdz pusstundas brauciens. Diemžēl svara un izmaksu samazināšanas dēļ – auto veidotāji taisnojas, ka salons jau tā padarīts apjomīgāks – „Toyota” vairs nepiedāvā „Yaris” aizmugurējā sēdekļa bīdīšanas iespēju.
Salonā nav redzamu izmaiņu. Tāpat kā līdz šim mērinstrumentu bloks, stūre, sēdekļi, klimata kontroles pults, kā arī Touch&Go multimediju sistēma ar 6,1 collu TFT ekrānu šeit ir analoga mikrovenam „Toyota Verso-S”. Bet piekasīties nav kur, jo auto interjers kopumā tik un tā izskatās svaigi un moderni. Vadītāja vieta iekārtota ergonomiski saprotami, tādēļ neprasa speciālu adaptāciju, pirmo reizi apsēžoties pie stūres.
Lai gan daži salona elementi acīmredzami darināti no lētas plastmasas, tomēr viss saskrūvēts akurāti un pārmest, japāņu ražotājam pārspīlētu taupību uz kvalitātes rēķina, nav iemesla.
Bagāžnieks ar starpgrīdu
Līdzīgi kā brālītim „Verso-S” arī šim kravas telpa veidota ar izdomu. Falšgrīdas panelis darināts no vieglas bioplastmasas. To iespējams novietot piekto durvju sliekšņa līmenī vai arī pa speciālām vadulām iebīdīt par 12 cm zemāk, tādējādi kopējai mantu novietnei papildus pievienojot 57 l zemgrīdas apjomu.
Mazais hibrīds
„Yaris” dzinēju gammā nav būtisku jaunumu, taču visi četri piedāvājumā esošie spēka agregāti tikuši pakļauti Toyota Optimal Drive modifikāciju programmai un tādējādi padarīti videi draudzīgāki. Tostarp videi visdraudzīgāka, protams, ir 1,5 litru HSD hibrīdsistēma.
Ja esat progresīvu tehnoloģiju cienītājs,
der zināt, ka šis ir pieejamākais šobrīd tirgū atrodamais hibrīdautomobilis.
Kā liecina ražotāja sniegtā informācija, Hybrid Synergy Drive (HSD) sistēmā par pamatdzinēju kalpo būtībā tas pats 1,5 l četrcilindru benzīna dzinējs, ko izmantoja jau iepriekšējās paaudzes „Yaris”, taču tas ir nopietni (70% detaļu) pilnveidots. Interesanti, ka nedaudz samazināta gan motora maksimālā jauda, gan griezes moments, taču par 6% uzlabota tā termiskā efektivitāte.
Arī citi „Yaris” hibrīdsistēmas komponenti – E-CVT bezpakāpju transmisija, elektromotors un akumulatoru baterija – ir gabarītu ziņā mazāki nekā „Prius” un „Auris Hybrid” modeļiem. Tostarp, piemēram, niķeļa-metālhidrīda baterijai ir nevis 168, bet gan 120 akumulatoru šūnas. Tādējādi tā ir par 20% mazāka un 11 kg vieglāka nekā „Auris” baterija. „Toyota” dizaineriem izdevies iekārtot akumulatoru bloku zem otrās rindas sēdekļiem, atņemot auto bagāžniekam pavisam nedaudz vietas.
Ar akcentu uz ekonomiju
Līdzīgi kā lielajiem hibrīdbrāļiem arī „Yaris” paredzēti trīs iespējamie pārvietošanās režīmi. Lēnīgā pilsētas satiksmē, taustiņu rindā viduskonsolē zem klimata regulācijas pults aktivizējot režīmu EV Mode, var izmantot tikai elektromotora piedziņu (ātrumā līdz 48 km/h). Mašīna slīd rāmi un klusi kā trolejbuss. Baterijas kapacitāte ļauj šādi veikt līdz 1,5 km attālumu. Pēc tam, lai atkal atjaunotu elektriskās enerģijas rezerves, automātiski tiek iedarbināts iekšdedzes dzinējs. Ja nepieciešams vairāk dinamikas, piedāvājumā ir PWR Mode. Tas liek aktīvi strādāt visam spēka agregātu kompleksam, turklāt palielina akseleratora pedāļa jutību, ļaujot vadītājam realizēt sportiskāku braukšanas stilu. Trešais un ikdienā visbiežāk izmantojamais režīms ir Eco Mode, kas nodrošina saprātīgu kompromisu starp dinamiku un ekonomiju.
Automobilis neizceļas ar reibinošu sportiskumu, bet tas nemaz no hibrīda netiek prasīts. Tā galvenais uzdevums taču ir taupīt degvielu un iespējami maz piesārņot apkārtējo vidi. Tiesa, „AutoMedia.lv” korespondentam, pat braucot uzsvērti saudzīgā testa režīmā, tā arī neizdevās dzinēja vidējo degvielas patēriņu ne uz lielceļa, ne pilsētas satiksmē samazināt zem pieciem litriem, tādēļ solītie 3,3 l/100 km ikdienas ekspluatācijas apstākļos tomēr šķiet kā horizonts – nesasniedzami tāla robeža. Starp citu ar 1,4 l D-4D dīzeļdzinēju aprīkots „Yaris” par ievērojami zemāku sākuma cenu arī sola 3,5 l/100 km.
„Yaris” balstiekārtas regulējums pirmajā brīdī varbūt arī šķiet tāds pamīksts, taču praksē tas izrādās pietiekami stingrs un nodrošina mazajam hečbekam visnotaļ apmierinošu gaitas stabilitāti. Saīsināta stūres mehānisma pārnesumu attiecība nodrošina asākas pagriezienu reakcijas un augstāku vadības precizitāti. Patiecoties kompaktajiem gabarītiem, automobilis ir viegli braucams.
„Yaris” priecē ar lielisku manevrētspēju un izceļas ar mazāko apgrieziena rādiusu (4,7 m) savā klasē.
Jūtams, ka „Toyota” inženieri ir piestrādājuši, lai samazinātu trokšņa un vibrāciju fonu mazā hečbeka salonā. Brauciena laikā „Yaris” ekipāžu īpaši nenogurdina ne motora, ne rites trokšņi.
Rezumējums
Atjauninātais „Yaris” ir kļuvis jauneklīgi interesants, tādēļ bez šaubām izpelnīsies vairāk uzmanības. Turklāt patīkami, ka šo švītīgumu japāņi spēj papildināt ar salīdzinoši augsta līmeņa un tehniski uzticamu funkcionālo saturu.
Kas attiecas uz komplektāciju ar hibrīddzinēju, tad – skarbi pragmatiski vērtējot, teorētiskā degvielas ekonomija joprojām nespēj kompensēt cenas starpību.
„Toyota Yaris 1,5 HSD” vērtē Ojārs Vētra
Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms
Testētā auto cenas un konkurenti
„Toyota Yaris 1.5 HSD Active Plus” | no 18 240* |
„Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i M/6 Active” | no 14 160 |
„Nissan Note 1.2 80 5MT Acenta” | no 13 090 |
„Hyundai i20 1.2 GO! Mpi 5MT” | no 13 790 |
„Peugeot 208 Active Plus 1.2 VTi M5” | no 12 580 |
* akcijas cena
Testētā auto tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 3950 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1695 |
Augstums (mm) | 1510 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2510 |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 286 / 768 |
Pašmasa (kg) | 1160 |
Pilna masa (kg) | 1565 |
Klīrenss (mm) | 135 |
Vēja pretest. koeficients | n.d. |
Benzīna motors | R4 turbo; četri vārsti uz cilindru; 1497 cm3;55 kW (75 ZS) / 5200 apgr.111 Nm / 4000 apgr. |
Elektromotors | 45 kW |
Baterijas kapacitāte | 0,94 kWh |
Atgāzu emisiju klase | Euro 6 |
CO2 emisijas (g/km) | 75 |
Degviela | Benzīns A95 |
Maksimālais ātrums (km/h) | 165 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 11,8 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 3,1Uz šosejas – 3,3Jauktā režīmā – 3,3 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 36 |
Piedziņa | priekšējo riteņu |
Ātrumkārba | CVT bezpakāpju variators |
Stūresrata apgriezieni | 3,1 |
Stūres pastiprinātāja tips | Elektrisks |
Balstiekārta | Priekšā – McPherson statņiAizmugurē – H veida vērpes sija |
Bremzes | Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski |
Riepas | 185/60 R15 |
Tehniskās apkopes cikls | 15 000 km |
Garantijas laiks | 3 gadi vai 100 000 km |