Ieraugot modeļa apzīmējumā papildinājumu GT, gan jau katrs, kuram nav sveša autopasaules terminoloģija, cer sastapt kaut ko ‘karstu’. Īsti ‘karsts’ gan laikam būs vēl tikai gaidāmais „Peugeot 308 GTi”, kas papildinās kompaktauto pasaulē labi zināmo, tā saukto ‘karsto hečbeku’ nišu. Savukārt GT francūži iecerējuši ne tik ekstrēmi noskaņotiem, bet tomēr virs standarta 308.modeļa snieguma kārojošiem pircējiem un tas pieejams arī universāla izpildījumā.
„AutoMedia.lv” izmēģinājuma braucienam tika piedāvāts izvēlēties starp GT hečbeku ar benzīna turbomotoru un universāli ar dīzeļdzinēju. Paņēmām pēdējo, kas bija komplektēts ar automātisko pārnesumkārbu.
Dizains
Uzmanīgs vērotājs GT atpazīs uzreiz, lai gan tā
izskatā no pamatmodeļa atšķirīgu ārišķību ir maz
un mazāk erudīts interesents var paiet garām. Heraldiskais logotipa lauvēns no dzinēja pārsega pārcēlies uz radiatora restes centru, bet tās sānmalā (arī aizmugurē) parādījusies GT abreviatūra. Citādi it kā nekā uzkrītoši jauna – ne bamperu, ne dzesēšanas atveru veidojumā saskatīt neizdodas. Arī hroma detaļu šķiet nav vairāk. Ja vien neskaita aizmugurē iebūvētos divus uzkrītošos izplūdes uzgaļus, kas… tomēr izrādās tīrā dekorācija, jo izpūtēja īstie gali paslēpti zem bampera un nu nemaz nav hromēti. Nav pat lecīgāka spoilerīša virs aizmugures durvju loga.
Toties riteņu diski GT gan ir īpaši un parastu „Peugeot 308” ar tādiem nedabūt. Diemžēl kompaktklasei piestāvošais ekonomiskums upurēts izskatam, jo GT pieejami ar ne mazākiem kā 18 collu ratiem un attiecīgi salīdzinoši dārgām riepām.
Arī salons pamatvilcienos ir tāds pats, tikai sēdekļi un apšuvuma paneļu detaļas apdarinātas ar sarkaniem dzīpariem, kam jāakcentē GT sportiskums. Stūres rata apakšā arī parādījušies burti GT un kreisās kājas ‘atpūtas plaukts’ kā arī pedāļi veidoti ar metāla detaļām. Jā, un vēl – tikai GT versijām tiek piedāvāts Magic Blue (tāds kā bildēs) virsbūves krāsojums.
Tehnika
Zem mūsu izmēģinātā SW GT dzinēja pārsega atradās divlitru HDi common rail motors, kuram priekš GT jauda, salīdzinājuma ar šādu pat ierindas dīzelīti (150 Zs), pacelta līdz 180 zirgspēkiem, bet maksimālais griezes moments ir pamatīgi 400 Nm. Komplektā sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba no japāņu ražotāja „Aisin”. Nu ļoti labs tandēms, kas nodrošina kā labu dinamiku, tā ātru pārnesumu maiņu un visnotaļ solīdu maksimālo ātrumu (skat. zemāk tehniskos datus).
Vēl GT versijām pieejams arī 1,6 litru benzīna turbomotors (205 Zs/285 Nm). Turklāt
abiem spēka agregātiem pastāv izvēle starp pieminēto automātu un manuālo sešpakāpju kārbu.
Ražotājs norāda, ka, lai arī balstiekārta pamatā palikusi tāda pati kā ierindas modelim, tā GT versijai ir īpaši modificēta. Amortizatori un šķērsstabilizatori stingrāki, mazliet (par 7mm priekšā un 10 aizmugurē) samazināts klīrenss, atsevišķas piekares detaļas, lai samazinātu neatsperoto masu, izgatavotas no alumīnija.
Kāds gan jau pavīpsnās, ieraudzījis, ka 0-100 km/h uzrāvienam dīzeļgt nepieciešamas 8,6 sekundes. Jā, nav nekas TĀDS… Bet „Peugeot 308 GT” jau arī neesot iecerēts kā „VW Golf GTI” un līdzīgo konkurents, bet kā tāds starpposms. Viltīgs aprēķins – ja vēl kompakto hečbeku pasaulē līdzīgus starpposmus nav grūti piemeklēt arī citu ražotāju arsenālā, tad universālu aprindās to ir ievērojami mazāk.
Kas attiecas uz degvielas patēriņu, tad ‘papīru’ iedvesmojošos (šosejas režīmā 3,7 litri!) rādītājus sasniegt pat necentāmies. Varbūt, ka to var dabūt gatavu, bet tad jau visi mazie prieciņi, ko spēj sniegt GT, izkūpēs mokās ietaupīt katru degvielas pili. Braucot visnotaļ enerģiski mēs tik un tā kopumā palīdām zem septiņiem litriem uz simts km.
Vadāmība un gaita
Piekares raksturojumu izmainīšana ir padarījusi „308 SW GT” gaitu vēl saturīgāku kā ierindas modelim, taču tādēļ mazliet ir cietis gaitas komforts. Īpaši ar priekšpusi slogojošo svarā apjomīgāko dīzeļmotoru. Uz līdzena asfalta nekas, bet plaisas un nelīdzenumus var sajust izteiktāk.
GT tomēr ne pārāk sportisko garu visvairāk raksturo ne tik daudz motoru spējas, bet gan stūres iekārta,
kas neizceļas ne ar sportisku informativitāti, ne reaktīvo pretspēku. Pat Sport režīms (kurā mērienstrumentu sekcija pielīst ugunīgi sarkaniem toņiem) ar aktivizētu atsaucību gāzes pedālim, neko daudz tur nelīdz.
Taču uz ceļa pat lielos ātrumos GT turas stabili, sānsveres pagriezienos gandrīz nejūt un gaita kopumā ir visnotaļ komfortabla. Vārdu sakot, mūsuprāt, „Peugeot 308 GT” pievilcīgs liksies tiem, kam patīk ātrums, bet kuri nepretendē uz sportisku braukšanu.
Komforts
Par gaitas komfortu jau pavēstījam, bet, ja domājam par ietilpību un ērtībām salonā, tad SW GT dīzeļauto tāpat kā parasts „Peugeot 308 SW” lutina. Vietas gan priekšējos, gan aizmugures sēdekļos atliku likām – plus vēl karalisks bagāžas nodalījums.
Viena lieta gan man personīgi ne visai patika. Proti, runa ir par mērinstrumentu paneļa saredzamību. Esmu radis jebkurā automobilī sēdēt iespējami zemu, bet noregulējot sev atbilstoši „SW GT” stūres ratu, tā augšējā mala trāpīja tieši acu līnijā uz citādi visnotaļ labi sakomponēto rādītāju sekciju.
Izvēle un cena
Pie plusiem pieskaitīsim to, ka „Peugeot 308 SW GT” ir dabūjams ar abiem motoriem kā ar manuālo, tā automātisko pārnesumkārbu. Tiesa, cenas visumā ir visai kodīgas. Bagātīgā aprīkojumā tās krietni pārsniegs saprātīgus kompaktklases mērus.
„Peugeot 308 SW GT” vērtē Ainārs Zariņš
Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms
„Peugeot 308 SW GT 2,0 HDi 6AT” cenas un konkurenti
Peugeot 308 SW GT 2,0 BlueHDi 6AT (180 ZS) | no 28 682 |
Peugeot 308 SW GT 1,6 e-THPi 6MT (205 Zs) | no 25 801 |
Seat Leon FR 2,0 TDI 6DSG (184 Zs) | no 25 900 |
Škoda Octavia RS Combi 2,0 TDI FR 6DSG (184 Zs) | no 28 702 |
„Peugeot 308 SW GT 2,0 HDi 6AT” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4585 | ||
Platums bez spoguļiem (mm) | 1804 | ||
Augstums (mm) | 1470 | ||
Riteņu garenbāze (mm) | 2730 | ||
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 610/1660 | ||
Pašmasa (kg) | 1618 | ||
Pilna masa (kg) | 2020 | ||
Klīrenss (mm) | 109 | ||
Motors | 2.0 BlueHDi R4 motors; četri vārsti uz cilindru; 1997 cm3;133 kW (180 ZS) / 4000 apgr.400 Nm / 1850-2600 apgr. | ||
Atgāzu emisiju klase | Euro6 | ||
CO2 emisijas (g/km) | 107 | ||
Degviela | Dīzeļdegviela | ||
Maksimālais ātrums (km/h) | 218 | ||
Dinamika 0-100 km/h (s) | 8,6 | ||
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 4,8Uz šosejas – 3,7Jauktā režīmā – 4,1 | ||
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 53 | ||
Velkošā ass | Priekšējā | ||
Ātrumkārba | EAD6 sešpakāpju automātiskā | ||
Stūresrata apgriezieni | nav datu | ||
Stūres pastiprinātāja tips | Elektrisks | ||
Balstiekārta | Priekšā – neatkarīgā McPherson ar stabilizatoruAizmugurē – daļēji atkarīgā torsionu vērpes sija | ||
Bremzes | Priekšā – ventilējami diskiAizmugurē – diski | ||
Riepas | 225/60 R18 | ||
Tehniskās apkopes cikls | 20 000 km | ||
Garantijas laiks | 5 gadi vai 100 000 km nobraukums | ||
„AutoMedia.lv” degvielas patēriņa rezultāti pēc „Peugeot 308 SW GT 2,0 HDi 6AT” borta datora
Rīga – Bīriņi – Igate – Limbaži (kombinētā režīmā) | 119 km ar vid. ātrumu 48 km/h – 7,2 l/100 km |
Limbaži – Rūjiena – Valmiera – Cēsis – Madona – Pļaviņas – Jēkabpils (kombinētā režīmā) | 383 km ar vid. ātrumu 70 km/h – 7,0 l/100 km |
Jēkabpils – Pļaviņas – Rīga (kombinētā režīmā) | 147 km ar vid. ātrumu 69 km/h – 6,3 l/100 km |
Kopā testa laikā veikti | 649 km ar vid. ātrumu 60 km/h – 6,8 l/100 km(odometra rādījumi: testa sākumā 2891 km – testa beigās 3541 km) |
„AutoMedia.lv” ar „Peugeot 308 SW GT 2,0 HDi 6AT” veikto izmēģinājumu rezultāti – ceļa segums sauss asfalts
Dinamika 80-120 km/h (s) | 1.mēģinājums – 7,08
2.mēģinājums – 6,63 3.mēģinājums – 6,73 1.mēģinājums – 5,81 (Sport režīmāmā) 2.mēģinājums – 6,16 (Sport režīmāmā) 3.mēģinājums – 5,85 (Sport režīmāmā) |